داغ ترین ها :
ترازو هوشمند خانگی چیست، چه تفاوتی با ترازوی معمولی دارد؟

ترازو هوشمند خانگی چیست، چه تفاوتی با ترازوی معمولی دارد؟

یکی دیگر از لوازمی که این روزا مدل هوشمند آن کارامد تر است، ترازو دیجیتال این ترازو تفاوت های بسیاری با ترازوی معمولی دارد.در این مقاله نگاهی میندازیم به این که منظور از ترازوهای هوشمند دیجیتال چیست و چه تفاوتی با ترازوهای سنتی دارد؟

 

خرید انواع ترازوی دیجیتال از فروشگاه تکنولایف با قیمت عالی: ترازو دیجیتال

 

ترازوی هوشمند چیست؟

مانند هر دستگاه هوشمند دیگری، ترازوی هوشمند قادر است به طور خودکار داده‌های خود را با یک سیستم مبتنی بر اینترنت ردیابی و ذخیره کند. معمولا یک برنامه در گوشی هوشمند این وظیفه را دارد. اما از طریق یک وب سایت رایانه‌ای نیز قابل دسترسی است. همچنین ممکن است این دستگاه‌ها را به نام ترازوهای وای فای نیز ببینید، اما کاملا چیز یکسانی است.

همه ما فکر می‌کنیم ترازو ابزاری برای اندازه گیری وزن بدن است. حداقل، این همان کاری است که قبلا انجام می‌داد. که هنوز هم این عملکرد را امروزه انجام می‌دهد، اما ترازوهای هوشمند می‌توانند کارهای بسیار بیشتری نیز انجام دهند.

ترازوی هوشمند چه چیزی را می‌تواند اندازه گیری کند؟

ترازوهای هوشمند هنوز وزن ما را اندازه‌گیری می‌کنند و آن را به طور خودکار ثبت می‌کنند، اما بسته به مدل، می‌توانند بسیاری از معیارهای دیگر را نیز ردیابی کنند. این معیارها شامل موارد زیر است:

BMI

BMI یا شاخص توده بدنی، مقداری است که اغلب برای تعیین وضعیت سلامتی افراد استفاده می‌شود. این مقدار واقعی، نسبت وزن ما به قد ما است. معادله پیدا کردن آن به صورت دستی این است: BMI = جرم (به کیلوگرم) / ارتفاع (بر حسب متر)².  BMI اغلب برای تعیین اضافه وزن استفاده می‌شود. طبق NIH(یک معیار اندازه گیری) BMI کمتر از ۱۸.۵ کم وزن، ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ سالم و بیش از ۲۵ اضافه وزن در نظر گرفته می‌شود.

BMI برای ارائه یک ایده کلی از سلامت خوب است، اما دارای معایبی است. افراد عضلانی را می‌توان به سادگی در دسته اضافه وزن قرار داد، زیرا وزن آنها بیشتر است، حتی اگر از نظر توده بدنی لاغر باشند. افراد لاغر معمولا به دلیل کمبود وزن مواخذه خواهند شد اگر چه ترکیب بندی بدنی ظریفی داشته باشند. با این حال BMI هنوز یک معیار بدنی بسیار قابل قبول است که در کنار شاخص‌های بدنی دیگر استفاده می‌شود.

 

 

درصد چربی بدن

درصد چربی بدن اندازه‌گیری این شاخص است که چه مقدار از کل وزن بدن شما را بافت چربی تشکیل می‌دهد. این میزان شامل چربی ضروری و چربی ذخیره شده است. این شاخص یک معیار عالی برای در نظر گرفتن سلامت کلی شما است. داشتن درصد کمتر چربی بدن معمولا هدف برنامه‌های سلامتی است، اما معمولا نباید اجازه دهید که خیلی کم شود زیرا کمبود چربی نیز برای سلامتی مضر است.

اکثر مردان عادی دارای درصد چربی بدن در محدوده ۱۸-۲۵٪ هستند. اکثر زنان عادی نیز در محدوده ۲۵ تا ۳۱ درصد قرار دارند. داشتن مقادیر کمتر چربی باعث می‌شود، لاغرتر و متناسب‌تر به نظر برسید. اما مردان واقعا نباید کمتر از ۶ درصد و زنان نباید از ۱۱ درصد افت چربی داشته باشند. این مقادیر سطوح چربی ضروری بدن برای عملکرد طبیعی را تشکیل می‌دهد.

اگر از این مقادیر پایین بیایید، در معرض خطر اختلال در عملکرد طبیعی بدن خود قرار خواهید گرفت. قطعا چیزی نیست که بخواهیم اتفاق بیفتد.

توده عضلانی

توده عضلانی به نوعی برعکس درصد چربی بدن است. توده عضلانی مقداری از وزن کل بدن شما است که بافت ماهیچه‌ای آن را تشکیل می‌دهد. این معیار ممکن است برای افرادی که سعی در افزایش حجم و عضله سازی دارند، مفید باشد. گاهی اوقات تشخیص اینکه وزنی که به دست می‌آورید چربی است یا عضله، دشوار خواهد بود (اگرچه نگاه کردن در آینه می‌تواند به شما بینشی در این باره بدهد).

ترازوهای هوشمند می‌توانند تخمینی از میزان توده بدون چربی شما ارائه دهند. همچنین می‌توانید این شاخص را در طول زمان پیگیری کنید تا ببینید آیا به اهداف توده عضلانی خود می‌رسید یا خیر.

وزن بدن بدون چربی (توده بدون چربی)

وزن بدن بدون چربی (همچنین به عنوان توده بدون چربی شناخته می‌شود) وزن کل بدن منهای وزن چربی است. این میزان ممکن است بسیار شبیه توده عضلانی به نظر برسد، اما شامل مواردی مانند وزن استخوان و وزن آب بدن نیز می‌شود. برخی از دستگاه‌ها در واقع ممکن است بین توده استخوانی و وزن آب بدن برای کسانی که کنجکاو هستند، تفاوت قائل شوند. البته شاید تعجب کنید که این مقادیر با ترازویی که فقط روی آن ایستاده‌اید، چقدر می‌تواند دقیق باشد. اما نگران نباشید اغلب این مقادیر تقریبا دقیق هستند!

اینها معیارهای اصلی هستند که ترازوهای هوشمند برای شما محاسبه و پیگیری می‌کنند. برخی از ترازوها ممکن است شامل محاسبات اضافی باشند، اما اینها رایج ترین هستند.

 

بخارشو چی بخریم؟
راهنمای خرید بخارشوی

 

ترازو هوشمند چگونه کار می‌ کند؟

ترازو هوشمند چگونه کار می‌ کند؟

ترازوهای هوشمند که در فروشگاه‌ها می‌بینیم با استفاده از چیزی به نام آنالیز امپدانس بیوالکتریکی (BIA) کار می‌کنند. این اساسا به این معنی است که ترازو می‌تواند میزان مقاومت بدن ما در برابر پالس الکتریکی را اندازه گیری کند. برای انجام این کار، ترازو در واقع یک سیگنال الکتریکی درجه پایین را از طریق بدن ما ارسال می‌کند و سرعت حرکت آن را تشخیص می‌دهد.

الکتریسیته سریعتر از طریق آب و استخوان در بدن ما عبور می‌کند تا از طریق چربی (محتوای آب کمتر). به یاد داشته باشید که آب یک رسانای عالی است. بنابراین، هرچه بدن شما آب بیشتری داشته باشد، جریان سریعتر حرکت می‌کند. بافت‌های مختلف بدن حاوی سطوح مختلف آب هستند.

وقتی روی یک ترازو هوشمند قدم می‌گذارید، متوجه می‌شوید که ۲ یا ۴ الکترود دارد که روی آن می‌ایستید. این الکترودها جریان را از پایین تنه شما می‌فرستند و سپس نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کنند. بر اساس سرعت حرکت این جریان، ترازو می‌تواند از معادلات مختلف برای تخمین میزان چربی، استخوان و توده عضلانی بدن ما استفاده کند.

