داغ ترین ها :
بهترین مانیتور گیمینگ کدام ها هستند؟

بهترین مانیتور گیمینگ کدام ها هستند؟

انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ نه تنها خیلی هیجان انگیز است، بلکه می‌تواند خسته کننده هم باشد. برای همین خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که بهترین مانیتور گیمینگ کدام ها هستند؟ ما هم در این مطلب قصد داریم به همین موضوع اشاره کنیم و بهترین مانیتور گیمینگ بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

لیست قیمت مانیتور گیمینگ و آفرهای ویژه سایت تکنولایف ببنید: خرید مانیتور گیمینگ

 

خرید بهترین مانیتور گیمینگ می‌تواند تمام قدرت سیستم گیمینگ که خریداری کرده‌اید را به رخ همه بکشد. مانیتور گیمینگ شما در واقع همان چیزی است که تمام توانایی سیستم شما را نشان می‌دهد. اینکه چقدر یک بازی زیبا خواهد بود را مانیتوری که خریداری کرده‌اید نشان می‌دهد. فکر کنید سیستمی خریداری کرده‌اید کارت گرافیکی قدرتمندی مانند RTX 3090 دارد و حالا می‌خواهید تمام زیبایی یک بازی آن هم روی بالاترین تنظیمات گرافیکی و با Ray Tracing روشن مشاهده کنید. یک مانیتور معمولی قطعا نمی‌تواند همه زیبایی را نشان دهد. پس باید یک مانیتور گیمینگ عالی در اختیار داشته باشید. باید مانیتوری بخرید که بتواند تمام ویژگی‌های بازی مورد نظر را نشان دهد. مانیتوری که بتواند فریم ریت بالای یک بازی را نشان دهد و وضوح تصویر بالایی هم داشته باشد و رنگ‌ها را هم عالی نشان دهد. همان قدر که به قطعاتی مانند رم و پردازنده و کارت گرافیکی اهمیت می‌دهید باید به مانیتور هم اهمیت بدهید.

بهترین مانیتور های گیمینگ چه خصوصیاتی دارند

در قدم اول باید رابطه کارت گرافیکی و مانیتور خود را پیدا کنید. به عنوان مثال وقتی کارت گرافیکی کامپیوتر شما GTX 1070 است، دلیلی ندارد که یک مانیتور 4K با نرخ نوسازی بالا خریداری کنید. چون کارت گرافیکی GTX 1070 می‌تواند بازی‌ها وضوح تصویر Full HD و نرخ ۵۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. برای اینکه بهترین مانیتور گیمینگ بازار را خریداری کنید، باید بهترین کارت گرافیکی بازار را هم در اختیار داشته باشید.

اگر در بازاری که قیمت همه چیز در آن بالا است توانستید یک کارت گرافیکی RTX 3080 Ti یا AMD RX 6000 خریداری کنید، آن وقت گزینه‌های متعددی را به عنوان بهترین مانیتور گیمینگ بازار پیش روی خود مشاهده می‌کنید و اینجاست که می‌توانید بپرسید که بهترین مانیتور گیمینگ کدام ها هستند؟

این کارت‌های گرافیکی به راحتی می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت 4K اجرا کنند و صفحه نمایش آنها از نرخ نوسازی بالایی بهره می‌برد که باعث می‌شود بازی‌ها هم با فریم ریت بالاتری به نمایش در بیایند. اگر به بازی‌های رقابتی آنلاین خیلی علاقه دارید، پس بهتر است مانیتوری با نرخ نوسازی بالا خریداری کنید تا سرعت بیشتری را احساس کنید. اگر کارت گرافیکی حال حاضر شما در اجرای بازی‌ها با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه مشکل دارد، پس باید مانیتوری با وضوح 1440p خریداری کنید. این وضوح تصویر برای اجرای اکثر بازی‌های حال حاضر کامپیوتر مناسب خواهد بود.

ما مانیتورهای گیمینگ مختلفی را امتحان کردیم تا بتوانیم از میان آن‌ها بهترین مانیتور گیمینگ را انتخاب کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مانیتورهای گیمینگ را معرفی کنیم.

 

 

در خرید مانیتور گیمینگ به چه مواردی توجه کنیم؟

در خرید یک مانیتور گیمینگ باید به دسته‌ای از موارد توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سرعت تغییر تصویر

به مدت زمانی که طول می‌کشد تا مانیتور بتواند از نمایش یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود Response time می‌گویند. هر چه این تایم کمتر باشد یعنی مانیتور سریع‌تر می‌تواند بین دو رنگ جابجا شود و شما تار شدگی کمتری مشاهده می‌کنید. بدترین عملکرد را در این زمینه مانیتور LED دارد و حدود ۴ میلی ثانیه زمان نیاز است تا این پنل از رنگی به رنگ دیگر جابجا شود. در پنل‌های QLED این عدد کمی بهبود پیدا کرده و به ۳.۵ میلی ثانیه می‌رسد.

