داغ ترین ها :
گوگل تا پایان سال ۱۵۰ میلیون اکانت را به ورود دو مرحله ای مجهز می کند

گوگل تا پایان سال ۱۵۰ میلیون اکانت را به ورود دو مرحله ای مجهز می کند

همه‌ی کاربران در تمام نقاط جهان اطلاعات شخصی و مهم زیادی دارند که در غالب دیجیتالی در گوشی‌های هوشمند آن‌ها ذخیره شده است و اهمیت زیادی دارد که بتوانیم از این اطلاعات به نحو احسن مراقبت کنیم. به گفته‌ی گوگل بسیار از کاربران برای رمزهای خود از ترکیب اسم و تاریخ تولد و یا اسم و شماره تلفن استفاده می‌کنند و برای همگان ساده نیست که بتوان رمزی پیچیده انتخاب کرد و آن را حفظ نمود. به همین دلیل یکی از راه‌هایی که برای حفظ امنیت حساب کاربری استفاده می‌شود، تایید دو مرحله‌ای خواهد بود. تایید دو مرحله‌ حساب گوگل به زودی برای حساب کاربری ۱۵۰ میلیون نفر فعال می‌شود.

 

فروشگاه آنلاین تخصصی موبایل تکنولایف در زمان خرید گوشی به خاطر داشته باشید.

 

تایید دو مرحله‌ حساب گوگل برای امنیت بیشتر

در این روش زمانی که شما رمز معمول خود را وارد می‌کنید پس از آن یک کد به شماره موبایل شما پیامک می‌شود و باید این کد یک بار مصرف را هم برای ورود به اکانت خود وارد کنید.

به گفته‌ی شرکت گوگل این کار احتمال هک شدن اکانت و اطلاعات شخصی شما را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد و به همین دلیل خود گوگل قصد دارد تا پایان سال این ورود دو مرحله‌ای را برای حدود ۱۵۰ میلیون کاربر اجباری کند.

به طور کلی احتمالا کم کم این قابلیت به طور کلی برای همه‌ی شبکه‌های مجازی و اکانت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود تا بیش از پیش بتوان از اطلاعات کاربران در فضای مجازی مراقبت کرد.تایید دو مرحله ای گوگل

گوگل به طور روزانه امنیت حدود ۱ میلیارد پسورد را بررسی می‌کند تا هیچ کدام با خطری مواجه نباشند و هک نشده باشند. شرکت گوگل به طور کلی به دنبال روشی است که علاوه بر افزایش امنیت سرعت ورود به برنامه‌ها را نیز کاهش ندهد و باعث کند شدن زیاد این فرایند نشود.

چگونه خودمان می‌توانیم این ورود دو مرحله‌ای را فعال کنیم؟

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید و اندروید گوشی شما نسخه ۷ یا بالاتر است باید به سایت myaccount.google.com/security مراجعه کرده و سپس گزینه‌ی Two-step verification را انتخاب کنید.

در این مرحله به روی گزینه‌ی Alternative second step کلیک کرده و سپس add security key را انتخاب کنید. در این مرحله باید گوشی اندرویدی خود را انتخاب کنید تا در نهایت برای شما یک کد ارسال شده و پس از آن این قابلیت فعال شود.

اگر از ایفون‌ها استفاده می‌کنید روش فعال کردن ورود دو مرحله‌ای کمی متفاوت است. برای این کار به تنظیمات و سپس بخش اپل آیدی در بالای صفحه بروید. به روی گزینه‌ی Password and security کلیک کنید و Turn on two-factor authentication را برگزینید.

در ادامه دو بار گزینه‌ی Continue و سپس Passcode خود را وارد کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%af-%d8%af%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87%e2%80%8c-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/
ads
ads