داغ ترین ها :
بهترین گوشی سامسونگ سری A

بهترین گوشی سامسونگ سری A

گوشی‌های میانرده سامسونگ در دو دسته‌بندی کلی سری A و سری M در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و طبق سیاست‌های این شرکت کره‌ای بزرگ این دو سری بازه‌های قیمتی مختلف را دربر می‌گیرند تا کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت بتوانند یک کهکشانی متناسب را انتخاب کرده و خریداری کنند. در این مطلب به طور اختصاصی به سراغ‌ گوشی‌های مختلف سری A موجود در بازار می‌رویم و مشخصات این کهکشانی‌ها را با هم مرور می‌کنیم تا اگر شما قصد خرید محصولی از سری A سامسونگ دارید بهتر بتوانید بسته به نیازهای خود گزینه بهتر را برگزینید.

لیست تمام گوشی های سامسونگ موجود در بازار موبایل را ببنید: قیمت گوشی های سامسونگ

گلکسی A54

گلکسی A54 بهترین نماینده سری A سامسونگ در سال 2023 است. این مدل برای اولین بار در اعضای این خانواده از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند و به همین جهت مرغوبیت بالاتری به نسبت نسل قبلی دارد. این گوشی 202 گرمی از فریم پلاستیکی بهره می‌برد و از نظر طراحی نیز دقیقا ماننپ پرچمداران سری S است. این مدل از گواهی IP67 نیز پشتیبانی می‌کند در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد.

این کهکشانی نمایشگری 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ دارد و تراکم 403 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و توانسته حدود 83 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. نمایشگر این گوشی بسیار خوب است و روشنایی عالی 1000 نیتی در حالت حداکثری دارد و تنها ایراد آن را می‌توان حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر در نظر گرفت.

گلکسی A54

در بخش سخت افزار سازنده کره‌ای از تراشه 5 نانومتری اگزینوس 1380 برای گلکسی A54 استفاده کرده که تراشه بدی نیست ولی خیلی هم نمی‌توان آن را عالی و بی‌نقص در نظر گرفت. در واقع شاید بخش سخت افزار این گوشی از دیگر قسمت‌های آن ضعیف‌تر باشد و پاشنه آشیل این گوشی به حساب بیاید. البته اشتباه برداشت نکنید، این کهکشانی با سرعت مناسبی از پس کارهای مختلف برمی‌‌آید ولی شاید ترجیح می‌دادیم شاهد نسخه سریع‌تر و پایدارتری باشیم.

در زمینه دوربین‌ها گلکسی A54 حرف‌های زیادی برای گفتن در این بازه قیمتی دارد. دوربین اصلی دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی است و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی این کهکشانی نیز از سنسوری 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند عکس‌های خوبی در روز و شب به ثبت برساند و شما را راضی کند.

گلکسی A54 دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی است. شارژدهی این گوشی بدون شک یکی از نقاط قوت آن است و قطعا شما را راضی می‌کند. با استفاده متوسط می‌توانید شارژدهی دو روزه را از این مدل انتظار داشته باشید. این کهکشانی در چهار رنگ مشکی، سفید، یاسی و لیمویی در دسترس قرار دارد.

 

خرید گلکسی A54 با حافظه 128 و رم 8

خرید گلکسی A54 با حافظه 256 و رم 8

 

گلکسی A73

گلکسی A73 آخرین نسل از این سری به حساب می‌آید و سامسونگ دیگر A74 را روانه بازار نکرد. این گوشی از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده می‌کند تا سامسونگ در سال 2022 نیز متریال استفاده شده در بهترین گوشی سری A خود را به شیشه تغییر ندهد. تغییری که در بخش طراحی نسبت به A72 ایجاد شده این است که حالا پنل جلویی این کهکشانی توانسته حدود 87 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد و حاشیه‌های باریکی داشته باشد.

گلکسی A73 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد پلاس با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم 393 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و روشنایی مطلوبی نیز برای مشاهده محتوا در محیط‌های باز دارد.