همان طور که احتمالا می‌توانید حدس بزنید چون پیسکل‌های پنل OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند پس در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانند به صورت تکی بین دو رنگ جابجا شوند و به همین دلیل این تایم برای پنل OLED تنها ۰.۲ میلی ثانیه است، یعنی حدود ۲۰ برابر بهتر از تلویزیون‌های LED. پس در مانیتورهای OLED تارشدگی تصویر به مراتب کمتر است و شما حس روان‌تری حین تماشای محتوا دارید و با اختلاف باید برنده‌ی این بخش را پنل OLED اعلام کنیم. در واقع پنل‌های امولد بسیار روان‌تر هستند و طبیعتا برای بازی گزینه مناسب‌تری از این نظر به حساب می‌آیند.

روشنایی مانیتور

برای بازی کردن به خصوص اگر محیط اتاق یا خانه روشن باشد مهم است که مانیتور روشنایی کافی داشته باشد و شما بتوانید محتوا را به صورت بسیار واضح مشاهده کنید. دو نوع پنل LED/QLED از فناوری یکسانی برای تولید نور استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم در این بخش عملکرد کاملا یکسان و مشابهی دارند. روشنایی پنل LED/QLED کاملا به مدل مانیتور و همچنین شرکت سازنده مانیتور بستگی دارد.

به طور کلی اما پنل LED/QLED روشنایی بسیار بیشتری نسبت به پنل OLED دارد و می‌تواند در مواقع نیاز نور بسیار بیشتری تولید کند. البته جالب است بدانید که فناوری LED/QLED نمی‌تواند مقدار مشخصی از روشنایی را در تمام سطح مانیتور ثابت نگه دارد و مجبور است که این میزان را برای سوژه‌های روشن‌تر حفظ کند.

گستره‌ی رنگی و حجم رنگ‌ها

این موضوع نیز در لذت بازی کردن بسیار مؤثر است. مثلا تصور کنید که در بازی Red Dead redemption 2 هستید و یک جلوه بصری زیبا را مشاهده می‌کنید طبیعتا یک مانیتور با رنگ‌ها جذاب و گستره رنگی بیشتر بهتر می‌تواند زیبایی آن صحنه را به شما نمایش دهد. در نمایش حجم رنگ‌های نمایشگر بهترین عملکرد را پنل QLED دارد. این نوع پنل رنگ‌ها را در حالت تیره و روشن به خوبی و با حجم مناسبی نمایش می‌دهد. پشت سر پنل QLED در این زمینه پنل‌های LED قرار می‌گیرند و رتبه‌ی آخر به پنل OLED می‌رسد.

در واقع می‌توان به این شکل این موضوع را عنوان کرد که پنل‌های OLED در نمایش رنگ‌های خیلی روشن مانند پنل‌های QLED نمی‌توانند حجم رنگ را به نمایش دربیاورند و در عوض در نمایش رنگ‌های تیره پنل OLED برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به فناوری‌های دیگر دارد.

 

 

نرخ نوسازی

به احتمال بسیار زیاد با مفهوم نرخ نوسازی آشنایی دارید؛ چرا که در طی چند سال اخیر بسیار این فناوری را در گوشی‌های هوشمند شنیده‌ایم و دیده‌ایم. نرخ نوسازی یک نمایشگر هرچقدر بالاتر باشد روان‌تر و سریع‌تر می‌تواند محتوا را به نمایش دربیاورد و در واقع سریع‌تر تغییرات محتوا را نمایش می‌دهد. پس به دنبال مانیتوری با با نرخ نوسازی بالاتر باشید تا تجربه بازی کردن بسیار جذاب‌تر شود.

عمق رنگ مشکی

در گوشی‌های هوشمند اطلاع دارید که پنل‌های امولد عمق رنگ مشکی بینهایتی دارند و این باعث می‌شود مشاهده محتوای تاریک لذت بسیار بیشتری داشته باشد. در مورد تلویزیون و بازی کردن نیز این مورد صدق می‌کند و مانیتوری با رنگ مشکی عمیق‌تر باعث می‌شود بیشتر در دنیای جذاب بازی‌ها غرق شوید.

در زمینه تولید رنگ مشکلی دو پنل LED و QLED به دلیل برخورداری از فناوری یکسان بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند. بیشتر مانیتورهای LED و QLED بازار دارای پنل VA هستند و به دلیل داشتن کنتراست بالا، رنگ مشکی عمیقی تولید می‌کنند. البته این نوع تلویزیون‌ها معمولا زاویه‌ی دید چندان عالی ندارند و محتوا از کناره‌ها تیره‌تر دیده می‌شود.

پنل‌های IPS معمولا توسط الجی ساخته می‌شود. این پنل‌ها کنتراست ضعیف‌تری دارند و به عنوان مثال رنگ مشکی را بیشتر خاکستری نمایش می‌دهند و به همین دلیل در مانیتورها بیشتر پنل VA استفاده می‌شود. البته زاویه‌ی دید پنل‌های IPS بسیار بهتر است و برتری این نوع پنل به حساب می‌آید.