پس از تعیین این مقادیر، ترازو می‌تواند این اطلاعات را به هر برنامه تناسب اندام که برای ذخیره سازی و ردیابی استفاده می‌کنید، ارسال کند. اکثر ترازوها هر بار که روی آن قدم بگذارید این کار را به طور خودکار انجام می‌دهند. برنامه شما ابزارهای مختلفی برای ردیابی تغییرات این داده‌ها در طول زمان خواهد داشت و ممکن است به شما اجازه دهد اهدافی را برای خود تعیین کنید.

بسیاری از ترازوها با چندین برنامه تناسب اندام سازگار هستند و برخی از برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها معمولا رایگان هستند. ایده خوبی است که قبل از خرید ترازو مطمئن شوید از برنامه‌ای استفاده می کند که قبلاً استفاده می‌کردید یا مایل به استفاده از آن هستید.

 

بهترین دستگاه تصفیه هوا و خصوصیات آن‌را در مطلب زیر پیدا کنید:
راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا

 

ترازو هوشمند چقدر دقیق است؟

دقت ترازو دیجیتال

جواب این سوال بسیار سخت است و همه ترازوهای هوشمند کیفیت یکسانی ندارند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، این ترازوها توده چربی و توده بدون چربی شما را بر اساس سرعت حرکت الکتریسیته در قسمت پایین تنه شما تخمین می‌زنند. ترازوی دیجیتال هوشمند بر اساس خوانش‌هایش حدس می‌زند، اما عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد.

هیدراتاسیون

از آنجایی که این نتایج بیشتر بر اساس محتوای آب است، کم‌آب بودن بر خوانش‌ها تأثیر می‌گذارد. اگر دچار کم آبی شده‌اید، جریان الکتریکی کمی کندتر حرکت می‌کند. این موضوع باعث می‌شود ترازو فکر کند که شما محتوای چربی بیشتری دارید، که باعث می‌شود درصد چربی بدنتان بیشتر شود و در نتیجه به لاغری نزدیکی کمتری داشته باشید.

اگر آب زیادی نوشیده باشید، عکس این قضیه نیز صادق است. اگر محتوای آب بدن شما بالاتر از حد نرمال باشد، میزان درصد چربی بدن شما نیز کمتر است.

غذا خوردن

میزان چربی بدن شما نیز ممکن است بلافاصله بعد از غذا خوردن کمی کمتر محاسبه شود. اگر بعد از صرف غذا روی ترازو قرار بگیرید، میزان چربی بدن شما کمتر از حد طبیعی است. این موضوع ممکن است به دلایل زیادی از جمله بالا رفتن حجم مایعات و ساختار بدنی شکل بگیرد.

ورزش

بررسی آمار بلافاصله پس از ورزش نیز می‌تواند نتایجی با قابل اعتمادی کمتری به شما بدهد. ورزش باعث افزایش هدایت الکتریکی بدن ما می‌شود. این موضوع باعث می‌شود جریان سریعتر حرکت کند، که ترازو آن را به عنوان توده چربی کمتر نشان می‌دهد. ورزش متوسط ​​می‌تواند باعث کاهش قابل توجه توده چربی (و بیش از حد تخمین زده شدن توده بدون چربی) شود.

می‌بینیم که عوامل متعددی می‌توانند بر خوانایی که از ترازوهای هوشمند خود دریافت می‌کنیم، تأثیر بگذارند. برای اینکه مطمئن ترین نتایج را به دست آورید، باید هر بار خود را در همان زمان و با همان نوع لباس وزن کنید. همچنین سعی کنید برای نتایج دقیق تر، پاهای خود را در همان وضعیت روی ترازو قرار دهید.

