داغ ترین ها :
بهترین گوشی‌های سال 2021

بهترین گوشی‌های سال 2021

شناختن بهترین‌ها به‌ویژه در عرصه گوشی‌های موبایل طرفداران زیادی دارد، از جمله خود شما که در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید. در سال ۲۰۲۱ گوشی‌های بسیار خوبی برای انتخاب روانه بازار شده است، اما کدام‌یک از آن‌ها بهترین است؟ در حقیقت هیچ گزینه مناسبی برای همه افراد وجود ندارد و همیشه پای اختلاف سلیقه در میان است. برای بعضی قیمت روز گوشی مهم است و برای بعضی دیگر خرید گوشی جدید، بدون توجه به قیمت. بنابراین وقتی در حال مطالعه این متن هستیذ، به‌خاطر داشته باشید که بهترین گوشی از نظر شما ممکن است در این لیست جایی نداشته باشد.
گوشی‌های هوشمند در شکل و اندازه‌های مختلف به همراه قیمت‌های متفاوت عرضه شده‌اند. در این مطلب به بررسی 10 گوشی برتر پرداخته‌ایم که می‌تواند راهنمای خرید مناسبی برای شما باشد.
اگرچه انتظار دارید مارک‌های شناخته شده‌ای مانند اپل و سامسونگ  را در این لیست پیدا کنید، اما ممکن است با برندهای دیگری نیز آشنا شوید که مورد انتظارتان نباشند. با این اوصاف، به ما اعتماد کنید؛ این تلفن‌ها همه درجه ‌یک هستند و اگر می‌خواهید بیشتر در مورد آن‌ها بدانید، می‌توانید به‌سادگی به بررسی کامل هر گوشی سر بزنید و خرید گوشی خود را به بهترین نحو به همراه آگاهی کامل نسبت به گوشی‌ها انجام دهید. همچنین برای بررسی بهترین گوشی ها از لحاظ ظرفیت باتری می توانید مقاله بهترین گوشی از نظر باتری را مطالعه کنید.
کدام گوشی‌ها شانس حضور در این لیست 10 تایی را داشته‌اند؟ همراه مجله تکنوبلاگ باشید تا با این لیست آشنا شویم.

آیفون 13

آیفون ۱۳ را می‌توان پرچم‌داری دانست که نه‌تنها فروش موفقی در سال ۲۰۲۱ داشت، بلکه نظر مثبت کاربران و منتقدان را نیز توانست کسب کند؛ گوشی هوشمندی که از سخت افزاری درخور توجه نیز برخوردار است و به لطف تراشه‌ی A15 بیونیکی می‌تواند از پس اجرای هر بازی یا اپلیکیشنی برآید. محصول کوپرتینویی‌ها در پنل جلو مجهز شده به صفحه‌نمایشی ۶.۱ اینچی که از امکاناتی مانند پنل XDR OLED، روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیست، دالبی ویژن و وضوح تصویر ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ برخوردار است. چنین مشخصاتی باعث شده تا تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ به ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ برسد؛ به لطف این تراکم پیکسلی می‌توانید جزئیات بیشتری از محتوای در حال نمایش را مشاهده کنید. آیفون ۱۳ در سه مدل به بازار عرضه شده که هر سه از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی برخوردار هستند؛ اما شما می‌توانید با توجه به نیازتان از حافظه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار شوید. در بالای صفحه‌نمایش، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر در پنل پشتی یافت می‌شود. وظیفه‌ی تامین انرژی نیز به باتری با ظرفیت ۳۲۴۰ میلی‌آمپرساعت سپرده شده است.

گلکسی S21 اولترا سامسونگ

گوشی هوشمندی که در ادامه معرفی خواهیم کرد گلکسی اس ۲۱ اولترا نام دارد؛ پرچم‌دار تمام عیار سامسونگ که امکانات گسترده‌ای را در اختیار علاقه‌مندان به محصولات مبتنی بر اندروید قرار می‌دهد. پنل جلویی گلکسی اس 21 الترا محل قرارگیری یک نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X است که کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. تراشه اگزینوس 2100 به عنوان مرکز پردازش‌های این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که با همراهی 12 یا 16 گیگابایت رم می‌تواند به سادگی از پس هر پردازشی برآید. گوشی S21 Ultra در سه نسخه با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایت عرضه شده است که می‌تواند فضا کافی را برای ذخیره‌سازی فایل‌های مورد علاقه‌تان فراهم بیاورد. پرچمدار جدید سامسونگ به دوربین چهارگانه تجهیز شده است که دوربین اصلی آن از یک سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سنسورهای 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 10 مگاپیکسلی تله فوتو و 10 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو به عنوان دوربین‌های دوم، سوم و چهارم در نظر گرفته شده‌اند. همچنین یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی این گوشی هوشمند را برعهده دارد که می‌تواند برای تمام روز شما را همراهی کند. پشتیبانی شارژ سریع 25 وات، شارژر معکوس و اسپیکر دالبی از دیگر ویژگی‌های گوشی S21 اولترا است.

