داغ ترین ها :

تجربه بازی‌های سنگین اندرویدی با ریلمی 8

طی سال‌های گذشته، طرفداران بازی‌های اندرویدی به طرز چشم‌گیری رشد داشته‌اند. درواقع آمارهایی وجود دارد که تعداد گیمرهای گوشی‌های هوشمند نسبت به مجموع گیمرهای کنسول‌های خانگی و کامپیوتر بیشتر است. همین امر نیز سبب شده تا شرکت‌های سازنده‌ی تلفن هوشمند، نگاه ویژه‌ای به گیمرها داشته باشند و حتی بازاری برای این دسته از کاربران به وجود آید.

درواقع اگر نگاهی به محصولات عرضه شده طی سال‌های گذشته به بازار نگاهی داشته باشیم به تلفن‌های هوشمندی برخورد خواهیم کرد که اصولا با نام گوشی‌های گیمینگ شناخته می‌شوند؛ برای مثال می‌توان به سری بلک شارک شیائومی یا سری GT شرکت ریلمی اشاره کرد.

در این بین، شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند تلاش کرده‌اند محصولات دیگرشان نیز تجربه‌ی قابل قبولی از بازی‌های اندرویدی را به کاربران ارائه دهند. درواقع اگر نگاهی به تلفن‌های هوشمند موجود در بازار داشته باشیم به گوشی‌های هوشمندی برخواهیم خورد که از تراشه‌ای توانمند و حافظه‌ی رمی با ظرفیت بالا برخوردار هستند و حتی از نظر نرم‌افزاری نیز از حالت گیم برای اجرای بهتر بازی‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از این گوشی‌های هوشمند ریلمی 8 نام دارد. ریلمی 8 از گوشی‌های هوشمند میان‌رده، اما خوش قیمت در بازار است که نه‌تنها می‌تواند امکانات درخور توجهی را به شما ارائه دهد، بلکه طراحی ظاهری بسیار زیبایی نیز دارد. به همین منظور قصد داریم گوشی هوشمند ریلمی ۸ را به زیر ذره‌بین برده و متوجه شویم که آیا محصول شرکت چینی می‌تواند از پس محبوب‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی برآید؟ با تکنولایف همراه شوید تا پاسخ این پرسش را با یکدیگر بیابیم.

 

خرید گوشی های برند Realme و مشاهده قیمت ها و آفرهای تخفیف روزانه: گوشی ریلمی

مشخصات سخت‌افزاری ریلمی 8

پیش از آنکه به سراغ بررسی عملکردی ریلمی 8 در اجرای بازی‌های اندرویدی برویم، ابتدا نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری آن خواهیم داشت. ریلمی 8 همراه با تراشه‌ی هلیو G95 ساخت شرکت مدیاتک به بازار عرضه شده است؛ تراشه‌ای که بر اساس لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده و از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MC4 استفاده می‌کند.

هلیو G95 دارای پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای است که از دو خوشه تشکیل می‌شود. در خوشه‌ی اول، ۲ هسته‌ی Cortex A76 قرار گرفته که با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز کار می‌کند و در خوشه‌ی دوم نیز از ۶ هسته‌ی Cortex A55 استفاده شده که روی فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند.

ریلمی ۸ در سه گزینه‌ی ظرفیت رم به بازار عرضه می‌شوند که عبارت هستند از ظرفیت ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی. البته در اختیارمان مدلی از ریلمی ۸ قرار گرفته که از ظرفیت ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند. در انتها باید اشاره کرد که ریلمی 8 از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ برخوردار شده که رابط کاربری Realme UI 2.0 روی آن سوار شده است.

بازی‌ها روی صفحه‌نمایشی ۶.۴ اینچی اجرا می‌شوند که از پنل Super AMOLED برخوردار است و از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴‍۱۱ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند. چنین مشخصاتی باعث خواهد شد که تجربه‌ی عالی از تماشای محتوای در حال نمایش داشته باشید.

حال زمان آن فرا رسیده تا ۴ عدد از بهترین و سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی را مورد آزمایش قرار دهیم. این عناوین شامل بازی‌های Call of Duty: Mobile ،FIFA Mobile ،Asphalt 9 و Shadow Fighter 3 می‌شوند.

