داغ ترین ها :
بهترین سرویس‌های ذخیره ابری 2021

بهترین سرویس‌های ذخیره ابری 2021

برخی اوقات ممکن است با وقایعی همانند خرابی اطلاعات یا از دست دادن لپتاپ مواجه شوید که بدون شک در این صورت حاضرید هر عملی را انجام دهید تا دوباره به اطلاعات خود دست یابید. جالب است بدانید یک فضای ذخیره سازی ابری می‌تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از رخ دادن این گونه وقایع ‌باشد، به این ترتیب که با استفاده از آن شما می‌توانید داده‌ها یا اطلاعات خود را در یک فضای امن نگهداری کنید و از هر نقطه‌ی جهان به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. به زبان ساده‌تر، اینجا فضای مجازی امنی است که معمولا از طریق مرورگر یا یک برنامه به آن دسترسی خواهید داشت و مکان واقعی پرونده‌های شما معمولا در یک مرکز داده، در یک سرور، روی یک هارد دیسک یا یک درایو می‌باشد. در این مقاله از تکنولایف با ما همراه باشید تا شما را با بهترین سرویس‌های ذخیره ابری در سال 2021 آشنا کنیم.

ذخیره سازی ابری چگونه کار می‌کند؟

لازم به ذکر است که مفهوم ذخیره سازی ابری برای مدت طولانی وجود داشته است و آمازون این مفهوم را با  S3 (سرویس ذخیره سازی ساده) که در سال 2006 راه اندازی شد، رایج کرد. اما توانایی بارگذاری و ذخیره فایل‌ها از راه دور بر روی درایو دیسک ارائه دهنده خدمات را می‌توان در پیشنهاد Compuserve 1983 جستجو کرد. نحوه کارکرد ذخیره سازی ابری به این صورت است که در پایان روز شما به راحتی از منابع شخص دیگر برای ذخیره اطلاعات خود استفاده می‌کنید. این منبع معمولا در سروری قرار دارد که در یک مرکز داده در کنار صدها منبع دیگر واقع شده است. این فرایند از طریق اینترنت، اتصال ایمن، یک برنامه اختصاصی و یا از طریق یک مرورگر وب انجام می‌شود. تقریبا همه کسانی که تلفن هوشمند یا آدرس ایمیل دارند، نوعی حساب ذخیره سازی ابری دارند. حتی ممکن است فیس‌بوک در نظر داشته باشد که نسخه محدودی از فضای ذخیره سازی ابری را به اعضای خود ارائه دهد، زیرا فیلم‌ها و عکس‌ها می‌توانند به صورت رایگان در سرورهای خود بارگذاری شوند.

معرفی بهترین سرویس‌های ذخیره ابری 2021

همان‌طور که می‌دانید ذخیره سازی اطلاعات یا Data Storage از جمله مهم‌ترین چالش‌های دنیای دیجیتال می‌باشد. به علاوه حجم اطلاعات در دنیای دیجیتال لحظه به لحظه بیشتر می‌شود که به دنبال آن راهکارهای ذخیره سازی نیز باید توسعه یابد. از جمله رایج‌ترین ابزارهای سنتی ذخیره سازی اطلاعات می‌توان به فلش مموری‌ها و هارد دیسک اشاره کرد. اما امروزه ابزارهای ذخیره سازی سنتی جای خود را به فضاهای ذخیره سازی ابری داده‌اند که بدون شک با وجود آن‌ها دیگر خیال شما از بابت ذخیره سازی داده‌ها راحت خواهد بود، زیرا اطلاعات شما بر روی یک سرور مطمئن و امن ذخیره می‌شوند که ما نیز در ادامه به معرفی بهترین سرویس‌ های ذخیره ابری خواهیم پرداخت.

ذخیره سازی ابر IDrive

IDrive همگام سازی مداوم پرونده‌های شما و حتی پرونده‌های موجود در درایوهای شبکه را ارائه می‌دهد. رابط وب نیز از به اشتراک گذاری پرونده‌ها از طریق ایمیل، فیس‌بوک و توییتر پشتیبانی می‌کند. بدون شک کاربران از شنیدن اینکه پرونده‌های پاک شده از رایانه، به طور خودکار از سرور پاک نمی‌شوند بسیار خوشحال خواهند شد. بنابراین خطر کمتری برای حذف اطلاعات مهم به طور تصادفی وجود دارد و حداکثر 30 نسخه قبلی از همه پرونده‌های پشتیبانی شده در حساب شما حفظ می‌شود. نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که سرپرستان فناوری اطلاعات به برنامه IDrive Thin Client دسترسی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد از طریق بخش متمرکز پشتیبان یا بازیابی، مدیریت تنظیمات و موارد دیگر را برای همه رایانه‌های متصل خود انجام دهند.