سامسونگ در بخش سخت افزاری به سراغ تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778G 5G رفته است تراشه‌ای که قبل‌تر به روی گلکسی A52s مشاهده کرده بودیم. این تراشه از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670  با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

گلکسی A73

قدرت سخت افزاری این گوشی واقعا خوب است و این کهکشانی می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کنند. گلکسی A73 در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارد و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن‌ حساب باز کنید. این تراشه را 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌کند.

خرید گوشی 5G
در اقدامی عجیب سامسونگ لنز تله فوتو موجود در A72 را در این نسل حذف کرده و در عوض شاهد دوربین اصلی با سنسوری 108 مگاپیکسلی هستیم. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین اصلی با سه لنز فوق عریض، ماکرو و سنجش عمق میدان با سنسورهای 12، 5 و 5 مگاپیکسل همراهی می‌شود و دوربین سلفی نیز از سنسوری 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. بنابراین به دلیل این مشخصات دوربین شاید بتوانیم گلکسی A73 را بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین به حساب بیاوریم.

این کهکشانی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و از طرفی فناوری شارژ سریع 25 واتی به کمک شما خواهد آمد تا بتوانید باتری را در مدت زمان معقولی فول شارژ کنید. البته در نظر داشته باشید که آداپتور درون جعبه قرار نداد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. از دیگر مشخصات اصلی و کلیدی این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، One UI 4 بر پایه اندروید 12، گواهی IP67، گوریلاگلس 5 برای مراقبت از نمایشگر و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

 

خرید گوشی A73 سامسونگ با حافظه 256 گیگابایت

 

اگر به دنبال قویترین گوشی های سامسونگ هستید، مطلب زیر را بخوانید:
بهترین گوشی سامسونگ

 

گلکسی A53

گلکسی A53 را می‌توانیم نسل قبلی A54 در نظر بگیریم، گوشی که در بسیاری از بخش‌ها شبیه نسل قبلی است و در برخی زمینه‌ها کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. نمایشگر گلکسی A53 اندازه‌ای برابر با 6.5 اینچ داشته و از نوع سوپر امولد است. این پنل رزولوشن FHD+ دارد و تراکم پیکسلی خوب 405 را در اختیار قرار می‌دهد.

تا اینجا همه چیز مشابه نسل قبل است اما تفاوت در نرخ نوسازی مشخص می‌شود این کهکشانی جدید به نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز شده است. کیفیت این صفحه نمایش طبق انتظار بسیار خوب است و نرخ نوسازی 120 هرتزی تجربه دلچسبی از اسکرول کردن در منوهای مختلف و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی در اختیارتان قرار می‌دهد و رنگ‌ها به حالت شارپ، زنده و جذاب به نمایش در می‌آیند و رنگ مشکی نیز دارای عمقی بینهایت است.

برعکس نسل قبل قلب تپنده این گوشی به تراشه اگزینوس خود سامسونگ سپرده شده و دیگر خبری از تراشه کوالکام نیست. این چیپست با معماری 5 نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 میزبانی می‌کند.

گلکسی A53

این چیپست در انجام کارهای روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و می‌تواند بازی‌های جدید را نیز بدون مشکل با گرافیک و فریم ریت مناسب به اجرا دربیاورد. اگر بخواهیم این تراشه را با اسنپدراگون 778 موجود به روی A52s مقایسه کنیم (چون این دو گوشی قیمت تقریبا یکسانی دارند) باید بگوییم گلکسی A53 در بخش پردازنده مرکزی حدود 15 درصد و در اجرای بازی‌ها حدود 30 درصد از A52s ضعیف‌تر است. این تراشه با 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود تا مولتی تسکینگ و ذخیره سازی محتوا نیز بدون مشکل انجام شود.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A53 به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این گوشی هم به صورت پیش فرض ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

این مشخصات یعنی دوربین اصلی این کهکشانی دقیقا مشابه با گلکسی A52s است. این دوربین اصلی را در قاب پشتی فوق عریض 12 مگاپیکسلی و ماکرو و عمق میدان 5 مگاپیکسلی و در قاب جلویی سلفی 32 مگاپیکسلی همراهی کرده و مجموعه دوربین را تکمیل می‌کند. گلکسی A53 از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند و خبری از آداپتور داخل جعبه نیست. این کهکشانی در صورت داشتن استفاده نرمال و عادی می‌تواند 1 روز کامل را شارژ دهی کند.