آیفون 13 پرو

آیفون ۱۳ را می‌توان گوشی هوشمندی برای کسانی دانست که امکاناتی بیشتر از آیفون ۱۳ می‌خواهند. آیفون ۱۳ پرو از صفحه‌نمایشی ۶.۱ اینچی استفاده می‌کند که قادر به ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دالبی ویژن، نرخ روشنایی تا حداکثر ۱۲۰۰ نیت، پشتیبانی از محتوای HDR و پنل XDR OLED را به کاربر ارائه دهد. وضوح تصویر این صفحه‌نمایش به ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل می‌رسد تا قادر به ارائه‌ی تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ باشد. اپل در نظر گرفت که آیفون ۱۳ پرو را در ظرفیت حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی به بازار عرضه کند، اما اجازه می‌دهد که امکان سفارش آن را در چهار ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مختلف داشته باشید. این چهار ظرفیت شامل گزینه‌های ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی می‌شود. طبیعتا برای خرید آیفون ۱۳ پرو با ظرفیت حافظه‌ی داخلی بیشتر باید پول بیشتری پرداخت کنید. در پنل جلو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز می‌توان به ماژول دوربینی برخورد کرد که شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۱۲ مگاپیکسل با لنز تله‌فوتو و همچنین حسگر لیدار TOF 3D می‌شود. آیفون ۱۳ پرو دارای باتری با ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپرساعتی است که می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

در مورد یکی از بهترین محصولات اخیر سامسونگ صحبت می‌کنیم؛ گلکسی نوت ۲۰ اولترا. نوت ۲۰ اولترا گوشی قدرتمندی با دوربین عالی، S Pen بی‌نظیر، همراه با ویژگی‌های برجسته‌ی دیگر است. از ویژگی‌های نوت ۲۰ اولترا می‌توان به تکنولوژی S Pen اشاره کرد که امکانات بی‌نظیری را به گوشی‌های سامسونگ افزوده و می‌تواند به شما در افزایش میزان خلاقیتتان در کار با گوشی هوشمند کمک کند. طراحی روی عکس‌ها، طراحی GIF، کاربرد‌های هنری در برنامه‌ی دوربین بخشی از امکانات S Pen محسوب می‌شوند. حالت بی‌سیم Dex به شما این امکان را می‌دهد که گوشی خود را به یک رایانه‌ی شخصی تبدیل کنید. تکنولوژی Dex صفحه‌ی نمایش شما را به یک دسکتاپ کوچک تبدیل می‌کند و قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد. اگر از طرفداران کنسول بازی Xbox هستید؛ گلکسی نوت 20 اولترا امکانی را برای شما فراهم کرده که برخی بازی‌های Xbox را در گوشی خود اجرا کنید و از تجربه‌ی بازی حرفه‌ای در گوشی خود لذت ببرید. فراهم آمدن این امکان بیش از هر چیزی مدیون استفاده از تراشه‌ی هوشمند اسنپدارگون 865 (The Snapdragon 865) در این گوشی است که امکان اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا را به راحتی فراهم کرده است. مشخصات قدرتمند دیگر گوشی Galaxy Note 20 Ultra سامسونگ عبارتند از: رم 12 گیگابایتی، باتری 4500 آمپری که برای ساعت‌ها شارژ گوشی را حفظ می‌کند و صفحه‌ی نمایش 120 هرتزی.

آیفون 13 پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس درواقع همان امکانات آیفون ۱۳ پرو را دارد، البته از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر استفاده می‌کند. درواقع برخلاف مدل‌های دیگر سری، آیفون ۱۳ پرو مکس دارای صفحه‌نمایشی ۶.۷ اینچی است که از پنل XDR OLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دالبی ویژن، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت و پشتیبانی از محتوای HDR برخوردار است. وضوح تصویر این صفحه‌نمایش به ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل می‌رسد که باعث شده تا آیفون ۱۳ پرو مکس از تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ برخوردار شود. چنین تراکم پیکسلی سبب شده تا تماشای محتوا به خاطر امکان نمایش جزئیات فراوان لذت بخش باشد. آیفون ۱۳ پرو مکس مانند مدل‌های دیگر سری از تراشه‌ی A15 بیونیکی بهره می‌برد و قادر به اجرای اپلیکیشن‌های مختلف ازجمله بازی‌ها با حداکثر تنظیمات است. مانند مدل پرو، آیفون ۱۳ پرو مکس نیز دارای حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی بوده و کاربران می‌توان با توجه به نیازشان مدل ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی یا ۱ ترابایتی را خریداری کنند. در پنل جلو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز می‌توان به ماژول دوربینی برخورد کرد که شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۱۲ مگاپیکسل با لنز تله‌فوتو و همچنین حسگر لیدار TOF 3D می‌شود. آیفون ۱۳ پرو مکس دارای باتری با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعت است که امکان شارژ سریع وات آن وجود دارد.