معرفی سرویس ذخیره سازی ابر IDrive

در این سرویس برای عکس‌ها یک ویژگی تشخیص چهره زیبا دارید که به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را به طور خودکار سازماندهی کنید و همچنین آن‌ها را در همه دستگاه‌های مرتبط خود همگام سازی کنید. IDrive همچنین IDrive Express را ارائه می‌دهد که در صورت از دست دادن تمام داده‌های خود، یک درایو دیسک را برای شما ارسال می‌کند و به شما امکان می‌دهد در کمترین زمان تمامی پرونده‌های پشتیبان تهیه شده را بازیابی کنید. یک نسخه پشتیبان به نام IDrive Business نیز وجود دارد که پشتیبانی از سرور را به صورت نامحدود برای کاربران ارائه می‌دهد. در حالی که IDrive Personal برای هر کاربر 5 ترابایت یا 10 ترابایت ارائه می‌دهد و تقریبا بین 250 گیگابایت تا 5/12 ترابایت فضای ذخیره سازی آنلاین دارد.

ذخیره سازی ابر pCloud

pCloud یکی از معدود سرویس‌های ابری است که اشتراک مادام‌العمر را ارائه می‌دهد و شما یک درایو ابری مجازی و دائمی دریافت می‌کنید. به این صورت که خود را به عنوان “فضای ابری شخصی” توصیف می‌کند و شما می‌توانید تمام پرونده‌ها و پوشه‌های خود را در آن ذخیره کنید و همچنین دارای یک رابط کاربری نیز می‌باشد که به وضوح نشان می‌دهد همه چیز در کجا قرار دارد و چه کاری انجام می‌دهد. همانطور که انتظار می‌رود شما در لینک دانلود بار ترافیک محدود هستید و هر ماه فقط 500 گیگابایت برای بسته Premium و 2 ترابایت برای بسته Premium Plus ارائه می‌شود. در حالی که برخی از محدودیت‌های پهنای باند اعمال می‌شود، به نظر می‌رسد محدودیتی در اندازه پرونده‌هایی که می‌توانید بارگذاری کنید، وجود ندارد، بنابراین با خیال راحت می‌توانید به همگام سازی پرونده‌های بزرگ رسانه‌ای بپردازید.

معرفی سرویس ذخیره سازی ابر pCloud

 

شایعات داغ: فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی در آیفون 13 پرو

 

این سرویس برای تمامی سیستم عامل‌های دسکتاپ و موبایل در دسترس است و همچنین کاربران می‌توانند از طریق وب سایت وارد سیستم شوند. توجه داشته باشید که pCloud از آگوست 2020 به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا مکانی را که می‌خواهند داده‌هایشان ذخیره شود، چه اتحادیه اروپا و چه ایالات متحده، انتخاب کنند. این شرکت خود در سوئیس ثبت شده است که قوانین حریم خصوصی شدیدی دارد و از جمله این قوانین می‌توان به پرداخت ماهیانه 4/99 دلار برای pCloud Crypto به منظور قفل یا باز کردن پرونده‌های شخصی با گذرواژه حق بیمه اشاره کرد. به علاوه در این سرویس یک گزینه خانوادگی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد فضای خود را با حداکثر چهار نفر دیگر از اعضای خانواده به اشتراک بگذارید.