پشتیبانی از گواهی IP67، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو، One UI 4 بر پایه اندروید 12، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و گوریلاگلس 5 از دیگر مشخصات اصلی این محصول هستند.

 

قیمت گوشی A53 سامسونگ با حافظه 256 گیگابایت

 

خرید پاوربانک

 

گلکسی A34

این کهکشانی نسل جدیدتر A33 است و نسخه ارزان‌تر A54 به حساب می‌آید که حالا نسبت به همیشه کامل‌تر شده و در مقایسه با بازه قیمتی ارزش خرید بسیار زیادی دارد. این کهکشانی مانند برادر بزرگ‌تر خود حدود 200 گرم وزن دارد و طراحی آن شبیه به پرچمداری سری S23 است. بدنه این گوشی تماما از پلاستیک ساخته شده و البته انتظار دیگری هم نداشتیم.

این مدل از پنلی 6.6 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD استفاده می‌کند و نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. خوشبختانه حداکثر روشنایی این نمایشگر هم 1000 نیت است و پنل موفق شده حدود 85 درصد از فضای روبرویی را در اختیار بگیرد. سازنده کره‌ای به عنوان قلب تپنده این کهکشانی از تراشه 6 نانومتری دیمنسیتی 1080 استفاده کرده که توان مناسبی به نسبت این بازه قیمتی دارد.

گلکسی A34

این گوشی مانند نسل قبلی دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است و دو دوربین فوق عریض و ماکرو 8 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند و سلفی 13 مگاپیکسلی کامل کننده این بخش است. این کهکشانی دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مانند A54 است ولی در زمینه شارژدهی حتی بهتر از برادر بزرگ‌تر خود عمل می‌کند و بیش از 2 روز کامل با استفاده روزمره دوام می‌آورد.

 

خرید گلکسی A34 با حافظه 128 و رم 8

خرید گلکسی A34 با حافظه 256 و رم 8

 

گلکسی A33

این کهکشانی نمایشگری 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن مرسوم FHD+ دارد. این پنل که حدود 84 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده، تراکم پیکسلی 411 دارد و از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و حالا A33 در بخش نمایشگر شرایطی مشابه با A52 ارائه می‌کند و این نشان می‌دهد که چگونه شرکت کره‌ای در حال انتقال مشخصات جدید و جذاب خود به گوشی‌های جدیدتر است. کیفیت این نمایشگر عالی است و طبق انتظار پنل سوپر امولد بسیار جذاب محتوا را برای شما به نمایش در می‌آورد.

برخلاف نسل قبل یعنی A32 که تراشه مدیاتک داشت، قلب تپنده این گوشی به تراشه اگزینوس خود سامسونگ سپرده شده است. این چیپست با معماری 5 نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 میزبانی می‌کند.

گلکسی A33

این چیپست در انجام کارهای روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و می‌تواند بازی‌های جدید را نیز بدون مشکل با گرافیک و فریم ریت مناسب به اجرا دربیاورد. جالب است که سامسونگ از تراشه مشابهی با A53 استفاده کرده و همین ارزش خرید A33 را بالاتر می‌برد و حالا این کهکشانی از نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی گلکسی A33 5G سنسوری 48 مگاپیکسلی دارد و سازنده این سنسور هم توسط سازنده کره‌ای مشخص نشده است. این سنسور 1/2.0 اینچی که اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد در پشت لنزی 26 میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال (OIS) برخوردار است.

لنز بعدی فوق عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی است و ماکرو و عمق مدان 5 و 2 مگاپیکسلی مجموعه را تکمیل می‌کنند. دوربین سلفی این کهکشانی هم که درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این کهکشانی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و از طرفی فناوری شارژ سریع 25 واتی به کمک شما خواهد آمد تا بتوانید باتری را در مدت زمان معقولی فول شارژ کنید. البته در نظر داشته باشید که آداپتور درون جعبه قرار نداد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

استفاده از گوریلاگلس 5، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و One UI 4. بر مبنای اندروید 12 از دیگر مشخصات کهکشانی خوش قیمت سامسونگ هستند.

