داغ ترین ها :
تراشه 5 نانومتری سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی در راه است

تراشه 5 نانومتری سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی در راه است

طبق گزارش‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده است، تراشه جدید سامسونگ از نظر توان پردازشی، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به اگزینوس ۱۰۸۰ خواهد داشت.

لیست قیمت و مشخصات گوشی های سامسونگ را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت روز گوشی سامسونگ

 

اگزینوس ۱۰۸۰ اولین تراشه‌ای بود که سامسونگ مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخت و سپس آن را در محصولات میان‌رده استفاده کرد. پس از آن، اگزینوس ۲۱۰۰ معرفی شد که توان پردازشی در حد تراشه‌های پرچم‌دار اپل و کوالکام ارائه می‌دهد.

حال، به نظر می‌رسد زمان معرفی تراشه جدید سامسونگ فرا رسیده است؛ تراشه‌ای که برای استفاده در محصولات پایین‌رده طراحی و توسعه داده شده است. گفته شده که تراشه جدید سامسونگ از نظر توان پردازشی از اگزینوس ۱۰۸۰ نیز پایین‌تر خواهد بود.

در متن گزارش اشاره شده که تراشه جدید سامسونگ با نام اگزینوس ۱۲۸۰ معرفی خواهد شد. با این حال، توان پردازشی پردازنده مرکزی و گرافیکی آن هنوز مشخص نیست. با این حال، نسبت به اگزینوس ۱۰۸۰ ضعیف‌تر خواهند بود. سامسونگ در اگزینوس ۱۰۸۰ از پردازنده‌ی گرافیکی Mali G78 MP10 استفاده می‌کند و پردازنده‌ی مرکزی نیز تشکیل یافته است از چهار هسته‌ی کرتکس A78 و چهار هسته‌ی کرتکس A55s.

انتظار می‌رود اگزینوس ۱۲۸۰ اولین تراشه‌ای با لیتوگرافی ۵ نانومتری باشد که برای محصولات اقتصادی ساخته خواهد شد. در حال حاضر می‌توان به اگزینوس ۱۰۸۰ و اسنپدراگون 780G اشاره کرد که با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده‌اند؛ اما مناسب برای گوشی‌های هوشمند اقتصادی نیستند.

انتظار می‌رود تراشه‌ی جدید در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) معرفی شود. گفته شده که سامسونگ در نظر دارد سه تراشه‌ی جدید را رونمایی کند؛ تراشه‌هایی که شامل اگزینوس ۲۲۰۰، اگزینوس ۱۲۸۰ و تراشه‌ی دیگری با نام نامشخص می‌شوند.

نظرشما کاربران تکنولایف در رابطه با تولید تراشه‌ی جدید سامسونگ چیست؟ ساخت چنین تراشه‌ای به سامسونگ اجازه خواهد داد که گوشی‌های هوشمند پایین‌رده‌ای با قیمتی به مراتب ارزان‌تر به بازار عرضه کند. در حال حاضر مشخص نیست که کدام محصول از تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده خواهد کرد؛ اما انتظار می‌رود شامل سری گلکسی A باشند.

 

آخرین اخبار از محصولات سامسونگ:

گوشی A33 5G سامسونگ در چهار رنگ متنوع عرضه می‌شود

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-5-%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads