داغ ترین ها :
بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب بازی

صنعت بازی روز به روز بیشتر رشد می‌کند و بازی‌ها بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شوند. از طرفی رقابت بین شرکت‌های بازی سازی و شرکت‌های ساخت کنسول روز به روز بیشتر می‌شود و همه این موارد نشان می‌دهند که کاربران بیشتری در جهان به بازی کردن روی آورده‌اند و حالا پول بیشتری برای گیمینگ اختصاص می‌دهند. بعد از یک سیستم قوی یا یک کنسول بازی خوب که بتواند بازی‌ها را در نهایت کیفیت و با فریم ریت بالا اجرا کند مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند لذت بازی کردن را چند برابر کند مانیتور یا تلویزیونی است که قصد داریم محتوا را در آن مشاهده کنید.

در این مطلب قصد داریم به راهنمای خرید تلویزیون‌های گیمینگ بپردازیم. در ابتدای این مطلب بیان می‌کنیم که تلویزیون‌ها با چه فناوری‌هایی ساخته می‌شوند و سپس برای خرید تلویزیون گیمینگ به چه مواردی باید توجه بیشتری داشته باشید.

 

لیست قیمت تلویزیون و تخفیف های ویژه خرید آن را در سایت تکنولایف ببنید: تلویزیون

 

فناوری‌های مختلف ساخت تلویزیون کدامند؟

در این بخش شما را با پنل‌های مختلف و فناوری هر کدام آشنا می‌کنیم تا بهتر متوجه شوید که کدام پنل برای بازی کردن مناسب‌تر است.

فناوری LED

فناوری LED در واقع همان فناوری نمایشگر کریستال مایع (LCD) است با این تفاوت که از نور پس‌زمینه به جای فناوری CCFL استفاده می‌کند (منابع نوری نصب شده در پشت صفحه نمایش LED backlighting نام دارد و به پنل‌های لبه‌دار CCFL-backlight می‌گویند).

واژه‌یLED  مخفف light emitting diode است. این دیودها در پشت تلویزیون قرار می‌گیرند و نور مورد نیاز نمایشگر را تأمین می‌کنند. در واقع LED ها نور مورد نیاز برای روشن شدن پنل LCD را تأمین می‌کنند و تنها تفاوت تلویزیون‌های LED و LCD به همین نحوه‌ی تأمین نور پنل برمی‌گردد.تلویزیون گیمینگ

در بین تلویزیون‌های LED دو حالت VA و IPS وجود دارد. فناوری VA کنتراست بهتری دارد و به نوعی کمی باکیفیت‌تر از IPS است اما در عوض از نظر زاویه دید چندان خوب عمل نمی‌کند و به همین دلیل اگر قرار است افراد زیادی در سالن شما پای تلویزیون بنشینند بهتر است مدل IPS را انتخاب کنید تا همه زاویه دید مناسبی داشته باشند.

فناوری QLED

این فناوری برای اولین بار توسط سامسونگ ساخته شد و در حال حاضر هم بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی این فناوری سامسونگ است. در این فناوری شرکت کره‌ای از نقاط کوانتومی برای تولید نور رنگی استفاده می‌کند. استفاده از این نقاط کوانتومی باعث می‌شود که این نوع تلویزیون روشنایی و رنگ بندی دقیق‌تری داشته باشد و خود را به یک قدمی تلویزیون‌های OLED برساند.

در واقع در این فناوری یک لایه‌ی کوانتومی در بین لایه LED و پنل LCD موجود قرار می‌گیرد و این لایه‌ی کوانتومی (که نقاط کوانتومی را در خود جای داده است) باعث می‌شود تا دقت رنگ بیشتر شده و رنگ‌های واقعی‌تر تولید شود.

در عمل هم کیفیت تلویزیون‌های QLED از LED بیشتر است و اگر قیمت تلویزیون‌های OLED برای شما زیاد است و از طرفی کیفیتی بهتر از تلویزیون‌های LED می‌خواهید باید به سراغ فناوری QLED و طبیعتا سامسونگ بروید.

 

 

فناوری OLED

فناوری اولد گران‌ترین و در عین حال بهترین فناوری موجود برای تلویزیون‌ها در جهان به حساب می‌آید. در تلویزیون‌های OLED هر پیسکل به طور مستقل نور تولید می‌کند و این در حالیست که در فناوری‌های دیگر نیاز به یک نور پس‌زمینه است. همین موضوع باعث می‌شود که پیسکل‌ها به طور مستقل فعالیت کنند و دقت رنگ، کنتراست و شارپنس بسیار عالی داشته باشند.

کیفیت تلویزیون‌های اولد واقعا بیشتر از فناوری‌های دیگر است و به خصوص تماشای رنگ مشکی در این تلویزیون‌ها لذت بسیار زیادی دارد. رنگ مشکی در تلویزیون‌های LED و QLED تولید می‌شود و پیسکل‌ها تلاش می‌کنند تا این رنگ را به وجود بیاورند در صورتی که در تلویزیون اولد برای نمایش رنگ مشکی پیشکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند و این موضوع باعث می‌شود در این نوع تلویزیون عمق رنگ مشکی بینهایتی داشته باشیم.فناوری OLED در تلویزیون های گیمینگ

البته باید اشاره کنیم که نقطه ضعف این نوع نمایشگر burn-in شدن بخش‌هایی از تلویزیون بعد از استفاده‌ی زیاد است (البته این موضوع در یک یا دو سال رخ نمی‌دهد و بستگی دارد در طول روز چه مقدار از تلویزیون خود استفاده کنید). به طور کلی اگر محدودیت در بودجه ندارید و همچنین به دنبال بهترین تلویزیون بازار هستید حتما باید یکی از تلویزیون‌های اولد الجی یا سونی را خریداری کنید (سامسونگ تلویزیون اولد تولید نمی‌کند).

 

معرفی بهترین بازی های PS4 در سال 2022 که باید حتما تجربه کنید:
بهترین بازی PS4

 

موارد مهم در یک تلویزیون مناسب بازی

اگر می‌خواهید تلویزیونی برای بازی کردن خریداری کنید باید به موارد گفته شما در ادامه توجه ویژه داشته باشید. در این بخش تلاش می‌کنیم تا به تمام موارد مهم اشاره کنیم.

