داغ ترین ها :
بهترین گوشی‌های ضد آب

بهترین گوشی‌های ضد آب

یکی از قابلیت‌های جذاب گوشی‌های پرچمدار برخورداری این محصولات از گواهی ضد آب است که باعث می‌شود خیال شما از بابت خیس شدن گوشی یا افتادن آن درون آب آسوده شود. قبل‌تر داشتن قابلیت ضد آب به گوشی‌های پرچمدار محدود میشد اما حالا حتی برخی از میان‌رده‌ها نیز به این قابلیت مجهز می‌شوند، هرچند که مقاومت آن‌ها کمتر از مدل‌های پرچمدار است. در ادامه این مطلب در تکنولایف قصد داریم بهترین گوشی های ضد آب بازار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب دقیق‌تر و صحیح‌تری داشته باشید. در نظر داشته باشید که مدل‌ها بر اساس موجودی بازار کشور هستند و قرار نیست به تمامی برندها پرداخته شود.

فروشگاه اینترنتی تکنولایف یکی از به‌روزترین فروشگاه های موبایل در سراسر کشور است؛ قیمت روز گوشی را در سایت ما بررسی کنید.

آشنایی با گواهی‌های مختلف

قبل از معرفی کردن گوشی های ضد آب بهتر است با برخی از مشهورترین گواهی‌های موجود آشنا شویم. به طور کلی زمانی که صحبت از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار می‌شود شما با عبارتی به صورت IPXY مواجه می‌شوید که به جای X و Y اعداد مختلفی قرار می‌گیرند. هر یک از اعداد نشان دهنده مفهومی هستند. عدد X یا عدد اول بعد از IP نشان دهنده مقاومت در برابر ورود جامدات از جمله گرد و خاک و عدد Y یا همان عدد دوم پس از IP نشان دهنده میزان مقاومت در برابر مایعات مانند آب است.

بیشتر بدانید: موبایل شما چقدر ضدآب است؟ (توضیح IP68 و IP67)

به جای X می‌تواند عباراتی مانند خود X یا 0،1،2،3،4،5 و 6 قرار بگیرد. قرارگرفتن X به معنای این است که مقاومت در برابر گرد و خاک و جامدات مشخص نیست و شرکت این موضوع را تعیین نکرده است. اعداد 0 تا 6 نیز به ترتیب مقاومت را نمایش می‌دهند و عدد 6 بیشترین مقاومت و 0 کمترین مقاومت را داراست. به جای عدد دوم یا همان Y نیز می‌تواند X یا، 0،1،2،3،4،5،6،6K،7،8 و 9K قرار بگیرد. X به معنای مشخص نبودن مقاومت است و عدد 0 کمترین مقاومت و 9K بیشترین مقاومت را دارد. از بین این اعداد، 7 به بالا به معنای این است که محصول می‌تواند به طور کامل در آب قرار بگیرد و حتی شماره 6 نیز تنها می‌تواند سلامت دستگاه در برابر پاشش آب با شدن زیاد را تضمین کند.

گوشی های ضد آب

با این توصیف‌ها حالا بهتر متوجه می‌شوید که گواهی IP68 چه معنایی دارد. این عبارت یعنی محصول بیشترین مقاومت ممکن در برابر جامدات و گرد و خاک را دارد و می‌تواند تا عمق نسبتا زیاد نیز درون آب قرار بگیرد. گواهی IP67 به معنای مقاومت در عمق کمتر است. برای مثال گواهی IP53 موجود به روی گوشی‌های شیا‌ئومی هم به معنی مقاومت نسبتا خوب در برابر گرد و خاک و مقاومت در برابر پاشش آب با فشار کم است.

در نظر داشته باشید که شرکت‌های سازنده آسیب از طریق ورود آب را جزو گارانتی این محصولات قرار نمی‌دهند و این یعنی بهتر است که شما به طور عمدی این ویژگی را تست نکنید. همچنین اگر گوشی‌های کارکرده یا دست دوم خریداری می‌کنید ممکن است قابلیت ضد آب آن به دلیل ضربه یا هر دلیل دیگری از بین رفته باشد و باید به این موضوع هم توجه داشته باشید. به طور کلی با گذشت زمان و ضربه‌های فیزیکی ممکن است این قابلیت تضعیف شود.

