داغ ترین ها :
بهترین گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۱

بهترین گوشی‌های اندرویدی ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۱ تمام شده و حال نوبت به آن رسیده تا طی مقاله‌ای نگاهی به محصولات عرضه شده طی سال گذشته‌ی میلادی اندازیم و بهترین گوشی‌های اندرویدی را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله تلاش کردیم هرگونه احساسات شخصی را کنار گذاشته و بهترین محصولات از نگاه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم؛ محصولاتی که از برندهای مطرح هستند و از نظر مشخصات سخت‌افزاری، امکانات نرم‌افزاری و طراحی ظاهری، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. با این حال باید در نظر گرفت که بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی شامل یک یا دو محصول نمی‌شود و تعداد برندهایی که هر سال محصولات مختلفی را به بازار عرضه می‌کنند از شمارش خارج شده است.

به همین منظور امکان دارد گوشی هوشمندی مورد علاقه‌تان باشد که در فهرست وجود ندارد یا در زمان نگارش مقاله از قلم افتاده است؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید گوشی هوشمندی باید به فهرست اضافه شود در بخش نظرات نام آن را آورده و توضیح دهید که چرا باید محصول مورد علاقه‌ی شما به فهرست اضافه شود. در ادامه نگاهی داریم به بهترین گوشی های اندرویدی ۲۰۲۱ در جهان.

وان پلاس 9

پرچم‌دار شرکت چینی توانسته به راحتی با پشت سر گذاشتن بسیاری از رقبای خود نه‌تنها در بازار خانگی، بلکه در بازار جهانی نیز موفق عمل کند. وان پلاس ۹ از تراشه‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۸۸ برخوردار شده که درواقع تراشه‌ی پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. شرکت چینی، پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ خود را در دو مدل به بازار عرضه کرد که مدل اول از حافظه‌ی رم ۸ با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می‌کرد و مدل دوم که مدل بالارده‌تر محسوب می‌شود از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است. وان پلاس ۹ در پنل جلو مجهز شده به صفحه‌نمایشی ۶. ۵ اینچی که از پنل Fluid AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. در بالای این صفحه‌نمایش، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین سه‌گانه‌ای قرار دارد که متشکل شده است از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی که از لنز مونوکروم استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند اجازه می‌دهد که دستگاه قادر به ضبط ویدئوی 8K باشد. وان پلاس ۹ دارای باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است و از شارژ سریع ۶۵ وات استفاده می‌کند.

گلکسی S21 اولترا سامسونگ

شاید بتوان بهترین گوشی هوشمند حال حاضر سامسونگ را حداقل تا زمان معرفی سری گلکسی اس ۲۲، گلکسی اس ۲۲ اولترا دانست. پنل جلویی گلکسی اس 21 اولترا محل قرارگیری یک نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X است که کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. تراشه اگزینوس 2100 به عنوان مرکز پردازش‌های این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که با همراهی 12 یا 16 گیگابایت رم می‌تواند به سادگی از پس هر پردازشی برآید. گوشی S21 Ultra در سه نسخه با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایت عرضه شده است که می‌تواند فضا کافی را برای ذخیره‌سازی فایل‌های مورد علاقه‌تان فراهم بیاورد. پرچمدار جدید سامسونگ به دوربین چهارگانه تجهیز شده است که دوربین اصلی آن از یک سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سنسورهای 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 10 مگاپیکسلی تله فوتو و 10 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو به عنوان دوربین‌های دوم، سوم و چهارم در نظر گرفته شده‌اند. همچنین یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی این گوشی هوشمند را برعهده دارد که می‌تواند برای تمام روز شما را همراهی کند. پشتیبانی شارژ سریع 25 وات، شارژر معکوس و اسپیکر دالبی از دیگر ویژگی‌های گوشی S21 اولترا است.

