داغ ترین ها :
اپل تراشه M1 Ultra را با پردازنده ۲۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۶۴ هسته‌ای معرفی کرد

اپل تراشه M1 Ultra را با پردازنده ۲۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۶۴ هسته‌ای معرفی کرد

اپل مدل جدیدی از تراشه‌های M1 را با نام M1 Ultra معرفی کرد. تراشه M1 Ultra قوی‌ترین تراشه ساخته شده بر اساس معماری ARM است که به شکل خاص برای مک استودیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع می‌توانیم بگوییم که تراشه M1 Ultra از دو تراشه M1 Max تشکیل شده که به یکدیگر متصل شده‌اند. اپل از معماری خاصی با نام UltraFusion برای ارتباط دو تراشه M1 Max استفاده کرده است. اپل به این موضوع اشاره کرده که این تراشه جدید نزدیک به ۲.۵ ترابایت پهنای باند دارد.

پردازنده M1 اولترا اپل

از آنجایی که برای ساخت M1 Ultra از دو تراشه M1 Max استفاده شده، این تراشه جدید از پردازنده‌ای با ۲۰ هسته و پردازنده گرافیکی با ۶۴ هسته و Neural Engine با ۳۲ هسته استفاده می‌کند. همه این اعداد دو برابر تراشه M1 Max هستند.

اپل برای اینکه نشان دهد عملکرد M1 Ultra در مقایسه با مدل‌های قبلی چقدر بهبود یافته، اطلاعاتی هم در این زمینه منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده تراشه M1 Ultra نزدیک به ۹۰ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با پردازنده Core i9-12900K شرکت اینتل دارد و همچنین ۱۰۰ وات هم کمتر انرژی مصرف می‌کند. تراشه M1 Ultra از نظر قدرت هم بسیار قوی‌تر از تراشه 12900K اینتل عمل می‌کند.

مشخصات پردازنده m1 ultra اپل

حالا بد نیست به عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه نگاهی داشته باشیم. پردازنده گرافیکی این محصول از ۶۴ هسته بهره می‌برد و ۲۰۰ وات انرژی کمتری در مقایسه با RTX 3090 مصرف می‌کند. قدرت پردازنده گرافیکی تراشه M1 Ultra هم به مراتب بیشتر از کارت گرافیکی RTX 3090 خواهد بود.

 

شاید نیاز داشته باشید:
لیست پردازنده های ویندوز 11

 

مقایسه پردازنده m1 ultra اپل

از نظر پهنای باند هم باید بگوییم که تراشه M1 Ultra از مدل‌های قبلی خود بسیار بهتر عمل کرده است. پهنای باند این محصول به ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. از طرف دیگر مشخص شده که تراشه M1 Ultra را می‌توان با ۱۲۸ گیگابایت رم در اختیار داشت.

از آنجایی که M1 Ultra از همه نظر دوبرابر بهتر از M1 Max عمل می‌کند، عملکرد جالب توجهی در Decoding فایل‌های رسانه‌ای مختلف دارد. به طور مثال باید به این موضوع اشاره کنیم که این تراشه می‌تواند هم‌زمان ۱۸ استریم با کیفیت 8K ProRess داشته باشد. این تراشه از ۵ صفحه نمایش هم‌زمان هم پشتیبانی می‌کند. به شکل خاص باید بگوییم که چهار صفحه نمایش می‌توانند 6K باشند و یک نمایشگر هم می‌تواند 4K باشد.

استدیو دیسپلی اپل

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-m1-ultra/
ads
ads