داغ ترین ها :
بهترین تبلت تا 6 میلیون تومان

بهترین تبلت تا 6 میلیون تومان

در مقاله‌ای که پیش رو دارید به شما در انتخاب تبلت از حدود 4 میلیون تا 6 میلیون تومان کمک خواهیم کرد و سعی می‌کنیم بهترین تبلت تا 6 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. در حالی که طی سال‌های اخیر تفاوت میان تبلت و گوشی‌های هوشمند به حداقل رسیده است؛ اما بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه‌ی فناوری همچنان به دنبال خرید تبلتی با ویژگی‌های دلخواهشان هستند. درواقع اگر نگاهی به محصولات چند سال گذشته داشته باشیم با گوشی‌های هوشمندی مواجه می‌شویم که صفحه‌نمایشی کمتر از ۵.۵ اینچ داشتند و گوشی‌های هوشمندی با ابعاد صفحه‌نمایش بزرگ‌تر تحت نام فبلت به بازار عرضه می‌شدند.

با این حال، گوشی‌های هوشمند عرضه شده طی سال‌های اخیر به صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر (بین ۶ تا ۷ اینچ) مجهز شده‌اند تا عملا فبلت‌ها جای گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش کوچک را بگیرند. تبلت‌ها نیز با افزایش ابعاد صفحه‌نمایش همراه شده و به لطف برخورداری از ویژگی‌های متعدد مانند پشتیبانی از قلم به ابزاری ایده‌آل برای طراحان تبدیل شده‌اند.

البته برخی از کاربران از تبلت‌ها برای وب‌گردی، تماشای محتوا، تجربه‌ی بازی‌ها یا حضور در کلاس‌های آنلاین (دانش‌آموزان و دانشجویان) استفاده می‌کنند. در این مقاله، تمرکز ما معرفی تبلت‌هایی خواهد بود که کاربران با بودجه‌ی محدود بتوانند نسبت به خریدشان اقدام کنند؛ تبلت‌هایی که توان پردازشی قابل قبولی برای انجام کارهای سبک دارند و ایده‌آل برای وب‌گردی یا انجام کارهای ساده هستند.

 

لیست امروز تبلت های فروشگاه اینترنتی تکنولایف را ببنید: قیمت تبلت

 

پیش از آنکه به سراغ معرفی تبلت‌هایی با قیمتی کمتر از ۶ میلیون تومان برویم، ابتدا نگاهی خواهیم داشت که محصولاتی در این محدوده‌ی قیمتی برای چه فعالیت‌هایی مناسب هستند:

  • وب‌گردی: باید گفت که اگر تبلتی برای انجام کارهای ساده مانند وب‌گردی نیاز دارید، تبلت‌هایی که برایتان معرفی خواهیم کرد از بهترین گزینه‌ها برایتان خواهد بود و نیازی به خرید تبلتی با قیمت بالاتر ندارید. اصولا مدل‌های قرار گرفته در فهرست، دارای باتری با ظرفیت بالا برای وب‌گردی هستند و کاربر به اتصال پیاپی تبلت به شارژر طی روز نیاز نخواهد داشت. توان پردازشی مناسب برای کارهای سبک و صفحه‌نمایشی با ابعاد بزرگ نیز تجربه‌ی ایده‌الی را از وب‌گردی برایتان فراهم خواهد کرد.
  • گیمینگ: اگر علاقه به تجربه‌ی بازی‌های موبایل در تبلتتان دارید باید در نظر داشته باشید که تبلت‌های موجود در فهرست سخت افزار قوی ندارند و شاید تنها برای اجرای بازی‌های ساده مناسب باشند و برای اجرای بازی‌های سنگین باید بودجه بیشتری را در نظر داشته باشید/
  • عکاسی: اصولا تبلت‌ها از دوربین‌های توانمندی برای عکاسی برخوردار نیستند. درواقع حتی در تبلت‌های گران‌قیمت نیز کمتر می‌توان مدلی با دوربین سلفی یا دوربین اصلی توانمند یافت.
  • طراحی: در حال حاضر هر فرد فعال در زمینه‌ی طراحی در کنار محصولات مختلف، تبلتی نیز دارد که از امکانات مختلف آن برای طراحی استفاده کند. با این حال، تبلت‌های ارزان‌قیمت چندان برای طراحی مناسب نیستند و باید گزینه‌های گران‌تر را انتخاب کنید.

 

بهترین تبلت های 2022 که می‌توانید امروز در بازار ایران تهیه کنید:
بهترین تبلت

 

بهترین تبلت تا 6 میلیون اندروید کدامند؟

در ادامه به راهنمای خرید تبلت تا ۶ میلیون می‌پردازیم و باید در نظر داشته باشید که ترتیب قیمت از زیاد به کم است.

