داغ ترین ها :
بهترین فایل منیجر های اندروید و iOS

بهترین فایل منیجر های اندروید و iOS

چند سال قبل اگر می‌خواستیم در گوشی خود فایلی را جابجا کنیم یا پوشه‌ای ایجاد کنیم حتما باید به سراغ لپ تاپ می‌رفتیم و این کار را با لپ تاپ انجام می‌دادیم؛ چرا که اولا قدرت سخت افزاری گوشی‌های هوشمند به قدری نبود که بتواند چنین کارهایی را با سرعت مناسبی انجام دهد و ثانیا این که برنامه‌های موجود چندان قوی نبودند که بتوان به کمک آن‌ها مدیریت مناسبی به روی فایل‌ها انجام داد. امروزه اما همه‌ی این شرایط بسیار تغییر کرده است و هم قدرت سخت افزاری بسیار خوبی را در گوشی‌های هوشمند نظاره گر هستیم و هم این که برنامه‌های مدیریت فایل به بلوغ کامل رسیده‌اند. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین فایل منیجر های اندروید و ios بپردازیم و قابلیت‌های مختلف فایل منیجر را برای شما شرح دهیم تا بدون کمک کامپیوتر بتوانید مدیریت مناسبی به روی فایل‌های خود داشته باشید.

فایل منیجر چیست؟

زمانی که یک گوشی هوشمند را خریداری می‌کنید یک ظرفیت مشخصی از حافظه داخلی به روی گوشی شما وجود دارد. در برخی از مدل‌ها این حافظه داخلی را می‌توان به کمک کارت حافظه جانبی و درگاه مرتبط با آن افزایش داد که این نوع حافظه را حافظه جانبی نام گذاری کرده‌اند.

حال فایل منیجر چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ دسترسی به حافظه داخلی و حافظه جانبی به حالت معمول امکان پذیر نیست و تنها برنامه‌های مختلف می‌توانند به این فضا دسترسی داشته باشند (البته اگر گوشی به کامپیوتر متصل شود نیز شما به این حافظه دسترسی پیدا می‌کنید).

برای این که با خود گوشی بتوانید به حافظه داخلی و جانبی گوشی دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید به برنامه‌ای تحت عنوان فایل منیجر نیاز دارید تا تمام فایل‌های موجود به روی گوشی را به شما نمایش دهد و همچنین امکان ایجاد تغییرات را برای شما فراهم کند.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که بهترین فایل منیجر اندروید 2021 کدام است؟ بهترین فایل منیجر اندروید را از کجا باید دانلود و نصب کنیم؟ در ادامه ابتدا به بهترین فایل منیجر برای اندروید روی گوشی‌های سامسونگ و شیائومی می‌پردازیم و سپس چند فایل منیجر کاربردی برای اندروید و iOS را برای شما معرفی می‌کنیم.

 

دیگر آموزش ها و اپلیکیشن های کاربردی: دانلود از یوتیوب (از طریق سایت و اپلیکیشن)

 

فایل منیجر گوشی‌های سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ به صورت پیش فرض از فایل منیجری به نام My file استفاده می‌کنند. این برنامه رابط کاربری ساده و دوست داشتنی دارد و قابلیت‌های مختلفی هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

به این برنامه که وارد شوید در بالای صفحه بخشی به نام Recent files وجود دارد که در آن تمام فایل‌ها و اطلاعاتی که به تازگی دانلود شده یا مورد استفاده قرار گرفته است را نمایش می‌دهد.

بخش بعدی Categories نام دارد و در آن می‌توانید مستقیما نوع فایلی که می‌خواهید را انتخاب کنید. این فایل منیجر در این قسمت آهنگ‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، فایل‌های زیپ و اسناد و … را به صورت دسته بندی شده قرار داده است تا شما بسیار آسان بتوانید به فایل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

در انتهای این صفحه گزینه‌ای به نام Analyze storage وجود دارد که اگر به روی آن کلیک کنید به صورت تفکیک شده می‌توانید مشاهده کنید که هر نوع از اطلاعات چه بخشی از حافظه داخلی گوشی شما را به خود اختصاص داده است. همچنین در قسمت پایین‌تر گوشی به شما یاداوری می‌کند که برخی از برنامه‌ها را کمتر استفاده می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را از روی گوشی حذف کنید.