شیائومی بلک شارک 4

شیائومی در کنار گوشی‌های هوشمندی که تحت سری‌های مختلف قرار می‌گیرند، محصولاتی را نیز برای بازار گیمینگ عرضه کرده است؛ محصولاتی تحت سری بلک شارک به بازار عرضه شدند و هدفشان اجرای هرچه بهتر بازی‌های اندرویدی محسوب می‌شود. یکی از این محصولات نیز بلک شارک ۴ نام دارد. بلک شارک ۴ که برخوردار از مدل پرو نیز هست همراه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ روانه‌ی بازار شد و توانست نظر بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات شیائومی و همچنین گوشی‌های گیمینگ را به خود جلب کند. شما می‌توانید بلک شارک ۴ را در یکی از ظرفیت‌های ۶، ۸ یا ۱۲ گیگابایتی خریداری کرده و همچنین حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی را برای خود انتخاب کنید. در بالا صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی بلک شارک ۴ که از پنل Super AMOLED استفاده می‌کند دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز ماژول سه‌گانه‌ای را مشاهده خواهید کرد که متشکل می‌شود از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین سومی که وضوح تصویر ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو دارد. بلک شارک ۴ دارای باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌امپرساعت و سرعت شارژ ۱۲۰ است و همچنین دکمه‌های فیزیکی دارد که بتوان از آن‌ها برای تجربه‌ی هرچه بهتر بازی‌ها استفاده کرد.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

کمتر کسی است که علاقه‌مند به محصولات سامسونگ باشد، ولی نخواهد گوشی هوشمندی از سری گلکسی نوت را خریداری کند. با اینکه سامسونگ تصمیم گرفته به سری گلکسی نوت خاتمه دهد، اما آخرین مدل این سری یعنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا همچنان از محصولاتی با ارزش خرید بالا محسوب می‌شود. نوت ۲۰ اولترا گوشی قدرتمندی با دوربین عالی، S Pen بی‌نظیر، همراه با ویژگی‌های برجسته‌ی دیگر است. از ویژگی‌های نوت ۲۰ اولترا می‌توان به تکنولوژی S Pen اشاره کرد که امکانات بی‌نظیری را به گوشی‌های سامسونگ افزوده و می‌تواند به شما در افزایش میزان خلاقیتتان در کار با گوشی هوشمند کمک کند. طراحی روی عکس‌ها، طراحی GIF، کاربرد‌های هنری در برنامه‌ی دوربین بخشی از امکانات S Pen محسوب می‌شوند. حالت بی‌سیم Dex به شما این امکان را می‌دهد که گوشی خود را به یک رایانه‌ی شخصی تبدیل کنید. تکنولوژی Dex صفحه‌ی نمایش شما را به یک دسکتاپ کوچک تبدیل می‌کند و قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد. اگر از طرفداران کنسول بازی Xbox هستید؛ گلکسی نوت 20 اولترا امکانی را برای شما فراهم کرده که برخی بازی‌های Xbox را در گوشی خود اجرا کنید و از تجربه‌ی بازی حرفه‌ای در گوشی خود لذت ببرید. فراهم آمدن این امکان بیش از هر چیزی مدیون استفاده از تراشه‌ی هوشمند اسنپدارگون 865 (The Snapdragon 865) در این گوشی است که امکان اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا را به راحتی فراهم کرده است. مشخصات قدرتمند دیگر گوشی Galaxy Note 20 Ultra سامسونگ عبارتند از: رم 12 گیگابایتی، باتری 4500 آمپری که برای ساعت‌ها شارژ گوشی را حفظ می‌کند و صفحه‌ی نمایش 120 هرتزی.

وان پلاس ۹ پرو

وان پلاس را می‌توان اتفاق بزرگ محصولات مبتنی بر اندروید دانست. برند چینی تلاش کرد با عرضه‌ی محصولاتی برخوردار از سخت‌افزاری توانمند، اما ارزان قیمت، بازار گوشی‌های اندرویدی را تصاحب کند. یکی از این محصولات، وان پلاس ۹ پرو نام دارد که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند که پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۶۰ و پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتزی را به همراه دارد. همین امر نیز سبب شده تا وان پلاس ۹ پرو بتواند به خوبی از پس وظایف مختلف برآید. البته امکانات پرچم‌دار برند چینی تنها به مشخصات سخت‌افزاری خلاصه نمی‌شود. درواقع وان پلاس ۹ پرو یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند از نظر مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک است. چنین موضوعی نیز به لطف برخورداری از گواهی IP68 رخ داده که اجازه می‌دهد دستگاه اگر به عمق نهایت تا ۱.۵ متر به زیر آب برده شود تا ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب به درون دستگاه مقاومت کند. محصول شرکت وان پلاس از پنل پشت و جلوی شیشه‌ای استفاده می‌کند که قابی از جنس آلومینیومی آن‌ها را احاطه کرده و برای محافظت از پنل‌ها نیز محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ استفاده شده تا دستگاه در برابر ضربه یا خط و خراش نیز مقاوم باشد. باید گفت که وان پلاس ۹ پرو دلایلی مختلفی را در اختیارمان قرار داده تا آن را به شما پیشنهاد دهیم. صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی با پنل LTPO Fluid2 AMOLED که از ۱ میلیارد رنگ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی حداکثر ۱۳۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند و البته با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل در کنار امکانات دیگری مانند امکان ارتقا به اندروید ۱۲، داشتن مدلی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دوربین‌های توانمند در پنل پشتی باعث شده وان پلاس ۹ پرو به یکی از محصولات با ارزش خرید بالا در فهرستمان تبدیل شود.

