داغ ترین ها :
ترفندهای اپلیکیشن waze

ترفندهای اپلیکیشن waze

اپلیکیشن waze یک نرم افزار قدرتمند مسیریابی متعلق به گوگل است که با استفاده از جی‌پی‌اس، امکان جهت‌یابی و تعیین بهترین مسیر را در حین رانندگی مهیا می‌کند. نرم افزار waze که اکنون در اوج خود به سر می‌برد، توسط یک استارتاپ توسعه داده شد و در سال 2013 با مبلغ 1.03 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد. در این مقاله بهترین ترفندها و نکات کاربردی برای استفاده از اپلیکیشن waze را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بیشترین بهره را از برنامه waze ببرید. پس در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید.

بهترین نکات و ترفندهای اپلیکیشن waze

با همراه داشتن اپلیکیشن قدرتمند waze دیگر گم شدن معنا ندارد. ویز در ایران سر و صدای زیادی داشته است. در واقع در اواخر سال 95 بود که این نرم افزار مسیریابی فیلتر و از کافه بازار حذف شد. بسیاری از تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی از این اپلیکیشن به عنوان مسیریاب استفاده می‌کردند. به همین دلیل فیلترینگ waze که یک دستور قضایی بود منجر به ایجاد مشکل و اختلال در کار بسیاری از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شد. در این بخش چند مورد از ترفندهایی را که به واسطه آن می‌توان به بهینه‌ترین شکل ممکن از اپلیکیشن ویز استفاده کرد را بررسی می‌کنیم چون شاید بسیاری از کاربران ویز با همه قابلیت‌های این برنامه مسیریاب آشنایی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در گوشی های اندروید و آیفون

1) بر اساس علایق خود آیکون‌های نقشه را تنظیم کنید

به منوی setting بروید و Display & map را انتخاب کنید. سپس Details را باز کنید و در فهرست پیش رو می‌توانید آیکون‌های مختلف را به نقشه اضافه کنید یا حذف کنید. از این فهرست می‌توانید استفاده کنید تا نقشه را مطابق سلیقه خود شخصی‌سازی کنید، آیکون‌های اضافی را غیرفعال کنید تا نقشه شلوغ نشود. سعی کنید حتما مواردی که به آن‌ها نیاز دارید و پرکاربرد هستند را نگه دارید. مثلا مواردی مانند پلیس، تصادفات، ترافیک‌ها، ساخت‌وسازها و برخی موارد کاربردی دیگر لازم است حتما در نقشه نگه داشته شود.

مسیریاب ویز
در واقع اپلیکیشن waze بر اساس اطلاعاتی که از محیط اطراف می‌گیرد به طور اتوماتیک مسیری را انتخاب می‌کند که قطعا کوتا‌ه‌ترین مسیر ممکن برای رسیدن به مقصد خواهد بود. البته برخی موارد نیز وجود دارد که به دلیل در نظر نگرفتن همه عوامل موثر بهینه‌ترین مسیر را انتخاب نمی‌کند پس باید دقت کنیم داده‌هایی که در اختیار آن قرار می‌دهیم کامل باشد.

2) زمان رانندگی خود را با استفاده از Arrive at تنظیم کنید

با استفاده از گزینه Arrive at می‌توانید زمانی که هر مسیر شما را به مقصد می‌رساند را تعیین کنید. اپلیکیشن ویز با مقایسه همزمان با ترافیک، بهترین بازه زمانی پیشنهادی برای شروع مسیر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مواقعی که می‌خواهید کاملا سروقت و خوش موقع به مقصد برسید این گزینه برای شما بسیار کارآمد است.

3) با waze حدود زمان رسیدن به مقصد (ETA ) خود را به اشتراک بگذارید

با استفاده از این گزینه شما می‌توانید حدود زمان رسید به مقصد را برای دوستان یا اعضای خانواده خود به صورت لحظه‌ای ارسال کنید تا در صورت بروز کوچکترین مشکل و چالشی مانند ترافیک سنگین آن‌ها از وضعیت شما باخبر شوند. برای فعال کردن آن تنها کافیست گزینه Send ETA را روشن کنید تا فهرست مخاطبین برای شما باز شود و عملیات مورد نظر را انجام دهید.