از آنجایی که پیکسل‌ها پنل‌های OLED به طور مجزا فعالیت می‌کنند همه‌ی سوژه‌ها با دقت بالایی به نمایش درمی‌آیند. به دلیل همین فناوری در حالتی که مانیتور OLED بخواهد تصویر مشکی رنگی را به نمایش دربیاورد تمام پیسکل‌ها به حالت خاموش درمی‌آیند و دیگر نیازی به تولید این رنگ نیست. این یعنی در مانیتورهای OLED رنگ مشکلی عمقی بینهایت دارد و کنتراست آن ۱ به بینهایت است.

پس با اختلاف زیاد باید پنل OLED رنگ مشکی عمیق‌تری دارد و در پنل‌های LED و QLED نیز مدل VA رنگ مشکی بهتری را نسبت به پنل IPS به نمایش درمی‌آورد.

زاویه دید مانیتور

بازی کردن همیشه هم به تنهایی نیست و در بسیاری از مواقع شما می‌خواهید با یک یا چند نفر از دوستان خود به صورت گروهی بازی کنید. به همین دلیل هم مهم است که همه افراد بتوانند محتوا را به خوبی مشاهده کنند و مانیتور زاویه دید مناسبی داشته باشد. همان طور که در بالاتر عنوان کردیم پیکسل‌های پنل OLED به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود زمانی که از کنارها به این نوع مانیتور نگاه می‌کنید هیچ کاهش کیفیتی اتفاق نیفتد و دید از کناره‌ها دقیقا مانند دید از روبرو باشد.

تلویزیون‌های LED/QLED با نوع VA زاویه‌ی دید کمی دارند و اگر شما از کناره‌ها به این نوع مانیتور نگاه کنید قطعا متوجه تیره‌تر شدن محتوا نسبت به دید از روبرو خواهید شد. البته این به معنای غیر قابل استفاده بودن مانیتور از کناره‌ها نیست اما به نوعی می‌توان گفت در دید از کناره‌ها کیفیت کمی کاهش پیدا می‌کند.

در نهایت از نظر زاویه دید باید بگوییم که در رتبه‌ی آخر پنل LED قرار می‌گیرد و رتبه‌ی دوم نیز به پنل QLED اختصاص می‌یابد که از زاویه‌ی دید بهتری نسبت به پنل LED بهره می‌برد. البته باید گفت که زاویه‌ی دید هیچ کدام از این پنل‌ها حتی نزدیک به OLED هم نیست.

 

نکاتی که باید قبل از خرید مانیتور در نظر بگیرید:

راهنمای خرید مانیتور 4k

 

LG 27GN950-B

بهترین مانیتور های گیمینگ ارزان

  • اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: Nano IPS
  • وضوح تصویر: ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل
  • نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync و سازگار با FreeSync Premium Pro

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • رنگ‌ها روشن و واضح به نظر می‌رسند
  • پشتیبانی از تکنولوژی‌های G-Sync و FreeSyc
  • زمان پاسخگویی عالی برای یک مانیتور 4K

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • نمایش بیش از حد اشباع شده رنگ‌ها در حالت sRGB

مانیتور گیمینگ LG 27GN950-B یک محصول رده بالا به حساب می‌آید. این صفحه نمایش نرم نوسازی بالایی دارد و همین طور از وضوح تصویر شگفت‌انگیزی هم بهره می‌برد. اگر یک کارت گرافیکی بسیار قدرتمند مانند RTX 3080 و RTX 3090 و RX 6800 XT در اختیار دارید، می‌توانید این مانیتور را خریداری کنید.

این مانیتور ال‌جی اولین محصولی به حساب می‌آید که از تکنولوژی 4K Nano IPS با زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه بهره می‌برد. به همین دلیل این محصول می‌تواند نهایت قدرت کارت گرافیکی شما را نشان دهد. این مانیتور ۲۷ اینچی 4K از HDR پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی آن ۱۴۴ هرتز است. همان طور که گفتیم زمان پاسخگویی آن هم به ۱ میلی‌ثانیه می‌رسد. این مانیتور Nano IPS توانایی بسیار خوبی در نمایش رنگ‌ها دارد و از زاویه دید بسیار خوبی استفاده می‌کند.

مانیتور LG 27GN950-B پنل بسیار باکیفیتی دارد که تصاویر را عالی نشان می‌دهد. نمایش رنگ‌ها و میزان کنتراست آن شگفت انگیز است و پشتیبانی از تکنولوژی G-Sync هم باعث شده که همه چیز نرم و روان پخش شود. شک نکنید که LG 27GN950-B بهترین مانیتور گیمینگ بازار است.

 

بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ ۲۰۲۲ را در مطلب زیر ببنید:
ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ

 

Gigabyte G27Q

بهترین مانیتور های گیمینگ ارزان

  • اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: IPS
  • وضوح تصویر: 1440 در 2560 پیکسل
  • نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با FreeSync Premium Pro

 

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • کیفیت تصویر فوق‌العاده
  • عملکرد عالی در اجرای بازی‌ها
  • قابلیت‌های کاربردی متعدد

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • طراحی بد
  • پایه بسیار معمولی

مانیتور G27Q شرکت گیگابایت برای گیمرهایی مناسب است که نمی‌خواهند برای داشتن یک مانیتور گیمینگ زیاد هزینه کنند. این مانیتور وضوح تصویر 1440p را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. با یک مانیتور ۲۷ اینچی که امکانات بسیار زیادی دارد مواجه می‌شوید. مهم‌ترین ویژگی آن این است که رنگ‌ها را بسیار غنی نشان می‌دهد و بازی‌ها هم همیشه نرم و روان اجرا خواهند شد. نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز هم از دیگر قابلیت‌های این محصول خواهد بود.