رزولوشن تلویزیون

در حال حاضر تلویزیون‌های موجود در بازار کیفیت HD، FHD، 4K و یا 8K دارند. این نمادها رزولوشن تلویزیون شما را نشان می‌دهد. هر چقدر که رزولوشن بالاتری داشته باشیم، پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ قرار می‌گیرند و به این ترتیب به نوعی کیفیت افزایش پیدا می‌کند.

البته کیفیت صرفا به رزولوشن نیست و به پنل و نوع پنل و قابلیت‌هایی مانند HDR و موارد دیگر بستگی دارد. نکته‌ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که یک تلویزیون 4K زمانی می‌تواند تمام کیفیت خود را مقابل چشمان شما قرار دهد که محتوایی 4K را در آن اجرا کنید.

مثلا اگر کنسول‌های نسل جدید مثل PS5 یا Xbox Series X را خریداری کنید بازی‌ها در رزولوشن 4k اجرا شده و تلویزیون 4K می‌تواند همه‌ی توان و کیفیت خود را به شما نشان دهد. در دنیای امروز خرید تلویزیون با رزولوشن HD چندان منطقی نیست و رزولوشن 8K هم هنوز در دسترس همگان قرار ندارد، پس بهتر است به سراغ تلویزیون‌های FHD و یا 4K بروید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر کنسول یا سیستم شما می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K به اجرا دربیاورد خرید تلویزیون 4K را در اولویت قرار دهید و در غیر این صورت تلویزیون FHD را برای خرید انتخاب کنید.

فناوری ساخت پنل

در ابتدای مطلب به طور کامل فناوری‌های مختلف را معرفی کردیم. اما حالا ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که کدام فناوری برای بازی کردن مناسب‌تر است و مثلا کدام پنل می‌تواند سریع‌تر به تغییرات فریم‌ها واکنش نشان دهد؟

در ادامه به این موضوع می‌پردازیم و مشخص می‌کنیم که مثلا کدام پنل روشنایی بیشتری دارد یا موشن بلور آن بهتر است.

سرعت تغییر تصویر یا موشن بلور

به مدت زمانی که طول می‌کشد تا تلویزیون بتواند از نمایش یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود Response time می‌گویند. هر چه این تایم کمتر باشد یعنی تلویزیون سریع‌تر می‌تواند بین دو رنگ جابجا شود و شما تار شدگی کمتری مشاهده می‌کنید.

بدترین عملکرد را در این زمینه تلویزیون LED دارد و حدود ۴ میلی ثانیه زمان نیاز است تا این پنل از رنگی به رنگ دیگر جابجا شود. در پنل‌های QLED این عدد کمی بهبود پیدا کرده و به ۳.۵ میلی ثانیه می‌رسد.

همان طور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید چون پیسکل‌های پنل OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند پس در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانند به صورت تکی بین دو رنگ جابجا شوند و به همین دلیل این تایم برای پنل OLED تنها ۰.۲ میلی ثانیه است، یعنی حدود ۲۰ برابر بهتر از تلویزیون‌های LED. پس در تلویزیون‌های OLED تارشدگی تصویر به مراتب کمتر است و شما حس روان‌تری حین تماشای محتوا دارید و با اختلاف باید برنده‌ی این بخش را پنل OLED اعلام کنیم.

در واقع پنل‌های امولد بسیار روان‌تر هستند و طبیعتا برای بازی گزینه مناسب‌تری از این نظر به حساب می‌آیند.

 

بهترین تلویزیون تا بیست میلیون تومان کدام است؟

بهترین تلویزیون تا 20 میلیون

 

روشنایی تلویزیون

برای بازی کردن به خصوص اگر محیط اتاق یا خانه روشن باشد مهم است که تلویزیون روشنایی کافی داشته باشد و شما بتوانید محتوا را به صورت بسیار واضح مشاهده کنید.

دو نوع پنل LED/QLED از فناوری یکسانی برای تولید نور استفاده می‌کنند (در واقع همان نور پس‌زمینه‌ای که قبل‌تر توضیح دادیم) و به همین دلیل هم در این بخش عملکرد کاملا یکسان و مشابهی دارند.

روشنایی پنل LED/QLED کاملا به مدل تلویزیون و همچنین شرکت سازنده تلویزیون بستگی دارد و به طور که در این زمینه سامسونگ تلویزیون‌های بسیار روشنی دارد. البته باید در این زمینه مدل‌های به خصوص را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانیم به نتیجه دقیق‌تر برسیم.

به طور کلی اما پنل LED/QLED روشنایی بسیار بیشتری نسبت به پنل OLED دارد و می‌تواند در مواقع نیاز نور بسیار بیشتری تولید کند. البته جالب است بدانید که فناوری LED/QLED نمی‌تواند مقدار مشخصی از روشنایی را در تمام سطح تلویزیون ثابت نگه دارد و مجبور است که این میزان را برای سوژه‌های روشن‌تر حفظ کند.

گستره‌ی رنگی و حجم رنگ‌ها

این موضوع نیز در لذت بازی کردن بسیار مؤثر است. مثلا تصور کنید که در بازی Red Dead redemption 2 هستید و یک جلوه بصری زیبا را مشاهده می‌کنید طبیعتا یک تلویزیون با رنگ‌ها جذاب و گستره رنگی بیشتر بهتر می‌تواند زیبایی آن صحنه را به شما نمایش دهد.

زمانی که برای اولین بار پنل‌های QLED به بازار معرفی شدند برتری اصلی آن‌ها نسبت به پنل‌های LED موجود، پشتیبانی از گستره‌ی رنگی وسیع‌تر عنوان شد. در واقع تنها تلویزیون‌های گران قیمت‌تر می‌توانند بازه‌ی رنگی مورد نیاز برای نمایش کامل رنگ‌های محتوای HDR را فراهم کنند.

در بازار الجی وسیع‌ترین بازه‌ی رنگی را در تلویزیون‌های خود دارد و پشت سر این سازنده سامسونگ قرار می‌گیرد و سونی نیز با اختلاف کم در تعقیب این دو شرکت است.

در نمایش حجم رنگ‌های نمایشگر بهترین عملکرد را پنل QLED دارد. این نوع پنل رنگ‌ها را در حالت تیره و روشن به خوبی و با حجم مناسبی نمایش می‌دهد. پشت سر پنل QLED در این زمینه پنل‌های LED قرار می‌گیرند و رتبه‌ی آخر به پنل OLED می‌رسد.

