داغ ترین ها :
تراشه تنسور پیکسل 6 احتمالا ترکیب متفاوتی خواهد داشت

تراشه تنسور پیکسل 6 احتمالا ترکیب متفاوتی خواهد داشت

مدتی قبل عکس‌هایی رسمی از گوگل پیکسل ۶ و گوگل پیکسل ۶ پرو منتشر شد که حاکی از طراحی جدید و خاص این دو گوشی گوگل داشت. همچنین طبق اطلاعات گوشی‌های جدید گوگل از تراشه‌ای به نام تنسور استفاده می‌کنند. این تراشه ظاهرا در لیست بنچمارک GeekBench دیده شده و قصد داریم در این متن به این تراشه و اطلاعات موجود از آن بپردازیم. شرکت Mountain View اطلاعات زیادی از این تراشه منتشر نکرده است، اما حالا این تراشه در لیست GeekBench دیده شده و به نظر می‌رسد که از نظر ساختاری تفاوت‌های زیادی با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون داشته باشد.

طبق شایعات موجود گوگل در حال توسعه این تراشه با همکاری شرکت سامسونگ است اما این تفاوت ساختاری موجود چیست؟ چه چیزی تراشه جدید پیسکل‌های گوگل را متفاوت می‌کند؟

 

شما می توانید بهترین قیمت روز گوشی را در سایت تکنولایف مشاهده کنید.

 

پیکسل ۶ از دو هسته X1 برخوردار است

تراشه تنسور از دو هسته Cortex X1 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز دارد و دو هسته با قدرت متوسط با فرکانس 2.25 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف با فرکانس 1.8 گیگاهرتز آن را همراهی می‌کنند.

این چیدمان هسته‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ چرا که تراشه‌های پرچمدار اگزینوس و اسنپدراگون یک هسته پر قدرت، سه هسته با قدرت متوسط و چهار هسته کم مصرف دارند.گوگل پیکسل 6

حتی گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون 898 و اگزینوس 2200 به یک هسته اصلی X2 مجهز می‌شوند که ۱۶ درصد قدرت بیشتری نسبت به هسته X1 دارد.

نسخه‌ای از گوگل پیکسل ۶ که در بنچمارک GeekBench دیده شده ۱۲ گیگابایت حافظه رم داشته و توانسته در قسمت تک هسته‌ای نمره ۴۱۴ و در قسمت چند هسته‌ای نمره‌ی ۲۰۷۴ را به ثب برساند و این در صورتی است که برای مثال گلکسی زد فولد ۳ با تراشه اسنپدراگون 888 در همین تست توانسته به ترتیب اعداد ۱۱۱۳ و ۳۵۳۸ را به دست بیاورد.

اگر این اطلاعات صحیح باشند به احتمال زیاد گوگل و سامسونگ عملکرد این تراشه را بهینه‌تر کرده و پایداری آن را افزایش می‌دهند تا بهتر بتواند با رقبای خود رقابت کند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-6/
ads
ads