گلکسی زد فولد 3 مدل 5G

سامسونگ در کنار گلکسی زد فلیپ ۳ که طراحی صدفی داشت، گوشی هوشمند دیگری را نیز در تابستان معرفی کرد؛ گوشی هوشمندی به نام گلکسی زد فولد ۳ مدل 5G که طراحی کتابی داشت. زد فولد ۳ دارای دو صفحه‌نمایش است. در حالت عادی صفحه‌نمایشی ۶.۲ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پنل Dynamic AMOLED 2X در اختیارتان قرار می‌گیرد و اگر گوشی را به حالت گسترده تبدیل کنید با صفحه‌نمایشی ۷.۸ اینچی برخورد خواهید کرد که از وضوح تصویر ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پنل Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند. محصول جدید شرکت کره‌ای مجهز شده به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ که آن را ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند. البته شما می‌توانید زد فولد ۳ را در یکی از دو ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی خریداری کنید. زد فولد ۳ دارای ۵ دوربین است؛ به این صورت که هر یک از صفحه‌نمایش‌ها دارای دوربین سلفی مخصوص به خود است و ماژول دوربین سه‌گانه‌ای نیز متشکل از سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. البته باید گفت که دوربین سلفی موجود در صفحه‌نمایش داخلی در پشت صفحه‌نمایش مخفی شده است. محصول شرکت کره‌ای از باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند که امکان شارژ ۲۵ وات آن وجود دارد.

پیکسل 6 گوگل

گوگل درنهایت سیاست‌های خود را تغییر داد و تلاش کرد که رقابت نزدیک‌تری با پرچم‌داران شرکت‌های مطرح در بازار محصولات اندرویدی داشته باشد. به همین منظور دو گوشی هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را معرفی کرد. از امکانات پیکسل ۶ می‌توان به صفحه‌نمایشی ۶.۴ اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل اشاره کرد. گوگل برای محصول جدید خود از تراشه‌ای انحصاری نیز استفاده کرده که تنسور نام دارد. در مدل استاندارد سری، تراشه‌ی تنسور را ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند پیکسل ۶ را در یکی از دو ظرفیت حافظه‌ی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کنند. در بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین دوگانه‌ای قرار گرفته که متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. پیکسل ۶ از باتری با ظرفیت ۴۶۱۴ میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع ۳۰ وات نیز برخوردار است.

پیکسل 6 پرو گوگل

پیکسل ۶ پرو دقیقا همان گوشی هوشمندی بود که گوگل برای رقابت با شرکت‌های مطرح بازار محصولات مبتنی بر اندروید نیاز داشت. پیکسل ۶ پرو از نظر امکانات می‌تواند ویژگی‌های گسترده‌تری را نسبت به مدل استاندارد سری یعنی پیکسل ۶ ارائه دهد. البته در بیشتر مولفه‌ها شباهت‌های بسیاری میانشان وجود دارد. پیکسل ۶ پرو دارای صفحه‌نمایشی ۶.۷۱ اینچی شده که پنل LTPO AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل استفاده می‌کند. در کنار برخورداری از اندروید ۱۲ و تراشه‌ی انحصاری تنسور که ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن را همراهی می‌کند، توانمندی دوربین‌های اصلی و سلفی، پیکسل ۶ پرو را به یکی از بهترین محصولات موجود در فهرست تبدیل کرده‌اند. مانند مدل استاندارد سری، پیکسل ۶ پرو نیز از دو پنل شیشه‌ای برخوردار شده که فریمی از جنس آلومینیوم آن‌ها را احاطه کرده است؛ اما برای محافظ شیشه‌ی هر دو پنل از محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده تا دستگاه مقاومت بیشتری در برابر خط و خراش یا ضربه داشته باشد.

