داغ ترین ها :
بهترین گوشی‌های مورد انتظار

بهترین گوشی‌های مورد انتظار

ممکن است که ۲۰۲۰ گذشته باشد، اما تأثیر آن بر تقویم انتشار گوشی‌های هوشمند، همچنان همراه ما خواهد بود. ۲۰۲۱، غیرقابل‌پیشبینی‌ترین سال در صنعت تلفن‌های همراه از ۲۰۲۰ تاکنون است! پرچمداران جدیدی از سامسونگ، شیائومی، سونی و برندهای دیگر وجود دارد، که می‌توان در ماه‌های آتی منتظر آن‌ها بود. گوشی‌های جدید آیفون نیز اواخر امسال رونمایی خواهند شد. در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید تا با لیست کامل بهترین گوشی‌های مورد انتظار ۲۰۲۱ آشنا شویم.

مشخصات کلی ۲۰۲۱ای‌ها چیست؟

در این سال، خواهیم دید که ارتباطات 5G جدا از پرچمداران، در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی (ارزان‌قیمت) نیز، به یک قابلیت استاندارد بدل خواهد شد. صفحه‌های بیشتری از نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز برخوردار خواهند شد، که این برای بازی کردن و فیلم دیدن خبر بسیار خوبی‌ست. همچنین مگاپیکسل دوربین‌ها و سنسورهای گوشی‌ها، بی‌شباهت به گذشته افزایش خواهند یافت.
طراحی‌های تاشو ارزان‌تر و بادوام‌تر شده و فناوری باتری نیز پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت. همچنین شاهد پیشرفت‌های نرم‌افزاری‌ای خواهیم بود، که هیجان بیشتری برای اندروید ۱۲ و آی‌اواس ۱۵ ایجاد می‌کنند. همچنین باید به اولین گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ نیز اشاره کنیم.
در ادامه، تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند مورد انتظار ۲۰۲۱ و کمی بعد از آن، با طرح مختصری از ویژگی‌ها و مشخصات احتمالی، شرح داده خواهد شد.

شیائومی Redmi Note 9T – ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۹ بهمن ۱۳۹۹)

بهترین گوشی های مورد انتظار ۲۰۲۱

شیائومی در هفته اخیر، قیمت Note 9T را در انگلیس منتشر کرد: ۲۲۹پوند برای ۴/۶۴ گیگابایت و ۲۴۹ پوند برای ۴/۱۲۸ گیگابایت. این قیمت‌ها این گوشی را به یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های 5G تبدیل کرد.
Note 9T از پشتیبانی دوسیمکارته 5G، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۶.۵۳ اینچی، باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژ سریع ۱۸ وات برخوردار است.
در حالی که Note 9T به خاطر ارائه پشتیبانی از 5G با چنین قیمت پایینی جذاب است، استاندارد ارزان‌تری نیز وجود دارد که مشخصات قدرتمندتری را (باتری بزرگ‌تر و دوربین اولتراواید فوق‌العاده) با هزینه بسیار کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد. البته هنوز معلوم نیست که این مدل به انگلستان می‌رسد یا خیر، یا چه زمانی خواهد رسید.

سامسونگ Galaxy S21 – ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۰ بهمن ۱۳۹۹)

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

در سال‌های اخیر، سامسونگ رونمایی‌های پرچمداران سری S را در فوریه برگزار می‌کرد. اما امسال کمی زودتر برای سری Galaxy S21 دست‌به‌کار شده و می‌توانید پیش از انتشار رسمی ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱، پیش‌سفارش خود را ثبت کنید.
این خط تولید جدید، به چیپست‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ مجهز است و پشتیبانی از 5G به استاندارد ثابت این سری بدل شده، اما کمی ارزان‌تر از پارسال است.
دوربین‌ها، به جز یک طراحی جسورانه و زیبا در ماژول پشتی، مشابه قبل هستند و هنوز هم پنلی با نرخ تازه‌سازی بالا دارند. البته وضوح تصویر S21 و S21+ به FHD+ کاهش یافته است.