در واقع می‌توان به این شکل این موضوع را عنوان کرد که پنل‌های OLED در نمایش رنگ‌های خیلی روشن مانند پنل‌های QLED نمی‌توانند حجم رنگ را به نمایش دربیاورند و در عوض در نمایش رنگ‌های تیره پنل OLED برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به فناوری‌های دیگر دارد.

 

شاید نیاز داشته باشید:
نحوه اتصال آیفون به تلویزیون

 

عمق رنگ مشکی

در گوشی‌های هوشمند اطلاع دارید که پنل‌های امولد عمق رنگ مشکی بینهایتی دارند و این باعث می‌شود مشاهده محتوای تاریک لذت بسیار بیشتری داشته باشد. در مورد تلویزیون و بازی کردن نیز این مورد صدق می‌کند و تلویزیونی با رنگ مشکی عمیق‌تر باعث می‌شود بیشتر در دنیای جذاب بازی‌ها غرق شوید.

در زمینه تولید رنگ مشکلی دو پنل LED و QLED به دلیل برخورداری از فناوری یکسان بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند. بیشتر تلویزیون‌های LED و QLED بازار دارای پنل VA هستند و به دلیل داشتن کنتراست بالا، رنگ مشکی عمیقی تولید می‌کنند. البته این نوع تلویزیون‌ها معمولا زاویه‌ی دید چندان عالی ندارند و محتوا از کناره‌ها تیره‌تر دیده می‌شود.

پنل‌های IPS معمولا توسط الجی ساخته می‌شود. این پنل‌ها کنتراست ضعیف‌تری دارند و به عنوان مثال رنگ مشکی را بیشتر خاکستری نمایش می‌دهند و به همین دلیل در تلویزیون‌ها بیشتر پنل VA استفاده می‌شود. البته زاویه‌ی دید پنل‌های IPS بسیار بهتر است و برتری این نوع پنل به حساب می‌آید.

از آنجایی که پیکسل‌ها پنل‌های OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند همه‌ی سوژه‌ها با دقت بالایی به نمایش درمی‌آیند. به دلیل همین فناوری در حالتی که تلویزیون OLED بخواهد تصویر مشکی رنگی را به نمایش دربیاورد تمام پیسکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند و دیگر نیازی به تولید این رنگ نیست. این یعنی در تلویزیون‌های OLED رنگ مشکلی عمقی بینهایت دارد و کنتراست آن ۱ به بینهایت است.

پس با اختلاف زیاد باید پنل OLED رنگ مشکی عمیق‌تری دارد و در پنل‌های LED و QLED نیز مدل VA رنگ مشکی بهتری را نسبت به پنل IPS به نمایش درمی‌آورد.

زاویه دید تلویزیون

بازی کردن همیشه هم به تنهایی نیست و در بسیاری از مواقع شما می‌خواهید با یک یا چند نفر از دوستان خود به صورت گروهی بازی کنید. به همین دلیل هم مهم است که همه افراد بتوانند محتوا را به خوبی مشاهده کنند و تلویزیون زاویه دید مناسبی داشته باشد.

همان طور که در بالاتر عنوان کردیم پیکسل‌های پنل OLED به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود زمانی که از کنارها به این نوع تلویزیون نگاه می‌کنید هیچ کاهش کیفیتی اتفاق نیفتد و دید از کناره‌ها دقیقا مانند دید از روبرو باشد.

تلویزیون‌های LED/QLED با نوع VA زاویه‌ی دید کمی دارند و اگر شما از کناره‌ها به این نوع تلویزیون نگاه کنید قطعا متوجه تیره‌تر شدن محتوا نسبت به دید از روبرو خواهید شد. البته این به معنای غیر قابل استفاده بودن تلویزیون از کناره‌ها نیست اما به نوعی می‌توان گفت در دید از کناره‌ها کیفیت کمی کاهش پیدا می‌کند.

پنل‌های IPS زاویه‌ی دید بسیار وسیع‌تری نسبت به VA دارند اما همان طور که اشاره کردیم اکثر شرکت‌های سازنده از پنل‌های VA برای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند تا کنتراست افزایش پیدا کند و کیفیت بیشتر باشد.

در نهایت از نظر زاویه دید باید بگوییم که در رتبه‌ی آخر پنل LED قرار می‌گیرد و رتبه‌ی دوم نیز به پنل QLED اختصاص می‌یابد که از زاویه‌ی دید بهتری نسبت به پنل LED بهره می‌برد. البته باید گفت که زاویه‌ی دید هیچ کدام از این پنل‌ها حتی نزدیک به OLED هم نیست.

نرخ تأخیر

یکی از مهم‌‌ترین مواردی که می‌تواند تأثیر مستقیم به روی کیفیت نهایی اجرای بازی‌ها به روی تلویزیون داشته باشد همین نرخ تأخیر است. نرخ تأخیر یعنی مدت زمانی که زمان می‌برد تا تلویزیون بتواند تغییرات و دستورات را نمایش دهد.

پیشنهاد می‌شود برای بازی کردن تلویزیونی با نرخ تأخیر ۳۰ میلی ثانیه یا حتی کمتر تهیه کنید. پس اگر می‌خواهید تلویزیون مناسب بازی کردن خریداری کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید.

 

 

درگاه‌های ارتباطی

به ورودی‌های تلویزیون توجه ویژه داشته باشید. اول توجه کنید که تلویزیون مورد نظر شما ورودی‌های لازم را داشته باشد و دوم توجه کنید که ورودی‌ها نسل جدیدتر باشند تا بهتر بتوانند محتوا را از سیستم یا کنسول بازی شما به تلویزیون انتقال دهند.

نرخ نوسازی

به احتمال بسیار زیاد با مفهوم نرخ نوسازی آشنایی دارید؛ چرا که در طی چند سال اخیر بسیار این فناوری را در گوشی‌های هوشمند شنیده‌ایم و دیده‌ایم. نرخ نوسازی یک نمایشگر هرچقدر بالاتر باشد روان‌تر و سریع‌تر می‌تواند محتوا را به نمایش دربیاورد و در واقع سریع‌تر تغییرات محتوا را نمایش می‌دهد.

