داغ ترین ها :
بهترین گوشی برای خبرنگاران

بهترین گوشی برای خبرنگاران

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به سرعت در حال تغییر بوده و عمدتاً این تغییرات ناشی از پیشرفت‌های مکرر علمی و فناوری است. بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیشرفت‌های قرن 21، معرفی گوشی موبایل بوده که سبک جدیدی را در زندگی انسان‌ها به وجود آورده است. با گذشت سال‌ها از معرفی اولین گوشی موبایل حالا ویژگی‌هایی نظیر دوربین بهتر، اتصال سریع‌تر اینترنت و شارژدهی بیشتر سبب شده تا این دستگاه جیبی کوچک در بین کاربران بسیار محبوب شود. امروزه اکثر خبرنگاران از دستگاه‌های تخصصی نظیر لپ‌تاپ و دوربین‌های DSLR برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند، اما تلفن هوشمند یک ابزار جادویی برای خبرنگاران است که به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند بسیاری از کارهای خود را به سادگی انجام دهند. در حقیقت یک چیز وجود دارد که استفاده از موبایل را در صنعت خبرنگاری منحصربه‌فرد می‌کند و آن این است که خبرنگاران می‌توانند فعالیت‌هایی نظیر تولید و انتشار محتوا را تنها با یک دستگاه انجام دهند. در واقع صوت، عکس‌ها و فیلم‌ها می‌تواند با یک گوشی ثبت و ویرایش شود، همچنین این اخبار می‌تواند مستقیماً از طریق همین دستگاه در سرورهای خبری بارگذاری شود. علاوه بر این بسیاری از کاربران نیز می‌توانند بدون نیاز به هزینه هنگفت برای خرید دوربین و سایر تجهیزات مهارت‌هایی نظیر خبرنگاری را فرابگیرند. در ادامه این مطلب ما 3 معیار مهم انتخاب بهترین گوشی برای خبرنگاران را بررسی کردیم تا با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.

 

مطالب پیشنهادی: بهترین گوشی برای بلاگرها

 

3 معیار مهم انتخاب بهترین گوشی برای خبرنگاران

1. دوربین

تصویربرداری از سوژه‌های مختلف، مصاحبه‌های پیش‌بینی نشده و نیاز به ثبت بسیاری از اتفاقات دیگر سبب شد تا ما دوربین و کیفیت تصویربرداری یک معیار مهم برای خرید بهترین گوشی برای خبرنگاران در نظر بگیریم؛ بنابراین دوربین یکی از فاکتورهایی است که باید به هنگام خرید گوشی مناسب برای خبرنگاران به آن دقت کنید.

2. ضبط صدا با کیفیت مناسب

مصاحبه با افراد مختلف و نیاز به ضبط صدا در جلسات مختلف سبب شد تا ما کیفیت ضبط صدا را نیز به عنوان یک معیار مهم دیگر برای خرید بهترین گوشی برای خبرنگاران انتخاب کنیم. به این ترتیب ضبط صدا با وضوح و شفافیت بالا یکی دیگر از مشخصه‌هایی است که خبرنگاران باید به هنگام خرید گوشی به آن توجه کنند.

3. پردازنده قدرتمند

پردازنده سریع و قدرتمند می‌تواند یکی دیگر از معیار مهم خرید گوشی برای خبرنگاران باشد. نیاز به باز کردن سریع بسیاری از برنامه از جمله دوربین و یا کار کردن با برنامه‌های مختلف تدوین و خروجی گرفتن با آن‌ها همگی نیازمند یک پردازشگر قدرتمند است تا بتواند به راحتی از پس انجام این کارها برآید و در کمترین زمان ممکن به نیاز کاربران پاسخ دهد. از این رو تیم ما تصمیم گرفت تا پردازنده را نیز به‌عنوان یک فاکتور دیگر برای خرید گوشی مناسب برای خبرنگاران در نظر بگیرد. در ادامه این مطلب ما لیستی از بهترین گوشی‌‌های مناسب برای خبرنگاران را تهیه کرده‌ایم که در صورت نیاز می‌توانید نگاهی به آن‌ها بیندازید.

 

اگر قصد خرید موبایل برای بزرگترها را دارید، حتما بخوانید: بهترین گوشی برای سالمندان

 

بهترین گوشی ها برای خبرنگاران

1. اپل آیفون 12 پرو مکس

اپل آیفون 12 پرو مکس

گوشی iPhone 12 Pro Max یکی بهترین گوشی‌های موجود در بازار است که ما خرید آن را به خبرنگاران پیشنهاد می‌کنیم. کمپانی اپل در ساخت آیفون 12 پرومکس از 3 دوربین متفاوت با سنسورهای واید، التراواید و تله‌فوتو استفاده کرده است که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌هایی با زاویه عریض و یا با بزرگ‌نمایی، بدون افت کیفیت ثبت کنید. همچنین این گوشی هوشمند می‌تواند باکیفیت 4K و با پشتیبانی از ضبط صدا استریو ویدئو ضبط کند که در نوع خود بسیار کاربردی است. همچنین به کارگیری میکروفون نویز کنسلینگ سبب شده تا صدا ضبط شده توسط آیفون 12 پرو مکس کیفیت مطلوبی داشته باشد. تراشه A14 Bionic به عنوان مرکز پردازش‌های این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است که می‌تواند به سادگی و در کمترین زمان ممکن پردازش‌ها را انجام دهد. اپل آیفون 12 پرو مکس از یک باتری با ظرفیت 3687 میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که می‌تواند شما را برای ساعت‌ها همراهی کند. علاوه بر موارد مطرح شده آیفون 12 پرو مکس از اینترنت نسل پنج نیز پشتیبانی می‌کند که در آینده می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

