داغ ترین ها :
15 ترفند عکاسی با دوربین گوشی آیفون که نمیدانید

15 ترفند عکاسی با دوربین گوشی آیفون که نمیدانید

در سال‌های اخیر دوربین گوشی‌های هوشمند به طرز قابل‌توجهی پیشرفت کرده است، بخصوص گوشی‌های آیفون که به کاربران امکان می‎‎‌دهد تا بدون نیاز به یادگیری دانش تخصصی عکاسی، عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کنند. در این مقاله، ما نکات، ترفندها و ویژگی‌های مخفی دوربین آیفون را برای عکسان مبتدی بیان می‌کنیم که با فراگیری و به‌کارگیری آن بتوانند عکس‌های جذابی را ثبت کنند. البته ناگفته نماند که برای به‌کارگیری این ترفندها شما نیاز به یک آیفون دارید که ویژگی‌هایی مانند حالت شب، حالت عریض و غیره را دارا باشد که معمولاً در مدل‌های جدیدتر گنجانده شده است. پس با ترفند عکاسی با آیفون و تنظیماتی باید از دوربین ایفون بدانید، همراه باشید.

 

برای خرید گوشی های اپل، قیمت گوشی ایفون را در سایت تکنولایف ببنید.

 

1. تنظیمات نوردهی

تنظیمات نور دوربین ایفون

درست همانند دوربین‌های DSLR و Mirrorless برنامه دوربین آیفون، به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات نوردهی را کاهش یا افزایش دهید. اگر از برنامه دوربین آیفون استفاده می‌کنید، می‌توانید روی هر قسمتی از صحنه که مد نظرتان است ضربه بزنید و انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا به نوردهی ایدئال خود برسید. همچنین برنامه‌های شخص ثالثی نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا تنظیماتی نظیر دیافراگم، ISO، سرعت شاتر و غیره را به صورت دستی تنظیم کنید.

 

 

2. قفل فوکوس بر روی سوژه

قفل فوکوس بر روی سوژه: ترفند عکاسی ایفون

هنگامی که در گوشی آیفون انگشت خود را بر روی منطقه‌ای نگه‌داشته و بفشارید، یک گرافیک کوچک AE/AF Lock در بالای ناحیه‌ای که انتخاب کرده‌اید ظاهر می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود تا در صورت لرزش تصادفی دوربین، سوژه شما فوکوس خود را حفظ کند. به لطف این ویژگی شما می‎توانید دوربین را به طرز دلخواهی بچرخانید تا زاویه موردعلاقه خود را پیدا کنید.

3. استفاده از خطوط راهنما

ترفند عکاسی با ایفون: استفاده از خطوط راهنما

برنامه تنظیمات را از صفحه اصلی iPhone انتخاب کنید و سپس Camera را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Grid را روشن کنید. با فعال‌کردن این قابلیت یک شبکه از خطوط بر روی دوربین شما ظاهر می‌شود که با در اختیار داشتن آن می‌توانید عکس‌های جذابی را به ثبت برسانید. به کمک این ابزار شما می‌توانید به راحتی متوجه شوید که آیا سوژه شما در خط ثلث قرار دارد یا خیر! همچنین این روش برای درک بهتر نظریه قانون نقاط طلایی مفید است.

 

بهترین گوشی از لحاظ دوربین کدام است؟ مقاله محبوب بهترین دوربین گوشی در تکنولایف را از دست ندهید.

 

4. حالت Burst Mode برای ثبت عکس‌های اکشن

ترفندهای دوربین ایفون: حالت Burst Mode برای ثبت عکس‌های اکشن

برای فعال کردن این قابلیت کافی است تا از منو تنظیمات گزینه دوربین را انتخاب کنید و سپس گزینه Use Volume Up for Burst را فعال کنید. هنگام ثبت عکس، دکمه Volume Up را نگهدارید تا n فریم را در یک لحظه را ثبت کنید. هنگامی که صحبت از ثبت عملکرد در زمان مناسب می‌شود، شما می‌توانید با این قابلیت عکس‌های بهتری را ثبت کنید. این ویژگی برای عکاسی ورزشی عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

5. عکس‌برداری التراواید

عکسبرداری اولترا واید با ایفون

از آیفون 11 به بعد، گوشی‌های اپل به یک سنسور التراواید مجهز شدند که به شما امکان می‌دهد تا طیف وسیع‌تری از فضا پیشروی خود را در تصویر ثبت کنید.

 

راهکارهایی را برای حل مشکل خالی شدن باتری ایفون و ایپد بررسی کردیم که می توانید در مقاله حل مشکل باتری آیفون بخوانید.