شیائومی می 11 اولترا

پرچم‌دار تمام عیار سال ۲۰۲۱ شیائومی را می‌توان شیائومی می ۱۱ اولترا دانست که امکانات درخور توجهی نیز دارد. در دل دستگاه، تراشه‌ی توانمند کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ قرار گرفته که ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را همراهی می‌کنند. البته شیائومی می ۱۱ اولترا دارای ظرفیت‌های دیگری نیز هست که شامل حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود. در بالای صفحه‌نمایش ۶.۸۱ اینچی که از وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ می‌شود، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز می‌توان به ماژول دوربینی دست یافت که متشکل شده است از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ تله‌فوتو و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید. می ۱۱ اولترا دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که امکان شارژ آن با شارژ ۶۷ وات به‌صورت بی‌سیم یا باسیم وجود دارد.

گلکسی S21 FE سامسونگ

گلکسی S21 FE جدیدترین محصول شرکت کره‌ای و از سری گلکسی اس ۲۱ محسوب می‌شود که امکاناتی شبیه به گلکسی اس ۲۱ البته با قیمتی به مراتب کمتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سامسونگ برای گلکسی S21 FE صفحه‌نمایشی ۶.۴ اینچی انتخاب کرده که از پنل Dynamic AMOLED 2X برخوردار است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شما می‌توانید محصول جدید شرکت کره‌ای را در یکی از دو مدل تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ خریداری کنید. همچنین دو مدل ظرفیت حافظه‌ی رم برای گلکسی S21 FE در نظر گرفته شده که شامل گزینه‌های ۶ و ۸ گیگابایتی می‌شود. البته امکان خرید گزینه‌های ۸ گیگابایتی با حافظه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی وجود دارد. در بالای صفحه‌نمایش به دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی برخورد خواهید کرد و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین سه‌گانه‌ای قرار گرفته که از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو قرار دارد. گلکسی S21 FE از باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژ سریع ۲۵ وات برخوردار است.

نظر شما چیست؟

هر کاربری در دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی حق انتخاب دارد تا محصولی را با توجه به نیازها یا سلایق و علایق خود انتخاب کند؛ حال می‌خواهد این گوشی هوشمند برای گیمرها ساخته شده باشد یا متناسب برای نیاز کاربران علاقه‌مند به عکاسی با گوشی هوشمند باشد. ما ۱۰ عدد از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی بازار را به شما معرفی کردیم. حال، نوبت شما است تا گوشی مورد علاقه‌تان را به ما معرفی کنید. از نظر شما بهترین گوشی هوشمند اندرویدی کدام است؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی اندرویدی سال ۲۰۲۱ کدام است؟ انتخاب‌های بسیاری وجود دارد، اما می‌توان شیائومی می ۱۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا را از بهترین محصولات ۲۰۲۱ دانست.

بهترین گوشی اندرویدی سال ۲۰۲۱ برای تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی کدام است؟ در میان محصولات اندرویدی می‌توان به گوشی‌های هوشمند بسیاری اشاره کرد که قادر به ارائه‌ی تجربه‌ی خوبی از بازی‌های اندرویدی هستند؛ اما محصولاتی مانند سری بلک شارک ۴ و بلک شارک ۴ اس برای تجربه‌ی گیمینگ طراحی شده‌اند و امکانات جالبی نیز دارند.

آیا گلکسی S21 FE از ارزش خرید بالایی برخوردار است؟ می‌توان گفت بله. گلکسی S21 FE بسیاری از امکانات سری گلکسی اس ۲۱ را دارد و همین امر نیز آن را به پرچم‌داری با ارزش خرید بالا تبدیل می‌سازد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. عدنان

    چرا شما گوشی های دوجی تو سایت قرار نمی دید

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c-%db%b2%db%b0%db%b2%db%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7/
ads
ads