4) نقشه waze خود را با اطلاعات کاربردی ویرایش کنید

بهتر است در نقشه ویز خود اطلاعات کاربردی نگه دارید. در حال حاضر می‌توانید یک مکان خاص را نشانه‌گذاری کنید، گزارش ثبت کنید یا خیابانی را روی نقشه ویرایش و آن را دقیق‌تر کنید. برای افزودن مکان می‌توانید بر روی گزینه نارنجی رنگ Reports بر روی گوشه پایین نقشه جهت‌یابی کلیک کنید و پس از آن Places را انتخاب کنید.
پس از آن ویز از شما می‌خواهد تا از مکان مورد نظرتان تصویر ارسال کنید و تعیین کنید که آیا مکان مورد نظر مسکونی است یا تجاری. پس از آن که برچسب‌گذاری کردید بر روی گزینه Done کلیک کنید تا موقعیت مکانی مذکور بر روی نقشه ذخیره شود. شما می‌توانید نقشه را با استفاده از گزارش‌های عمومی در خصوص رخدادهای در حال تغییر، به روزرسانی کنید. مثلا تغییر قیمت بنزین، بسته شدن جاده‌ها، خطرات جاده‌ای و موارد مشابه آن از جمله گزارش‌ها هستند.

نقشه waze
در نهایت اگر می‌خواهید اپلیکیشن waze خود را دقیق‌تر ویرایش کنید، می‌توانید به صفحه ویرایش نقشه ویز سر بزنید. با ثبت نام در این سرویس، ویز شما را متوجه آموزش‌هایی خواهد کرد تا به واسطه آن‌ها بتوانید جاده‌ها و محل‌ها را بیشتر با دنیای واقعی همسان کنید.

5) تنظیم اپلیکیشن waze برای موتور سیکلت

از بهترین مواردی که برای اپلیکیشن ویز در نظر گرفته شده است وجود تنظیمات مخصوص برای موتورسیکلت‌ها می‌باشد. برای یافتن آن، به Setting بروید و از آن‌جا Navigation را انتخاب کنید. در میان گزینه‌های موجود به دنبال Vehicle Type بگردید. پس از آن در میان وسیله نقلیه می‌توانید از میان خودرو شخصی، تاکسی، موتور سیکلت و خودروی الکتریکی یکی را انتخاب کنید. اگر اپلیکیشن را بر روی حالت موتورسیکلت تنظیم کنید، ویز حالت‌های مخصوص یک موتورسوار را برای شما لحاظ خواهد کرد و با توجه به آن بهترین مسیر را پیشنهاد خواهد داد.

6) تنظیمات مربوط به حالت گویا

شما با مراجعه به بخش تنظیمات صدای جهت‌دهی می‌توانید تعداد زیادی صدای متفاوت را برای پخش انتخاب کنید. برای فعال کردن آن باید به منوی Settings بروید، Sound & voice را انتخاب کنید و در نهایت Voice directions را فعال کنید. ویز در این حالت در میان چندین و چند صدای مختلف از سراسر جهان و با در نظر گرفتن گویش‌ها و لهجه‌های متفاوت برای شما حق انتخاب قائل شده است.
قابلیت دیگری که waze داراست امکان ذخیره صدای خودتان یا شخص دیگری که دوست دارید برای استفاده به جای دستورالعمل‌های تعیین مسیر است. البته باید برای این کار برای همه مراحل دستورالعمل‌های مختلف صدا ضبط کنید.

7) برای سفرهای طولانی خود وقفه تعیین کنید

همزمان که در حال اجرای دستورالعمل‌های تعیین شده مربوط به مسیر مقصد خود هستید می‌توانید صفحه را از پایین به بالا بکشید تا مرکز کنترل مسیر ظاهر شود. یکی از گزینه‌هایی که اینجا وجود دارد Add a stop است. معمولا در کنار آن آیکون‌های دیگری نیز برای غذا، بنزین، پارکینگ و… نیز وجود دارد.
اگر قبلا مکانی را ذخیره کرده‌اید، می‌توانید از قسمت علاقه‌مندی‌ها یک وقفه دلخواه انتخاب کنید یا در حوالی موقعیت مکانی خود جستجو کنید تا یک وقفه به مسیر خود اضافه کنید. این قابلیت فوق‌العاده برای سفرهای جاده‌ای و تفریحی که در بین مسیر قصد دارید یک استراحت کوتاه داشته باشید بسیار مفید و کاربردی است.

8) رویدادهای تقویم خود را با waze همگام کنید

برای فعال کردن این گزینه به Setting بروید و بخش Planned drives را انتخاب کنید. با این کار امکان اتصال به یکی از تقویم‌های خود را خواهید داشت. با چنین ترفندی می‌توانید رویدادهای مختلف روی تقویم خود را انتخاب کنید. تا زمانی که فضاهای خالی در تقویم شما پر شده باشد، ویز قادر خواهد بود تا بهینه‌ترین مسیر را به آن‌ها لینک کند. اگر شما نیز از افرادی هستید که به مکان‌های جدید زیادی می‌روید با استفاده از اپلیکیشن ویز به راحتی می‌توانید رویدادهای مختلف را مدیریت کنید.

