داغ ترین ها :
مایکروسافت به دنبال ساخت تراشه‌ای اختصاصی برای سری سرفیس

مایکروسافت به دنبال ساخت تراشه‌ای اختصاصی برای سری سرفیس

گزارش‌هایی وجود دارد که مایکروسافت برای رقابت نزدیک‌تر با اپل به دنبال طراحی تراشه‌ای توانمند برای سری سرفیس است. تراشه اختصاصی سرفیس می‌تواند عملکرد این محصولات را بهبود ببخشد.

 

برای خرید لپ تاپ و مشاهده قیمت سرفیس می توانید از فروشگاه آنلاین تکنولایف دیدن کنید.

 

تراشه اختصاصی سرفیس

برای چند سالی می‌شود که شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری به دنبال توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی برای محصولات خود هستند که می‌توان به شیائومی، اپل و هواوی اشاره کرد. در میان برخی از شرکت‌ها مانند اپل توانسته‌اند موفقیت‌های گسترده‌ای را در زمینه‌ی طراحی تراشه به دست آورند. همین امر نیز سبب شده تا شرکت‌های بیشتری علاقه‌مند به طراحی تراشه شوند.

گزارش‌هایی وجود دارد که مایکروسافت نیز می‌خواهد به دنبال طراحی تراشه برود. گویا ردموندی‌ها در لینکدین فرمی برای استخدام فردی متخصص در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی تراشه ارسال کرده‌اند. درواقع در متن فرم آمده که فرد مدنظر باید در زمینه‌ی طراحی تراشه، تخصص و سابقه‌ی بالایی داشته باشد و درواقع مدیریت بخش طراحی و توسعه‌ی تراشه را به عهده خواهد گرفت.

آنچه بیش از هر نکته‌ای احتمال ورود مایکروسافت به عرصه‌ی طراحی تراشه را افزایش می‌دهد، شایعاتی است که ردموندی‌ها با AMD برای طراحی و تولید تراشه همکاری خواهند کرد. گویا دو شرکت می‌خواهند تراشه‌ای مبتنی بر معماری آرم را طراحی کرده و از آن در لپ‌تاپ‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: سرفیس گو ۳ مایکروسافت معرفی شد

گویا تراشه‌ی مدنظر می‌تواند از نظر پردازش داده‌های گرافیکی به مراتب بهتر از تراشه‌های کوالکام عمل کند. پردازنده‌ی مرکزی نیز از هسته‌های کرتکس X1 استفاده خواهد کرد و برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز از معماری mRDNA 2 استفاده خواهد شد. چنین معماری به دستگاه اجازه می‌دهد از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند رهگیری پرتو برخوردار شود.

برای ارتباطات 5G نیز مایکروسافت به سراغ سامسونگ خواهد رفت تا مودم‌های 5G اگزینوس را در تراشه‌های جدید خود به کار گیرد. در حالی که صحت گفته‌ها هنوز توسط ردموندی‌ها تایید نشده است، اما گفته می‌شود که تراشه‌ی جدید بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید خواهد شد.

مایکروسافت لپتاپ استودیو

مایکروسافت لپ‌تاپ استودیو یکی از جدیدترین محصولات خانواده سرفیس است.

در این بین، مایکروسافت به سراغ مهندسان شرکت‌هایی ازجمله اینتل، AMD، انویدیا و کوالکام رفته تا تیم مهندسی خود را تکمیل کند؛ اتفاق دیگری که احتمال طراحی تراشه توسط ردموندی‌ها را افزایش می‌دهد.

مایکروسافت برای اولین بار نیست که تراشه‌ای اختصاصی را برای محصولات خود به کار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۹ ردموندی‌ها با همکاری کوالکام، تراشه‌ای به نام SQ1 را طراحی کردند تا در سرفیس پرو ایکس مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت معرفی شد

برخورداری از تراشه‌ای انحصاری می‌تواند به مایکروسافت کمک شایانی کند. درواقع ردموندی‌ها دیگر نیازمند شرکت دیگری برای تامین تراشه‌های مورد نیاز محصولات خود نخواهند بود. با این حال، باید دید که تراشه‌ی جدید مایکروسافت از چه عملکردی برخوردار است و آیا می‌تواند به رقابت با تراشه‌های اپل برود یا خیر.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3/
ads
ads