تلویزیون‌ها با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی برای بازی مناسب هستند و شما بدون مشکلی می‌توانید با آن‌ها بازی کنید. اما اگر گیمر هستید و هزینه تلویزیون برایتان چندان مهم نیست به سراغ تلویزیون‌هایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بروید تا لذت بازی کردن یک پله بالاتر برود.

 

 

انواع هدزفری و هدست گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدست گیمینگ

 

مشکل Burn-in پنل‌های امولد جدی است؟

به بیان بسیار ساده سایه انداختن نمایشگر یعنی این که شما پس از تغییر یک صفحه همچنان محتوای آن را مشاهده کنید. یعنی مثلا زمانی که یک صفحه کاملا سفید باز می‌شود همچنان شما بتوانید محتوای نمایش داده شده در صفحه قبل را مشاهده کنید.

این موضوع بسیار می‌تواند آزار دهنده باشد و البته انواع مختلفی هم دارد. یعنی ممکن است بخشی از نمایشگر شما کم رنگ‌تر یا پر رنگ‌تر از بخش‌های دیگر باشد و یا رنگ بخشی از پنل به سمت قرمزی برود. همه‌ی این‌ها را می‌توان نشانه‌ی سایه انداختن نمایشگر قلمداد کرد.

این اتفاق به چه دلیل رخ می‌دهد؟ به طور کلی سایه انداختن در پنل‌های OLED دیده می‌شود و اتفاقی مشابه برای پنل‌های LED و QLED بسیار نادر است، اما دلیل این اتفاق چیست؟ زمانی که به مدت طولانی نمایشگر شما یک تصویر مشخص را نمایش می‌دهد این موضوع باعث می‌شود تا پیکسل‌ها کم‌کارتر شده و به خوبی دیگر نتوانند با تغییر تصویر خود را تطبیق دهند.

به معنای ساده از روند تغییر تصویر جا می‌مانند و این باعث می‌شود که همچنان تصویر قبلی را نمایش دهند. اما چرا گاهی بخشی از نمایشگر قرمزتر می‌شود؟ اگر بخواهیم این پدیده را توضیح دهیم باید بگوییم که چیدمان پنل‌های اولد کاملا با LED متفاوت است.

پیکسل‌های OLED به سه زیرپیکسل آبی، قرمز و سبز تقسیم می‌شوند. رنگ آبی برای تولید رنگ یکسان نسبت به قرمز و سبز به شدت جریان بیشتری نیاز دارد. این شدت جریان بیشتر در طولانی مدت باعث می‌شود تا این زیر پیکسل‌های آبی کم‌ رنگ‌تر شوند و نمایشگر رو به سرخی برود.

البته پنل‌های LED نیز از سه زیر رنگ آبی و قرمز و سبز ساخته شده‌اند ولی هر سه رنگ به جریان برابری نیاز دارند و در مدت زمان طولانی مشکل مشابهی رخ نمی‌دهد.

 

نکات جذاب تلویزیون های جدید سامسونگ:
تلویزیون سامسونگ 2022

 

لیست تلویزیون‌های پیشنهادی

در این بخش بهترین تلویزیون‌هایی که می‌توانید در هر دسته بندی خریداری کنید را عنوان می‌کنیم ولی به طور کلی با کنترل کردن فاکتورهای گفته شده در بالا می‌توانید به گزینه مورد نظر خود برسید.

بهترین تلویزیون OLED برای بازی کردن

الجی C1 یکی از بهترین تلویزیون‌های مناسب بازی OLED بازار است. این تلویزیون سرعت تغییر یا Response time مناسبی دارد و در هنگام مشاهده محتوا یا بازی کردن هیچ بلری به جا نمی‌گذارد و شما بسیار روان محتوا را مشاهده می‌کنید و سرعت تغییر محتوا واقعا بالا است.

همچنین این تلویزیون نرخ تأخیر پایینی هم دارد و به همین دلیل کوچک‌ترین تغییرات در سریع‌ترین حالت ممکن در تلویزیون نمایش داده می‌شوند. الجی C1 رزولوشن 4K دارد و همچنین برای آن قابلیت‌های متنوع مناسب بازی نیز در نظر گرفته شده که می‌تواند تنظیمات را برای بازی بهینه کند و نرخ نوسازی را به روی بهترین حالت ممکن قرار دهد.

کیفیت این تلویزیون واقعا تحسین برانگیز است و محتوا بسیار واضح، شفاف و با کنتراست بالا نمایش داده می‌شود و رنگ مشکی نیز مطابق انتظار عمقی بینهایت دارد. در این تلویزیون هیچ هاله‌ای اطراف اشیاء روشن دیده نمی‌شود که این می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد برای قرار دادن تلویزیون در اتاق‌های تاریک به حساب بیاید.تلویزیون LG C1

زاویه دید این تلویزیون هم بسیار خوب است و شما می‌توانید با خیال راحت به انجام بازی‌های گروهی بپردازید و مطمئن باشید که همه پلیرها زاویه دید مناسبی دارند. الجی C1 درگاه HDMI با پهنای باند ۲.۱ دارد که این باعث می‌شود شما بتواند از تمام قابلیت‌های Xbox X یا PS5 از جمله 4K@120 Fps بهره مند شوید.

اشکال این تلویزیون را می‌توان ریسک Burn-in شدن در صورت نمایش المنت‌های ثابت دانست. مثلا در برخی بازی‌ها که بخشی‌هایی همواره ثابت هستند می‌تواند منجر به Burn-in شدن این تلویزیون شود. البته این اتفاق در کوتاه مدت رخ نمی‌دهد و اگر المنت‌های ثابت تغییر کنند بعید است با این مشکل مواجه شوید.

بهترین تلویزیون QLED برای بازی کردن

یکی از بهترین تلویزیون‌های QLED بازار برای بازی کردن سامسونگ QN90A است. کیفیت این تلویزیون واقعا خوب است و به علاوه برخی قابلیت‌های مفید نیز برای بازی کردن در اختیارتان می‌گذارد.

این تلویزیون یک درگاه HDMI با پهنای باند 2.1 دارد که باعث می‌شود شما بتوانید به راحتی Xbox X یا PS5 خود را به آن متصل کرده و از قابلیت‌های موجود بهره ببرید. این درگاه HDMI 2.1 تنها یک عدد است اگر به تعداد بیشتری برای متصل کردن دستگاه‌های خود نیاز دارید باید یک مبدل تهیه کنید.