در نهایت مهم‌ترین بخش برنامه مای فایل گوشی سامسونگ بخش Internal storage و SD card است که به روی هر کدام که کلیک کنید مستقیما به فایل‌های موجود در آن بخش دسترسی پیدا می‌کنید. با نوشته‌ای کوچک زیر Internal storage و SD card می‌توانید حجم مصرف شده از حافظه داخلی و حافظه جانبی را مشاهده کنید.

به Internal storage که بروید فایل‌های مختلفی وجود دارد. برخی از این فایل‌ها به اسم برنامه‌های موجود به روی گوشی هستند و کاربرد آن‌ها این است که دیتاهای موجود برنامه را در حافظه داخلی ذخیره می‌کنند.

فایل منیجر گوشی های سامسونگ

فایل منیجر گوشی های سامسونگ

در ابتدا باید بدانید که اگر گزینه‌ی سه خط موجود در بالای صفحه را انتخاب کنید نحوه‌ی نماش فایل‌ها تغییر می‌کند تا بهترین حالت برای شما ایجاد شود. در بخش سرچ بالای صفحه نیز می‌توانید مستقیما نام فایل مورد نظر را جستجو کنید.

در نهایت اگر به روی سه نقطه موجود در بالای صفحه کلیک کنید یک گزینه‌ی بسیار کاربردی به نام Create folder وجود دارد که به کمک آن می‌توانید در فایل منیجر گوشی خود پوشه ایجاد کنید و اطلاعات مورد نظر خود را به آن انتقال دهید (دقیقا مشابه ساختن پوشه در ویندوز).

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه فایل‌ها را جابجا یا کپی کنیم؟ یا حتی چگونه یک فایل در فایل منیجر گوشی را به اشتراک بگذاریم؟ برای این کار کافیست به سادگی دست خود را به روی فایل مورد نظر نگه دارید تا حالت انتخاب فایل‌ها فعال شود.

حال کافیست فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و از منوی پایین صفحه گزینه Move برای کات کردن فایل، گزینه‌ی Copy برای کپی کردن فایل و گزینه‌ی Delete را برای پاک کردن فایل انتخاب کنید.

در بخش More نیز می‌توانید با انتخاب Details جزئیات فایل‌های موجود را مشاهده کرده و در قسمت Rename‌ اسم فایل‌ها را تغییر دهید. شما همچنین امکان دارید تا با گزینه‌ی Compress از فایل‌های موجود فایل زیپ تهیه کرده و به آسانی آن را به اشتراک بگذارید.

فایل منیجر گوشی‌های شیائومی

یکی از کامل‌ترین فایل منجیرهای موجود در گوشی‌های هوشمند File manager گوشی‌ های شیائومی است که می‌توانید آن را به روی گوشی‌های دیگر نیز دانلود و نصب کنید. به این برنامه که وارد شوید در بالا می‌توانید نوع فایل مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه، لیست دانلود‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

در همین صفحه اگر به راست سوایپ کنید به بخش حافظه داخلی گوشی منتقل می‌شوید و می‌توانید به تمام فایل‌های موجود دسترسی داشته باشید. در این برنامه نیز با نگه داشتن دست خود به روی فایل‌های مختلف می‌توانید به امکانات مختلف نظیر Copy و Move و … دسترسی داشته باشید (حتی از سه نقطه بالا سمت راست صفحه می‌توانید انتخاب کنید که فایل‌های شما بر چه اساس مرتب شوند. این کار را باید به کمک گزینه‌ی Sort by انجام دهید).

فایل منیجر گوشی های شیائومی

فایل منیجر گوشی های شیائومی

در صفحه‌ی اول اگر به سمت چپ سوایپ کنید به بخشی منتقل می‌شوید که می‌توانید به روی حافظه داخلی خود مدیریت داشته باشید. در بالا با گزینه‌ی Clean up می‌توانید فایل‌های اضافی موجود به روی گوشی را حذف کنید و در ادامه بخش Big files به شما فایل‌های سنگین موجود به روی گوشی را نمایش می‌دهد.

در نهایت اگر به روی سه خط موجود در بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید می‌توانید به گزینه‌ی Dark mode دسترسی پیدا کنید و یا به تنظیمات بروید. حتی در این بخش می‌توانید از قابلیت‌های Remote و FTP هم بهره مند شوید.

