داغ ترین ها :
ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

بازی Call of Duty Mobile در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین آثار روی پلتفرم موبایل به حساب می‌آید و طرفداران زیادی دارد. افراد در هر سن و سالی در این اثر چند نفره و آنلاین وقت می‌گذرانند و اوقات خوشی را سپری می‌کنند. اما اگر قصد دارید در این بازی به یک فرد ماهر تبدیل شوید، باید نکات مختلفی را بدانید. ما در این مقاله قصد داریم ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

در بازی Call of Duty Mobile کاربران می‌توانند به صورت چند نفره بازی کنند و هم امکان تجربه بازی در سبک بتل رویال (Battle Royal) وجود دارد. اگر عاشق بازی‌های شوتر اول شخص هستید، بدون تردید باید یک شانس هم به این اثر بدهید. اگر پیش‌تر بازی‌های فرنچایز کالاف دیوتی را تجربه کرده باشید، تا حدی می‌توانید از همان ابتدا با این اثر نیز ارتباط برقرار کنید، زیرا این نسخه از سایر عناوین این مجموعه از اکتیویژن (Activision) نیز المان‌هایی را در خود دارد.

قابل ذکر است که گیمرها در بازی کالاف دیوتی موبایل می‌توانند در رقابت‌های بتل رویال که 100 بازیکن در آن حضور پیدا می‌کنند، شرکت کرده و از هیجان رقابت با سایرین لذت ببرند. علاوه بر این، بخش چند نفره نیز دارای تیم‌های 5 نفره خواهد بود و آن حالت نیز جذاب‌های خاص خود را دارد.

به طور کلی باید بدانید که این بازی توانسته روح رقابتی و مهیج بودن آثار شوتر اول شخص اکتیویژن را همراه خود به پلتفرم موبایل بیاورد. از آن جایی که رقابت در این اثر بسیار شدید است، بسیاری از گیمرها به دنبال ترفند های مخفی کالاف دیوتی موبایل هستند تا بتوانند مهارت‌های خود را به سرعت افزایش دهند. خوشبختانه ترفندهای زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در ارائه عملکرد بهتر کمک کند. در ادامه همراه با ما راز های کالاف دیوتی موبایل را بررسی کنید.

 

لیست امروز قیمت گوشی را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت موبایل

 

قدم اول در شروع کار با بازی Call of Duty Mobile

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

ابتدا بد نیست به شما بگوییم که این اثر روی چه گوشی‌هایی قابل نصب است:

  • سیستم مورد نیاز بازی کالاف دیوتی موبایل برای iOS: روی گوشی‌های پس از آیفون 6S کار می‌کند؛ همچنین قابلیت اجرای آن روی iPad Air 2 به بعد نیز وجود دارد.
  • سیستم مورد نیاز بازی Call of Duty Mobile برای اندروید: اندروید 4.3 به بعد و همچنین تلفن هوشمند شما باید حداقل 2 گیگابایت رم داشته باشد.

چگونه در کالاف دیوتی موبایل حرفه ای شویم؟

برای پاسخ به سوال چگونه در کالاف دیوتی موبایل حرفه‌ای شویم باید بگوییم که مواردی وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید در این بازی حرفه‌ای شوید.

از هدفون مناسب استفاده کنید: در بازی‌های شوتر و سبک بتل رویال هدفون مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با داشتن هدفون با کیفیت می‌توانید صدای پای حریفان را تشخیص داده و متوجه شوید که از کدام سمت در حال نزدیک شدن به شما هستند. 

استفاده از دسته : استفاده کردن از دسته یکی از راز های کالاف دیوتی موبایل محسوب می‌شود. صفحه نمایش گوشی معمولا تا حدی بزرگ نیست که تسلط و راحتی کافی روی همه فرمان‌های لازم برای بازی داشته باشید. کالاف برای رعایت کردن عدالت در بازی، بازیکنانی را که با دسته قصد رقابت دارند را در یک مسابقه قرار می‌دهد.

چک کردن سرعت و پایداری اینترنت: عموما در بازی‌های آنلاین سرعت اینترنت و پینگ پایین از اهمیت بالایی برای گیمرها برخوردار است. در صورتی که سرعت خوبی نداشته باشید و پینگ بالایی داشته باشید دیدن و تشخیص حضور دشمنان سخت‌تر می‌شود و زودتر از رقابت حذف خواهید شد.

