داغ ترین ها :
تراشه تنسور گوگل همراه با سری پیکسل 6 معرفی شد

تراشه تنسور گوگل همراه با سری پیکسل 6 معرفی شد

گوگل در کنار گوشی‌های هوشمند جدید سری پیکسل 6 تراشه‌ای به نام تنسور را معرفی کرده که قادر به ارائه‌ی توان پردازشی قابل توجهی است. سران گوگل لحظاتی پیش در رویداد بزرگ این شرکت، تراشه‌ی تنسور را برای سری گوشی هوشمند پیکسل 6 معرفی کردند. از نظر توان پردازشی باید بگوییم که تنسور قادر است توان پردازشی در حد اسنپدراگون ۸۸۸، اگزینوس ۲۱۰۰ و A14 بیونیکی اپل را ارائه می‌دهد.

 

لیست قیمت روز گوشی های موبایل را می توانید در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

البته گوگل در طراحی و ساخت تراشه‌ی تنسور دست تنها عمل نکرده و از شرکت سامسونگ کمک گرفته است. درواقع تنسور بر مبنای معماری ساخته شده که در اگزینوس ۹۸۵۵ استفاده شده بود. تنسور را می‌توان یکی از برترین تراشه‌هایی دانست که مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده و قادر است عملکرد قابل توجهی را در کنار مصرف بهینه‌ی انرژی در اختیار محصولات سری پیکسل 6 قرار دهد.

تراشه تنسور گوگل

تسنور دارای پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای است که هسته‌های آن در سه خوشه قرار می‌گیرند. خوشه‌ی اول را ۴ هسته‌ی کرتکس A55 با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز، خوشه‌ی دوم را ۲ هسته‌ی کرتکس A78 با فرکانس ۲/۲۵ گیگاهرتز و خوشه‌ی سوم را نیز ۲ هسته‌ی کرتکس X1 با فرکانس ۲/۸ گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز تنسور از پردازنده‌ی Arm Mali-G78 استفاده می‌کند.

تنسور علاوه بر اینکه از ارتباطات 4G پشتیبانی می‌کند از ارتباطات 5G نیز برخوردار است. همین امر سبب شده تا محصولات جدید گوگل که از تنسور برخوردار هستند به محصولاتی اقتصادی در میان گوشی‌های پرچم‌دار با مودم 5G تبدیل شوند.

سران گوگل وعده داده‌اند که پردازنده‌ی تنسور می‌تواند ۷۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌ی موجود در پیکسل 5 داشته باشد و از نظر پردازنده‌ی گرافیکی نیز کاربران با بهبود عملکرد ۳۷۰ درصدی مواجه خواهند شد. برای محافظت از داده‌های کاربران نیز تراشه‌ی امنیتی تایتان M2 در تراشه‌ی تنسور استفاده شده است.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که تنسور در نقد و بررسی‌ها چگونه ظاهر خواهد شد و آیا می‌تواند نظر کارشناسان حوزه‌ی فناوری را به خود جلب کند یا خیر.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/
ads
ads