 

 

گوشی های ضدآب اپل

شرکت اپل هر ساله چند گوشی جدید را به بازار عرضه می‌کند که این محصولات عموما در دسته‌بندی پرچمدار قرار می‌گیرند. در ادامه مدل‌های ضد آب این برند آمریکایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آیفون سری 15

آخرین پرچمداران اپل ایفون‌های سری 15 هستند که مانند نسل 14 مجوز رجیستری را در ایران به دست نیاوردند و باید دید در آینده چه اتفاقاتی رخ نمی‌دهد. ایفون 15، ایفون 15 پلاس، ایفون 15 پرو و ایفون 15 پرو مکس چهار نماینده اپل هستند که حالا همگی از داینامیک آیلند بهره می‌برند. این گوشی‌ها دقیقا مانند نسل قبلی به گواهی IP68 مجهز هستند و می‌توانند 30 دقیقه در عمق 6 متری آب دوام بیاورند.

آیفون سری 15

ایفون سری 14

ایفون‌های سری 14 در چهار مدل ایفون 14، ایفون 14 پلاس، ایفون 14 پرو و ایفون 14 پرو مکس به بازار عرضه شده‌اند. این گوشی‌ها از ابتدا در بازار ایران با داستان رجیستری مواجه شدند و به همین جهت کاربران نتوانستند آن‌ها را به صورت گسترده خریداری کنند. هر چهار گوشی از این سری دارای گواهی IP68 هستند و می‌توانند تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه در برابر ورود آب مقاومت کنند که عملکردی عالی به حساب می‌آید.

گوشی های ضدآب

ایفون سری 13

به دلیل مشکل رجیستری ایفون‌های سری 14 که اشاره کردیم ایفون‌های سری 13 هنوز پرچمداران اصلی اپل در بازار ایران به حساب می‌آیند. این محصول تا حد زیادی به نسل جدید شباهت دارند و شاید ایفون 14 را بتوان یک آپدیت بسیار کوچک از ایفون 13 دانست. شرایط ایفون‌های سری 13 نیز از نظر گواهی ضدآب دقیقا مانند نسل جدید است و این محصولات به لطف گواهی IP68 می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 6 متری دوام بیاورند.

ایفون سری 12

ایفون‌های سری 12 در اوج داستان بیماری کرونا با کمی تأخیر وارد بازار شدند که به لطف طراحی تخت و توجهات را به سمت خود جلب کردند و نسخه مینی نیز در این نسل برای اولین بار به گوشی‌های اپل اضافه شد. این چهار گوشی نیز دقیقا از گواهی IP68 با مقاومت 30 دقیقه در عمق 6 متری برخوردار هستند و این یعنی هیچ تفاوتی بین گوشی‌های این سه سری از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار وجود ندارد.

 

 

ایفون سری 11

ایفون‌های سری 11 در سال 2019 به بازار عرضه شدند و مدل‌های پرو به لطف داشتن دوربین‌های سه‌گانه بسیار جذاب بودند و این سری فروش بالایی را نیز تجربه کردند. البته که محصولی مثل ایفون 11 هنوز هم به صورت نات اکتیو یا فعال نشده در دسترس قرار دارد و می‌توانید آن را خریداری کنید. ایفون‌های سری 11 همگی از گواهی IP68 بهره می‌برند اما مدل پایه‌ای می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 2 متری دوام بیاورد، در صورتی که این مقاومت برای مدل‌های پرو برابر با 4 متر به مدت 30 دقیقه است. در واقع گواهی این گوشی‌های مانند سری 12 و 13 و 14 است ولی در عمل عمق کمتری را می‌توانند تاب بیاورند.

بهترین گوشی های ضد آب

ایفون سری XS

گوشی‌های این سری یعنی XS و XS Max دارای گواهی IP68 با مقاومت 30 دقیقه تا عمق 2 متری هستند ولی ایفون XR گواهی IP67 به معنای مقاومت تا عمق 1 متری دارد.

ایفون SE 2022 و SE 2020

شرکت اپل برای اولین بار در سال 2016 گوشی میان‌رده و به عبارتی ارزان‌قیمت خود را در قالب ایفون SE روانه بازار کرد. ایفون SE 2020 نسخه دوم از این سری بود که از گواهی IP67 با مقاومت 30 دقیقه تا عمق 1 متری استفاده می‌کرد. همه کاربران انتظار داشتند که SE 2022 یا نسل سوم با تغییرات زیادی از راه برسد، اما در حقیقت این گوشی در کمال ناباوری با همان طراحی ایفون 8 از راه رسید. این محصول هم از گواهی IP67 تا عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه بهره می‌برد.