 

6. بزرگ‌نمایی از نوع اپتیکال

ترفند دوربین ایفون: بزرگ‌نمایی از نوع اپتیکال

استفاده از لنز تله‌فوتو در آیفون‌های جدیدتر به شما امکان می‌دهد تا 2 و 3 برابر لنزهای استاندارد بزرگ‌نمایی داشته باشید. این قابلیت در مدل‌های قدیمی آیفون وجود ندارد و در عوض کاربران مجبور به بزرگ‌نمایی دستی (دیجیتالی) می‌شوند که احتمالاً باعث از بین رفتن جزئیات و افت کیفیت می‌شود. به‌کارگیری لنز تله‌فوتو در آیفون‌های جدیدتر سبب شده تا کاربران بتوانند زوم‌هایی از نوع اپتیکال و بدون افت کیفیت داشته باشند.

7. عکاسی با Exposures Long

ترفند عکاسی در ایفون با Exposures Long

روش‌های مختلفی برای عکس‌برداری در حالتExposures Long با استفاده از دوربین آیفون شما وجود دارد، برخی از این روش‌ها بستگی به مدل آیفون شما دارد در حالی که روش‌های با استفاده از لوازم جانبی نیز امکان‌پذیر است.
• سه‌پایه: شما می‌توانید با یک سه‌پایه و بهره گرفتن از برنامه‌های شخص ثالث برای عکس‌برداری Exposures Long استفاده کنید. ایجاد نوردهی طولانی با تنظیم دستی سرعت شاتر و استفاده از سه‌پایه برای تثبیت عکس به شما در گرفتن عکس در حالت Exposures Long کمک می‌کند.
• عکس Live با Long Exposure: پس از گرفتن عکس در حالت Live، می‌توانید در بالا سمت چپ یکی از سه گزینه Loop، Bounce و Long Exposure را انتخاب کنید. گزینه Long Exposure به شما اجازه می‌دهد تا بر اساس مدت‌زمان کمی که عکس زنده گرفته شده، نوردهی طولانی‌تری را داشته باشید. در نظر داشته باشید که به هنگام گرفتن این عکس به‌ویژه در شرایط کم‌نور باید دست‌های خود را بی حرکت نگهدارید.
• حالت شب: این ویژگی مختص به گوشی‌های آیفون 11 به بالاتر است که برای ثبت عکس در نور کم ارائه شده است. حالت شب از سنسور جدید به همراه یادگیری ماشین و موتورعصبی موجود در پردازنده A13 به بالا استفاده می‌کند که می‌تواند برای عکس Long Exposure نیز به کار گرفته شود. هرچند که سنسورهای آیفون هنوز به اندازه دوربین‌های DSLR قدرتمند نیستند اما با استفاده از روش‌های ذکر شده می‎توانید برای ایجاد مسیرهای نوری، حرکت در آب، عکاسی در مکان‌های تاریک یا ثبت حرکت منحصر به فرد استفاده کنید.

 

به عنوان پیشنهاد ویژه بازگشایی مدارس، بهترین تبلت های دانش آموزی را به عنوان راهنمایی برای خرید اولیا بررسی کردیم.

 

8. قابلیت‌های Live Photo، Loop و Bounce

حالت عکس‌برداری Live در گوشی آیفون سه گزینه برای تغییر شکل عکس به شما می‌دهد.
• Loop: عکس‌ زنده مورد علاقه شما را به حلقه ویدئویی تبدیل می‌کند.
• Bounce: استفاده از این حالت سبب می‌شود تا عکس زنده شما (همانند بومرنگ در اینستاگرام) به جلو و عقب حرکت کند.
• Long Exposure: در بالاتر به آن اشاره کردیم.

9. استفاده از حالت‌های نورپردازی پرتره

نورپردازی پرتره در دوربین ایفون

به‌منظور افزایش کیفیت عکس‌ها در حالت پرتره می‌توانید از حالت‌های مختلف نورپردازی مجود در برنامه دوربین آیفون استفاده کنید. در مجموع 5 حالت نورپردازی وجود دارد که به روشن کردن مکانی که در آن هستید کمک می‌کند؛ با این وجود توصیه ما این است که با استفاده از (ترفند شماره 1) نوردهی را تنظیم کنید تا حالت دلخواه خود را پیدا کنید.

 

دیگر ترفندهای گوشی آیفون که احتمالا برایتان مفید باشد.
روش های افزایش سرعت در گوشی های آیفون

 

 

10. عکاسی پانوراما

عکاسی پانوراما با دوربین ایفون

عکس‌برداری در حالت پانوراما یکی از ترفندهای قدیمی آیفون است اما دلیل ما برای اشاره به آن این است که خلاقیت‌های جدیدی را در آن بکار ببرید. در این حالت شما می‌توانید به‌آرامی دوربین را بچرخانید چرا که سوژه از یک طرف شروع می‌شود و در طرف دیگر ختم می‌شود. یک روش جالب دیگر برای استفاده از ویژگی پانوراما در آیفون، استفاده از آن به صورت عمودی به‌جای افقی برای نشان دادن ابر ساختمان‌ها است.

