داغ ترین ها :
بهترین گوشی‌های هوشمند MWC 2022

بهترین گوشی‌های هوشمند MWC 2022

هفته گذشته نمایشگاه MWC 2022 یا همان Mobile World Congress 2022 در شهر بارسلونا برگزار شد. این مراسم برخلاف سال‌های گذشته چندان پرسروصدا برگزار نشد و گوشی‌های خیلی هیجان‌انگیزی هم در آن به نمایش در نیامدند. بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفتند که گوشی‌های جدید خود را در مراسمی مخصوص خودشان معرفی کنند تا افراد بیشتری متوجه معرفی گوشی جدید این شرکت‌ها شوند. با این حال تصمیم گرفتیم که بهترین گوشی‌ MWC 2022 را به شما معرفی کنیم. البته در کنار بهترین گوشی چند گوشی دیگر هم معرفی کردیم که واقعا عالی بودند. در بین تمام گوشی‌هایی که در این نمایشگاه معرفی شدند، تصمیم گرفتیم ۵ مدل را به عنوان بهترین گوشی‌های MWC 2022 انتخاب کنیم. این گوشی را هم از برندهای مختلف انتخاب کردیم. پس با ما همراه باشید تا با بهترین گوشی‌های نمایشگاه MWC 2022 آشنا شوید.

 

لیست قیمت گوشی تکنولایف را برای بهره‌مندی از تخفیف های تکنولایف دنبال کنید: قیمت روز گوشی موبایل

 

Honor Magic 4 Pro

آنر مجیک 4 پرو

اولین گوشی‌ای که قصد داریم آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های نمایشگاه MWC 2022 نام ببریم، یکی از محصولات جدید شرکت آنر نام دارد. گوشی آنر مجیک ۴ پرو که جدیدترین پرچم‌دار این شرکت چینی به حساب می‌آید. این گوشی هوشمند تقریبا هرچیزی که از یک گوشی پرچم‌دار انتظار داریم را پیش روی شما قرار می‌دهد.

قاب جلو و پشت گوشی شیشه‌ای است و فریم آن هم فلزی خواهد بود. این گوشی به صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی OLED LTOP مجهز شده که ۱۰ بیتی خواهد بود. یکی از ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی خمیده بودن آن خواهد بود. صفحه نمایش آنر مجیک ۴ پرو وضوح تصویر ۱۳۱۲ در ۲۸۴۸ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و نرخ نوسازی آن هم به ۱۲۰ هرتز خواهد رسید. صفحه نمایش این گوشی هم از استاندارد HDR10+ بهره می‌برد و هم از گواهی IMAX Enhaced استفاده می‌کند.

پرچم‌دار جدید آنر به تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده و از رم‌های LPDDR5 و حافظه USS 3.1 بهره می‌برد روی این گوشی یک تراشه مخصوص امنیتی هم قرار گرفته و حتی یک چیپ مخصوص برای صفحه نمایش هم برای HDR همیشه روشن و MEMC دارد.

در پشت گوشی یک دایره بزرگ را مشاهده می‌کنید که ماژول دوربین روی آن قرار گرفته است. تنها سه دوربین پشت روی آنر مجیک ۴ پرو دیده می‌شود. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید خواهد بود. در کنار آن یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو با امکان زوم ۳.۵ برابر قرار گرفته است. دو حفره دیگر در قسمت ماژول دوربین دیده می‌شود که مخصوص حسگرهای dTOF برای تشخیص عمق و فوکوس لیزری می‌شوند. در جلوی گوشی هم یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر سه بعدی تشخیص عمق قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های آنر مجیک ۴ پرو می‌توانیم به گواهی IP 68 اشاره کنیم. این ویژگی باعث شده که گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد. این گوشی از بلندگوهای استریو استفاده می‌کند و حسگر تشخیص اثر انگشت آن هم زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. این گوشی جدید آنر از رابط کاربری Magic UI 6 استفاده می‌کند که بر اساس اندروید ۱۲ ساخته شده است. بد نیست بگوییم که این گوشی باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع سیمی ۱۰۰ وات و شارژ سریع بی‌سیم ۱۰۰ وات هم بهره می‌برد. این گوشی شارژ معکوس ۵ وات هم دارد.

گوشی آنر مجیک ۴ پرو در رنگ‌های طلایی و مشکی و نارنجی و آبی راهی بازار می‌شود و قیمت آن خارج از کشور چین هم ۱۰۹۹ یورو اعلام شده است.