 

بیشتر بخوانید: شیائومی به پرفروش‌‌ترین برند موبایل جهان تبدیل شد

 

بهترین فایل منیجر اندروید

اما اگر از فایل منیجرهای پیش فرض موجود به روی گوشی اندرویدی خود رضایت ندارید می‌توانید از بین انبوه گزینه‌های موجود در گوگل پلی برنامه‌های مشابهی را دانلود و نصب کنید. اما بهترین فایل منیجر اندروید 2021 کدام است؟ در این بخش بهترین‌های موجود را معرفی می‌کنیم.

برنامه File manager

اگر فایل منیجری بسیار ساده و سبک می‌خواهید این برنامه را از طریق گوگل پلی دانلود و نصب کنید. این فایل منیجر کمتر از ۴ مگابایت حجم دارد و این یعنی به معنای واقعی کلمه هیچ فضایی از گوشی شما را اشغال نمی‌کند.

رابط کاربری این فایل منیجر بسیار ساده است. به محض این که وارد برنامه می‌شوید باید از منوی بالای صفحه یکی از فایل‌های دلخواه را انتخاب کرده و یا در پایین حافظه داخلی یا حافظه جانبی را انتخاب کنید.

مانند دیگر فایل منیجرها انتخاب فایل با نگه داشتن دست به روی فایل‌ها انجام می‌شود و همچنین این اپلیکیشن تلاش کرده تا همه‌ی گزینه‌های کاربردی را به ساده‌ترین حالت ممکن در اختیار شما قرار دهد.

اگر قصد دارید دانلود منیجری خوب داشته باشید که پیچیدگی خاصی نداشته باشید و به دور از فضای شلوغ بتواند وظیفه خود را انجام دهد این برنامه بسیار کاربردی و خوب است.

برنامه File commander

یکی از قوی‌ترین و بهترین دانلود منیجرهای اندرویدی همین File commander است، برنامه‌ای که هم فضای دوست داشتنی و ساده‌ای دارد تا کار کردن با آن راحت باشد و هم در کنار این راحتی امکانات بسیار زیادی هم به شما ارائه می‌کند.

وارد این فایل منیجر که بشوید در بالا Internal memory و SD card به شما نمایش داده می‌شود و در پایین نیز می‌توانید انواع فایل‌ها و فرمت‌های موجود را مشاهده کنید. به حافظه داخلی که وارد شوید مقابل هر فایل یک سه نقطه مشاهده می‌کنید. این سه نقطه به شما کمک می‌کند تا همه‌ی اعمال مورد نیاز را انجام دهید.

در این سه نقطه گزینه‌های Copy، Cut، Delete، Move و Rename وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی برای فایل مورد نظر خود یکی از این اعمال را انتخاب کنید. در ادامه همچنین می‌توانید این فایل را به کمک گزینه Zip به فایل زیپ تبدیل کنید و در بخش Properties اطلاعات فایل را به طور کامل مشاهده کنید.

فایل کامندر یکی از بهترین فایل منیجر های اندروید

فایل کامندر یکی از بهترین فایل منیجر های اندروید

یکی از قابلیت‌های این برنامه که آن را تا حد زیادی از برنامه‌های مشابه متمایز می‌کند Vault نام دارد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا برخی از فایل‌های خود را در فضایی دیگر ذخیره کنید و برای آن فضای به خصوص پسورد در نظر بگیرید.

برای فعال کردن این قابلیت کافیست در صفحه اصلی برنامه به روی سه خط بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید و سپس به بخش Vault بروید. در این بخش یک رمز برای این قسمت انتخاب کنید. از این پس هر فایلی که خواستید مخفی کنید را به این قسمت انتقال دهید.

در نظر داشته باشید که فایل‌هایی که در این بخش قرار می‌دهید از دسترس مستقیم خارج می‌شوند و این یعنی مثلا اگر یک عکس را در این قسمت قرار دهید دیگر در گالری نمی‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

برای آنها که گوشی جدید خریده‌اند: انتقال اطلاعات به گوشی جدید

 

برنامه Astro file manager

این برنامه در گوگل پلی برای کشور ایران در دسترس نیست و برای دانلود باید به گوگل پلی یا سایت‌های دیگر بروید. این فایل منیجر ظاهر زیبا و ساده‌ای دارد و در سه بخش خلاصه می‌شود.

زمانی که به برنامه وارد می‌شوید در بخش Home هستید که در آن به شما نشان داده می‌شود که چه حجمی از حافظه را چه فایل‌هایی در اختیار گرفته‌اند و در ادامه می‌توانید فرمت‌های مختلف موجود در گوشی خود را مشاهده کنید.