این محصول گیگابایت یک پنل مسطح ۲۷ اینچی دارد. طراحی کلی محصول خیلی هیجان‌انگیز نیست و همه چیز کاملا معمولی است. با این حال شما با یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ موجود سر و کار دارید. این مانیتور از HDR پشتیبانی می‌کند و کلی ویژگی عالی دارد که تجربه گیمینگ شما را بهبود می‌بخشند.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

Dell S2722DGM

بهترین مانیتور های گیمینگ

  • اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: VA
  • وضوح تصویر: 1440 در 2560 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 165 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با FreeSync Premium Pro

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • ترکیب وضوح تصویر 1440p و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز عالی خواهد بود
  • کنتراست قدرتمند از یک پنل VA
  • قیمت مناسب

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • طراحی نه چندان جذاب

بازی کردن روی یک کامپیوتر گیمینگ به این معنی است که همه چیز باید یک تعادل خاص داشته باشد تا همه چیز بدون مشکل و پایداری مناسب اجرا شود. مثلا کارت گرفیکی RTX 3080 Ti با مانیتور Full HD که نرخ نوسازی آن ۶۰ هرتز است، سازگاری ندارد. همچنین وقتی از کارت گرافیکی RX 6600 استفاده می‌کنید، دلیلی ندارد که یک مانیتور 4K خریداری کنید.

این مانیتور شرکت Dell در اندازه ۲۷ اینچ ساخته شده و وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این میزان پیکسل می‌توانند جزییات مناسبی در دیدکاربر قرار دهند. با این مقدار وضوح تصویر هم کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای خواهید داشت و هم می‌توانید بازی‌ها را با فریم ریت بالاتری تجربه کنید. دیگر نیازی هم ندارید که از یک کارت گرافیکی خیلی قدرتمند که می‌تواند تصاویر را 4K پردازش کند، استفاده کنید.

این مانیتور دل می‌تواند با وضوح تصویری که دارد از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز استفاده می‌کند. پنل VA هم باعث شده که کنتراست بالاتری را مشاهده کنید. این محصول قیمت مناسبی هم دارد و تصاویر را عالی نشان می‌دهد. به همین دلیل ارزش خرید آن بیشتر از هر زمان دیگری می‌شود.

 

با بودجه محدود لپ تاپ مخصوص بازی هم گزینه مناسبی است:
بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 50 میلیون

 

Alienware 25 AW2521HF

بهترین مانیتور های گیمینگ با قیمت مناسب

  • اندازه صفحه نمایش: 25 اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: IPS
  • وضوح تصویر: 1080 در 1920 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 240 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync و سازگار با FreeSync Premium Pro

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • زاویه دید عالی
  • زمان پاسخ‌گویی بسیار سریع

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • عدم پشتیبانی از HDR

حتما متوجه شده‌اید که نرخ نوسازی این صفحه نمایش به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. این مانیتور Alienware یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ بازار با وضوح Full HD به شمار می‌رود. در حالی که این مانیتور جزو محصولات ارزان قیمت بازار قرار نمی‌گیرد، ظاهر و عملکرد آن باعث می‌شود که بخواهید این محصول را روی میز کار خود مشاهده کنید.

گیمرها سریع متوجه زمان پاسخگویی بسیار سریع این مانیتور می‌شوند. این موضوع در بازی‌هایی مانند دستینی ۲ و یا Valorant مشاهده خواهید کرد. همچنین این صفحه مانیتور Full HD که از پنل IPS استفاده می‌کند، رنگ‌ها را واضح نشان می‌دهد. اگر این مانیتور را در فضایی قرار دارید که بسیار روشن است، نگران نباشد. این مانیتور بازتاب نور ندارد.

از همه چیز مهم‌تر اینکه این محصول زاویه دید بسیار خوبی هم دارد. از هر سمت که به این مانیتور نگاه کنید، متوجه زاویه دید خوب آن خواهید شد. شاید تنها نقطه ضعف این محصول عدم پشتیبانی از HDR باشد؛ اما این محصول همچنان یکی از بهترین‌های بازار است.

LG 27GN750-B

  • اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: IPS
  • وضوح تصویر: 1080 در 1920 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 240 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync و سازگار با FreeSync Premium

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • زاویه دید عالی
  • زمان پاسخ‌گویی بسیار سریع
  • نرخ نوسازی 240 هرتزی
  • پشتیبانی از HDR10
  • امکان چرخش 90 درجه‌ای

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • نقطه ضعف ندارد

شرکت الجی یکی از بهترین برند‌های ساخت تلویزیون و مانیتور در جهان است و در صنعت مانیتورهای گیمینگ نیز فعالیت کرده و اتفاقاُ محصولات جذابی نیز تولید می‌کند که بازه قیمتی متنوعی را نیز در برمی‌گیرند. این مانیتور 27 اینچی از نوع مات است از فناوری IPS در ساخت آن استفاده شده است.