وان پلاس ۹ پرو

کمتر کسی است که علاقه‌مند به گوشی‌های هوشمند اندرویدی باشد و نام برند محبوب وان پلاس را نشنیده باشد؛ برندی که تاکنون محصولات درخور توجه بسیاری را به بازار عرضه کرد هاست. یکی از این محصولات، وان پلاس ۹ پرو نام دارد که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند که پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۶۰ و پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتزی را به همراه دارد. همین امر نیز سبب شده تا وان پلاس ۹ پرو بتواند به خوبی از پس وظایف مختلف برآید. البته امکانات پرچم‌دار برند چینی تنها به مشخصات سخت‌افزاری خلاصه نمی‌شود. درواقع وان پلاس ۹ پرو یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند از نظر مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک است. چنین موضوعی نیز به لطف برخورداری از گواهی IP68 رخ داده که اجازه می‌دهد دستگاه اگر به عمق نهایت تا ۱.۵ متر به زیر آب برده شود تا ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب به درون دستگاه مقاومت کند. محصول شرکت وان پلاس از پنل پشت و جلوی شیشه‌ای استفاده می‌کند که قابی از جنس آلومینیومی آن‌ها را احاطه کرده و برای محافظت از پنل‌ها نیز محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ استفاده شده تا دستگاه در برابر ضربه یا خط و خراش نیز مقاوم باشد. باید گفت که وان پلاس ۹ پرو دلایلی مختلفی را در اختیارمان قرار داده تا آن را به شما پیشنهاد دهیم. صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی با پنل LTPO Fluid2 AMOLED که از ۱ میلیارد رنگ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی حداکثر ۱۳۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند و البته با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل در کنار امکانات دیگری مانند امکان ارتقا به اندروید ۱۲، داشتن مدلی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دوربین‌های توانمند در پنل پشتی باعث شده وان پلاس ۹ پرو به یکی از محصولات با ارزش خرید بالا در فهرستمان تبدیل شود.

آیفون 13 مینی

در صورتی که علاقه‌مند به خرید آیفون هستید و گوشی جمع و جور با ابعاد کوچک می‌خواهید، آیفون ۱۳ مینی گزینه‌ی مناسب برایتان است. در مقایسه با آیفون ۱۲ مینی باید گفت آیفون ۱۳ مینی محصولی به مراتب بهتر محسوب می‌شود. اولین مولفه نیز که باعث برتری آیفون ۱۳ مینی نسبت به مدل نسل گذشته شده در استفاده از تراشه‌ای توانمندتر به نام A15 بیونیکی خلاصه می‌شود. درواقع شما به گوشی هوشمندی دسترسی خواهید یافت که تراشه‌ای همراه با محصولات دیگر سری آیفون 13 دارد. A15 بیونیکی اپل تراشه‌ای است که بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و از پردازنده‌هایی استفاده می‌کند که توسط اپل طراحی شده‌اند. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه از ۴ هسته تشکیل می‌شود و برای پردازنده‌ی مرکزی نیز ۶ هسته در نظر گرفته شده که ۲ هسته با فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز کار می‌کند. این تراشه را ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی خواهد کرد تا کاربران بتوانند به راحتی از تجربه‌ی انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها لذت ببرید. شما می‌توانید از میان ۳ گزینه‌ی حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، گزینه‌ی دلخواهتان را انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که امکان افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است که در انتخابتان، گزینه‌ای را خریداری کنید که قادر به ارائه‌ی فضای کافی را برای ذخیره‌سازی اطلاعاتتان داشته باشد. در پنل جلو دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین دوگانه که متشکل از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولتراواید می‌شود. آیفون ۱۳ مینی دارای صفحه‌نمایشی ۵.۴ اینچی است که به شما وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل را ارائه خواهد داد. این صفحه‌نمایش از پنل OLED و نرخ روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت استفاده می‌کند.