از منوی پایین اگر به بخش Files بروید می‌توانید به پوشه‌های مختلف موجود در حافظه داخلی و حافظه جانبی دسترسی داشته باشید. از گزینه‌های بالا می‌توانید برای مرتب سازی و نحوه‌ی نمایش پوشه‌ها بهره ببرید. اعمالی مانند کپی و کات و … هم با ضربه زدن به روی سه نقطه مقابل هر پوشه صورت می‌گیرد.

بخش آخر این برنامه نیز Clean نام دارد و به کمک آن می‌توان فضای داخلی گوشی را خالی کرد. این بخش به شما یادآوری می‌کند که کدام برنامه‌ها کمتر استفاده شده‌اند و همچنین در بخش دانلود منیجر گوشی خود چه فایل‌های بلااستفاده‌ای دارید.

برنامه Files by google

اگر به فایل منیجری نیاز دارید که بیشتر فابلیت‌های آن در زمینه مدیریت فضای گوشی باشد باید برنامه‌ی Files گوگل را دانلود و نصب کنید. این برنامه را می‌توانید از بازار یا بستر اینترنت دانلود کنید. به داخل برنامه که می‌روید به صورت پیش فرض گزینه‌ی Browse به شما نمایش داده می‌شود که به شما اطلاعات موجود از حافظه داخلی را ارائه می‌کند.

از منوی پایین گزینه‌ی Clean را انتخاب کرده و سپس در بخش‌های مختلف اطلاعات گفته شده را مدیریت کنید. مثلا در بالای صفحه به شما Junc file نمایش داده می‌شود که حتما پیشنهاد می‌‌کنیم آن را انتخاب کرده و حذف کنید. این کار Cache موجود برنامه‌ها را حذف می‌کند و می‌تواند تا ۲ گیگابایت یا بیشتر فضای داخلی گوشی شما را آزاد کند.

با حذف این Cache ها اطلاعات مهمی از روی گوشی شما حذف نمی‌شود و نیازی نیست که نگران این موضوع باشید. در بخشی دیگر Delete duplicates به شما نمایش  داده می‌شود که این بخش را هم حتما باید حذف کنید. در واقع از فایل‌های این بخش دو نسخه مشابه به روی گوشی شما موجود است و این برنامه به شما کمک می‌کند تا یک نسخه را حذف کنید و تنها یک نسخه را نگه دارید.

اگر کمی پایین‌تر بیایید این برنامه در بخش Delete unused apps، برنامه‌هایی را به شما نشان می‌دهد که کمتر استفاده می‌کنید و برنامه Files پیشنهاد می‌کند که این برنامه‌ها را حذف کنید.

در بخشی دیگر گزینه‌ی Delete downloaded files را مشاهده می‌کنید. این بخش به شما کمک می‌کند تا فایل‌های دانلود شده‌ای که در بالا توضیح دادیم (که از طریق مرورگر دانلود کرده‌اید) را شناسایی کرده و سپس آن‌ها را حذف کنید. در این بخش موارد دلخواه را انتخاب کرده و به روی گزینه‌ی Delete در پایین کلیک کنید.

جالب است که این برنامه حتی فایل‌های بزرگ و سنگین را هم به شما نمایش می‌دهد تا بدانید که کدام فایل‌ها بیشتری فضای داخلی گوشی شما را در اختیار گرفته‌اند. این بخش Delete large files نام دارد و با انتخاب موارد دلخواه به سادگی می‌توانید اقدام به حذف کردن دیتاهای بزرگ کنید.

 

همه نیاز خواهند داشت: کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در گوشی

 

بهترین فایل منیجر آیفون کدام است؟

دنیای گوشی‌های ایفون با گوشی‌های اندرویدی کاملا متفاوت است و به دلیل محدودیت‌های بیشتر iOS داشتن یک فایل منیجر خوب برای گوشی‌های اپل بسیار واجب است. در ادامه‌ی این بخش چند برنامه را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به کمک آن‌ها فایل‌های موجود در ایفون خود را مدیریت کنید.

برنامه Documents by readdle

یکی از بهترین فایل منیجرهای iOS همین برنامه است که خوشبختانه می‌توانید آن را به صورت رایگان از اپ استور دانلود و نصب کنید. این برنامه از فرمت Zip پشتیبانی می‌کند و این یعنی به کمک آن می‌توانید فایل‌های زیپ را هم باز کنید و به اطلاعات درون آن‌ها دسترسی داشته باشید.