این نمایشگر رزولوشن FHD دارد و از نرخ نوسازی 240 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود بازی‌ها بسیار روان و به نماش دربیایند و این نکته برای بازی کردن اهمیت بسیار بالایی دارد و به محض اجرای بازی متوجه این برتری و نکته مثبت خواهید شد.

در کنار این نرخ نوسازی، نرخ تأخیر 1 میلی ثانیه‌ای سبب می‌شود تا بازی کردن به روی این مانیتور لذت بیشتری داشته باشد. وزن این مانیتور 5.9 کیلوگرم است و از نظر درگاه‌های ارتباطی از سه پورت USB-A و دو درگاه HDMI پشتیبانی می‌کند و همچنین خروجی هدفون هم دارد.

ASUS TUF Gaming VG279Q1A

  • اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: IPS
  • وضوح تصویر: 1080 در 1920 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 165 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync و سازگار با FreeSync Premium

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • زاویه دید عالی
  • زمان پاسخ‌گویی بسیار سریع
  • نرخ نوسازی 165 هرتزی
  • پشتیبانی از Shadow Boost و ELMB

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • عدم پشتیبانی از HDR
  • نبود درگاه USB-A

ایسوس یکی از شناخته شده‌ترین برندها در زمینه ساخت مانیتورها و لپ تاپ‌های گیمینگ است. این مانیتور اندازه‌ای 27 اینچی با رزولوشن FHD دارد و از نوع IPS است. این مانیتور از نرخ نوسازی 165 هرتزی پشتیبانی می‌کند و نرخ تأخیر 1 میلی ثانیه‌ای و همچنین قابلیت Extreme Low Motion Blur باعث می‌شود که محتوا روان باشد و هنگام جابجایی صحنه‌های مختلف تاری کمتری را مشاهده کنید.

این نمایشگر زاویه 178 درجه‌ای دارد و به شما اجازه می‌دهد تا از کنارها نیز بتوانید محتوا را بدون افت کیفیت مشاهده کنید. در این مانیتور ایسوس فناوری دیگری به نام Shadow Boost استفاده شده است که باعث می‌شود هنگام تماشای محتوای تاریک و کم نور سایه‌ها جزئیات بیشتری پیدا کنند و اتفاقی شبیه و نزدیک به HDR رخ دهد.

درگاه‌های این مانیتور را یک جک 3.5 میلی متری صدا، دو درگاه HDMI و یک DisplayPort اشاره کرد. وزن این محصول برابر با 6.7 کیلوگرم است و به گونه‌ای طراحی شده که بتوانید آن را بین -5 تا +23 در حالت عمودی و بین -15 تا +15 در حالت افقی جابجا کنید.

LG GL600F-B

  • اندازه صفحه نمایش: 23.6 اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: TN
  • وضوح تصویر: 1080 در 1920 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 144 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با Radeon FreeSync و سازگار با Adaptive Sync

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • قیمت مناسب و ارزش خرید بالا
  • زمان پاسخ‌گویی بسیار سریع
  • نرخ نوسازی 144 هرتزی

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • زاویه دید نه‌چندان عالی

اگر بودجه خیلی زیادی ندارید ولی همچنان می‌خواهید از داشتن مانیتوری خوب با امکانات زیاد به روی میز خود لذت ببرید حتما نگاهی ویژه به این محصول داشته باشید. این مانیتور 23.6 اینچی از رزولوشن FHD و فناوری TN استفاده می‌کند و این یعنی زاویه دید آن به وسعت پنل‌های معرفی شده در بالا نیست و از کناره‌ها شاهد افت کیفیت خواهید بود.

این مانیتور با وجود قیمت نه‌چندان زیاد خود از نرخ تأخیر 1 میلی ثانیه‌ای و نرخ نوسازی 144 هرتزی استفاده می‌کند که مشخصات جذابی هستند و باعث می‌شوند هنگام بازی کردن شما شاهد عملکرد روان و بی‌عیب و نقصی به نسبت بودجه پرداخت شده باشید.

این مانیتور قابلیتی به نام Black Stabilizer دارد که باعث می‌شود در صحنه‌های بسیار تاریک کنتراست و جزئیات مقداری افزایش پیدا کند تا شما بهتر بتوانید دشمن یا هر سوژه دیگری را در تصویر مشاهده کنید. این دستگاه که وزنی 3.7 کیلوگرمی دارد از دو درگاه HDMI و یک Display Port و جک هدفون بهره می‌برد.

