داغ ترین ها :
به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 مشکل لگ زدن بازی‌ها را رفع می‌کند؟

به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 مشکل لگ زدن بازی‌ها را رفع می‌کند؟

به‌روزرسانی آخر ویندوز 10 در نسخه‌های KB5000842 و KB5001330 منتشر شد و مشکلات زیادی را برای گیمرها به وجود آورد. حالا به نظر می‌رسد مایکروسافت وجود این باگ نرم‌افزاری را تأیید کرده و قرار است به‌زودی راه‌حلی را برای رفع مشکل لگ بازی در ویندوز 10 در دسترس کاربران قرار دهد.
ویندوز 10 بر روی رایانه‌های شخصی و رومیزی در نسخه آخر، مشکلاتی برای علاقه‌مندان به بازی و گیمرها به وجود آورده بود که در اثر آن بازی‌ها پر از لگ و باگ شده بود. اما با اعتراض کاربران و ثبت مشکلات این نسخه از ویندوز 10، مایکروسافت به‌سرعت به این مشکل پاسخ داد و با ارائه به‌روز رسانی جدید این مشکل را رفع کرد. در ادامه، با مجله تکنولایف همراه باشید تا روش حل مشکل لگ در ویندوز 10 و افزایش سرعت بازی در ویندوز 10 را بدانید.

 

کاهش فریم ریت بازی در نسخه اخیر ویندوز 10

 

آخرین به‌روزرسانی ویندوز 10 اخیراً به کابوسی برای گیمرها بدل شده است که باعث می‌شود بازی‌ها با افت فریم شدید مواجه شوند و عملکرد سیستم در اجرای بازی کاهش پیدا کند؛ ایرادی که حتی انویدیا در رفع آن عاجز ماند و از گیمرها خواست تا به نسخه‌های پیشین ویندوز 10 متوسل شوند.
تجربه نشان داده است آپدیت کردن سیستم‌عامل ویندوز به آخرین نسخه، همیشه بهترین راه برای فرار از مشکلات نرم‌افزاری دستگاه نیست و شاید باعث مشکلات جدیدی شود.

کاهش فریم ریت بازی در نسخه اخیر ویندوز 10

مطالب مرتبط: امکانات ویندوز 11

کدام دسته از کاربران با مشکل مواجه شده‌اند؟

 

بنا بر گفته‌ی مایکروسافت، این مشکل اغلب برای کاربرانی پیش‌آمده که بازی خود را در حالت تمام صفحه انجام می‌دهند یا از چند مانیتور استفاده می‌کنند؛ خوشبختانه قرار است مایکروسافت با استفاده از قابلیت Known Issue Rollback، به‌روزرسانی سمت سرور ویندوز 10، به طور خودکار بخش‌هایی را که مشکل دارند، به‌وسیله دریافت Patch جدید با نسخه‌های قبلی جایگزین کند. البته استفاده از این ویژگی تنها برای پچ‌های غیرامنیتی در دسترس است و انجام این کار چیزی در حدود یک روز به طول می‌انجامد.

 

آیا مشکل ویندوز 10 برطرف شده است؟

 

این مشکل در 23 آوریل برطرف شد و همان‌طور که Windows Latest دریافت، مایکروسافت یک راه‌حل به‌روزرسانی سمت سرور ویندوز 10 ایجاد کرده است. به عبارت دیگر، این به‌روزرسانی ارائه شده به رایانه‌های شخصی Windows 10 نیست و شما پیامی مبنی‌بر دانلود به‌روزرسانی را که تحت Windows Update اعمال شود، مشاهده نمی‌کنید؛ بلکه کد موجود در KB5001330 از راه دور غیرفعال خواهد شد.
این فرایند به طور خودکار اتفاق می‌افتد یا می‌توانید با بررسی به‌روزرسانی در Windows Update و سپس راه‌اندازی مجدد رایانه، راه این پچ را به رایانه خود باز کنید (همان‌طور که گفته شد، به‌روزرسانی رسمی یا پچ برای بارگیری نخواهید دید و به‌صورت خودکار اعمال خواهد شد).

بیشتر بخوانید: آموزش ویدئویی و تصویری نصب ویندوز 11 و نحوه فعال کردن TPM 2

توصیه مایکروسافت به کاربران ویندوز 10

 

مایکروسافت به کاربران توصیه می‌کند: لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است حداکثر 24 ساعت طول بکشد تا وضوح تصویر به طور خودکار در دستگاه‌های مصرف‌کننده منتشر شود. راه‌اندازی مجدد دستگاه ممکن است کمک کند تا وضوح تصویر سریع‌تر روی دستگاه شما اعمال شود.

کاهش فریم ریت بازی در نسخه اخیر ویندوز 10

درنهایت

 

امیدواریم این به‌روزرسانی، رفع مشکل لگ بازی در ویندوز 10 را در دستور کار قرار داده باشد؛ همچنین با توجه به گزارش‌های اولیه‌ای که در مورد به‌روزرسانی رفع هنگ بازی در ویندوز 10 مشاهده کرده‌ایم، به نظر می‌رسد که این رفع اشکال کار می‌کند. یکی از گیمرهای Reddit گفته است: به نظر می‌رسد این به‌روزرسانی عملکرد بد و لگ‌دار بازی‌ها را برطرف می‌کند، من در DS3 [Dark Souls 3] تست کردم و حالا به‌خوبی کار می‌کند.
آیا شما هم با مشکلات این به‌روزرسانی مواجه شده‌اید؟ بازی‌های شما در ویندوز 10 لگ دارد؟ آیا با دریافت پچ‌های خودکار مشکل شما برطرف شده است؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-10-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d9%84%da%af-%d8%b2%d8%af%d9%86-%d8%a8/
ads
ads