شیائومی Mi11 – سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

شیائومی از سری Mi11 در چین رونمایی کرده، اما با وجود فروش این محصول در آنجا، در مورد عرضه جهانی فقط می‌دانیم که «به زودی» ارائه خواهد شد.
Mi11 به عنوان اولین گوشی این شرکت با صفحه‌نمایش دارای رزولوشن 2K مشهور است. در واقع، پنل بسیار خوبی‌ست که از سوی DisplayMate درجه A را دریافت کرده است. همچنین اولین گوشی هوشمند اسنپدراگون ۸۸۸ در جهان محسوب می‌شود که نوید عملکرد فوق‌العاده سریع را می‌دهد.
از دیگر مشخصات برجسته، می‌توان به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، بلندگوهای استریوی هارمن کاردون با قابلیت اشتراک بی‌سیم با دو جفت هدفون یا بلندگو، دوربین سه‌گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی، شارژ ۵۵ وات از طریق کابل و ۵۰ وات بی‌سیم، برای باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی، و حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش که با سنسور ضربان قلب ادغام شده، اشاره کرد.
هزینه آن نزدیک به Mi 10، و قیمت پایه آن ۳۹۹۹ یوان (۴۵۳ پوند / ۶۱۲ دلار آمریکا) است.

آنر View40 – سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

آنر در ژانویه ۲۰۲۱ از V40 در چین رونمایی کرد، اما هنوز منتظر خبر رسمی انتشار آن در اروپا هستیم.

می‌توان انتظار یک صفحه‌نمایش OLED منحنی ۱۲۰ هرتزی با دوربین سلفی دوگانه پانچ‌شده، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با ترتیب پیکسلی RYYB، و شارژ فوق‌العاده ۶۶ وات از طریق کابل و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات را داشت.

هنوز نمی‌توان از ارائه این دستگاه (احتمالا با عنوان View40) در اروپا مطمئن بود. در ضمن، هنوز مشخص نیست که آنر قادر به قرار دادن Google Mobile Services در نسخه بین‌المللی گوشی هست یا خیر؛ زیرا این شرکت در حال حاضر از محدودیت‌های تجاری شرکت مادر سابقش (هوآوی) آزاد است.

Black Shark 4 – سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

نوید Black Shark 4 از پیش به گوش‌ها رسیده و تأیید شده است. احتمال دارد که این گوشی از طریق برند فرعی شیائومی، در حدود مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند تا ۱۱ فروردین) رونمایی شود.
خبرهای تأییدشده نوید باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ ۱۲۰ وات را داده‌اند. ظاهرا این دو در کنار هم قادر به شارژ کامل دستگاه در ۱۵ دقیقه هستند.
به جز این، انتظار می‌رود که از اسنپدراگون ۸۸۸ بهره ببرد. گرچه احتمالا صفحه‌نمایش FHD خواهد داشت، اما سرعت تازه‌سازی را تا ۱۴۴ هرتز بالا خواهد برد.

سونی Xperia 10 III – سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

دو سال گذشته شاهد مدل جدید Xperia10 در بهار بودیم، و به همین دلیل منتظر Xperia 10 III هستیم.
احتمالا یک گوشی میان‌رده خواهد بود و بر اساس اطلاعات فاش‌شده، از اسنپدراگون ۶۹۰ استفاده می‌کند. همچنین احتمال حفظ نسبت ابعاد کم‌عرض و بلند توسط سونی وجود دارد، هرچند شایعه نادر و ضعیفی است.

هوآوی P50 – سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

در حال حاضر گوشی‌های Mate40 موجودند. بنابراین سری بعدی هوآوی، سری P50 خواهد بود، که انتظار می‌رود در صورت پیروی از چرخه انتشار معمول، در مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند تا ۱۱ فروردین) معرفی شوند.
انتظار می‌رود سه گوشی P50، P50 Pro و P50 Pro+، با قیمتهای بالا ارائه شوند.
به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها از پردازنده Kirin 9000 موجود در Mate40 استفاده می‌کنند و احتمالا برخی ویژگی‌های دوربین آن‌ها را نیز قرض می‌گیرند. همچنین امکان دارد که این مدل اولین گوشی‌های هوآوی دارای پنل‌های ۱۲۰ هرتز باشند، هرچند اکثر شایعات تاکنون فقط به ۹۰ هرتز اشاره دارند.

موتو Nio – سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

Nio نام رمز گوشی جدید Moto G است که انتظار می‌رود اوایل ۲۰۲۱ ارائه شود.
انتظار می‌رود که اولین گوشی Moto G باشد که از چیپست سری ۸۰۰ اسنپدراگون استفاده می‌کند. احتمالا موتورولا با استفاده از تراشه سال گذشته (اسنپدراگون ۸۶۵) آن را مقرون‌به‌صرفه نگه خواهد داشت.
سایر اطلاعات فاش‌شده به دوربین اصلی سه‌گانه، دوربین سلفی دوگانه، نمایشگر با نرخ تازه‌سازی تطبیقی و قیمت میان‌رده اشاره دارند.

موتو G10 – سه‌ماهه اول ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

شاید سری Moto G، از گوشی‌های اقتصادی شرکت باشد، اما این به معنی هیجان‌انگیز نبودن آن‌ها نیست. البته پیش‌بینی زمان رسیدن نسل بعد Moto G، به علت مطرح نبودن زمان‌بندی مرسوم، دشوار است، اما انتظار می‌رود اولین مدل‌های Moto G10 در نیمه اول ۲۰۲۱ معرفی شوند.
مثل همیشه، شاهد پردازنده‌های ارزان‌قیمت، دوربین‌های ساده و باتری‌های بزرگ خواهیم بود. استفاده از این گوشی‌ها تجربه‌ای مشابه استفاده از اندروید خام خواهند داشت. در ضمن پشتیبانی از 5G نیز در بعضی مدل‌های گران‌قیمتتر اضافه شده است.

آیفون SE2 یا SE+ – سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

از زمان فروش آیفون SE جدید در آوریل، شایعاتی در خصوص معرفی مدل بعدی یا Plus وجود داشت. البته نمی‌توان انتظار ارائه آن در ماه‌های آتی را داشت و ممکن است تا نیمه دوم ۲۰۲۱ منتظر بمانیم.
شایعهها مدت‌هاست به بزرگ‌تر نبودن نسخه SE+ نسبت به SE اشاره کرده‌اند. تحلیل‌گر اپل، مینگ‌چی کو، اظهار داشته که آیفون SE+ از یک نمایشگر ۵.۵ یا ۶.۱ اینچی بهره می‌برد و مهم‌تر این‌که، طراحی تمام‌صفحه‌ای مشابه آیفون۱۱ دارد. همچنین ممکن است Touch ID در دکمه پاور تعبیه شده باشد.

ایسوس ROG Phone4 – تابستان ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

ایسوس معمولاً ROG Phone را پیش از ارائه به اروپا در سپتامبر، در تابستان معرفی می‌کند. برای ROG Phone4 نیز چنین انتظاری می‌رود.
تاکنون اطلاعات اندکی در مورد این گوشی انتشار یافته، اما مطمئنا از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند و دارای طراحی (و لوازم جانبی) متناسب با مخاطبان گیمر است. همچنین به احتمال زیاد، یک باتری فوق‌بزرگ به حجم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد.

سامسونگ Galaxy Note21 – سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

پرچمداران جدید Galaxy Note به طور معمول در پاییز ارائه می‌شوند.
البته شایعاتی مبنی بر عدم تولید سامسونگ Note در آینده وجود دارد. قلم S-Pen در حال حاضر توسط S21 Ultra پشتیبانی می‌شود. احتمالا با Galaxy Z Fold بعدی نیز سازگار خواهد بود. پس ممکن است Note جایگاه خود به عنوان پرچمداری با صفحه‌نمایش بزرگ را از دست داده باشد.
تحلیلگران عمدتا با اینکه Note21 آخرین گوشی این سری خواهد بود یا Note20 آخرین نسخه بود مخالفت کرده‌اند. باید همچنان در انتظار فاش شدن اطلاعات باشیم، تا احساس بهتری پیدا کنیم، اما شاید هم نکنیم!

سامسونگ Galaxy Z Fold3 – سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

انتظار می‌رود نسل بعدی سری پرچمدار تاشو سامسونگ، در پاییز ۲۰۲۱ عرضه شود.

کار بر روی Galaxy Z Fold3 از جایی که Fold2 متوقف شد، ادامه خواهد یافت، اما شایعاتی مبنی بر پشتیبانی از قلم S-Pen و یک دوربین سلفی نامرئی در زیر صفحه‌نمایش وجود دارد.‍

سامسونگ گلکسی S21 FE – سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

همچون S20 که نسخه S20 FE برای آن عرضه شد، انتظار زیادی برای S21 FE وجود دارد. اگر سامسونگ الگوی سال گذشته را در پیش بگیرد، به احتمال زیاد حوالی اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان ۱۴۰۰) آن را ارائه خواهد کرد.
جزئیات زیادی در دسترس نیست و در همان موارد نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از صفحه‌نمایش ۶۰ هرتز گفته‌اند، و برخی به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز اشاره کرده‌اند. البته اکثرا درباره پنل AMOLED و جدیدترین چیپ‌ست‌های اگزینوس و اسنپدراگون موافق بوده‌اند.

آیفون ۱۳ – سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱

از آنجا که همیشه پس از محو شدن یک مدل از نظرها، باید در انتظار آیفون بعدی بود، از هم‌اکنون منتظر آیفون ۱۳ هستیم. آیفون‌های جدید معمولاً در سپتامبر عرضه می‌شوند، اما آیفون ۱۲ کمی دیرتر و در اکتبر عرضه شد. اما به هر حال، انتظار می‌رود سری آیفون ۱۳ در پاییز ۲۰۲۱ ارائه شود.
به احتمال زیاد باز هم شاهد چهار گوشی (Mini تا Pro Max) خواهیم بود، که همه به پردازنده جدید Bionic A15 مجهز هستند.
ناچ، کوچک‌تر از قبل، همچنان وجود خواهد داشت. همچنین امیدواریم که بالاخره شاهد نمایشگر ۱۲۰ هرتز باشیم. شایعه شده که فضای ذخیره‌سازی تا ۱ ترابایت افزایش خواهد یافت و احتمالا Touch ID، به صورت سنسوری در پایین صفحه‌نمایش، باز خواهد گشت.
شایعه غیرمتعارفی نیز وجود دارد که اپل به کلی پورت شارژر را حذف کرده و از شارژ MagSafe استفاده خواهد کرد. اما به احتمال زیاد این تغییر برای آیفون ۱۴ یا فراتر از آن صورت خواهد گرفت.

آیفون Foldable – ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳

بهترین گوشی های مورد انتظار 2021

از زمان وجود اولین صفحه‌نمایش تاشو، شایعه آیفون تاشو نیز پخش شد. به لطف فاش شدن اطلاعات و شایعات، دلیل خوبی برای این باور که اپل روی آن کار می‌کند داریم (حتی اگر سال‌ها با ارائه آن فاصله داشته باشد).
اپل به ندرت اولین کسی بوده که با فناوری جدید وارد بازار می‌شود. اگرچه با توجه به فناوری‌های تاشوی سامسونگ، این خطر وجود دارد که دنبال نکردن این تکنولوژی تا ۲۰۲۳، اپل را از رقبایش عقب بیندازد. البته در صورت موفقیت در این زمینه، در آن زمان یا پیش از آن، ارزش انتظار را خواهد داشت.

سالی سرشار از شگفتی‌ها (آینده صنعت تلفن‌های همراه چگونه خواهد بود؟)

وقتی به طرح‌ها و ایده‌های آینده نگاه می‌کنیم، همه‌چیز شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. تکنولوژی‌هایی که تا مدتی پیش بسیار خاص و پیچیده و گران‌قیمت بودند، حالا کم‌کم در حال تبدیل به استاندارد تمام گوشی‌های جدید هستند. اما تکنولوژی‌های تازه‌ای در راه هستند، که از همین حالا که جز ایده‌های خام و تحقیقات چیزی نیستند هم هیجان‌انگیز هستند. تا چند ماه دیگر، این تکنولوژی‌ها می‌توانند در خانه هر یک از ما باشند!
به احتمال زیاد در سال پیش رو سامسونگ شگفتی‌های زیادی برای ما در پیش خواهد داشت. هرچند اپل اهداف بسیار بزرگی را دنبال می‌کند. این رقابت تنگاتنگ با پیشرفت روزافزون شیائومی می‌تواند امسال بسیار هیجان‌انگیزتر از سال قبل باشد. باید منتظر پیشرفت‌های عجیب این صنعت قرن بیست و یکمی ماند!

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d8%b1-2021/
ads
ads