 

 

انواع هندزفری و هدست گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدست گیمینگ

 

بهترین مانیتور های گیمینگ خمیده

Samsung Odyssey Neo G9

بهترین مانیتور های گیمینگ خمیده

  • اندازه صفحه نمایش: 49 اینچ
  • نسبت تصویر: 32:9
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل:  VA
  • وضوح تصویر: 1440 در 5120 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 240 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync و سازگار با FreeSync Premium Pro

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • صفحه نمایش ۴۹ اینچی خمیده با پنل AV
  • میزان روشنایی عالی
  • نرخ نوسازی بسیار بالا و زمان پاسخگویی بسیار سریع

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • استفاده از تکنولوژی Mini-LED به عنوان نور پس‌زمینه خوب از کار در نیامده
  • قیمت بالا در مقایسه با تلویزیونی در همین اندازه

حالا بد نیست یکی دیگر از مانیتورهای هیجان انگیز و بسیار بزرگ بازار را به شما معرفی کنیم. مانیتور Samsung Odyssey Neo G9

مدل جدیدی از مانیتورهای گیمینگ سامسونگ به شمار می‌رود که برای ساخت آن از نور پس زمینه Mini-LED استفاده شده است. این مانیتور از پنل VA برخوردار است که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. از نقاط قوت این مانیتور میزان روشنایی بالایی است که تولید می‌کند. میزان روشنایی این صفحه نمایش به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد که یک عدد بی نظیر و شگفت‌انگیز است.

البته این مانیتور گیمینگ یک نقطه ضعف هم دارد. قیمت بسیار بالای Samsung Odyssey Neo G9 را نمی‌توان نادیده گرفت. چون با این قیمت می‌توانید یک تلویزیون هم بخرید.

 

بهترین برندهای سازنده مانیتور ایرانی کدام هستند؟
مانیتور ایرانی

 

Acer Predator X38

بهترین مانیتور گیمینگ ارزان

  • اندازه صفحه نمایش: 37.5 اینچ
  • نسبت تصویر: 24:9
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: IPS
  • وضوح تصویر: 1600 در 3840 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 144 هرتز در حالت استاندارد و ۱۷۵ هرتز در حالت اورکلاک شده
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync Ultimate

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • وضوح تصویر بسیار زیاد
  • نمایش عالی تصاویر از یک پنل IPS بسیار سریع
  • نرخ نوسازی ۱۷۵ هرتز

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • عدم پشتیبانی از HDR

اگر می‌خواهید یک مانیتور گیمینگ بسیار بزرگ داشته باشید، می‌توانید این محصول شرکت ایسر را خریداری کنید. مانیتور Predator X38 یک مانیتور ۳۸ اینچی خمیده به حساب می‌آید که تصاویر را عالی نشان می‌دهد. وضوح تصویر این مانیتور کمی با 4K فاصله دارد و وضوح تصویر آن به ۳۸۴۰ در ۱۶۰۰ پیکسل می‌رسد. نسبت تصویر مانیتور هم 24:9 خواهد بود و پنل IPS بسیار باکیفتی دارد. اندازه بزرگ صفحه نمایش هم باعث شده که بتوانید فضای زیادی برای تماشای محتوای مورد نظر خود داشته باشید.

بهترین مانیتور گیمینگ جهان

این صفحه نمایش شرکت ایسر از تکنولوژی G-Sync استفاده می‌کند و نرخ نوسازی آن به ۱۷۵ هرتز می‌رسد. نرخ نوسازی بالا را کمتر روی مانیتورهای گیمینگ خمیده دیده بودیم. این مانیتور ایسر حاشیه‌های بسیار کمی هم دارد و سعی شده با محصولی زیبا رو به رو باشید.

Asus ROG SWIFT PG42UQ

ASUS ROG SWIFT PG42UQ

  • اندازه صفحه نمایش: ۴۱.۵ اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی ثانیه
  • نوع پنل: OLED
  • وضوح تصویر: ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل
  • نرخ نوسازی: ۱۳۸ هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با Nvidia G-Sync

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • نرخ نوسازی سریع و سرعت پاسخگویی بالا
  • ۴۲ اینچ نمایشگر که بهترین اندازه برای مانیتورهای رومیزی است
  • محل قرارگیری و تعداد مناسب پورت‌ها
  • سازگاری با G-Sync
  • نشانگر عمق رنگ‌ها با OLED

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • تراکم پیکسلی پایین
  • امکان سوختن پیکسل‌های نمایشگر OLED
  • عدم امکان تنظیم ارتفاع

این مانیتور یکی از بهترین مانیتورهای 4K گیمینگ در بازار است. شاید بتوان مانیتور رقیب Asus ROG SWIFT PG42UQ را مدل C2 از برند ال‌جی دانست اما این مانیتور، نرخ نوسازی بالاتری دارد و برای بازی‌هایی که سرعت عمل گیمر اهمیت زیادی دارد، گزینه مناسب‌تری است. همچنین، یکی از بهترین کارت گرافیک‌ها در این مانیتور استفاده شده است.

کیفیت رنگ‌ها، کنتراست و رزولوشن نمایشگر مانیتور بسیار بالاست و لذت بازی فوق‌العاده‌ای را به کاربر هدیه می‌دهد. مانیتور ۴۲ اینچ، در حال حاضر بهترین اندازه برای سیستم‌های گیمینگ است و لذت بازی کردن را دوچندان می‌کند. البته، وزن مانیتور بالا و نزدیک به ۱۵ کیلوگرم است. این مورد را باید موقع خرید در نظر داشته باشید؛ چرا که جابه‌جایی یک مانیتور با چالش‌هایی مواجه‌تان خواهد کرد.