این تلویزیون با تلویزیون OLED الجی که در بالا معرفی کردیم قیمت تقریبا برابری دارد. یکی از برتری‌های این تلویزیون نسبت به مدل بالا این است که دیگر Burn-in اتفاق نمی‌افتد و شما با خیال راحت و بدون نگرانی از این موضوع می‌توانید بازی‌های مورد نظر خود را اجرا کنید.

برتری دیگر همان طور که در مطلب نیز عنوان کردیم روشنایی بسیار عالی این پنل است و همچنین عدم ایجاد هاله در اطراف اشیاء بسیار روشن که باعث می‌شود شما در محیط‌های تاریک نیز بتوانید از این تلویزیون استفاده کنید.بهترین تلویزیون گیمینگ

زمانی که شما حالت بازی این تلویزیون را مورد استفاده قرار می‌دهید تنظیمات سطح رنگ مشکی را افزایش می‌دهد و این باعث می‌شود کیفیت نهایی تصاویر در حالت بازی کمتر از حالت عادی شود ولی در عوض به لطف نرخ تأخیر و تأخیر کم لذت بازی کردن بیشتر می‌شود.

به طور کلی برتری‌های تلویزیون بالا را نسبت به این مدل می‌توانید رنگ مشکی بسیار بهتر، کنتراست بهتر و کیفیت کلی بهتر بدانیم.

 

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون X-vision:
آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن

 

بهترین تلویزیون LED برای بازی کردن

تلویزیون‌های LED شاید کیفیت تلویزیون‌های OLED را نداشته باشند، اما قیمت مناسب‌تری دارند و از کیفیت خوبی بهره می‌برند. به همین دلیل این مدل تلویزیون‌ها هنوز طرفداران زیادی دارند.

هایسنس مدل U8G

یکی از بهترین تلویزیون‌های LED برای بازی کردن هایسنس U8G است که قیمت کمتری نیز نسبت به دو مدل بالا دارد. این تلویزیون به نسبت مدل‌های بالا زاویه دید کمتری دارد ولی در عوض کنتراست آن از نماینده سامسونگ بهتر است.

این تلویزیون گزینه بسیار خوبی برای بازی کردن است؛ چرا که سرعت پاسخگویی بالایی دارد و تأخیر آن نیز کم است و به علاوه قابلیت‌های مختلفی مثل FreeSync برای تنظیم نرخ نوسازی و HDMI 2.1 برای کنسول‌های بازی و نمایش 4K@120Fps در نظر گرفته شده است.

این تلویزیون کیفیت بسیار مناسبی دارد و روشنایی زیاد را در کنار کنتراست عالی به نمایش درمی‌آورد. این تلویزیون مانند مدل‌های بالا از HDR نیز پشتیبانی می‌کند تا گستره رنگی بسیار وسیعی را در بربگیرد. مشکل این تلویزیون را می‌توان به جا ماندن حالت روح مانند قرمز رنگ عنوان کرد که در مطلب آن را توضیح دادیم. البته همه افراد متوجه این موضوع نمی‌شوند و ممکن است این موضوع برای شما چندان مهم نباشد.

پس اگر تلویزیون عالی برای بازی کردن می‌خواهید و همچنین دوست ندارید که به اندازه دو تلویزیون بالا هزینه کنید این مدل یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای شما است.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

بهترین تلویزیون اقتصادی برای بازی کردن

تلویزیون‌های گیمینگ اکثرا قیمت بالایی دارند. با این حال می‌توان تلویزیون‌هایی را پیدا کرد که قیمت مناسبی دارند و می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

هایسنس مدل U6G

همه ما قصد نداریم برای بازی کردن خیلی زیاد هزینه کنیم و می‌خواهیم یک تلویزیون خوش قیمت بخریم که بتواند بازی‌ها را نیز با کیفیت بهتری به اجرا دربیاورد و در اینجا مدل هایسنس U6G به کمک ما می‌آید و با بودجه بسیار کمتری نسبت به مدل‌های بالا امکانات خوبی را در اختیارمان می‌گذارد.

این تلویزیون کیفیت تصویر خوبی دارد و می‌تواند محتوایی مناسب را چه در محیط‌های تاریک و چه در محیط‌های روشن به نمایش دربیاورد. شما در نهایت می‌توانید با این تلویزیون به روی حالت 4K@60Fps بازی کنید و دیگر 4K@120Fps یا HDMI 2.1 در دسترس قرار ندارد.تلویزیون گیمینگ

البته به غیر از این موارد برای یک تلویزیون مناسب بازی سرعت پاسخگویی و نرخ تأخیر اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه در این دو مورد این تلویزیون عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و بدون مشکل و به خوبی می‌تواند بازی‌ها را به نمایش دربیاورد.

ایراد این تلویزیون را می‌توانیم زاویه دید نه چندان خوب آن عنوان کرد که باعث می‌شود رنگ‌ها از کناره‌ها رنگ پریده به نظر برسند و رنگ مشکی شبیه به خاکستری نمایش داده شود. پس اگر برای بازی گروهی می‌خواهید تلویزیون خریداری کنید یا خودتان ممکن است بخواهید کنار تلویزیون بنشینید و بازی کنید شاید انتخاب این مدل چندان مناسب نباشد.

بهترین تلویزیون برای گیمینگ ایرانی و خارجی

در ادامه قصد داریم یکسری از بهترین تلویزیون های گیمینگ را به شما معرفی کنیم. تلویزیون‌هایی از برندهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم که ارزش خرید بالایی دارند و امکانات خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهند. در این لیست تلویزیون گیمینگ ایرانی هم به شما معرفی کردیم.

