داغ ترین ها :
بهترین نرم افزارهای شبیه‌سازی موبایل برای بازی‌های قدیمی

بهترین نرم افزارهای شبیه‌سازی موبایل برای بازی‌های قدیمی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور تلفن‌های همراه هوشمند انجام بسیاری از کارها که قبلا برای ما ممکن نبود، به آسانی امکان‌پذیر شده است. مثلا انجام بازهای قدیمی که در گذشته آن‌ها را بازی می‌کردیم و خاطرات شیرینی برای ما رقم می‌زدند؛ حال مرور دوباره آن‌ها و بازی کردنشان حتما برای‌مان بسیار نوستالژیک و لذت بخش خواهد بود.
خب حالا شاید شما هم کنجکاو شده باشید چگونه می‌توانیم بازی‌های قدیمی خود را در فضا و محیطی مانند همان محیط قدیمی انجام دهیم؟ در واقع امروزه شما می‌توانید در گوشی‌های هوشمند خود نرم افزار شبیه‌سازی مخصوص بازی‌های قدیمی نصب کنید و خاطرات قدیمی خود را به وسیله این کنسول‌های بازی زنده کنید.
ما در این مقاله تعدادی از بهترین نرم‌ افزارهای شبیه‌سازی موبایل برای بازی‌های قدیمی را به شما معرفی خواهیم کرد، تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی برای اندروید

اگر به دنبال بازی‌های سرگرم کننده کلاسیک هستید و می‌خواهید هیجان بازی‌های قدیمی خود را دوباره تجربه کنید؛ می‌توانید بهترین شبیه‌سازها را روی گوشی اندروید خود نصب کنید. همچنین شما می‌توانید اکثر شبیه‌سازهای اندورید برای بازهای قدیمی را از فروشگاه گوگل پلی خود جستجو و دانلود کنید.
ما در اینجا برخی از بهترین شبیه‌سازهای مختلف پولی و رایگان را برای شما لیست خواهیم کرد تا بتوانید بین آن‌ها گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

اگر به دنبال یک شبیه ساز اندرویدی برای ویندوز 7 هستید، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

شبیه ساز اندروید کم حجم

 

شبیه‌سازهای رایگان:

1) شبیه‌ساز Citra (Nintendo 3DS)

شبیه‌ساز Citra (Nintendo 3DS)
نرم افزار شبیه‌ساز Citra یک برنامه برای اجرا کردن بازی‌های کنسولی Nintendo 3DS برای دستگاه‌های اندرویدی است. این نرم افزار در گوگل پلی عرضه شده است و قادر است با کیفیت بالا و به بهترین شکل بازی‌ها را اجرا کند. شما توسط این شبیه‌ساز می‌توانید تجربه کاملی از بازی‌های کنسولی قدیمی را برای خود ایجاد کنید.
همچنین برای راحت‌تر بازی کردن می‌توانید گیم پد خودتان را به گوشی وصل کنید و بازی را با آن کنترل کنید. اما باید بدانید در این شبیه‌ساز هیچ بازی موجود نیست و لازم است شما بازی مورد نظر خود را دانلود کنید و به شبیه‌ساز Citraاضافه کنید.
اندورید مورد نیاز برای این شبیه‌ساز 8.1 و بیشتر می‌باشد. برای تمامی سنین این برنامه مناسب است. تاریخ انتشار آن در 14/3/1399 بوده است.

ویژگی‌های این شبیه‌ساز:

سازگار بودن با تعداد زیادی بازی
داشتن گرافیک پیشرفته با فیلترهای گوناگون
پشتیبانی کردن از گیم پدهای اکسترنال
روند ساده افزودن بازی و اجرا کردن آن‌ها
امکان ذخیره کردن بازی

2) شبیه‌ساز Dolphin(Sega Dreamcast)

شبیه‌ساز Dolphin(Sega Dreamcast)
بهترین کنسولی که Sega تا کنون ایجاد کرده است، کنسول بازی Dreamcast بوده است. این کنسول با اتصال به اینترنت (56K) همراه با توانایی پشتیبانی از موس و کیبورد می‌تواند محیط شبیه‌ساز قوی را برای شما ایجاد کند. اما متاسفانه این کنسول پیشرفته شانس چندانی در ربودن بازار نداشته و در نهایت با شکست مواجه شده است. با این‌که بازی‌های آن از گرافیک خوبی برخوردار بودند و حتی بعضی از آن‌ها از PS1 نیز بالاتر بودند.
اما شما هنوز امکان این را دارید از طریق شبیه‌ساز Dolphin به کنسول قوی و باکیفیت Dreamcast برای اجرای بازی‌های Sega دسترسی پیدا کنید و دوباره خاطرات نوستالوژیک خود را زنده کنید. اجرای بازی‌های آن مخصوص سیستم عامل اندروید است. پس شما می‌توانید آن را از گوگل پلی به صورت رایگان روی گوشی خود دانلود کنید.