ذخیره سازی ابری MicroSoft OneDrive

همانند جذابیت Google Drive برای کاربران گوگل، OneDrive نیز برای کسانی که به استفاده از خدمات مایکروسافت نظیر یکپارچه سازی دقیق با Outlook.com متعهد هستند، بهترین سرویس ذخیره ابری خواهد بود. به علاوه OneDrive به خوبی با ویندوز 10 ارتباط برقرار می‌کند و مجموعه‌ای از برنامه‌های مناسب تلفن همراه برای تسهیل دسترسی در حال حرکت را دارا می‌باشد. همچنین با سرویس‌های غیر مایکروسافت همانند طراحی اصلی اتوکد نیز یکپارچه شده است. امکان به اشتراک گذاری پرونده‌ها با افراد دیگر حتی اگر آن‌ها کاربران OneDrive نباشند (با مجوزهای قابل تنظیم) و امکان ویرایش آنلاین فایل‌ها بدون بارگیری آن‌ها در این سرویس بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که OneDrive فضای ذخیره سازی بیشتری به صورت رایگان در اختیار شما قرار نمی‌دهد و کاربران رایگان فقط 5 گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی دارند که افزایش این میزان به 100 گیگابایت نسبتا ارزان است.

معرفی سرویس ذخیره سازی ابری MicroSoft OneDrive

اگر شما از طریق کار، موسسه آموزشی یا خرید خصوصی خود مایکروسافت 365 (قبلا به آن Office 365 گفته می‌شد) دارید، به طور خودکار به ازای هر کاربر 1 ترابایت فضا به صورت رایگان با گزینه‌ای برای افزایش آن دریافت خواهید کرد. فقط به خاطر داشته باشید که این ذخیره سازی ابری در ساده‌ترین حالت ممکن است و در آن تقریبا هیچ ویژگی پیشرفته‌ای وجود ندارد. نسخه Pro این سرویس نیز دارای قابلیت Dark Mode و ادغام دقیق‌تر با Microsoft Team می‌باشد. دقت کنید که مایکروسافت محدودیت اندازه پرونده بارگذاری در OneDrive را از 100 گیگابایت به 250 گیگابایت افزایش داده است.

ذخیره سازی ابر Google Drive

Google Drive یک انتخاب طبیعی برای دارندگان دستگاه‌های اندروید می‌باشد، زیرا قبلا یکپارچه شده است. اما کاربران سایر سیستم‌ عامل‌ها نیز می‌توانند از فضای ذخیره سازی رایگان این سرویس قدردانی کنند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از برنامه همراه Google Photos عکس‌های با کیفیت بالا را در تعداد نامحدود در تلفن همراه خود ذخیره کنید و مجموعه دفتری Google خود را مورد استفاده قرار دهید. به علاوه افرادی که به برنامه‌های پولی Google Drive ارتقا می‌یابند، به Google One می‌پیوندند که البته ممکن است با توجه به منطقه هنوز در دسترس نباشد.

معرفی سرویس ذخیره سازی ابر Google Drive

لازم به ذکر است مجموعه‌ای از ویژگی‌های ارائه شده توسط Google Drive از طریق One که به سیستم عامل Google Cloud متصل می‌شود، گیج کننده است و به طور مداوم تکامل می‌یابد. جالب است بدانید ردیف 2 ترابایتی که 10 درصد اعتبار Google Store را پس می‌دهد، به دارنده اصلی حساب اجازه می‌دهد تا احداکثر 5 عضو دیگر را دعوت کند که هزینه آن در سال به 99/99 دلار می‌رسد. اگر چه کاربران ویندوز و مک می‌توانند یک برنامه دسکتاپ را برای کشیدن و رها کردن فایل‌ها به راحتی بارگیری کنند، اما استفاده از رابط وب این سرویس کار آسانی نیست.

سخن پایانی

در این مقاله از تکنولایف ما بهترین سرویس‌های ذخیره ابری 2021 را به شما معرفی کردیم. اگر با این وجود ترجیح می دهید فضای ذخیره شما به صورت فیزیکی در اختیارتان باشد، باید گوشی یا لپتاپ خود را ارتقا دهید و نسخه ای با حافظه بالاتر بخرید. سریع ترین راهکار برای شما رفتن به صفحه قیمت گوشی تکنولایف و فیلتر کردن بر اساس حافظه بالاتر خواهد بود. امیدواریم با مطالعه این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید تا اگر مایل به استفاده سرویس‌های ذخیره ابری هستید، بهترین میزبان را برای ذخیره فایل‌های مهم و با ارزش خود انتخاب کنید. همچنین اگر تجربه استفاده از این سرویس‌های ذخیره ابری را دارید، بی‌صبرانه منتظریم تا تجربیات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها برای تکنولایف به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3%e2%80%8c-%d8%b0%d8%ae%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c/
ads
ads