داغ ترین ها :
چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم؟

چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم؟

اگر می‌خواهید بازی‌های کامپیوتر را روی تلویزیون تجربه کنید، به شما می‌گوییم که به چه صورت می‌توانید روند تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی را انجام دهید تا بتوانید خیلی راحت روی تلویزیون بازی کنید. پی سی گیمینگ یا بازی کردن با کامپیوتر شخصی خیلی هیجان‌انگیز است و کلی هم طرفدار دارد، اما بازی‌های پی سی خیلی مواقع با بازی‌های کنسولی قابل رقابت نیستند. هر چه باشد کامپیوتر نمی‌تواند به شکل کامل جای کنسول بازی را بگیرید و نباید انتظار داشته باشید که کامپیوتر بتواند نقش پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس را ایفا کند. با این حال روش‌هایی وجود دارند که به وسیله آن می‌توانید قدم به قدم روند تبدیل PC به کنسول بازی را شروع کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم به شما می‌گوییم که چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم. با ما همراه باشید تا با تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی آشنا شوید.

 

برای تهیه یک کنسول بازی به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: قیمت کنسول بازی

 

آیا می‌توان کامپیوتر را به یک کنسول بازی واقعی تبدیل کرد؟

تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی

اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید بازی‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و یا پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس یا سری اس را روی کامپیوتر بازی کنید، باید بگوییم که هیچ راهی وجود ندارد. شما نمی‌توانید کامپیوتر خودتان را به پلی استیشن ۴ و ۵ یا ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس تبدیل کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع شما می‌توانید کارهایی انجام دهید که به نوعی تبدیل pc به کنسول بازی به حساب می‌آیند. برای این کار باید موارد زیر را در اختیار داشته باشید:

  • یک کامپیوتر نسبتا جدید با سیستم عامل ویندوز یا لینوکس
  • کارت گرافیکی نسبتا پایدار و قدرتمند
  • کابل HDMI برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون
  • کنترلر مخصوص بازی
  • استفاده از استیم برای داشتن رابط کاربری شبیه به کنسول

 

انواع هندزفری گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید

 

آیا کامپیوتر شما می‌تواند بازی‌ها را با کیفیتی نزدیک به کنسول‌های بازی اجرا کند؟

در ابتدا باید اطمینان داشته باشید که کامپیوتر شما از پس اجرای بازی‌های کنسولی برمی‌آید. برای این کار هم باید کامپیوتری با مشخصات سخت افزاری نسبتا قوی در اختیار داشته باشید. اگر کامپیوتر شما قدیمی باشد، با مشکلات متعددی در اجرای بازی‌ها مواجه می‌شوید. همچنین قیمت یک کامپیوتر مخصوص بازی هم از کنسول‌های بازی گران‌تر است.

در پاسخ به این سوال که چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم؟ باید بگوییم که در قدم اول باید کامپیوتری با مشخصات زیر داشته باشید:

  • پردازنده: داشتن پردازنده اینتل Core i5 یا پردازنده AMD مدل Ryzen 5 یا مدل‌های جدیدتر
  • رم: حداقل به هشت گیگابایت رم DDR4 نیاز خواهید داشت
  • حافظه داخلی: حتما باید از حافظه SSD استفاده کنید. حافظه SSD می‌تواند NVMe یا SATA 3 M2 باشد. سعی کنید حافظه داخلی SSD با ظرفیت بالاتر از ۲۵۶ گیگابایت تهیه کنید. حافظه SSD با ظرفیت یک ترابایت بهتر است چرا که بازی‌های بیشتری روی آن ذخیره می‌شوند.
  • کارت گرافیکی: مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، کارت گرافیکی است.