Oppo Find X5 Pro

اوپو فایند ایکس 5 پرو

برخلاف گوشی آنر مجیک ۴ پرو که در نمایشگاه MWC 2022 معرفی شد، گوشی Oppo Find X5 Pro چند روز قبل از این نمایشگاه معرفی شد، اما رسما در این نمایشگاه به نمایش درآمد. این گوشی جدید اوپو جایگزینی برای مدل قبلی به حساب می‌آید که Oppo Find X3 Pro نام داشت. با این حال گوشی جدید سعی کرده زبان طراحی مدل قبلی را حفظ کند و کمی تغییرات داشته باشد.

مدل مشکی رنگ این گوشی از قاب پشتی شیشه ای استفاده می‌کند و مدل سفید رنگ آن از قاب پشتی سرامیکی بهره می‌برد. هر دو گوشی فریمی فلزی دارند.

این گوشی جدید شرکت اوپوو به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی ۱۰ بیتی LTPO 2 مجهز شده که AMOLED خواهد بود. این صفحه نمایش وضوح تصویر ۳۲۱۶ در ۱۴۴۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایشی که روی Oppo Find X5 Pro قرار گرفته از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و نرخ نمونه برداری لمسی آن هم به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش هم ۵۲۵ پیکسل در هر اینچ خواهد بو. روی این صفحه نمایش یک دوربین سلفی حفره‌ای هم دیده می‌شود. به گفته شرکت اوپوو صفحه نمایش با یک لایه گوریلا گلس محافظت می‌شود.

گوشی Oppo Find X5 Pro با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار می‌شود و از رم‌های LPDDR 5 و حافظه UFS 3.1 استفاده خواهد کرد. روی این گوشی از یک تراشه اختصاصی برای بهبود تصاویر استفاده شده که MariSilicon X نام دارد. از نظر نرم افزاری هم باید بگوییم که رابط کاربری Color OS 12.1 دارد که براساس اندروید ۱۲ توسعه پیدا کرده است.

از دیگر ویژگی‌های هیجان انگیز این گوشی می‌توانیم به دوربین‌های پشت آن اشاره کنیم. دوربین‌های پشت با همکاری شرکت Hasselblad ساخته شده است. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که به OIS پنج جهته مجهز شده است. یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی تله‌فوتو با امکان زوم ۲ برابر روی Find X5 Pro دیده می‌شود. دوربین جلوی این گوشی هم از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی و تماس ویدئویی استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند دوست‌داشتنی می‌توانیم به بلندگوهای استریو اشاره کنیم. حسگر تشخیص اثر انگشت گوشی هم زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع سیمی ۸۰ وات و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ وات هم روی این گوشی دیده می‌شود.

قیمت گوشی Oppo Find X5 Pro برای مدلی که ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دار ۱۳۰۰ یورو اعلام شده است. این گوشی چند روز دیگر راهی بازار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آن را خریداری کنند. اوپو در طول سال‌های گذشته نشان داده که پرچم‌دارهای جالب توجهی را راهی بازار می‌کند که کیفیت مناسبی دارند. محصولات کشور اوپو نه تنها در کشور چین بلکه در کشورهای دیگر هم مورد توجه قرار گرفته‌اند.

Realme GT 2 Pro

Realme GT 2 Pro

گوشی ریلمی GT 2 پرو تنها گوشی لیست ما است که قبلا در چین رونمایی شده بود. در واقع این گوشی در اوایل دی ماه در کشور چین معرفی شد. با این حال نسخه جهانی آن برای اولین‌بار در نمایشگاه MWC 2022 به نمایش درآمد. گوشی ریلمی GT 2 Pro از این نظر مهم است که این محصول اولین گوشی پرچم‌دار ریلمی به حساب می‌آید.

قاب پشتی این گوشی از بیوپولیمر ساخته شده که حسی شبیه به کاغذ را به کاربران منتقل می‌کند. فریم این گوشی هم فلزی خواهد بود. درحالی که ریلمی از متریال جدیدی برای ساخت این گوشی استفاده کرده، اما سخت افزار آن شبیه به گوشی‌های دیگر است. این گوشی با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار می‌شود که روی همه گوشی‌های اندرویدی رده بالای بازار دیده می‌شود. این گوشی از رم‌های LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 استفاده می‌کند. روی گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو از رابط کاربری Realme UI 3 و اندروید ۱۲ استفاده شده است.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه این گوشی ریلمی صفحه نمایش ۶.۷ اینچی ۱۰ بیتی فلت AMOLED است که از ویژگی LTPO 2 بهره می‌برد. صفحه نمایش وضوح تصویر ۳۲۱۶ در ۱۴۴۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و نرخ نوسازی آن هم ۱۲۰ هرتز خواهد بود. نرخ نمونه برداری لمسی آن هم به ۱۰۰۰ هرتز می‌رسد. صفحه نمایش این گوشی می‌تواند تا ۱۴۰۰ نیت روشنایی تولید کند که عدد فوق‌العاده‌ای خواهد بود. صفحه نمایش با یک لایه کورنینگ گوریلا گلس محافظت می‌شود. روی صفحه نمایش یک دوربین سلفی حفره‌ای قرار گرفته و حسگر اثر انگشت هم زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. البته که حسگر تشخیص اثر انگشت امکان گرفتن فشار خون و تشخیص ضربان قلب را هم دارد.