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل 50T7550 سایز 50 اینچ

در مقاله بهترین تلویزیون برای گیمینگ سراغ یکی از محصولات سام الکترونیک رفته‌ایم. تلویزیون سام الکترونیک مدل 50T7550 دارای صفحه نمایش 50 اینچی از نوع LED است که کیفیت تصویر 4k را نمایش می‌دهد. اگر گیمر حرفه‌ای باشید می‌دانید که کیفیت تصویر و سایز صفحه نمایش اهمیت بالایی دارد. صفحه نمایش این دستگاه دارای قابلیت‌هایی مانند کیفیت تصویر HDR، پشتیبانی از 1.07 بیلیون رنگ و روشنایی 250 نیت است.
تلویزیون هوشمند سام الکترونیک دو بلندگو با مجموع توان 20 وات دارد که کیفیت صدای بلند و خوبی تولید می‌کند؛ بنابراین علاوه بر بازی کردن هنگام تماشای فیلم و سریال نیز کیفیت صدای مطلوبی دریافت خواهید کرد. درون این تلویزیون گیرنده هوشمند قرار گرفته که شما ار از خریدن گیرنده دیجیتال بی نیاز می‌کند.
تلویزیون گیمینگ ایرانی سام الکترونیک 2 درگاه USB و 3 درگاه HDMI دارد که اتصال به دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند؛ همچنین از طریق بلوتوث و وای وای نیز می‌توانید به دستگاه‌های مختلف مانند گوشی هوشمند وصل شوید. از دیگر قابلیت‌های این تلویزیون می‌توان امکان اتصال به دیوار، قابلیت Screen Mirroring و امکان وصل کردن پایه به آن را نام برد.

 

قیمت تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل 50T7550

تلویزیون ال ای دی هاردستون مدل 43FST9060 سایز 43 اینچ

برند هارد استون را کمتر کسی است که نشناسد، طی سال‌های اخیر محصولات این برند به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب در بین مصرف کنندگان طرفداران زیادی کسب کرده‌اند. تلویزیون هاردستون مدل 43FST9060 یکی از محصولات این برند محسوب می‌شود و باتوجه به مشخصاتی که دارد تلویزیون گیمینگ محسوب می‌شود. تلویزیون هاردستون صفحه نمایش 43 اینچی تخت دارد که به تکنولوژی صفحه نمایش LED مجهز شده است. این دستگاه تصاویر را با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه نمایش می‌دهد. تلویزیون گیمینگ هاردستون مدل 43FTS9060 هوشمند است و گیرنده دیجیتال نیز دارد. این تلویزیون 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی دارد؛ همچنین می‌توانید روی آن بازی نیز نصب کنید. سیستم عامل آن اندروید 9 است و پردازشگر 8 هسته‌ای دارد. این دستگاه با توجه به مشخصات ذکر شده گزینه منطقی برای خرید محسوب می‌شود. در بخش درگاه ارتباطی می‌توان به داشتن دو درگاه USB و 2 درگاه HDMI اشاره کرد. از دیگر اتصالات آن نیز اتصال به فای وای و بلوتوث را می‌توان نام برد. سیستم صوتی تعبیه شده برای هاردستون 2 عدد بلندگو با پشتیبانی از صدای فراگیر Dolby True HD است.

 

قیمت تلویزیون ال ای دی هاردستون مدل 43FST9060

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل XYU755 سایز 55 اینچ

اگر به دنبال خرید بهترین تلویزیون گیمینگ هستید، تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل XYU755 می‌تواند گزینه‌‌ای مناسب برای شما باشد. این تلویزیون قابلیت‌ها و ویژگی‌ها خوب زیادی را در خود جای داده است. صفحه نمایش 55 اینچی این دستگاه تصاویری با وضوح 4K را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نوع پنل صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن IPS است. این صفحه نمایش با وضوح 4K و پشتیبانی از HDR10 می‌تواند بازی‌ها و محتوای در حال پخش را با کیفیت بالا و رنگ‌های طبیعی نمایش دهد. در کنار کیفیت تصویر خوب، صدای واضح و بلند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این تلویزیون دو اسپیکر با مجموع توان 20 وات دارد و از فناوری صدای استریو دالبی بهره می‌برد. درون تلویزیون گیرنده دیجیتال قرار گرفته است. این دستگاه هوشمند امکاناتی مانند حافظه رم 1.5 گیگابایتی از نوع DDR، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و پردازشگر گرافیکی Mali-G۵۲ دارد که قابلیت‌‌های برجسته‌ای برای یک تلویزیون محسوب می‌شود. در بخش درگاه‌های ارتباطی این محصول 2 درگاه USB، سه درگاه HDMI 2.0 و یک خروجی هدفون وجود دارد. ار طریق بلوتوث و وای فای نیز می‌توانید به گوشی وصل شوید؛ همچنین این تلویزیون سیستم عامل اندروید 11 نیز دارد.

 

قیمت تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل XYU755 سایز 55 اینچ

تلویزیون ال ای دی هوشمند فیلیپس مدل 55PUT8516 سایز 55 اینچ

تلویزیون هوشمند فیلیپس مدل 55PUT8516 با مشخصات قابل توجهی که دارد می‌تواند تلویزیون مخصوص گیم باشد. این تلویزیون صفحه‌نمایش 55 اینچی دارد که تصاویر را را کیفیت 4K نمایش می‌دهد. پنل صفحه نمایش از نوع LED است و فناوری‌هایی مانند Abmilight، رفرش ریت 60 هرتز و پشتیبانی از دالبی ویژن +HDR10 برای آن در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش این تلویزیون با توجه به ویژگی‌های فوق می‌تواند یکی از نقاط قوت این تلویزیون گیمینگ محسوب شود. برخلاف سایر مدل‌های معرفی شده فیلیپس از گذاشتن گیرنده دیجیتال برای این دستگاه صرف نظر کرده است. از درگاه‌های ارتباطی این تلویزیون می‌توان دو درگاه USB، چهار درگاه HDMI، ورودی آنتن و ورودی میکروفون را نام برد؛ همچنین از طریق بلوتوث و وای فای می‌توانید به دستگاه‌های دیگر مانند اسپیکر یا گوشی وصل شوید. تلویزیون فیلیپس 2 عدد بلندگو با توان 20 وات دارد که صدای فراگیر دالبی اتموس نیز برای آن در نظر گرفته شده است. با استفاده از قابلیت خاموش شدن خودکار در صورت استفاده نکردن طولانی مدت از تلویزیون، به صورت خودکار دستگاه خاموش می‌‎شود.