 

9) برای مناطقی که اینترنت ضعیف دارند، نقشه دانلود کنید

اگر احتمال این وجود دارد که در حین رانندگی به سوی مقصدتان اینترنت شما ضعیف یا قطع شود شما می‌توانید برای استفاده آفلاین، نقشه‌ها و دستورالعمل‌های لازم را دانلود کنید. البته این مورد در حال حاضر فقط برای سیستم عامل اندروید قابل دسترسی می‌باشد.
شما می‌توانید به منوی Setting بروید و Display & map را انتخاب کنید. به پایین فهرست بروید، Data transfer را پیدا و انتخاب کنید. در کنار پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود می‌توانید گزینه Download traffic info را مشاهده کنید تا مطمئن شوید که این گزینه فعال است. با داشتن چنین قابلیتی می‌توانید تمام مسیرهایی که ساخته می‌شوند به همراه دستورالعمل‌ها را دانلود کنید. پس قادر خواهید بود در صورت عدم اتصال به اینترنت نیز جهت‌یابی کنید.

نقشه ویز
10) نمایش هزینه ایستگاه‌های پرداخت عوارض برای سفرهای جاده‌ای

در سال 2020 اپلیکیشن ویز این قابلیت جدید را اضافه کرد. اکنون این برنامه مبالغ عوارض جاده‌ای طی مسیر پیش روی شما در کشورهای کانادا و ایالات متحده نمایش می‌دهد. این قابلیت جدید نه تنها وجود ایستگاه‌های پرداخت عوارض در جاده مورد نظر شما را نمایش خواهد داد، بلکه مبلغ دقیقی که در هر یک از ایستگاه‌های عوارضی بایستی پرداخت نمایید را نیز اعلام می‌کند.

11) فعال سازی هشدار سرعت غیرمجاز

برنامه waze قابلیت ارائه هشدار در سرعت‌های غیرمجاز را دارد. این اپلیکیشن حتی می‌تواند سرعت مجاز در جاده‌ها و مسیرهای مختلف را برای شما نمایش دهد. اگر خواستید این گزینه را فعال کنید کافیست به بخش Setting، سپس Speedometer را انتخاب کنید. گزینه Play Alert Sound را به حالت فعال در آورید تا قابلیت ارائه هشدار برای سرعت غیرمجاز فعال شود.

12) هنگام رانندگی به کتاب‌های صوتی گوش دهید

اپلیکیشن waze به شما امکان گوش دادن به برنامه‌های مختلف از طریق اپلیکیشن خود را می‌دهد. شما می‌توانید همه اطلاعات ناوبری خود را از طریق پلتفرم‌هایی مانند Spotify یا Pandora دریافت کنید. اگرچه منحصربه‌فرد ترین همکاری ویز با Audible بوده است. پس شما از طریق آن نیز می‌توانید در هنگام رانندگی به هر کتاب صوتی که خواستید همراه با هشدارهای یکپارچه در مسیر پیش روی شما گوش دهید. شما می‌توانید این مورد را با رفتن به Settings و رفتن به قسمت Audio Player section فعال کنید. همچنین می‌توانید به Audible خود متصل شوید و با ویز خود نیز ارتباط برقرار کنید.

13) یادآور کودک از دیگر ویژگی‌های قابل توجه waze

از ویژگی‌های مهمی که به تازگی به این اپلیکیشن اضافه شده است یادآور کودک می‌باشد. با فعال کردن این گزینه هنگام رسیدن به مقصد یک یادآور بررسی خودرو حاوی پیام سفارشی که می‌توانید در همین بخش تعیین نمایید، دریافت خواهید کرد. بدوین وسیله حواستان بیشتر از قبل جمع خواهد بود و کودک خود را در خودرو فراموش نخواهید کرد.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله با ما همراه بودید مشاهده کردید که به بررسی ترفندهای اپلیکیشن قوی و محبوب waze پرداختیم. شما نیز می‌توانید برای بهره‌مندی از امکانات مختلف این برنامه مسیریابی، آن را دانلود کنید و ترفندهای مورد نظر و لازم را برای خود اعمال کنید. اگر شما نیز اطلاعات جذاب و کاربردی درباره ترفندهای مربوط به اپلیکیشن waze دارید می‌توانید با دیگر کاربران مجله تکنولایف به اشتراک بگذارید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-waze/
ads
ads