برخی از امکانات و قابلیت‌های نرم افزار Dolphin اندورید شامل:

شبیه‌سازی بازی‌ها باکیفیت بسیار بالا
امکان تنظیم جایگاه کلیدهای کنترلر لمسی
امکان خاموش کردن کنترلرهای لمسی و استفاده از کنترلرهای فیزیکی
پشتیبانی از انواع کنترل‌های موبایل و گیم پدهای ایکس باکس و پلی استیشن
امکان اعمال تنظیمات مختلف و جداگانه برای هر بازی
پشتیبانی از اجرای بازی‌های باکیفیت‌های مختلف تا کیفیت 4k

3) شبیه‌سازFZ M64Plus (Nintendo 64)

شبیه‌سازFZ M64Plus (Nintendo 64)
نرم افزاFZ M64plus یک شبیه‌ساز Nintendo 64 برای اندروید است که به ما امکان می‌دهد از بیشتر عناوین کنسول 64بیتی Nintendo 64 لذت ببریم. بعضی از عناوین اشکالات خاصی دارند، اما در نهایت همه آن‌ها را می‌توان بدون مشکل بازی کرد. این شبیه‌ساز به ما امکان می‌دهد هر رامی که در حافظه ترمینال ذخیره کرده‌ایم را بارگیری کنیم.همچنین شما می‌توانید به راحتی این شبیه‌ساز را از گوگل پلی دانلود کنید.
با استفاده از M64Plus FZ می‌توانید عناوینی مانند pokemon Stadium، Super Smash Bros، Super Mario 64 و Goldeneye 007 را در ترمینال اندروید خود بازی کنید. همچنین این شبیه‌ساز دارای سازگاری بالا و روابط کاربری زیبا و قابل دسترس می‌باشد.

4) شبیه‌ساز MAME4droid (Arcade)

شبیه‌ساز MAME4droid (Arcade)
هرکسی بخواهد ساعت را به روزهایی که بازی‌ها را اداره می‌کنند برگرداند، باید حتما این مورد را بررسی کند. Mame (Multiple Arcade Machine Emulator) مخفف جمله “شبیه‌ساز ماشین بازی چندگانه” می‌باشد و توسط نسخه اندروید بیش از 8000 رام مختلف را پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های مهم این نرم افزار:

نرم افزار شبیه‌ساز MAME شما را قادر می‌سازد تمامی بازی‌های کلاسیک مربوط به کنسول Arcade را اجرا کنید و از آن لذت ببرید.
آپدیت‌های زود به زود و رفع باگ دارد.
در آن امکان دسترسی به پنل تنظیمات هر بازی وجود دارد.
کیفیت آن نسبت به کنسول Sega بسیار بالاتر است.
مناسب برای علاقه‌مندان بازی‌های نوستالوژی است.

5) شبیه‌ساز My OldBoy (Nintendo GameBoy Color)

My OldBoy (Nintendo GameBoy Color)
شبیه‌ساز سریع برای اجرای بازی‌های GameBoy color بر روی دسته‌ای وسیع از دستگاه‌های اندرویدی، از موبایل‌های ارزان قیمت گرفته تا تبلت‌های گران قیمت امروزی قابل نصب شدن است.
این نرم افزار تقریبا تمامی جنبه‌های سخت افزار واقعی را شبیه‌سازی می‌کند. ویژگی‌های ویژه آن شامل کابل لینک است که با حسگر نیز سازگار است. شما در این شبیه‌ساز به دلیل دارا بودن سیستم ذخیره سازی می‌توانید در هر زمان بازی خود را ذخیره کنید. همچنین در بخش دیگری، می‌توانید هر بخش از بازی که بیشتر به آن علاقه‌مند هستید را انجام دهید و بخش‌های قبلی آن را حذف کنید.
ویژگی‌های این برنامه:
سازگاری بسیار مناسب با بازی
قابلیت ذخیره باتری
ذخیره بازی در هر زمان با اسکرین شات
دارای دکمه‌های روی صفحه و دکمه‌های میانبر مثل بارگذاری و ذخیره سازی

شبیه‌سازهای پولی:

1) شبیه‌ساز 2600.emu (Atari 2600)

شبیه‌ساز My OldBoy (Nintendo GameBoy Color)
این شبیه‌ساز پولی می‌باشد و شما برای خرید آن باید 3دلار پرداخت کنید. شبیه‌ساز 2600 متن باز (Open source) می‌باشد. روی اکثر گوشی‌های هوشمند اندروید خوب اجرا می‌شود و کار می‌کند. همچنین این برنامه از طریق بلوتوث از حالت‌های ذخیره‌سازی و تعدادی از کنترلرها پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این شبیه‌ساز را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. بعد از آن نیز بازی‌های Atari 2600 مورد علاقه خود را دانلود کنید.

2) شبیه‌ساز C64.emu (Commodore 64)

C64.emu (Commodore 64)
شبیه‌ساز بازهای قدیمی C64 نیز قابل دانلود از گوگل پلی برای سیستم عامل‌های اندروید می‌باشد. البته این شبیه‌ساز پولی است و هزینه آن 4دلار می‌باشد. پس اگر شما نیز خاطرات خوبی از Commodore 64 دارید، حال می‌توانید به وسیله این شبیه‌ساز خاطرات بازی‌های ابتدای دهه 80 را برای خود زنده کنید. شبیه‌ساز C64 طیف گسترده‌ای از فایل‌ها را پشتیبانی می‌کند و شما باید قادر به گرفتن صفحه کلید بلوتوث یا صفحه بازی که با آن کار می‌کنید باشید.

3) شبیه‌ساز DraStic DS Emulator (Nintendo DS)

شبیه‌ساز DraStic DS Emulator (Nintendo DS)
شبیه‌ساز Nintendo DS یک شبیه‌ساز بسیار سریع و پایدار است. شما می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود کنید. هزینه خرید این شبیه‌ساز 5دلار می‌باشد. همچنین می‌توانید به دلخواه بازی‌های مورد نظر خود را ذخیره کنید و بعد از مدتی دوباره از همان جایی که بودید شروع کنید و بازی خود را به سرعت جلو ببرید. همچنین این شبیه‌ساز از کنترلرهای مختلف استفاده می‌کند و بازی‌های ذخیره شده را از طریق Google Drive همگام سازی می‌کند.

4) شبیه‌ساز DosBox Turbo (MS-DOS)

شبیه‌ساز DosBox Turbo (MS-DOS)
شبیه‌ساز DOS نیز شبیه‌سازی پولی می‌باشد و شما برای خرید آن باید 3دلار پرداخت کنید. این شبیه‌ساز بازی‌های کلاسیک ویندوز را روی دستگاه اندروید شما اجرا می‌کند. همچنین این نرم افزار بهینه شده و بسیار سریع اجرا می‌شود. اما احتمال این وجود دارد که بعضی وقت‌ها با خرابی تصادفی و عجیب و غریبی در آن روبه‌رو شوید و نیاز باشد آن را رفع کنید. درست مانند برنامه‌های DOS ! دارای پکیج کامل از موس، صفحه کلید و شبیه‌سازی جوی استیک و مجموعه‌ای از ویژگی‌های دیگر می‌باشد. شما همین الان می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید به معرفی بهترین نرم افزارهای شبیه‌سازی موبایل برای بازی‌های قدیمی پرداختیم. در نهایت این موضوع را هنگام دانلود شبیه‌ساز در نظر داشته باشید و دقت کنید که تمامی این شبیه‌سازها قابلیت سازگاری با سیستم عامل‌های دیگری غیر از اندروید را ندارند. مگر اینکه جزو ویژگی‌های آن نرم افزار پشتیبانی از دیگر سیستم عامل‌ها نیز اضافه شده باشد.
پس شما هم اکنون با تعدادی از بهترین گزینه‌ها برای شبیه‌سازی آشنا شده‌اید که می‌توانید مناسب‌ترین گزینه برای خود را انتخاب و نصب کنید. همچنین اگر شما نیز شبیه‌ساز خوبی برای بازی‌های قدیمی و نوستالوژیک می‌شناسید و با آن کار کرده‌اید می‌توانید آن را با دیگر کاربران تکنولایف درمیان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. Heidari

    مثلاً بازی جی تی ای ۵ روی اندروید ۱۰به پایین اجرا میشه حالا که اندروید ۱۳داریم چطور اونو اجرا کنم ¿

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%a8%db%8c%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/
ads
ads