DELL S3222DGM

بهترین مانیتور های گیمینگ خمیده

  • اندازه صفحه نمایش: 32 اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: VA
  • وضوح تصویر: 1440 در 2560 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 165 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با FreeSync Premium Pro

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • ارزش خرید بالا در برابر قیمت
  • کیفیت تصاویر قابل قبول
  • زمان پاسخگویی سریع

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • عدم پشتیبانی از HDR

این مانیتور دل در کنار اینکه قیمت مناسبی دارد، از امکانات دوست داشتنی هم بهره می‌برد. این مانیتور بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست دارند یک صفحه نمایش بزرگ را پیش روی خود داشته باشند. این مانیتور ۳۲ اینچی از پنل VA استفاده می‌کند و نرخ نوسازی آن هم به ۱۶۵ هرتز می‌رسد. وضوح تصویر آن هم ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود. وضوح تصویر 1440p نه تنها کیفیت خوبی به همراه دارد بلکه عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌ها پیش روی کاربران قرار می‌دهد. البته با توجه به اندازه بزرگ این مانیتور شاید دوست داشتید که وضوح تصویر بالاتری داشت. البته وضوح تصویر نه چندان بالای این مانیتور بیشتر در محیط ویندوز و تماشای فونت‌ها به چشم می‌خورد؛ اما در محیط بازی عملکرد خوبی دارد.

با گشت و گذار در بازار می‌توانید مانیتورهایی را مشاهده کنید که سریع‌تر هستند و پنل IPS دارند. همچنین می‌توانید مانیتورهایی را مشاهده کنید که از HDR برخوردارند. حتی مانیتورهایی را هم پیدا می‌کنید که وضوح تصویر بالاتری داشته باشند. اما ارزش این مانیتور ۳۲ اینچی به قیمت آن است. شما نمی‌توانید یک مانیتور ۳۲ اینچی با وضوح 1440p و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز را با چنین قیمتی خریداری کنید.

 

راهنمای انتخاب تلویزیون مناسب بازی:
بهترین تلویزیون گیمینگ 

 

ROG Strix XG17AHPE Portable Monitor

بهترین مانیتور ROG Strix XG17AHPE Portable Monitor

  • اندازه صفحه نمایش: 17.3 اینچ
  • نسبت تصویر: 16:9
  • زمان پاسخگویی: 3 میلی‌ثانیه
  • نوع پنل:  IPS
  • وضوح تصویر: 1080 در 1920 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 240 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync و سازگار با FreeSync Premium Pro

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • استفاده بسیار راحت
  • وزن کم و باریک
  • نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز
  • باتری قابل قبول

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • کیس نامنظم

داشتن یک مانیتور قابل حمل هم یک اتفاق جذاب خواهد بود. این مانیتورهای قابل حمل به شکل خاص به درد لپ‌تاپ‌ها می‌خورند، چرا که می‌توان آن‌ها را همانند لپ‌تاپ حمل کرد و به همراه داشت. این مانیتور قابل حمل ۱۷ اینچی وزن بسیار کمی دارد و خیلی باریک هم ساخته شده است. این صفحه نمایش از پنل IPS استفاده می‌کند و نرخ نوسازی آن هم به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. زمان پاسخگویی مانیتور هم به ۳ میلی‌ثانیه می‌رسد. به همین دلیل این مانیتور قابل حمل گزینه مناسبی برای بازی کردن به حساب می‌آید.

بازی‌های اکشنی مانند Counter Strike GO و یا Apex Legends با کیفیت و نرخ فریم ریت بالایی روی این محصول به نمایش در می‌آیند. همچنین بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که یک باتری ۷۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای این مانیتور در نظر گرفته شده که ساعت‌های زیادی برای بازی کردن مانیتور را روشن می‌دارد.

Pixio PX277 Prime

Pixio PX277 Prime

  • اندازه صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: IPS
  • رزولوشن: ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • نرخ نوسازی: ۱۶۵ هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync و FreeSync Premium

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • قیمت مناسب
  • نرخ نوسازی خوب

چرا نباید این محصول را خریداری کنیم:

  • کنتراست رنگی نسبتا ضعیف

نرخ نوسازی در این مانیتور ۲۷ اینچی، ۱۶۵ هرتز است. شاید از این نظر این مانیتور چندان تفاوتی با دیگر مانیتورهای هم‌رده نداشته باشد، اما برای بازی‌های رقابتی عملکرد خوبی دارد. تراکم پیکسلی و کیفیت تصویر قابل قبول است. روشنایی خوبی دارد و Anti-glare بودن آن از درد گرفتن چشم جلوگیری می‌کند. بهترین ویژگی مانیتور Pixio PX277 Prime قسمت خوب آن است و یک گزینه‌ی خوب برای کسانی قلمداد می‌شود که دنبال یک نمایشگر خوب با نرخ نوسازی مناسب می‌گردند.

