داغ ترین ها :
تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شد

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شد

کوالکام درنهایت تراشه پرچم‌دار نسل بعدی خود را معرفی کرد؛ تراشه‌ای به نام اسنپدراگون 8 نسل 1 که انتظار می‌رود در گوشی‌های هوشمند بالارده‌‌ی اندرویدی مورد استفاده قرار گیرد. در مقایسه با نسل گذشته باید گفت که کوالکام تغییرات اساسی در محصول جدید خود اعمال کرده که شامل استفاده از معماری جدید ARMv9 می‌شود.

 

برای مشاهده قیمت انوع گوشی گیمینگ به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

البته برای اینکه بدانیم تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 از چه توان پردازشی و امکاناتی برخوردار است، نیاز به انتظار طولانی‌مدت نداریم‌؛ زیرا شرکت‌های سازنده می‌خواهند هرچه سریع‌تر پرچم‌داران خود را همراه با تراشه‌ی جدید کوالکام روانه‌ی بازار کنند. درواقع پیش از پایان سال ۲۰۲۱ اولین گوشی هوشمند مجهز به چنین تراشه‌ای روانه‌ی بازار می‌شود.

در ابتدا باید گفت که انتظار می‌رود تراشه‌ی نسل بعدی کوالکام با نام متفاوتی معرفی شود، اما شرکت آمریکایی ترجیح داد الگوی انتخاب نام برای تراشه‌ی پرچم‌دار جدید خود را تغییر داده و آن را با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی کند. این تراشه درواقع اولین سیستم روی یک چیپ کوالکام محسوب می‌شود که همراه با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته می‌شود.

علاوه بر اینکه پردازنده‌ها با پیشرفت قابل توجهی همراه شده‌اند، اسنپدراگون 8 نسل 1 امکانات درخور توجهی در زمینه‌ی دوربین ارائه می‌دهد و می‌توان انتظار داشت که محصولات نسل بعدی اندرویدی از ماژول‌های دوربین با امکانات به مراتب بهتری برخوردار شوند.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1

پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی جدید کوالکام متشکل می‌شود از سه خوشه تا هسته‌ها را در خود جای دهند. خوشه‌ی اصلی شامل یک هسته‌ی Cortex X2 می‌شود که روی فرکانس ۳ گیگاهرتز کار می‌کند. در خوشه‌ی دوم، سه هسته‌ی Cortex A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز قرار گرفته و خوشه‌ی سوم نیز میزبان ۴ هسته‌ی Cortex A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز شده است.

از نظر عملکرد می‌توان گفت که پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون 8 نسل 1 نسبت به مدل موجود در اسنپدراگون ۸۸۸ از ۲۰ درصد بهبود عملکرد برخوردار است و در حدود ۳۰ درصد نیز انرژی کمتری مصرف می‌کند. از نظر پردازنده‌ی گرافیکی نیز آدرنوی جدید می‌تواند ۳۰ درصد بهبود عملکردی را در کنار ۲۵ درصد مصرف کمتر انرژی ارائه دهد.

کوالکام سه قابلیت نیز در نظر گرفته تا توسعه‌دهندگان بازی‌های اندرویدی بتوانند با استفاده از آن‌ها، حالات مختلفی را برای تجربه‌ی بازی در نظر بگیرند. یکی از این حالات اجازه می‌دهد که توسعه‌دهندگان بتوانند تعادلی میان عملکرد پردازنده‌ها و مصرف انرژی ایجاد کنند.

 

برندهای با کیفیت جدید را دنبال کنید:
بهترین گوشی ریلمی

 

پردازنده گیمینگ جدید اسنپدراگون

ویژگی دیگر که موتور موشن فریم آدرنو نام دارد به پردازنده‌ی گرافیکی اجازه می‌دهد فریم ریت بازی‌ها را دو برابر کند، اما تغییری در مصرف انرژی صورت نگیرد. این ویژگی همچنین قادر است فریم ریت را به صورت ثابت نگه داشته و مصرف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

از امکانات دیگری نیز که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد حالت Volumetric rendering است که کیفیت نورپردازی بازی‌های موبایل را می‌تواند تا سطح بازی‌های دسکتاپ افزایش دهد. کوالکام به ویژگی سایه‌زنی نرخ متغیر یا VRS نیز توجه داشته و نسخه‌ای حرفه‌ای‌تر از آن را طراحی کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند کیفیت بصری بازی‌های خود را افزایش دهند.

کوالکام با برخی از بزرگ‌ترین استودیوهای سازنده‌ی بازی‌های اندرویدی همکاری نزدیکی را شروع کرده تا بتوانند از امکانات موجود در اسنپدراگون 8 نسل 1 در ساخت بازی‌های جدیدشان استفاده کنند یا بازی‌های فعلی خود را با توجه به این امکانات، به روز کنند.

ساختار پردازنده تراشه اسنپدراگون هشت نسل یک

تراشه جدید کوالکام دارای مودم X65 5G است که از هر دو باندهای sub-6 و mmWave پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در تئوری، سرعتی بالغ بر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. از امکانات دیگر این مودم می‌توان به پشتیبانی از Wi-Fi 6 و 6E اشاره کرد.

بلوتوث نیز دستخوش تغییراتی شده تا امکان استریم موسیقی بی‌اتلاف از طریق بلوتوث LE در اختیار کاربران قرار گیرد. چنین ویژگی اجازه می‌دهد که برای مثال از گوشی هوشمندتان، موسیقی را به دستگاه‌های متعدد مانند بلندگوهای بلوتوثی، هندزفری و موارد دیگر استریم کنید.

انتظار می‌رود سال آینده میلادی شاهد عرضه‌ی محصولات مختلفی باشیم که همراه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی و سپس به بازار سراسر دنیا عرضه می‌شوند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-8-%d9%86%d8%b3%d9%84-1/
ads
ads