اگر به صورت روزانه یا هفتگی وزن خود را اندازه گیری می‌کنید، سعی کنید شرایط را ثابت نگه دارید. توصیه می‌کنیم اول صبح بعد از رفتن به دستشویی خود را وزن کنید. به این ترتیب معده شما خالی است و هنوز مایعات مصرف نکرده‌اید (وزن خشک). این ساده ترین راه برای حفظ شرایط تا حد ممکن از وزنی به وزن دیگر است. در ضمن در نظر داشته باشید که ترازوهای FYI با ۴ الکترود معمولا دقیق تر از ترازوهای دارای ۲ الکترود هستند.

 

بهترین مدل های اتو مو برای خرید در سال 2022:
بهترین اتو مو

 

آیا ترازوهای هوشمند ارزش خرید دارند؟

ترازو هوشمند

اگرچه ترازوهای هوشمند در محاسبات خود بی‌نقص نیستند، اما ارزش زیادی دارند. به خصوص اگر اهل ردیابی داده باشید و از ابزارهای با فناوری پیشرفته خوشتان بیاید. حتی اگر اعدادی که می‌بینید ۱۰۰% دقیق نباشند، باز هم به شما ایده‌ای از عملکردتان می‌دهند. آنها همچنین برای مشاهده تغییرات در طول زمان مفید هستند.

اگر چنین است، حداقل تغییراتی که مشاهده می‌کنید، نسبتا دقیق خواهند بود. به هر حال این مهمترین چیز برای ردیابی داده‌های تناسب اندام است. می‌تواند روند را در طول زمان ببیند. این همان تغییری است که ما می‌خواهیم آن را دنبال کنیم. ما می‌خواهیم ببینیم که در طول زمان وزن کم می‌کنیم یا عضله به دست می‌آوریم.

و فراموش نکنیم که این ترازوهای هوشمند همچنان وزن بدن ما را نیز ردیابی می‌کنند. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این ترازو برای ردیابی خودکار وزن ما مفید است. بسیار راحت است که هر هفته روی ترازو قدم بگذارید و سپس بتوانید وزن خود را در طول زمان از گوشی خود ردیابی کنید.

اما ممکن است بپرسید این ترازو چقدر هزینه دارد؟ آنها در واقع به طرز شگفت آوری مقرون به صرفه هستند. قیمت بیشتر آنها با توجه به تکنولوژی که به شما می‌دهند بسیار مقرون به صرفته هستند و با ترازوی دیجیتال معمولی تفاوت کمی از نظر قیمت دارند.

به طور کلی، ما فکر می‌کنیم ترازوهای هوشمند ارزش سرمایه گذاری را دارند. هزینه آن کم است و اگر از ردیابی داده‌ها لذت می‌برید، فکر می‌کنیم از آنچه یک ترازو هوشمند می‌تواند ارائه دهد قدردانی کنید. اگر تلفن هوشمند ندارید یا از رایانه استفاده می‌کنید، این مبلغ اضافی پس انداز کنید.

هنگام مقایسه ترازوهای هوشمند، مطمئن شوید که به برنامه‌هایی که آن ترازو با آن سازگار است، نگاه کنید. ترازوهای مختلف با برنامه‌های مختلف سازگار هستند و برخی از آنها برنامه خاص خود را دارند که باید از آنها استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که با محصولی که در نظر دارید سازگار هستید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. aaaa

    سلام اینکه ترازوی هوشمند یک جریان الکتریکی پایین میفرسته ، به مرور زمان برای بدن مشکلی ندارد و مضر نیست ؟ (اگه طولانی مدت استفاده بشه یا کوتاه مدت)

    1. مریم سیفی

      پاسخ به aaaa

      سلام ممنون که کامنت گذاشتید. نه این جریان ها کاملا بی خطر هستند و در میزانی تعیین میشن که برای بدن مشکلی ایجاد نکنن. به شرطی که ترازویی که میخرین استاندارهای لازم رو داشته باشه. از برندهای معتبر خرید کنید بهتره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d9%88%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%8c-%da%86%d9%87-%d8%aa/
ads
ads