 

قیمت تلویزیون ال ای دی هوشمند فیلیپس مدل 55PUT8516

تلویزیون ال ای دی هوشمند زلموند مدل PANA55US2134 سایز 55 اینچ

تلویزیون هوشمند زلموند مدل PANA55US2134 یکی از دستگاه‌های اخیر این برند محسوب می‌شود که نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. صفحه نمایش تخت این تلویزیون 55 اینچی از نوع LED است. این صفحه نمایش کیفیت تصویر 4K را نمایش می‌دهد و ویژگی‌های قدرتمندی مانند HDR10، صفحه Anti Glare (ضد انعکاس نور) و تکنولوژی کاهش نویز تصویر DE – Ringing & DE – Blocking دارد. تلویزیون هوشمند زلموند 2 عدد بلندگو با مجموع توان 8 وات دارد که از استاندارد صوتی Dolby Digital بهره‌مند شده است. این تلویزیون با سیستم عامل اندروید 11 به فروش می‌رسد و قابلیت نصب بازی روی آن نیز وجود دارد؛ همچنین 16 گیگابایت حافظه داخلی، پردازشگر Hexa Core و قابلیت ضبط تصاویر PVR برای آن در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های مانیتور زلموند می‌توان قابلیت اتصال به دیوار، اتصال به بلوتوث و وای فای، درگاه HDMI و داشتن دو عدد درگاه USB را نام برد. با استفاده از ویژگی Time shift که برای این مانیتور قرار داده شده می‌توانید تصاویر در حال پخش را ضبط کرده و در صورت نیاز مجدد به صحنه قبلی برگردید؛ همچنین با استفاده از ویژگی screen Mirroring می‌توانید ویدئوها، تصاویر و اطلاعات صفحه نمایش گوشی هوشمند یا لپ تاپتان را روی تلویزیون به نمایش بگذارید.

 

قیمت تلویزیون ال ای دی هوشمند زلموند مدل PANA55US2134

 

LG C2

LG C2

در زمان خرید تلویزیون گیمینگ حتما باید تلویزیون ال جی C2 را در نظر داشته باشید. در واقع می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که ال جی C2 بهترین تلویزیون گیمینگ موجود در بازار است که قیمت مناسبی هم دارد. این تلویزیون را می‌توانید از ۴۲ تا ۸۳ اینچ خریداری کنید. این تلویزیون صفحه نمایش OLED با وضوح تصویر 4K دارد.

از دیگر ویژگی‌های ال جی C2 می‌توانیم به پشتیبانی از تکنولوژی‌های FreeSync و G-Sync و VRR اشاره کنیم. نرخ نوسازی صفحه نمایش این تلویزیون ال جی به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و از HDMI 2.1 برخوردار است. به همین دلیل این تلویزیون برای استفاده پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس فوق العاده خواهد بود.

Sony X90J

Sony X90J

یکی دیگر از بهترین تلویزیون های گیمینگ موجود در بازار سونی X90J نام دارد. محصولی که می‌توانید آن را در ابعاد ۵۰ تا ۷۵ اینچ ریداری کنید. این تلویزیون گیمینگ سونی از پنل LCD استفاده می‌کند که از HDR برخوردار است.

نرخ نوسازی صفحه نمایش X90J به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و وضوح تصویر آن 4K خواهد بود. با محصولی مواجه هستید که از HDMI 2.1 بهره می‌برد و به همین دلیل برای استفاده روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس مناسب خواهد بود. این تلویزیون از تکنولوژی VRR  یا Variable Refresh Rate و ALLM یا Auto Low Latency Mode برخوردار است. این تلویزیون سونی بهترین تجربه گیمینگ را به کاربران منتقل می‌کند و کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای دارد.

Samsung QN85B

Samsung QN85B

سامسونگ هم از جمله برندهایی است که تلویزیون مخصوص گیم دارد. تلویزیون گیمینگ مدل QN85B سامسونگ را می‌توانیم یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ بازار نام ببریم. این محصول در ابعاد ۵۵ تا ۸۵ اینچ راهی بازار شده و نرخ نوسازی صفحه نمایش آن ۱۲۰ هرتز خواهد بود. از ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توانیم به FreeSync و G-Sync هم اشاره کنیم. این محصول از Auto Low Latency Mode هم برخوردار است تا بازیکنان با کمترین میزان تاخیر در بازی‌ها مواجه شوند.

صفحه نمایش تلویزیون QN85B سامسونگ از HDMI 2.1 برخوردار است و از صفحه نمایش Mini-LED استفاده می‌کند. این تکنولوژی باعث شده که صفحه نمایش روشنایی مناسبی تولید کند. این تلویزیون مخصوص گیم برای کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس بسیار مناسب خواهد بود.

Sony A80K

Sony A80K

سونی نشان داده که تلویزیون گیمینگ خوش ساختی راهی بازار می‌کند. یکی از بهترین تلویزیون‌های این شرکت هم Sony A80K نام دارد. این تلویزیون را می‌توانیم در مدل‌های ۵۵ تا ۷۷ اینچ خریداری کنید. با محصولی سروکار دارید که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و از HDMI 2.1 هم برخوردار است.

این تلویزیون گیمینگ سونی تصاویر را با کیفیت خوبی نشان می‌دهد و دلیل آن هم استفاده از پردازنده قدرتمندی است که می‌تواند کیفیت تصاویر را ارتقا دهد. این تلویزیون سونی هم از جمله محصولاتی است که به شکل خاص روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس عملکرد خوبی ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید تجربه خوبی از بازی‌ها نسل جدید کنسول‌های بازی داشته باشید، می‌توانید این تلویزیون را در نظر داشته باشید.

بهترین تلویزیون گیمینگ ایرانی

در میان برندهای ایرانی هم می‌توانیم تلویزیون گیمینگ با کیفیت پیدا کنیم. با بررسی‌هایی که انجام دادیم، مدل‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که در نوع خودشان و نسبت به قیمت بهترین تلویزیون گیمینگ ایرانی به شمار می‌روند.