 

قیمت گوشی A33 سامسونگ با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

خرید گلکسی A33 سامسونگ با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

گلکسی A24

گلکسی A24 کهکشانی جدید کره‌ای‌ها است و بخش میانی و نزدیک به پایین بازار گوشی‌های هوشمند را هدف گرفته است. این محصول از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند، درست مانند بسیاری از گوشی‌های حال حاضر بازار، اما از نظر شارژدهی عملکرد گلکسی A24 فوق‌العاده است و می‌تواند از تمامی رقبا پیشی بگیرد. این کهکشانی با استفاده نرمال می‌تواند بیشتر از دو روز کامل شما را همراهی کند که شارژدهی بسیار جذابی است.

گلکسی A24

این محصول در زمینه صفحه نمایش هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از پنلی سوپر امولد FHD+ با اندازه 6.5 اینچی استفاده می‌کند. این نمایشگر کیفیت بسیار خوبی به نسبت بازه قیمتی دارد و از نرخ نوسازی 90 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش روشنایی بالایی هم دارد تا شما در محیط باز بدون هیچ مشکلی بتوانید محتوا را مشاهده کنید.

سامسونگ برخلاف نسبل قبلی به‌جای کوالکام به سراغ شرکت مدیاتک رفته و از تراشه 6 نانومتری این سازنده به نام هلیو G99 استفاده کرده است. این چیپست قدرت مناسبی دارد و به نسبت A23 یک پیشرفت 20 درصدی به حساب می‌آید. دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و از OIS هم پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های بعدی فوق عریض 5 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی هستند.

 

خرید a24 با حافظه 128 و رم 8

خرید a24 با حافظه 128 و رم 6

 

گلکسی A23

گلکسی A23 یکی از کهکشانی‌های خوش قیمت سری A است و نسل پیشین A24 به حساب می‌آید. این گوشی در بخش نمایشگر از یک پنل PLS LCD با اندازه 6.6 اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده کرده و تراکم 399 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش خوشبختانه از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این پنل به نسبت قیمت محصول رضایت بخش است و محتوا به صورت شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌تواند به خوبی در صفحه نمایش این گوشی محتوا را مشاهده و مطالعه کنید. در کنار این موارد نرخ نوسازی 90 هرتزی این صفحه نمایش عملکرد خوبی دارد و باعث می‌شود همه چیز هنگام مشاهده سریع‌تر اتفاق بیفتد.

گلکسی A23 از تراشه 11 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 260 Gold با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود.

گلکسی A23

قدرت سخت افزاری گلکسی A23 با توجه به بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی متوسط به روی این تراشه و گوشی حساب باز کنید.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A23 به سراغ سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این کهکشانی به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

این دوربین اصلی را فوق عریض 5 مگاپیکسلی و ماکرو و عمق میدان 2 مگاپیکسلی همراهی می‌کند و سلفی نیز دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است. در بخش باتری نیز این گوشی مانند براردران بزرگ‌تر خود ظرفیتی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند، ولی خبری از آداپتور داخل جعبه نیست.

 

قیمت گوشی A23 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 6

خرید گلکسی A23 سامسونگ با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

خرید گلکسی آ23 ظرفیت 64 با رم 4 گیگابایت

 

گلکسی A14

گلکسی A14 پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سال 2023 است و این کهکشانی به خوبی موفق شده مسیر A13 و A12 را ادامه دهد. این کهکشانی از نمایشگر 6.6 اینچی با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این پنل از نوع PLS LCD است و در نهایت تراکم پیکسلی 400 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی صفحه نمایش این کهکشانی نیز 60 هرتز معمول است و سامسونگ ترجیح داده نرخ نوسازی 90 و 120 هرتزی را برای محصولات گران قیمت‌تر نگه دارد.

