داغ ترین ها :
اسنپدراگون 898 کوالکام ۹ آذر معرفی می‌شود

اسنپدراگون 898 کوالکام ۹ آذر معرفی می‌شود

گزارش‌هایی وجود دارد که کوالکام از ۹ الی ۱۱ آذر کنفرانسی خبری برگزار می‌کند؛ کنفرانسی که گفته شده احتمال دارد طی آن جدیدتری تراشه‌‌ی ساخت شرکت آمریکایی یعنی اسنپدراگون 898 رونمایی شود. پس می‌توانیم بگوییم تاریخ معرفی اسنپدراگون 898 در آذر ماه خواهد بود.

کوالکام در وب سایت رسمی خود صفحه‌ای را به رویداد تک سامیت اختصاص داده است. در آن صفحه می‌توان تصویری از قایقی را مشاهده کرد که با امواج آب، علامت بی‌نهایت را ترسیم کرده و متن کنار تصویر نیز اشاره به برنامه‌های آتی کوالکام دارد. درواقع شرکت آمریکایی می‌خواهد طی رویداد مدنظر محصولات مختلفی را معرفی کند که گویا اسنپدراگون 898 یکی از آن‌ها خواهد بود.

با وجود اینکه شرکت کوالکام صحت چنین موضوعی را رد یا تایید نکرده است؛ اما گزارش‌های منتشر شده، رنگ و بوی واقعیت به نزدیک بودن زمان رونمایی اسنپدراگون 898 داده‌اند. درواقع اخباری منتشر شده که شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمندی مجهز به اسنپدراگون 898 را روانه‌ی بازار می‌کند.

 

برای مشاهده لیست قیمت جدیدترین گوشی های شیائومی لینک روبرو را لمس کنید: گوشی شیائومی

 

تراشه اسنپدراگون 898 کوالکام

انتظار می‌رود پرچم‌دار جدید شیائومی در اواخر سال ۲۰۲۱ رونمایی شده و مشخصات سخت‌افزاری درخور توجهی را به علاقه‌مندان ارائه دهد. چندی پیش اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شد که جزئیاتی از تراشه‌ای ناشناس از کوالکام با شماره مدل SM8450 را در اختیارمان قرار می‌داد.

آنچه از گزارش‌ها در اختیارمان قرار گرفته است، اشاره به برخورداری پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ از هسته‌ی کرتکس X2 دارد؛ هسته‌ای که روی فرکانس ۳ گیگاهرتز کار می‌کند و می‌تواند عملکردی درخور توجه را به کاربران ارائه دهد. در کنار هسته‌ی کرتکس X2، سه هسته‌ی کرتکس A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کرتکس A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز قرار دارند.

عملکرد پردازنده‌ی مرکزی نیز به این صورت خواهد بود که هسته‌های ضعیف‌تر انجام امور ساده را به عهده خواهند گرفت و زمانی که کاربر به سراغ انجام کارهای سنگین برود، هسته‌های کرتکس A710 و کرتکس X2 به میدان خواهند آمد تا انجام این امور را به عهده بگیرد.

برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز کوالکام به سراغ آدرنو ۷۳۰ رفته است؛ پردازنده‌ی گرافیکی که نسبت به آدرنو ۶۶۰ عملکرد به مراتب بهتری دارد. درواقع گفته می‌شود ساخت تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ با لیتوگرافی ۴ نانومتری و موارد دیگر امکان دارد عملکرد پردازنده‌ها را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

اسنپدراگون ۸۹۸ دارای مودم X65 5G است؛ مودمی که گفته شده حداکثر سرعت دانلینک آن می‌تواند به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برسد. نظر شما کاربران تکنولایف در مورد تراشه‌ی جدید کوالکام چیست؟ به نظر شما اسنپدراگون 898 می‌تواند از اگزینوس ۲۲۰۰ عملکرد بهتری را ارائه دهد؟

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-898/
ads
ads