باید بهترین کارت گرافیکی ممکن را با توجه به مادربورد کامپیوتر خود خریداری کنید. می‌توانید یکی از کارت‌های گرافیکی زیر را برای کامپیوتر خود خریداری کنید:

  • Nvidia GTX 1660 با شش گیگابایت رم
  • Nvidia GTX 1650 Super Overclocked با چهار گیگابایت رم
  • AMD RX 580 با هشت گیگابایت رم
  • Nvidia GTX 1050 Ti
  • AMD RX 570 با هشت گیگابایت رم
  • AMD RX 5500 XT با هشت گیگابایت رم
  • Nvidia GT 1030 با دو گیگابایت رم

البته می‌توانید کارت‌های گرافیکی به مراتب قدرتمندتر و گران‌تر از این مدل‌ها هم خریداری کنید. هر چقدر کارت گرافیکی قدرتمندتری داشته باشید، می‌توانید بازی‌ها را با کیفیت بهتری تجربه کنید.

 

در مطلب زیر به بررسی موضوع کنسول ابری پرداختیم:
کنسول بازی ابری

 

نصب سیستم عامل برای تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی

تبدیل pc به کنسول بازی

برای تبدیل pc به کنسول بازی باید از یک سیستم عامل مناسب استفاده کنید. سیستم عامل ویندوز هم بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. چرا که اکثر بازی‌های کامپیوتر برای ویندوز توسعه پیدا می‌کنند. اگر به سیستم عامل ویندوز دسترسی نداشتید هم می‌توانید از سیستم عامل لینوکس استفاده کنید. نسخه‌های مختلف لینوکس مانند Ubuntu و Mint و Arch به صورت رایگان عرضه شده‌اند که می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد.

پلتفرم Steam یا استیم روی لینوکس هم به خوبی اجرا می‌شود و حتی می‌توانید از خود Steam OS هم استفاده کنید. سیستم عامل استیم یا Steam OS یک نسخه از لینوکس است که به شکل خاص برای بازی کردن ساخته شده است.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تجربه بازی‌های روی لینوکس با چالش‌هایی همراه است که باعث می‌شود تجربه بازی شما به خوبی ویندوز نباشد. پس سیستم عامل ویندوز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

خرید پی سی گیمینگ از تکنولایف: کامپیوتر گیمینگ

استفاده از ویژگی Steam Big Picture Mode برای داشتن رابط کاربری شبیه کنسول روی PC

چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم

چه از ویندوز استفاده می‌کنید چه از لینوکس یا چه از Steam OS، شما باید بازی‌ها را روی استیم اجرا کنید. استیم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های عرضه بازی‌ها به صورت دیجیتالی در دنیا به حساب می‌آید. می‌توانید بازی‌ها را روی این پلتفرم خریداری کنید به کلی بازی کن دیگر دسترسی داشته باشید. می‌توانید از بازی خود اسکرین شات بگیرید و حتی DLCهای آن را خریداری کنید. حتی باید بگوییم که بسیاری از بازی‌های استیم با کنترلرهای بازی سازگاری دارند.

برای اینکه بتوانید روند تبدیل pc به کنسول بازی به خوبی ادامه دهید، باید از حالت Big Picture Mode استیم استفاده کنید. این ویژگی رابط کاربری استیم را به رابط کاربری کنسول‌های بازی مانند ایکس باکس و پلی استیشن نزدیک می‌کند. به راحتی می‌توانید در این حالت بازی‌ها را نصب و اجرا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید کنسول بازی

 

تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی با استفاده از بهترین کنترلر یا ماوس و کیبورد بی‌سیم

چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم

پس از اینکه سخت افزار مناسب کامپیوتر خود را تهیه کردید، حالا به وسیله‌های نیاز دارید که به واسطه آن‌ها بتوانید بازی‌ها را کنترل کنید. این وسیله‌ها می‌توانند ماوس و کیبورد سیمی یا کنترلرهای سیمی مخصوص بازی باشند. البته از آنجایی که می‌خواهید بازی‌های PC را روی تلویزیون تجربه کنید، بهتر است از موس گیمینگ و کیبورد یا کنترلر بازی بی‌سیم استفاده کنید. به این شکل می‌توانید از تلویزیون فاصله بگیرید و روی کاناپه بنشینید.

باید به این موضوع اشاره کنیم که کنترلرهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و کنترلرهای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن 5 با استیم و کامپیوترهای ویندوزی سازگاری دارند. البته که می‌توانید از کنترلر دیگر برندها مانند ریزر هم استفاده کنید.