خرید گوشی 5G

بیشتر بدانید: گوریلاگلس چیست و انواع آن چه مزایایی دارد؟

گوشی ضد آب سامسونگ

در ادامه این بخش گوشی های ضد آب سامسونگ سری a و سری S را به شما معرفی می‌کنیم و نگاهی هم خواهیم داشت به مدل‌های تاشو سری Z.

سری گلکسی S23

سامسونگ آخرین پرچمداران خود را در سه نسخه گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا روانه بازار کرد. این گوشی‌های از طراحی و جذابی بهره می‌برد و سامسونگ برای اولین بار در نسخه اولترا از سنسور 200 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده کرده است. این گوشی‌ها طراحی زیبا و مقاومی دارند و از گواهی IP68 هم برخوردار هستند. این گواهی سلامت این سه مدل را در عمق 1.5 متری تا مدت 30 دقیقه تضمین می‌کند.

گوشی ضد آب سامسونگ

همان‌طور که مشاهده می‌کنید گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در سال 2023 می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام بیاورند و این در حالیست که گوشی ایفون XS مربوط به سال 2018 نیز می‌تواند تا عمق 2 متری دوام بیاورد و این به خوبی نشان می‌دهد که اپل در زمینه تولید گوشی‌های ضدآب عملکرد بهتری نسبت به رقیب کره‌ای خود دارد.

سری گلکسی Z

دو گوشی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ هستند. این دو مدل بالاخره تا حد زیادی به بلوغ نشده شده‌اند و می‌توان آن‌ها را گوشی‌هایی کارآمد به حساب آورد. سامسونگ این دو کهکشانی را به گواهی IPX8 مجهز کرده و می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام بیاوند. همین گواهی در گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 هم دیده می‌شود اما در مدل‌های قدیمی‌تر این قابلیت وجود ندارد.

سری گلکسی S22

با وجود ورود سری گلکسی S23، سری قبلی هم هنوز در بازار کشور موجود است و شما با قیمت معقول‌تری می‌توانید این محصولات را خریداری کنید. این محصولات هم از گواهی IP68 با مقاومت تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه برخوردار هستند تا به این ترتیب از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار سری S22 و S23 را کاملا مشابه ارزیابی کنیم.

گلکسی اس 22 اولترا

سری گلکسی S21

گوشی‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا خیلی دیگر به صورت نو در بازار یافت نمی‌شوند ولی به طور کلی مشخصات خوبی به نسبت قیمت دارند. این مدل‌ها نیز گواهی IP68 دقیقا مشابه با سری‌های S22 و S23 دارند و خیال شما را از بابت ورود آب آسوده می‌کنند. جالب است بدانید که S21 FE که قاتل پرچمدار دوم شرکت سامسونگ به حساب می‌آید هم از همین گواهی برخوردار است که به نسبت بازه قیمتی این محصول امری جذاب به حساب می‌آید. در واقع گوشی با نصف قیمت S22 اولترا از گواهی مشابهی با این محصول بهره می‌برد.

گلکسی S20 و مدل‌های قبل‌تر

سامسونگ در گوشی گلکسی S7 مربوط به سال 2016 نیز از گواهی IP68 با مقاومت تا عمق 1.5 متری استفاده می‌کرده و این یعنی 7 سال است که این گوشی در پرچمداران سامسونگ و مدل‌های قاتل پرچمدار دیده می‌شود. ناگفته نماند که گوشی‌های سری نوت نیز از این گواهی و قابلیت برخوردار هستند.

گلکسی A54 و A34

گلکسی A54 و A34 جدیدترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ هستند که مدتی قبل به بازار عرضه شدند. گلکسی A54 را می‌توان اولین میان‌رده سامسونگ به حساب آورد که از بدنه شیشه‌ای استفاده می‌کند. این گوشی زیبا طراحی خود را نیز از گوشی‌های سری S23 وام گرفته و ظاهر شیک و به‌روزی دارد. گلکسی A34 هم برادر کوچک‌تر و البته ارزان‌تر است که طراحی مشابهی دارد ولی از قابلیتی مانند بدنه شیشه‌ای بی‌بهره مانده تا قیمت زیاد نشود.

این دو گوشی دارای گواهی IP67 هستند و می‌توانند در برابر گرد و غبار و ورود آب تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند. این گواهی برای گوشی‌های میان‌رده واقعا جذاب است و یکی از برتری‌های حتی سامسونگ نسبت به بسیاری از برندهای بزرگ از جمله شیائومی به حساب می‌آید و ارزش خرید این مدل‌ها را افزایش می‌دهد.