هواوی میت پد T10 نسخه 32/2 گیگابایت

اگر با نبود سرویس‌های گوگل مشکلی ندارید و به این سرویس‌ها وابسته نیستید این تبلت تا ۶ میلیون می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای خرید باشد. این دستگاه از یک پنل IPS با اندازه 9.7 اینچ که تقریبا 71 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده میزبانی می‌کند و با داشتن رزولوشن 1280 در 800 تراکم قابل قبول 156 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. کیفیت این صفحه نمایش مناسب است و برای مشاهده و مطالعه محتوا می‌توانید از آن استفاده کنید.

هواوی میت پد T10

هواوی میت پد T10 از تراشه 14 نانومتری کایرین 710A قدرت می‌گیرد. این تراشه که تا حدی شبیه به اسنپدراگون 662 است، به خوبی از پس کارهای روزمره برمی‌آید و شما حتی می‌توانید بازی‌ها را نیز در حالت پایین به اجرا دربیاورید. این چیپست با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم در مدل مورد نظر ما همراه می‌شود تا عملکرد قابل قبولی داشته باشد. انرژی مورد نیاز نمایشگر و همچنین این تراشه توسط یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که می‌تواند این تبلت را برای مدت 1 روز سرپا نگه دارد. در نهایت نیز در بخش دوربین یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی برای میت پد T10 در نظر گرفته شده است.

مشخصات هواوی میت پد T10
تراشه Kirin 710A
پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای (4×2.0 GHz Cortex-A73 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 MP4
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل Android 10, EMUI 10.1 بدون سرویس‌های گوگل
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC

 

قیمت تبلت هواوی میت پد T10

 

بهترین تبلت تا ۱۰ میلیون کدام است؟

بهترین تبلت تا ۱۰ میلیون

 

گلکسی Tab A7 Lite 8.7 نسخه 32/3 گیگابایت

گلکسی Tab A7 lite بهترین تبلت سامسونگ تا حدود 6 الی 6.5 میلیون به حساب می‌آید. این کهکشانی از جنس آلومینیوم ساخته شده و با داشتن 370 گرم وزن و 8 میلی متری ضخامت می‌توان ارگونومی آن را مطلوب ارزیابی کرد. نمایشگر این تبلت اندازه 8.7 اینچی داشته و وضوح 1340×800 باعث قرارگیری 179 پیکسل در هر اینچ می‌‌شود. کیفیت این پنل عالی نیست ولی به نسبت قیمت مناسب است و می‌توانید با آن مطالعه کرده و یا محتوای مختلف را مشاهده کنید.

گلکسی Tab A7 Lite 8.7

سازنده کره‌ای برای تأمین قدرت این کهکشانی از تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو P22T کمک گرفته است و به لطف همین تراشه کار کردن با این تبلت در محیط کاربری روان و بدون مشکل است، هرچند که نباید برای بازی خیلی به روی این محصول حساب ویژه باز کنید. در بخش دوربین تبلت‌ها خیلی قوی عمل نمی‌کنند و در این مدل نیز سامسونگ از دوربین اصلی با سنسوری 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی با سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده کرده است. در نهایت برای تب A7 lite یک باتری 5100 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که می‌تواند یک روز کامل را به خوبی دوام بیاورد.

 

خرید گلکسی Tab A7 Lite 8.7 نسخه 32 گیگابایت با رم 3

 

مشخصات گلکسی Tab A7 Lite 8.7
تراشه Helio P22T
پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 11 قابل آپدیت به اندروید 13
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC
باتری 5100

 

کاربران از ما پرسیده‌اند “بهترین تبلت سامسونگ کدام است؟” ما در این مطلب به این سوال پاسخ داده‌ایم.

بهترین تبلت سامسونگ با قیمت مناسب

 

جی ال ایکس F4X نسخه 32/2 گیگابایت

جی ال ایکس F4X

اگر بودجه زیادی برای خرید تبلت ندارید جی ال ایکس F4X می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. این محصول نمایشگری 7 اینچی با رزولوشن 1024 در 600 دارد. این تبلت 350 گرمی با اندروید 11 به بازار عرضه شده و از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. دوربین اصلی این دستگاه 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی است. شما می‌توانید میزان حافظه داخلی این تبلت را به کمک کارت حافظه جانبی تا 128 گیگابایت افزایش دهید.

 

قیمت جی ال ایکس F4X

 

مشخصات جی ال ایکس F4X
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 11
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC
باتری 3000

 

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های دانش آموزی

 

سوالات متداول

بهترین تبلت تا 6 میلیون از نظر نمایشگر کدام است؟ کیفیت نمایشگر این محصولات تقریبا یکسان است ولی در کل تب A7 لایت کیفیت خوبی دارد.

بهترین تبلت بین ۵ تا ۶ میلیون از نظر سخت افزار کدام است؟ بدون شک هواوی میت پد T10 به لطف کایرین 710A بهترین عملکرد سخت افزاری را دارد.

تبلت ۶ میلیونی ارزش خرید دارد؟ اگر تبلت را برای انجام کارهای ساده مانند مشاهده محتوا و وبگردی می‌خواهید بله و در غیر این صورت باید به سراغ گزینه‌های گران‌تر با نمایشگر FHD و سخت افزار قوی‌تر بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-%d8%aa%d8%a7-6-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86/
ads
ads