در کنار اینکه این گوشی اوپو صفحه نمایش بسیار شگفت انگیزی دارد، از ویژگی‌های جالب توجه دیگری هم بهره می‌برد. به طور مثال باید بگوییم که این گوشی از یک دوربین بسیار باکیفیت سونی استفاده می‌کند. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی استفاده می‌کند که OIS هم دارد. در کنار دوربین اصلی دوربین اولتراواید قرار گرفته که با زاویه ۱۵۰ درجه عکاسی می‌کند. یک لنز میکروسکوپی هم در قسمت پشت گوشی دیده می‌شود تا مجموعه دوربین‌های سه‌تایی این گوشی کامل شوند. دوربین جلو ریلمی GT 2 Pro از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی سونی مدل IMX615 استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند بلندگو‌های استریو دارد و از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. باتری این گوشی از شارژ سریع سیمی ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو با قیمت ۷۴۹ یورو برای مدل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و با قیمت ۸۴۹ یورو برای مدل ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. این گوشی هم به زودی راهی بازار می‌شود. شرکت ریملی از قبل نشان داده بود که گوشی‌های باکیفیت و خوش ساختی با قیمتی بسیار مناسب راهی بازار می‌کند. حالا انتظار می‌رود که جدیدترین پرچم‌دار این شرکت هم کیفیت بسیار مناسبی داشته باشد و خیلی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. باید ببینیم که عملکرد این گوشی در اجرای بازی‌ها و فعالیت‌های سنگین چطور است.

Poco X4 Pro 5G

Poco X4 Pro 5G

گوشی بعدی که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، Poco X4 Pro 5G نام دارد. این گوشی از نظر قیمت می‌تواند برای بسیاری از کاربران هیجان انگیز باشد. البته که باید به این موضوع اشاره کنیم که گوشی پوکو ایکس ۴ پرو 5G مدل ریبرند شده گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو 5G است که در کشور چین عرضه شده بود. این گوشی را به دلایل مختلف جزو لیست بهترین گوشی‌های MWC 2022 قرار دادیم. این گوشی از جنبه‌های مختلف یک محصول منحصر به‌فرد به حساب می‌آید. موضوع اول قیمت خواهد بود. پوکو ایکس ۴ پرو 5G با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۶۹ یورو و با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۱۹ یورو راهی بازار می‌شود.

حالا بد نیست درباره ویژگی‌های این گوشی خوش قیمت صحبت کنیم که به احتمال زیاد در بازار ایران هم با استقبال مواجه می‌شود. قاب جلو و پشتی این گوشی شیشه‌ای خواهد بود و از فریم پلاستیکی هم برای این گوشی استفاده شده است. صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی را روی این گوشی هوشمند مشاهده می‌کنید که روی آن یک دوربین سلفی حفره‌ای قرار گرفته است. صفحه نمایش این گوشی وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی AMOLED خواهد بود که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و نرخ نوسازی آن هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش پوکو ایکس ۴ پرو هم به ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. باید به این موضوع اشاره کنیم که این صفحه نمایش می‌تواند تا ۱۲۰۰ نیت روشنایی تولید کند. این گوشی جدی پوکو با تراشه اسنپ دراگون 695، رم‌های LPDDR4 و حافظه UFS 2.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

حالا باید به دوربین‌های این گوشی اشاره کنیم. این گوشی برای عکاسی و فیلم برداری از یک دوربین اصلی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل استفاده می‌کند. در کنار آن یک حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو دیده می‌شود. این دوربین‌ها ساختار سه دوربین پشت را تشکیل داده‌اند. دوربین جلوی این گوشی هم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های پوکو ایکس ۴ پرو می‌توانیم به بلندگوهای استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا و درگاه کارت حافظه اشاره کنیم. این گوشی فرستنده IR هم دارد و حسگر تشخیص اثر انگشت آن روی لبه قرار گرفته است. این گوشی جدید پوکو از گواهی IP53 استفاده می‌کند.