تلویزیون سام الکترونیک 65TU6500

تلویزیون سام الکترونیک 65TU6500

این تلویزیون سام الکترونیک در اندازه ۶۵ اینچ وضوح تصویر 4K را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این وضوح تصویر باعث شده که بتوانید بازی‌های کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را با وضوح تصویر بالا تجربه کنید. البته باید بگوییم که نرخ نوسازی صفحه نمایش سام الکترونیک 65TU6500 نرخ نوسازی بالایی ندارد و روی ۶۰ هرتز قرار گرفته است. با این حال می‌توانید بازی‌ها را با وضوح تصویر مناسب و نرخ فریم استاندارد این روزها تجربه کنید. این تلویزیون سام الکترونیک از پنل LED استفاده می‌کند که روشنایی مناسبی دارد و رنگ‌ها را هم در اندازه قابل قبول نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توانیم به سیستم صوتی دالبی اشاره کنیم. رابط کاربری هوشمند هم از دیگر قابلیت‌‌های هیجان‌انگیز این محصول به شمار می‌رود.
خرید تلویزیون سام الکترونیک 65TU6500

تلوزیون فیلیپس مدل 55PUT8115-98

تلوزیون فیلیپس مدل 55PUT8115-98

اگر به دنبال تلویزیون گیمینگ ایرانی با کیفیت می‌گردید که در کنار برخورداری از قیمت مناسب ویژگی‌های جذابی هم داشته باشد، تلویزیون گیمینگ ایرانی فیلیپس مدل 55PUT8115-98 انتخاب مناسبی خواهد بود. در ابتدا باید بگوییم که این تلویزیون وضوح تصویر 4K را پیش روی شما قرار می‌دهد. این تلویزیون پنل LED دارد که روشنایی نسبتا خوبی تولید می‌کند و رنگ‌ها را هم به شکلی قابل قبول نشان می‌دهد. دو عدد بلندگوی ۸ وات که از ویژگی دالبی پشتیبانی می‌کنند هم روی تلوزیون فیلیپس مدل 55PUT8115-98 دیده می‌شوند.

این محصول فیلیپس کاملا هوشمند طراحی شده و به واسطه این ویژگی می‌توانید در اینترنت گشت و گذار کنید و به سرویس‌های پخش فیلم و سریال اینترنتی دسترسی داشته باشید.
خرید تلوزیون فیلیپس مدل 55PUT8115-98

آموزش های کاربردی تکنولایف را در ارتباط با تلویزیون دنبال کنید:
کنترل تلویزیون با گوشی

 

سوالات متداول

سرعت تغییر تصویر یا موشن بلور چیست؟ به مدت زمانی که طول می‌کشد تا تلویزیون بتواند از نمایش یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود Response time می‌گویند. هر چه این تایم کمتر باشد یعنی تلویزیون سریع‌تر می‌تواند بین دو رنگ جابجا شود و شما تار شدگی کمتری مشاهده می‌کنید. بدترین عملکرد را در این زمینه تلویزیون LED دارد و حدود ۴ میلی ثانیه زمان نیاز است تا این پنل از رنگی به رنگ دیگر جابجا شود. در پنل‌های QLED این عدد کمی بهبود پیدا کرده و به ۳.۵ میلی ثانیه می‌رسد و بهترین عملکرد نیز با اختلاف زیاد و زمان ۰.۲ میلی ثانیه در اختیار پنل OLED است.

نرخ تأخیر چیست؟ یکی از مهم‌‌ترین مواردی که می‌تواند تأثیر مستقیم به روی کیفیت نهایی اجرای بازی‌ها به روی تلویزیون داشته باشد همین نرخ تأخیر است. نرخ تأخیر یعنی مدت زمانی که زمان می‌برد تا تلویزیون بتواند تغییرات و دستورات را نمایش دهد. پیشنهاد می‌شود برای بازی کردن تلویزیونی با نرخ تأخیر ۳۰ میلی ثانیه یا حتی کمتر تهیه کنید.

تلویزیون با چه رزولوشنی برای بازی بخریم؟ در حال حاضر تلویزیون‌های موجود در بازار کیفیت HD، FHD، 4K و یا 8K دارند. این نمادها رزولوشن تلویزیون شما را نشان می‌دهد. هر چقدر که رزولوشن بالاتری داشته باشیم، پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ قرار می‌گیرند و به این ترتیب به نوعی کیفیت افزایش پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر کنسول یا سیستم شما می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K به اجرا دربیاورد خرید تلویزیون 4K را در اولویت قرار دهید و در غیر این صورت تلویزیون FHD را برای خرید انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. Mortal Dead

    مقاله خوب و بدرد بخوری بود .
    میخوام تلوزیون LCD برای گیم و تماشای تلوزیون بخرم . کسی میدونه چه مدلی خوبه .
    اگه کسی میدونه جواب بدهد . متشکرم .

  2. سیاوش

    توضیحات مفیدی بود
    متشکرم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سیاوش

      سلام وقت خوش ممنون از همراهی شما
      1. ●_●

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام تو این لیست بهترین زمان پاسخگویی رو LG C1 که 2.3 میلی ثانیه بود و بعدش تلویزیون LG C2 که زمان پاسخگویی اونم 2.4 ولی تلویزیون های دیگه زمان پاسخگویی زیادی داشتن X90J 10.7 میلی ثانیه و QN85B 9.7 و A80K 3.1 من حدود چند هفته پیش تلویزیون الجی نانو 86 گرفته بودم ولی تو قبل از خرید به همه چیز توجه کرده بودم به جز زمان پاسخگویی زمان پاسخگویی این تلویزیون به صورت وحشت ناکی زیاده که این باعث میشه تصویر وقتی حرکت میکنه تار بشه من این تلویزیون رو برا گیم گرفتم هیمن طور که میدونید تاری تصویر تو گیم‌ یه مشکل خیلی بزرگه میخواستم بدونم LG C2 که به جز تلویزیون LG C1 زمان پاسخگویی خیلی کمتری نسبت به تلویزیون های دیگه داره پس تلویزیون LG C2 48 اینچ بگیرم تصویر این تلویزیون که تار نیستش تلویزیون قبلی نانو ۸۶ رو که بیشتر از ۳ یا ۴ روز استفاده نکردم بودم به خاطره اینکه وقتی تصویر حرکت میکرد تلویزیون تصویر تار بهم میداد فروختم ولی آلان اگه LG C2 رو بگیرم این تلویزیون که بهم تصویر تار نمیده این تلویزیون رو برا PS5 میخوام خوبه ؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ●_●

          سلام وقت خوش الجی c2 برای گیم عالیه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d9%88-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2/
ads
ads