گلکسی A14

این محصول در دو نسخه خست افزاری روانه بازار شده که یکی از هلیو G80 و دیگری از اگزینوس 850 استفاده می‌کند. از بین این دو نسخه هلیو G80 قدرت بالاتری دارد و انتخاب بهتری به حساب می‌آید. دوربین اصلی این مدل 50 مگاپیکسلی است و با اولتراواید 5 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. گلکسی A14 یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند.

 

خرید گلکسی A14 با حافظه 64 و رم 4

خرید گلکسی A14 با حافظه 128 و رم 4

 

گلکسی A13 و A13 5G

در زمینه نمایشگر این گوشی دقیقا مانند A14 است که در بالا معرفی کردیم. سامسونگ منبع قدرت گلکسی A13 4G را تراشه‌ی اگزینوس 850 خود قرار داده است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی هشت هسته Cortex-A55  با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

از عمر این تراشه سامسونگ بیشتر از دو سال می‌گذرد و دو سال قبل به روی گوشی گلکسی A21s  شاهد این تراشه بودیم. قدرت سخت افزاری این گوشی اقتصادی برای استفاده‌های روزمره و عادی مانند وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی‌های سبک مناسب است اما با این گوشی نمی‌توانید به سراغ کارهای سنگین و بازی‌های گرافیکی بروید.

گلکسی A13

گلکسی A13 از دوربین اصلی با سنسوری 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند ولی سازنده این سنسور و دیگر مشخصات آن به صورت دقیق مشخص نیست و سامسونگ اطلاعات دقیقی را در دسترس قرار نداده است. این سنسور 50 مگاپیکسلی در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند و تصاویر نیز به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

فوق عریض 5 مگاپیکسلی، ماکرو و عمق میدان 2 مگاپیکسلی و سلفی 8 مگاپیکسلی دیگر دوربین‌های این کهکشانی هستند. باتری گلکسی A13 ظرفیتی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و 1 تا 1.5 روز دوام می‌آورد و فناوری شارژ سریع 15 واتی دیگر مشخصه بخش باتری است. این گوشی نیز آداپتوری درون جعبه ندارد.

گلکسی A13 5G نمایشگر HD با فناوری ساخت یکسان دارد و از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این گوشی تراشه دیمنستی 700 دارد و به مراتب قوی‌تر از نسخه 4G است. در این گوشی اما خبری از دوربین فوق عریض نیست و سلفی هم 5 مگاپیکسلی است. در کل می‌توانیم گلکسی A13 4G را یکی از بهترین گوشی سامسونگ سری A با قیمت مناسب در نظر بگیریم که با بودجه کم می‌شود آن را خریداری کرد.

 

خرید گلکسی A13 سامسونگ با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

گلکسی A55 و A35: دو گوشی میان‌رده جدید سامسونگ

سامسونگ در سال 2024 از دو گوشی میان‌رده جدید خود به نام‌های گوشی a55 و گوشی A35 رونمایی کرد. این دو گوشی با ارائه امکانات و مشخصات مناسب در کنار قیمتی رقابتی، به گزینه‌های جذابی برای کاربران تبدیل شده‌اند.

نمایشگر:

هر دو گوشی A55 و A35 از نمایشگری 6.5 اینچی با رزولوشن Full HD+ و پنل AMOLED بهره می‌برند. این نمایشگر با نرخ نوسازی 90 هرتز، تجربه‌ای روان و لذت‌بخش را برای تماشای فیلم، بازی و وب‌گردی به ارمغان می‌آورد.

سخت‌افزار:

قلب تپنده A55، تراشه Dimensity 810 5G ساخت مدیاتک است. این تراشه قدرتمند، به همراه 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی، به راحتی از پس نیازهای روزمره کاربران برمی‌آید و حتی برای انجام بازی‌های سبک نیز مناسب است. A35 از تراشه Dimensity 700 5G استفاده می‌کند که کمی ضعیف‌تر از A55 است. این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

دوربین:

A55 در بخش دوربین، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی است و از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار دوربین اصلی، یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق میدان 2 مگاپیکسلی نیز تعبیه شده است. A35 از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، ماکرو 5 مگاپیکسلی و عمق میدان 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

قیمت گوشی A13 سامسونگ 64 گیگابایت با رم 4

 

پرفروش ترین گوشی سامسونگ سری A کدام است؟

قبل از معرفی کردن پرفروش ترین گوشی سامسونگ سری A بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که حدود 60 درصد از فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ مربوط به سری A است و این نکته نشان می‌دهد که دلیل توجه ویژه سامسونگ به این سری چیست. پرفروش ترین گوشی سامسونگ سری A گلکسی A14 است که یک گوشی اقتصادی به حساب می‌آید.

سوالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین کدام است؟ به دلیل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی شاید بتوانیم گلکسی A73 را بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین به حساب بیاوریم. البته در نظر داشته باشید که گلکسی A54 نیز دوربین بسیار خوبی دارد و بین این دو کهکشانی سخت است که یکی را برتر بدانیم.

بهترین گوشی سامسونگ سری A با قیمت مناسب کدام است؟ در حال حاضر شما می‌توانید گوشی‌های گلکسی A13 و A14 را خریداری کنید و در صورت داشتن بودجه بیشتر به سراغ A24 بروید.

قیمت گوشی سامسونگ سری A چقدر است؟ این سری بازه قیمتی بسیار وسیع و متنوعی را دربر می‌گیرد و شما می‌توانید از بازه قیمتی قاتل پرچمدار تا اقتصادی را از این سری خریداری کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

11 نظر

  1. مجتبی

    سلام وقتتون بخیر بهترین گوشی سامسونگ جدای از قیمتش کدوم رو بخرم؟دوربین و نرم افزار عالییی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مجتبی

      سلام وقت بخیر اگه محدودیت هزینه ندارید S23 ultra
  2. mahi

    سلام خسته نباشید راهنمایی میخواستم درمورد اینکه بین مدل های زیر کدومو توصیه میکنید
    A52 SM-A525
    A52 SM-A525F/DS
    A52s 5G SM-A528B/DS
    A52s 5G SM-A528B/DS
    A53 5G SM-A536
    A53 5G SM-A536E/DS
    A53 5G SM-A536E/DS
    A71 SM-A715F/DS
    A72 SM-A725F/DS
    A73 5G SM-A736B/DS

    1. ایلیا

      پاسخ به mahi

      A73
  3. مریم

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید از بین این گوشی های سامسونگ کدام گوشی از نظر حافظه، کیفیت دوربین، ضد آب بودن و دوام بهتر است: a53, A52S, A33 و A32?
    با تشکر

    1. Kamal

      پاسخ به مریم

      باسلام a52s
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مریم

      سلام وقت بخیر گلکسی A52s خریداری کنید
  4. سحر

    سلام من تو انتحاب سامسونگ وشیائومی موندم
    بهم پوکو ایکس فور فایو جی را پیشنهاد دادند اما تو نظرات ثبت شده منفی بود
    سامسونگ a52 پیشنهاد شده
    من حافظه256 با رم8 می خوام

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سحر

      سلام وقت بخیر اگه حدود ۸ بودجه دارید گلکسی M52 خریداری کنید به نظرم موفق باشید
  5. Pegah

    من بیشتر مقاله های شمارو خوندم درباره تراشه ها سوالی دارم در سری a سه تا تراشه استفاده میشه که بهترینش میگید اسنپدراگون هست ولی a12اگرینوس استفاده میشه یه مقاله گفتید بدترین تراشه در سامسونگه و داغ میکنه یه جا از این تراشه تعریف میکنید شما رو چه حسابی تراشه ها رو خوب بد میدونید لطفا اگه میشه به من هم بگید برای من سخت افزار خوب در کنار نرم افزار خوب خیلی اهمیت داره

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Pegah

      سلام وقت شما بخیر باشه پایدار ترین تراشه ها در گوشی های اندرویدی تراشه های کوالکام یا همون اسنپدراگون هستن قدرت تراشه ها رو میشه از نتایج بنچمارک و عملکرد اون ها در دنیای واقعی متوجه شد اگزینوس ۸۵۰ تراشه خیلی خوبی نیست و از عمر اون چند سالی میگذره موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%b3%d8%b1%db%8c-a/
ads
ads