پیکسل 6 گوگل

درنهایت گوگل نیز به بازار محصولات بالارده بازگشت. سازنده‌ی سیستم عامل اندروید در سال گذشته ۲ گوشی هوشمند به نام‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را معرفی کرد که هر یک از ویژگی‌های درخور توجه برخوردار هستند. از امکانات پیکسل ۶ می‌توان به صفحه‌نمایشی ۶.۴ اینچی با پنل AMOLED، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل اشاره کرد. گوگل برای محصول جدید خود از تراشه‌ای انحصاری نیز استفاده کرده که تنسور نام دارد. در مدل استاندارد سری، تراشه‌ی تنسور را ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند پیکسل ۶ را در یکی از دو ظرفیت حافظه‌ی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کنند. در بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و در پنل پشتی نیز ماژول دوربین دوگانه‌ای قرار گرفته که متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. پیکسل ۶ از باتری با ظرفیت ۴۶۱۴ میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع ۳۰ وات نیز برخوردار است.

پیکسل 6 پرو گوگل

در کنار مدل استاندارد، گوگل مدل دیگری به نام پیکسل ۶ پرو را معرفی کرد تا رقابت نزدیک‌تری با شرکت‌های مطرح بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد. پیکسل ۶ پرو از نظر امکانات می‌تواند ویژگی‌های گسترده‌تری را نسبت به مدل استاندارد سری یعنی پیکسل ۶ ارائه دهد. البته در بیشتر مولفه‌ها شباهت‌های بسیاری میانشان وجود دارد. پیکسل ۶ پرو دارای صفحه‌نمایشی ۶.۷۱ اینچی شده که پنل LTPO AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل استفاده می‌کند. در کنار برخورداری از اندروید ۱۲ و تراشه‌ی انحصاری تنسور که ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن را همراهی می‌کند، توانمندی دوربین‌های اصلی و سلفی، پیکسل ۶ پرو را به یکی از بهترین محصولات موجود در فهرست تبدیل کرده‌اند. مانند مدل استاندارد سری، پیکسل ۶ پرو نیز از دو پنل شیشه‌ای برخوردار شده که فریمی از جنس آلومینیوم آن‌ها را احاطه کرده است؛ اما برای محافظ شیشه‌ی هر دو پنل از محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده تا دستگاه مقاومت بیشتری در برابر خط و خراش یا ضربه داشته باشد.

شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می ۱۱ اولترا یکی از بهترین محصولات بازار گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۱ بود که توانست فروش قابل قبولی را نیز برای برند چینی رقم بزند. در دل دستگاه، تراشه‌ی توانمند کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ قرار گرفته که ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را همراهی می‌کنند. البته شیائومی می ۱۱ اولترا دارای ظرفیت‌های دیگری نیز هست که شامل حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود. در بالای صفحه‌نمایش ۶.۸۱ اینچی که از وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ می‌شود، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز می‌توان به ماژول دوربینی دست یافت که متشکل شده است از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ تله‌فوتو و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید. می ۱۱ اولترا دارای باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که امکان شارژ آن با شارژ ۶۷ وات به‌صورت بی‌سیم یا باسیم وجود دارد.

جمع‌بندی

این مطلب درمورد 10 گوشی برتر سال جدید است که باتوجه ‌به ارزش آن‌ها نسبت به کارایی دسته‌بندی شده‌اند. اگر گوشی‌های موردنظر شما در این لیست نبوده، به این معنی نیست که گوشی‌های بدی هستند، بلکه می‌تواند به این دلیل باشد که این گوشی ها در بازه زمانی انتشار این مطلب نبوده یا نظرات با یکدیگر متفاوت است. ملاک ما برای جمع‌آوری این مطلب نظرات مردم نسبت به کارایی و رضایت از گوشی‌ها است و هیچ نظر یا سلیقه شخصی‌ای اعمال نشده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. رضا

    من در بین این گوشی های می ۱۱ اولترا را برتر ازهمه میدونم وبعد اس ۲۱ اولترا رو. البته بجز آیفون واین دوگوشی با بقیه کار نکردم و نظری براشون ندارم ولی در پردازش و دوریین می ۱۱ اولترا از ۲۱ اولترا خیلی سرتره البته پردازنده بالاتری هم داره و این طبیعیه در فیلمبرداری شب ایفون ۱۳ پرومکس به شکل بسیار فجیهی از می ۱۱ اولترا شکست میخوره. در سایت جایا کالا قسمت اخبار تکنولوژی مقایسه این دوگوشی گذاشته شده میتونید ببینید. در دکسو مارک حتی از ۲۳ اولترت هم سرتره چه برسه ۲۱ اولترا‌

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021/
ads
ads