خرید مک بوک

11. گرفتن ویدئوهای اسلوموشن

گرفتن ویدئوهای اسلوموشن با دوربین ایفون

یکی دیگر از تکنیک‌های سرگرم‌کننده با استفاده از دوربین آیفون، حالت فیلم‌برداری اسلوموشن است. این یک تکنیک سرگرم کننده برای ضبط ویدئوهای حرکتی مانند ریختن آب یا محتوا مربوط به حرکت است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدئوهای صحنه آهسته جذابی را ضبط کنید.

 

بهترین گوشی های ضدآب بازار را در مقاله زیر معرفی کردیم:

گوشی ضد آب

 

12. لحظه‌ها را از دست ندهید

برای دسترسی سریع به دوربین آیفون کافی است تا لمسی از وسط گوشی به سمت راست داشته باشید تا با یک حرکت به برنامه دوربین هدایت شوید.

13. نقاشی با نور

ترفند عکاسی با ایفون: نقاشی با نور

برای عکس‌برداری در این حالت فرقی نمی‌کند که در خانه باشید یا استودیو، یک فضا تاریک پیدا کنید تا بتوانید بیشتر نور محیط را از بین ببرید. به کار گرفتن سه‌پایه برای این تکنیک بسیار مهم است چرا که باید لرزش دوربین را به حداقل برسانید. با سرعت شاتر 1-2 ثانیه شروع کنید و سپس دیافراگم و ایزو را به‌تدریج باز کنید. شما می‌توانید به سادگی سرعت شاتر را آهسته کنید و هنگامی که تکنیک مورد نظر خود را به دست آوردید، شروع به چرخاندن یک جفت چراغ رشته‌ای کنید تا جلوه مورد نظر در پشت سوژه ایجاد شود.

14. عکاسی با طمع تغییر دیافراگم

کمپانی اپل با معرفی iPhone XS باعث شد که ما قادر به تغییر عمق میدان یا دیافراگم در تصویر خود باشیم. این حالت به شما کمک می‌کند تا برای ثبت یک عکس پرتره بر روی یک سوژه منحصربه‌فرد تمرکز کنید. در آیفون‌های جدیدتر f از f/1.4 تا f/1.6 تغییر می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا میزان دریافت نور را به گونه‌ای تنظیم کنید که یک بوکه قوی را در عکس ایجاد کنید. علاوه بر عمق میدان، دوربین گوشی‌های آیفون (iPhone XS به بعد) می‌تواند به طور خودکار نوردهی، تشخیص چهره، فوکوس، کاهش نویز و غیره را کنترل کند.

 

اگر قصد خرید و فروش آیفون را دارید، نکات مقاله زیر را باید بدانید:

پارت نامبر ایفون

 

15. عکاسی، زیر آب

آیفون‌های ما قبل سری 8 هیچ‌گونه مقاومتی در برابر آب ندارند، اما دو آیفون 8 و X فقط در برابر آب مقاوم هستند در حالی که آیفون‌های سری 11 به بعد می‌توانند به مدت 30 دقیقه در عمق 2 متر قرار بگیرد؛ بنابراین اگر دارای آیفون (سری 11 به بعد) هستید می‌توانید در زیر آب فیلم‌برداری کنید.

علاوه بر مواردی که در بالاتر به آن اشاره کردیم، روش‌ها و ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که به شما برای گرفتن عکس‌های جذاب با گوشی آیفون کمک می‌کند. چنانچه شما روش‌های بهتری را می‌شناسید حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. كمال

    سلام وقتتون بخير ببخشيد ايفون ١٣ پرو دارم و وقتي زير چراغ عكس ميگيرم چند تا نقطه روشن روي عكس ميفتد لطفا راهنمايي ميفرماييد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به كمال

      سلام وقت بخیر منظورتون از زیر چراغ چی هست؟
      1. طاها

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر ببخشید آیفون ۱۳ دارم ولی وقتی عکس میگیرم لکه جوش های صورتم کامل مشخصه چیکار کنم پوستم صاف نشون داده شه توی عکس
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به طاها

          سلام بعد از ثبت عکس با افکت ها تغییرش بدید
  2. ‌..

    چرا گوشی ۱۳ پرومکسم چهره ها رو تاریک و بد میندازه؟
    ولی فیلم برداریش خوبه ، نمیدونم چرا اینجوری شده
    راه حلی میشناسید که کاری کنم چهره ها رو رنگی تر و خوشگل تر بندازه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ‌..

      سلام وقت بخیر میتونید از بخش فیلترها مدل های vibrant رو انتخاب کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af-%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads