داغ ترین ها :
تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ معرفی شد؛ تراشه‌ای پرچم‌دار و پرقدرت

تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ معرفی شد؛ تراشه‌ای پرچم‌دار و پرقدرت

شرکت مدیاتک از تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ رونمایی کرد. تراشه‌ای پرچم‌دار که یکسری از ویژگی‌ها را برای اولین‌بار به دنیای گوشی‌های همراه آورده است.

تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ و اولین ویژگی‌ها در دنیای موبایل

تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ اولین تراشه‌ای در دنیا است که به هسته Arm Cortex-X3 مجهز شده که فرکانس آن روی ۳٫۰۵ گیگاهرتز قرار گرفته است. این پردازنده بر اساس معماری ARMv9 توسعه پیدا کرده است.

پردازنده این تراشه از سه هسته Arm Cortex-A715 بهره می‌برد که با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. چهار هسته Arm Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز هم روی پردازنده این تراشه دیده می‌شود. باید به این موضوع اشاره کنیم که این تراشه با نسل دوم تکنولوژی ۴ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است.

دومین ویژگی بهبودیافته روی این تراشه را در بخش پردازنده گرافیکی مشاهده می‌کنیم. این تراشه به پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 مجهز شده که از Ray-Tracing به صورت سخت‌افزاری برخوردار است. این ویژگی را هم برای اولین‌بار در دنیای موبایل مشاهده می‌کنیم.

این پردازنده گرافیکی پرچم‌دار ویژگی‌هایی مانند Variable Rate Shading یا VRS و ARM Fixed Rate Compression یا AFRC را به همراه می‌آورد و سرعت یادگیری ماشینی را دوبرابر می‌کند.

شرکت مدیاتک از نسل ششم AI Processing Unit یا همان APU 690 بهره می‌برد. عملکرد APU این تراشه در مقایسه با مدل قبلی ۳۵ درصد بهتر شده است.

تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ از رم‌های بسیار سریع LPDDR5X و از حافظه‌های USF 4 پشتیبانی می‌کند.

تراشه جدید شرکت مدیاتک از وضوح تصویر تا 5K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، وضوح WHQD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و Full HD با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این تراشه از وای-فای ۷ با سرعتی تا ۶٫۵ گیگابیت برثانیه پشتیبانی خواهد کرد. برخورداری از بلوتوث ۵٫۳ هم از دیگر ویژگی‌های این تراشه خواهد بود.

تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ از The Imagiq 890 IPS بهره می‌برد که به صورت پیش‌فرض از RGBW پشتیبانی می‌کند و ۳۴ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. مدیاتک از تکنولوژی eXtreme Power Saving بر اساس هوش مصنوعی برخوردار است که باز هم ۳۰ درصد از مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

اولین گوشی‌ها با تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ در اواخر سال ۲۰۲۲ راهی بازار می‌شود. نزدیک به دو ماه تا پایان سال ۲۰۲۲ باقی مانده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%af%db%8c%d9%85%d9%86%d8%b3%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%b9%db%b2%db%b0%db%b0/
ads
ads