BenQ Mobiuz EX240

بهترین مانیتور گیمینگ ۲۰۲۳

  • اندازه صفحه نمایش: ۲۴ اینچ
  • نسبت تصویر: ۱۶:۹
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل: IPS
  • رزولوشن: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • نرخ نوسازی: ۱۶۵ هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با FreeSync Premium

چرا باید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • پنل خوب IPS
  • نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز با زمان پاسخ‌گویی بسیار کم
  • بدنه محکم و باکیفیت

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • میزان پشتیبانی HDR محدود

مانیتور گیمینگ BenQ Mobiuz EX240، برای بازی‌های رقابتی که حتی یک ثانیه زمان هم اهمیت دارد، یک مانیتور ایده‌آل است. با این‌که مانیتور چندان بزرگ نیست، اما وزن آن کمی کمتر از ۴ کیلوگرم است و ممکن است جابه‌جایی آن مشکل باشد پس بهتر است جایی ثابت برایش در نظر گرفته شود. پنل IPS با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز، بدنه‌ی تخت جذاب با حاشیه کم و کیفیت تصویر رضایت‌بخش، این مانیتور را برای گیمرها تبدیل به گزینه‌ای جذاب و ایده‌آل می‌کند. مانیتور BenQ Mobiuz EX240 را نمی‌توان بهترین مانیتور گیمینگ در نظر گرفت؛ به‌خصوص که پشتیبانی آن از HDR بسیار محدود است و بدنه سنگینی هم دارد. با این‌حال، یکی از لپ‌تاپ‌های خوش‌قیمت بازار در سال ۲۰۲۳ به‌حساب می‌آید که قیمت مناسبی دارد.

 

ROG Swift PG259QN

  • اندازه صفحه نمایش: 24 اینچ
  • نسبت تصویر: 16:9
  • زمان پاسخگویی: ۱ میلی‌ثانیه
  • نوع پنل:  IPS
  • وضوح تصویر: 1080 در 1920 پیکسل
  • نرخ نوسازی: 360 هرتز
  • تکنولوژی نرخ نوسازی: سازگار با G-Sync

چرا باید این محصول را خریداری کنیم:

  • نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز
  • زمان پاسخگویی عالی

چرا نباید این مانیتور را خریداری کنیم:

  • حتما باید یک کارت گرافیکی رده بالا داشته باشید

مانیتور گیمینگ ROG Swift PG259QN با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز یک انتخاب مناسب برای گیمرهایی به حساب می‌آید که کارت گرافیکی قدرتمندی دارند. این مانیتور گیمینگ بیشتر به درد بازی‌های آنلاین بسیار سریع می‌خورد. نرخ نوسازی بالا باعث شده که همه چیز سریع و روان باشد. زمانی که این مانیتور را در عمل مشاهده می‌کنید، نمی‌توانید فکر خرید آن را از سرتان بیرون کنید با این حال برای خرید این مانیتور باید سیستم بسیار قدرتمندی داشته باشید.

بهترین مانیتور های گیمینگ ارزان قیمت

 

آموزش گام به گام تبدیل گوشی به مانیتور دوم کامپیوتر:

تبدیل گوشی به کامپیوتر

 

سوالات متداول:

چه پنلی برای مانیتور گیمینگ بهتر است؟ سعی کنید مانیتور گیمینگی با پنل IPS بخرید. عملکرد این پنل از پنل‌های TN و VA به مراتب بهتر است و تصاویر را شفاف‌تر نشان می‌دهد. همچنین زاویه دید بهتری هم دارد. البته که باید در نظر داشته باشید که پنل VA کنتراست بهتری را در اختیار قرار می‌دهد و رنگ‌ها عمق بیشتری دارند.

مانیتور گیمینگ با پشتیبانی از G-Sync بخرم یا FreeSync ؟ در حالت کلی باید بگوییم که مانیتورهای FreeSync قیمت ارزان‌تری دارند و با کارت‌های گرافیکی AMD سازگار هستند. تکنولوژی G-Sync هم با کارت‌های گرافیکی Nvidia سازگار است. اگر قیمت برای شما مهم است می‌توانید مانیتور FreeSync بخرید.

مانیتور گیمینگ ارزان قیمت چی بخرم؟ اگر بودجه خیلی زیادی ندارید ولی همچنان می‌خواهید از داشتن مانیتوری خوب با امکانات زیاد به روی میز خود لذت ببرید حتما نگاهی ویژه به LG GL600F-B داشته باشید. این مانیتور 23.6 اینچی از رزولوشن FHD و فناوری TN استفاده می‌کند. این مانیتور با وجود قیمت نه‌چندان زیاد خود از نرخ تأخیر 1 میلی ثانیه‌ای و نرخ نوسازی 144 هرتزی استفاده می‌کند که مشخصات جذابی هستند و باعث می‌شوند هنگام بازی کردن شما عملکرد روان و بی‌عیب و نقصی به نسبت بودجه پرداخت شده شاهد باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af/
ads
ads