در ابتدا باید بگوییم که پیش از ضبط ویدئوها به بخش تنظیمات هر بازی رفتیم و تنظیمات را روی حداکثر گرافیک ممکن قرار دادیم. پس از اعمال تنظیمات، بخشی از تجربه‌ی خود در زمان اجرای بازی‌ها را ضبط کرده و در اختیارتان قرار داده‌ایم که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

 

اجرای بازی Call of Duty: Mobile روی ریلمی 8

پیش از آنکه وارد حالت چند نفره بشویم، ابتدا به بخش تنظیمات رفتیم و در بخش تنظیمات گرافیک، حالت اجرا را مانند تصویر زیر روی بهترین حالت قرار دادیم.

اجرای کالاف دیوتی در گوشی ریلمی 8

با اینکه انتظار می‌رود در طول اجرای بازی به مشکلاتی ازجمله افت فریم ریت برخورد کنیم یا بازی به‌صورت بریده بریده اجرا شود، اما ریلمی ۸ توانست تجربه‌ی نرم و روانی از گیم پلی حالت چندنفره‌ی بازی Call of Duty: Mobile را ارائه دهد.

 

اجرای بازی FIFA Mobile روی ریلمی 8

بازی FIFA Mobile از حساسیت بیشتری نسبت به بازی‌های دیگر برخوردار است؛ زیرا هرگونه افت فریم، تاخیر یا بریده بریده شدن در هنگام تجربه‌ی بازی تاثیر بسیار بدی روی گیم‌پلی می‌گذارد. همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید، ریلمی ۸ می‌تواند تجربه‌ای ایده‌آل از بازی FIFA Mobile را در اختیارتان قرار دهد.

 

اجرای بازی Asphalt 9 روی ریلمی 8

با وجود اینکه بازی Asphalt 9 روی نسخه‌ی ۶ گیگابایتی ریلمی ۸ اجرا شده است، اما در طول اجرای بازی با افت فریم ریت مواجه نشدیم. درواقع مسابقه به‌صورت نرم و روان اجرا شد و گرافیک بازی نیز گویای کیفیت اجرای آن در ریلمی ۸ است.

اجرای بازی  Shadow Fighter 3 روی ریلمی 8

پیش از آنکه بازی را تجربه کنیم، ابتدا وارد منوی تنظیمات بازی ‌Shadow Fighter 3 شدیم. سپس تنظیمات گرافیک را روی حالت Ultra قرار دادیم تا بهترین تجربه‌ی بصری را از اجرای بازی داشته باشیم.

اجرای بازی  Shadow Fighter 3 روی ریلمی 8

همانگونه که انتظار می‌رود بازی بدون آنکه فریم ریت افت کند یا خللی در اجرای بازی صورت گیرد، تجربه‌ای نرم و روان را به ما ارائه داد.

قیمت گوشی ریلمی 8 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

جمع‌بندی

باید گفت که ریلمی 8 از محصولات ارزان‌قیمت بازار محسوب می‌شود که البته مشخصات سخت‌افزاری درخور توجهی نیز به همراه دارد. همین امر نیز سبب شده تا محصول برند چینی بتواند به خوبی از پس چالش‌هایی که بر سر راه آن قرار دادیم، برآید. درواقع انتظار داشتیم که بازی‌های مدنظر در تنظیمات بالا با افت فریم  همراه شوند یا تجربه‌ی نرم و روانی ارائه نشود؛ اما ریلمی ۸ ثابت کرد که می‌تواند بهترین بازی‌های روز اندروید را با کیفیتی مثال‌زدنی اجرا کند.

نکته‌ای که در تجربه‌ای که داشتیم نظرمان را به خود جلب کرد، اجرای بازی‌های سنگین بدون داغ شدن گوشی بود. درواقع کمی حرارت را می‌شد حس کرد، اما در حدی نبود که باعث آسیب رساندن به تجربه‌ی کاربری شود. در آخر شما کاربران تکنولایف نظرتان را در مورد ویدئوها و گوشی هوشمند ریلمی ۸ در اختیارمان قرار دهید.

پرسش‌های متداول

آیا ریلمی 8 برای تجربه‌ی بازی‌های سنگین مناسب است؟ طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، می‌توان گفت بله. ریلمی 8 قادر است بازی‌های سنگین را در بالاترین تنظیمات گرافیک اجرا کند.

ریلمی 8 در چند ظرفیت حافظه‌ی رم به بازار عرضه می‌شود؟ در دو ظرفیت ۶ و ۸ گیگابایتی که می‌توانید مدل دلخواه را هم‌اکنون از تکنولایف خریداری کنید.

بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومن برای بازی کدام است؟ در حال حاضر مدل ۶ گیگابایتی ریلمی 8 از بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c-8/
ads
ads