گوشی های ضد آب سامسونگ سری a

گلکسی A73، گلکسی A53 و گلکسی A33

گلکسی A74 هنوز به بازار عرضه نشده و طبق برخی از شایعات ممکن این گوشی توسط سامسونگ لغو شود و به همین جهت A73 را آخرین نماینده این سری می‌دانیم. گلکسی A53 و A33 هم نسخه‌های قدیمی‌تر مدل‌های بالا هستند که هنوز ارزش خرید بالایی دارند و با قیمت کمتر در دسترس هستند. هر سه این گوشی‌ها از گواهی IP67 با مقاومت 30 دقیقه‌ای در عمق 1 متری برخوردار هستند و این اتفاق برای A33 با قیمتی نزدیک به 12 یا 13 میلیون واقعا جذاب و ارزشمند است. در واقع کمتر شرکتی در گوشی با این برچسب قیمتی از گواهی ضدآب استفاده می‌کند.

گلکسی A52، گلکسی A52s و گلکسی A72

این سری از گوشی‌های سامسونگ اولین سری از میان‌رده‌های این شرکت بودند که از گواهی IP67 بهره می‌بردند. برخی از مدل‌ها هنوز در بازار موجود هستند و مثلا A52S به لطف باتری و سخت افزار خوبی که دارد هنوز هم گوشی ارزنده‌ای است. گلکسی A32 از این سری فاقد گواهی ضد آب است و باید به این نکته توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های پولی اندروید و iOS که امروز رایگان شده‌اند

گوشی ضد آب شیائومی

شیائومی برعکس بسیاری از بخش‌ها در زمینه تولید گوشی‌های ضدآب خیلی شرکت پیشتازی نیست و حتی تا نسل قبلی پرچمداران خود را نیز به این گواهی‌ها مجهز نمی‌کرد. در ادامه شما را با گوشی‌های ضدآب این سازنده چینی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

سری شیائومی 13

گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت با نام‌های شیائومی 13 لایت، شیائومی 13، شیائومی 13 پرو و شیائومی 13 اولترا شناخته می‌شوند. این گوشی‌ها رقبای بسیار قدرتمندی برای سری s23 سامسونگ و سری ایفون 14 اپل به حساب می‌آید و می‌توانند پا به پای این گوشی‌ها رقابت کنند. از بین این چهار مدل به غیر از شیائومی 13 لایت که به گواهی IP53 مجهز شده، دیگر مدل‌ها از گواهی IP68 با مقاومت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری بهره می‌برند.

گوشی ضد آب شیائومی

سری شیائومی 13 تی

جدیدترین سری قاتل پرچمداران گوشی‌های شیائومی همین سری 13 تی است که در دو نسخه 13 تی پرو و 13 تی در دسترس قرار گرفته است. این دو گوشی اولین مدل‌های سری T هستند که از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب مقاومت کنند. این دو محصول به غیر از ضدآب بودن ویژگی‌های بسیار جذاب دیگری هم دارند و جزو جذاب‌ترین گزینه‌ها برای خرید به حساب می‌آیند.

سری شیائومی 13 تی

سری شیائومی 12

سیاست‌های شرکت شیائومی گاهی عجیب و گیج کننده می‌شود؛ چرا که این شرکت مثلا از شارژ سریع 120واتی استفاده می‌کند ولی گوشی‌های پرچمدار خود را بدون گواهی ضد‌آب روانه بازار می‌کند در صورتی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل از سال 2016 از این قابلیت بهره می‌برند. گوشی‌های پرچمدار سری 12 از جمله شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو بدون این گواهی به بازار عرضه شده‌اند و از بین گوشی‌های این سری فقط شیائومی 12 اس اولترا دارای گواهی IP68 با مقاومت تا عمق 1.5 متری است.

سری شیائومی می 11

گوشی‌های پرچمدار این سری شامل شیائومی می 11، شیائومی می 11 پرو و شیائومی می 11 اولترا است. از بین این محصولات تنها شیائومی می 11 گواهی رسمی ندارد و دو مدل دیگر با گواهی IP68 و مقاومت 30 دقیقه‌ای در عمق 1.5 متری وارد بازار شده‌اند. جالب است که شما هنوز هم می‌توانید شیائومی می 11 اولترا را در بازار خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. این گوشی هنوز هم یکی از بهترین‌ دوربین‌های موجود را دارد و می‌تواند با پرچمدارهای جدید بازار رقابت کند.

گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مانند سامسونگ گوشی‌های میان‌رده خود را با گواهی IP67 روانه بازار نمی‌کند و نمی‌توانید چنین چیزی را در بین گوشی‌های میان‌رده شیائومی پیدا کنید. اکثر میان‌رده‌ها و قاتل‌ پرچمدارهای این سازنده از گواهی IP53 استفاده می‌کنند و تا حد زیادی در بازار گرد و غبار مقاوم هستند و همچنین می‌توانند در برابر پاشش قطرات آب مقاومت کنند. در نظر داشته باشید که این گواهی به معنای ضد آب بودن نیست و نمی‌توانید گوشی را درون آب قرار دهید.

 

شاید نیاز شما هم باشد: راهنمای خرید شارژر و کابل شارژ

گوشی ضد آب هواوی

گوشی‌های هواوی کیفیت ساخت و کارایی بسیار خوبی دارند و این محصولات مدتی هم در رقابت تنگاتنگ و شدید با اپل و سامسونگ بودند تا جایی که آمریکا هواوی را تحریم کرد و داستان محدود شدن سرویس‌های گوگل به روی این محصولات آغاز شد. این اتفاق سرآغاز افت فروش شرکت هواوی در زمینه گوشی‌های هوشمند بود و این سازنده چینی به همین جهت محبوبیت خود را در بازار اروپا و همچنین ایران تا حد زیادی از دست داد. با این وجود گوشی‌های پرچمدار این سازنده هنوز هم از هر نظر تحسین برانگیز هستند و ارزش خرید دارند.

هواوی میت 50 و میت 50 پرو

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم فقط گوشی‌های چند نسل اخیر اپل می‌توانند در برابر نفوذ آب تا عمق 6 متری مقاومت کنند. این کاری است که سازنده چینی در میت 5 پرو انجام داده و گواهی IP68 این محصول می‌تواند تا عمق 6 متری از آن محافظت کند. گواهی میت 50 تا عمق 2 متری کارایی دارد. این گوشی از نظر نمایشگر، دوربین، کیفیت ساخت و سخت افزار نیز جذاب و توانمند هستند و گزینه‌های خوبی برای خرید به حساب می‌آیند، البته اگر خیلی نیاز حیاتی به سرویس‌های گوگل ندارید.

هواوی میت 50 پرو

هواوی P50 و P60

چهار گوشی هواوی پی 50، هواوی پی 50 پرو، هواوی پی 60 و هواوی پی 60 پرو از گواهی IP68 برخوردار هستند و می‌توانند در عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند. این گواهی دقیقا مشابه پرچمداران سامسونگ است.

خرید تبلت

جمع بندی بهترین گوشی های ضد آب

گوشی‌های موبایل ما بخش مهمی از زندگی‌مان شده‌اند. به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، دوستشان داریم، با آنها کار می‌کنیم، فیلم می‌بینیم، موزیک می‌شنویم، لحظات خود را ثبت می‌کنیم و البته به صورت سنتی از آنها برای تماس با عزیزانمان استفاده می‌کنیم. به همین دلیل مراقبت از گوشی‌ها و یا خرید مقاوم‌ترین گوشی‌ها برایمان اهمیت دارد. خداحافظی کردن با گوشی محبوب‌مان که ناغافل از دستمان در آب افتاده بسیار سخت است، اگر فعلا برای خرید گوشی ضدآب برنامه‌ای ندارید، حتما از قاب‌های مقاوم در برابر ضربه، گرد و خاک و آب برای محافظت از گوشی خود استفاده کنید. ما در تحریریه تکنولایف تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در لیست بالا محصولاتی را قرار دهیم که عملکردشان اثبات شده باشد، شما می‌توانید برای خرید گوشی به سایت تکنولایف سر بزنید و از قیمت روز گوشی موبایل نیز مطلع شوید.

پیشنهاد نویسنده: راهنمای خرید پاوربانک متناسب با نیاز شما

سوالات متداول

بهترین گوشی ضد آب ارزان کدام ‌ها هستند؟ اگر این قابلیت برای شما اهمیت دارد و در عین حال بودجه زیادی برای خرید گوشی ندارید حتما به سراغ میان‌رده‌های سری A سامسونگ مانند A73، A54 و موارد دیگر بروید.

گوشی‌های میان‌رده شیائومی ضد آب هستند؟ اکثر گوشی‌های میان‌رده شیائومی از گواهی IP53 استفاده می‌کنند که به معنای مقاومت در برابر پاشش قطراب آب است و معنای ضد‌اب نمی‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b6%d8%af-%d8%a2%d8%a8/
ads
ads