 

 

چطوری کامپیوتر را به تلویزیون متصل کنیم؟

برای این کار باید از یک کابل HDMI استفاده کنید. کابل HDMI از کارت گرافیکی کامپیوتر به تلویزیون متصل می‌شود. کابل‌های HDMI هم با قیمت‌های مختلفی در بازار پیدا می‌شوند. نسبت به بودجه خودتان می‌توانید یک کابل HDMI مناسب پیدا کنید. با استفاده از کارت HDMI می‌توانید خیلی راحت لپ تاپ خودتان را هم به تلویزیون متصل کنید.

پس از اتصال کابل HDMI به تلویزیون و لپ تاپ یا کامپیوتر حالا باید دکمه‌های Windows و P را فشار دهید. حالا می‌توانید حالت نمایش تصویر روی تلویزیون را مشخص کنید.

 

بهترین دستگاه بازی برای کودکان و بزرگسالان کدامند؟
بهترین کنسول بازی

 

تبدیل pc به کنسول بازی با استفاده از سرویس‌های ابری

تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی

با استفاده از استیم می‌توانید کامپیوتر فیزیکی خودتان را به چیزی شبیه به کنسول بازی تبدیل کنید؛ اما با استفاده از سرویس‌های ابری هم می‌توانید دقیقا کنسول بازی را داخل کامپیوتر، گوشی، تلویزیون و هر وسیله دیگری که توان آن را داشته باشد بیاورید. برای این کار تنها نیاز به کنترلر بازی و اینترنت بسیار پرسرعت خواهید داشت.

البته سرویس‌های ابری حق اشتراکی هستند و برای استفاده از آن‌ها باید هزینه کنید. از جمله سرویس‌های ابری که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید می‌توانیم به GeForce Now، گوگل استادیا و Xcloud شرکت مایکروسافت اشاره کنیم.

برای تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی باید سخت افزار قدرتمندی داشته باشید. هزینه‌ای که برای این کار انجام می‌دهید منطقی نیست چرا که با هزینه‌ای به مراتب کمتر می‌توانید کنسول بازی بسیار قدرتمندی خریداری کنید. همچنین باید بگوییم که نمی‌توانید کامپیوتر خود را به ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ تبدیل کنید. البته شبیه‌سازهایی برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۲ و پلی استیشن وان و کنسول‌های قدیمی‌تر برای کامپیوتر وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تجربه بازی‌های کنسولی قدیمی استفاده کنید.

 

آیا می‌دانستید تکنولایف فرصت خرید انواع لوازم گیمینگ را برای مخاطبان گیمر خود فراهم کرده است؟ تجهیزات گیمینگ

 

سوالات متداول

کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم؟ شما نمی‌توانید کامپیوتر خودتان را به کنسول بازی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس یا پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ تبدیل کنید. این امکان را خواهید داشت که کامپیوتر خود را به واسطه شبیه ساز برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۲ و پلی استیشن وان و کنسول‌های قدیمی آماده کنید.

تبدیل کامپیوتر به کنسول بازی با استیم چگونه است؟ اگر استیم را در حالت Big Picture Mode قرار دهید، می‌توانید تجربه‌ای نزدیک به کنسول را روی کامپیوتر خود مشاهده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. رضا

    سلام و خسته نباشید ، من از طریق استیم لینک کامپیوتر و به تلویزیون متصل کردم سپس ، کنترلر ps4 و از طریق بلوتوث به تلویزیون وصل کردم و میتونم بازی استیم رو تو تلویزیون انجام بدم ، اما سوالم اینکه ، من اگه یه کنترلر دیگه تهیه بکنم استیم اون رو به عنوان دسته ۲ شناسایی میکنه ؟ یا اصلا تلویزیون میتونه همزمان از طریق بلوتوث ۲ تا دسته رو ساپورت کنه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت خوش دقیق نمی‌دونم این موضوع رو ولی به نسخه بلوتوث تلویزیون بستگی داره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/
ads
ads