این فایل منیجر موسیقی پخش کرده و عکس‌ها را از درون حافظه اجرا می‌کند و مهم‌تر از همه این که شما می‌توانید فایل‌های PDF را نیز بدون نیاز به هیچ برنامه دیگری با همین فایل منیجر باز کنید.

جالب است که از این فایل منیجر می‌توانید برای گشت و گذار در اینترنت استفاده کنید و همچنین از VPN موجود درون آن بهره ببرید. این اپلیکیشن توانسته از حدود نیم میلیون رای نمره‌ی ۴.۸ از ۵ را کسب کند و این یعنی همه از عملکرد عالی آن راضی هستند.

برنامه File manager & browser

‌این برنامه را نیز می‌توانید از اپ استور به صورت کاملا رایگان دانلود کنید. این فایل منیجر رابط کاربری ساده و جذابی دارد و به شما امکان می‌دهد تا با خود این برنامه صداها را ضبط کرده و حتی فایل متنی ایجاد کنید.

این فایل منیجر به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به برنامه‌ی دیگر فایل‌های PDF را باز کرده و همچنین عکس و آهنگ‌های موجود را اجرا کنید. در بالای این برنامه فایل‌هایی که به تازگی باز کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود.

از طریق این برنامه می‌توانید فایل‌های مختلف خود را از طریق روش‌های FTP و HTTP منتقل کنید. قابلیت بسیار کاربردی و خوب این فایل منیجر این است که به شما امکان می‌دهد تا از طریق تنظیمات یک Passcode برای برنامه در نظر بگیرید و برخی فایل‌های خود را قفل کنید تا هیچ کس نتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

 

مقالات پیشنهادی: بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی (ایرانی و خارجی)

 

برنامه File Master

برنامه File master نیز به شما امکانات بسیار خوبی ارائه می‌کند و در اپ استور به صورت رایگان برای دانلود در دسترس است. ظاهر و رابط کاربری این اپلیکیشن چندان جذاب و جدید نیست اما از نظر قابلیت‌ها و امکانات قطعا شما را راضی خواهد کرد.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد که به ساده‌ترین شکل ممکن فولدرهای جدید ایجاد کرده و به فایل‌های مختلف خود دسترسی داشته باشید. در این بخش همچنین می‌توانید فایل متنی ایجاد کنید.

یکی از قابلیت‌های دوست داشتنی این فایل منیجر این است که به لطف داشتن مرورگر داخلی به شما امکان می‌دهد تا فایل‌های مختلف را با این برنامه به روی ایفون یا ایپد خود دانلود کنید.

شما می‌توانید برای این فایل منیجر یک pin در نظر بگیردید و حتی با تاچ آیدی آن را باز کنید (البته برای ایفون‌های قدیمی‌تر با دکمه‌ی هوم). درست است که ظاهر برنامه کاملا قدیمی بنظر می‌رسد اما شما امکان پنهان کردن فایل‌های مختلف را هم دارید تا تنها خودتان بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

به طور کلی اگر بتوانید با ظاهر و رابط کاربری این برنامه کنار بیایید به جرأت با یکی از بهترین فایل منیجرهای موجود برای سیستم عامل iOS مواجه هستیم. امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. فهرست بهترین فایل منیجر های اندروید و ios در حال حاضر در تابستان 2021 شامل اپلیکیشن های بالا بود که می‌توانید هر کدام را که می‌پسندید، دانلود کنید.

سوالات متداول

بهترین برنامه فایل منیجر برای اندروید کدام است؟

اپلیکیشن File Manager و File commander جزء بهترین برنامه های مدیریت فایل برای اندروید هستند.

بهترین برنامه فایل منیجر برای iOS کدام است؟

اپلیکیشن Documents by readdle و File manager & browser نیز از بهترین برنامه های مدیریت فایل برای سیستم عامل iOS هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. مهدی

    خوبه عالی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      ممنون از همراهی شما🌱
  2. علیرضا

    سلام
    دوستان حتما حواستون باشه برنامه داکیومنت برای ایفون از دیروز پولی شده.
    من ۱۰ گیگ فایل شخصی داشتم از دیروز دیگه برنامه باز نمیشه و پیغام میاد که حتما برنامرو پاک کنید دوباره نصب کنید!
    حواستون باشه اگر چیز مهمی دارید تو ایکلود ذخیره کنید که به مشکل نخورین

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%86%db%8c%d8%ac%d8%b1/
ads
ads