در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که Poco X4 Pro 5G از رابط کاربری MIUI 13 استفاده می‌کند که بر اساس اندروید ۱۱ توسعه پیدا کرده است. این گوشی به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم مجهز شده و از شارژ سریع ۶۷ وات بهره می‌برد. برند پوکو در کشور ما به سرعت محبوب شد و به نظر می‌رسد پوکو ایکس ۴ پرو هم یکی دیگر از همان گوشی‌های محبوب باشد که هم قیمت بسیار خوبی دارد و هم ویژگی‌های بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به این راحتی نمی‌توان از این گوشی عبور کرد. در آینده از این گوشی بیشتر خواهیم شنید.

 

قیمت گوشی Poco X4 Pro

 

Poco M4 Pro

Poco M4 Pro

به عنوان آخرین گوشی هم می‌خواهیم یک گوشی دیگر از شرکت پوکو را به شما معرفی کنیم. این گوشی Poco M4 Pro نام دارد که حتی قیمت از مناسب‌تری نسبت به Poco X4 Pro بهره می‌برد. اگر می‌خواهید درباره قیمت این گوشی بیشتر بدانید باید بگوییم که قیمت Poco M4 Pro با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به ۲۴۹ یورو می‌رسد و قیمت پوکو ام ۴ پرو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تنها ۲۴۹ یورو خواهد بود. البته که این گوشی هم مدل ریبرند شه ردمی نوت ۱۱ اس به حساب می‌آید که حتی ارزش بیشتری هم نسبت به Redmi Note 11 Pro دارد.

قاب و فریم این گوشی از پلاستیک ساخته شده است. البته پلاستیکی که کیفیت خیلی بدی ندارد و یکی از دلایلی به حساب می‌آید که این گوشی قیمت کمی پیدا کرده است. پوکو ام ۴ پرو صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی AMOLED دارد که یک دوربین سلفی حفره‌ای روی آن قرار گرفته است. وضوح تصویر صفحه نمایش هم به ۲۴۰۰ در ۱۸۰ پیکسل می‌رسد و از تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ برخوردار است. نرخ نوسازی صفحه نمایش به ۹۰ هرتز می‌رسد و حداکثر میزان روشنایی آن هم ۱۰۰۰ نیت خواهد بود. این گوشی خوش قیمت شرکت پوکو با تراشه مدیاتک Helio G96 راهی بازار شده و از رم‌های LPDDR4x و حافظه USF 2.2 بهره می‌برد.

حالا بد نیست درباره دوربین‌های این گوشی صحبت کنیم که برای فیلم‌برداری و عکاسی از آن‌ها استفاده خواهید کرد. دوربین اصلی پوکو ام ۴ پرو از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی واید استفاده می‌کند. در کنار دوربین اصلی هم یک دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین سوم هم که دوربین ماکرو خواهد بود از حسگر ۲ مگاپیکسلی برخوردار است. برای دوربین جلو هم از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است.

این گوشی شرکت پوکو به رابط کاربری MIUI 13 مجهز شده که بر پایه اندروید ۱۱ توسعه پیدا کرده است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم برای این محصول در نظر گرفته شده که به نظر عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد. باید به این موضوع اشاره کنیم پوکو ام ۴ پرو از شارژ سریع ۳۳ وات بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به برخورداری از گواهی IP53 اشاره کنیم. این گوشی بلندگوهای استریو دارد و حسگر تشخیص اثر انگشت گوشی هم روی لبه آن قرار گرفته است. برخورداری از جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا و داشتن درگاه کارت حافظه و فرستنده IR هم از قابلیت‌های جذاب این گوشی به حساب می‌روند. انتظار داریم که این گوشی هم در بازار ایران با استقبال زیادی مواجه شود. چرا که هم قیمت مناسبی دارد و هم از ویژگی‌های سخت افزاری مناسبی استفاده می‌کند. ترکیب قیمت و سخت افزاری که قدرت مناسبی برای فعالیت‌های روزانه مناسب خواهند بود.

 

خرید گوشی Poco m4 pro

 

سوالات متداول:

بهترین گوشی نمایشگاه MWC 2022 کدام گوشی بود؟ گوشی‌های زیادی در نمایشگاه معرفی نشدند، اما گوشی آنر مجیک ۴ پرو را می‌توانیم بهترین گوشی این نمایشگاه بدانیم.

خوش قیمت‌ترین گوشی نمایشگاه MWC 2022 کدام گوشی بود؟ دو گوشی Poco M4 Pro و Poco X4 Pro n دو گوشی ارزان این نمایشگاه بودند که امکانات بسیار خوبی داشتند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-mwc-2022/
ads
ads