مشخصات گوشی آیفون 12 پرو مکس

تراشه A14 Bionic
پردازنده گرافیکی پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای اپل
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربین ۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو

سیستم‌عامل iOS 14.1
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه خیر
باتری 3687 میلی‌آمپر ساعت

 

قیمت گوشی آیفون 12 پرو مکس در تکنولایف

 

2. سامسونگ گلکسی S21 الترا

سامسونگ گلکسی S21 الترا

گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 الترا یکی دیگر از بهترین گوشی‌هایی است که می‌تواند در لیست بهترین گوشی برای خبرنگاران قرار بگیرد. گوشی Galaxy S21 Ultra از چهار دوربین با سنسورهای مختلف واید، تله‌فوتو، پریسکوپ تله‌فوتو و التراواید بهره می‌برد که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیتی بگیرید. همانند آیفون 12 پرومکس، گلکسی S21 الترا نیز از میکروفون نویز کنسلینگ بهره می‌برد که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید صداها را باکیفیت مناسبی ضبط کنید. گوشی گلکسی S21 الترا با دو تراشه اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می‌شود که معمولاً نسخه اگزینوس آن در ایران به فروش می‌رسد. تراشه اگزینوس به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند به‌راحتی از پس بسیاری از پردازش‌های سنگین برآید. Galaxy S21 Ultra از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت تغذیه می‌کند که می‌تواند برای تمام روز شما را همراهی کند. گلکسی S21 الترا نیز از اینترنت 5G بهره می‌برد که در آینده می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

مشخصات گوشی گلکسی S21 الترا

تراشه اگزینوس 2100
پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربین 108 مگاپیکسل واید

12 مگاپیکسل اولتراواید

10 مگاپیکسل تله‌فوتو

10 مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو

سیستم‌عامل اندروید 11
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
رم 8 گیگابایت، 12 گیگابایت و 16 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه خیر
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

 

قیمت S21 ultra در تکنولایف

 

3. شیائومی Mi 11

شیائومی Mi 11

گوشی Mi 11 محصولی از شرکت شیائومی است که می‌تواند در لیست بهترین گوشی برای خبرنگاران قرار بگیرد. شرکت شیائومی، گوشی Mi 11 5G را به دوربین سه‌گانه با سنسورهای واید، التراواید و ماکرو مجهز کرده است که می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را به ثبت برساند. چیپ‌ست اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که می‌تواند بسیاری از برنامه‌های سنگین را به اجرا در بیاورد. گوشی Mi 11 5G به یک باتری با ظرفیت 4600 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که می‌تواند به نیازهای شما در طول روز پاسخ دهد. شیائومی می 11 نیز همانند سایر محصولاتی که تا به اینجا به آن‌ها اشاره کردیم از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی شیائومی Mi 11

تراشه کوالکام اسنپدراگون 888
پردازنده گرافیکی Adreno 660
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربین 108 مگاپیکسل واید

13 مگاپیکسل اولتراواید

5 مگاپیکسل ماکرو

سیستم‌عامل اندروید 11
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت و 12 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه خیر
باتری 4600 میلی‌آمپر ساعت

 

خرید گوشی می 11 از تکنولایف

 

4. گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10

سامسونگ Galaxy Note 10 از دیگر محصولاتی است که می‌تواند در لیست بهترین گوشی برای خبرنگاران قرار بگیرید. این گوشی هوشمند به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده است که می‌تواند تصاویر و ویدئوهای با کیفیتی را به ثبت برساند. پردازش‌های این گوشی هوشمند توسط تراشه اگزینوس 9825 تأمین می‌شود که آن را قادر می‌سازد تا پس بسیاری از پردازش‌های سنگین برآید. شرکت سامسونگ گوشی گلکسی نوت 10 را به یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است که آن را قادر می‌سازد تا برای ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد. علاوه بر این‌ها گلکسی نوت 10 از قلم پشتیبانی می‌کند که ویژگی بسیار جذابی است.

مشخصات گوشی گلکسی نوت 10

تراشه اگزینوس 9825
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو سیم‌کارت / همزمان فعال
دوربین 12 مگاپیکسل واید

16 مگاپیکسل اولتراواید

12 مگاپیکسل تله‌فوتو

سیستم‌عامل اندروید 9 قابل ارتقاء به اندروید 11
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه خیر
باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت

 

خرید گوشی نوت ۱۰ سامسونگ از تکنولایف

 

علاوه بر موارد بالا، محصولات دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند عملکرد قابل قبولی را ارائه دهند، اما محصولاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم در نوع خود بهترین هستند و عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای خرید گوشی با سایت تکنولایف مراجعه کنید و از قیمت روز گوشی موبایل باخبر شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86/
ads
ads