تلفن هوشمندتان را برای نصب بازی آماده کنید: شما برای نصب بازی کالاف دیوتی موبایل و دانلود دیتای آن حداقل به 1.6 گیگابایت فضای خالی نیاز خواهید داشت. پس پیش از هر چیز ابتدا از وجود فضای مورد نیاز روی گوشی موبایل‌تان اطمینان حاصل کنید. اگر این مقدار فضا را نداشته باشید، امکان اجرای این اثر روی تلفن هوشمندتان وجود ندارد. علاوه بر این، باید بدانید که این بازی معمولا فایل‌های مورد نیاز خود را نیز دانلود می‌کند که ممکن است حجم نهایی را حتی به بیش از 12 گیگابایت برساند.

اعلان‌ها و فعالیت‌های پس‌زمینه گوشی‌تان را غیر فعال کنید: اگر گوشی موبایل‌تان حالت مخصوص بازی یا Game Mode دارد، حالا وقت استفاده از آن است. در واقع این حالت باعث می‌شود اعلان‌های مربوط به برنامه‌هایی که آن را نیاز ندارید حذف شده و برنامه‌های اضافی‌تان غیر فعال شوند تا پردازنده تمام توان‌اش را روی اجرای بازی بگذارد. این مورد از آموزش کالاف دیوتی موبایل بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت. برای داشتن بهترین تجربه از این اثر، باید تلفن هوشمندتان با تمام توان به اجرای آن بپردازد.

خرید مک بوک

برای ورود از حساب کاربری Call of Duty یا فیسبوک خود استفاده کنید: متاسفانه امکان ورود با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور در بازی کالاف دیوتی موبایل وجود ندارد. شما باید از حساب کاربری فیسبوک یا اکانت Call of Duty Activision استفاده کنید و در غیر این صورت نیز می‌توانید به عنوان مهمان وارد شوید. اگر از اکانت فیسبوک‌تان استفاده می‌کنید، قادر به انتقال پروفایل‌تان به دستگاه دیگر خواهید بود. پس برای مثال اگر بخواهید بازی‌تان را روی تبلت نیز دنبال کنید یا گوشی جدیدی خریده باشید، با مشکلی رو به رو نخواهید شد. این شرایط برای استفاده از حساب کاربری اکتیویژن نیز صدق می‌کند.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل: گاهی اوقات مشوق‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند بخواهید از روش‌های متنوعی برای ورود استفاده کنید. شاید در این اقدام با متصل شدن به حساب کاربری کالاف دیوتی یک کاراکتر متفاوت گیرتان بیاید که ارزش‌اش را دارد.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

 

بهترین دسته برای بازی کالاف دیوتی موبایل:
دسته بازی کالاف

در حین تجربه گیم‌پلی بازی لگ می‌زند؟ اگر با فریز شدن تصویر یا تکرار حرکت در یک منطقه مواجه شدید، احتمالا مشکل اصلی به اتصال اینترنت‌تان مربوط می‌شود. سعی کنید وای فای‌تان را خاموش کرده و مجددا روشن کنید. اگر از اینترنت گوشی استفاده می‌کنید آن را قطع و وصل کنید و در صورت امکان تلفن هوشمندتان را ریستارت کنید. سپس بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا نه. گاهی اوقات هم اگر از وای فای استفاده می‌کنید، اتصال اینترنت‌تان را به دیتای موبایل تغییر دهید تا شاید مشکل رفع شود.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

روشنایی را بالا ببرید: برای تیراندازی بهتر باید دید خوبی داشته باشید. در نتیجه باید روشنایی نمایشگرتان را زیاد کنید. به همین دلیل نیز در این بخش از اموزش حرفه ای شدن در کالاف بتل رویال پیشنهاد ما این است که حالت تنظیم خودکار روشنایی (Auto-Brightness) را غیر فعال کنید. پس از بالا بردن روشنایی از این اطمینان حاصل کنید که Night Mode یا Blue Light Filter فعال نباشند، زیرا این موارد موجب ایجاد مشکل در بخش بصری بازی می‌شوند. مجددا تاکید می‌کنیم که اگر گوشی موبایل‌تان از قابلیت Game Mode بهره‌مند است، باید آن را فعال کرده و Auto-Brightness نیز باید غیر فعال شود.

آموزش فعال، غیر فعال و مدیریت نوتیفیکیشن در آیفون و اندروید:
غیر فعال کردن نوتیفیکیشن اندروید

 

بهترین تنظیمات و شخصی‌ سازی کنترل در بازی کالاف دیوتی موبایل

ترفند های مخفی کالاف دیوتی موبایل

تنظیمات و گزینه‌های زیادی در بازی Call of Duty Mobile وجود دارد که می‌توانید مطابق میل‌تان آن‌ها را تغییر دهید. در واقع تغییر دادن هر بخش به سبک بازی و تلفن هوشمند یا تبلتی که در اخیتار دارید، بستگی دارد. باید ذکر کنیم که وقت گذاشتن و بررسی تمام گزینه‌های موجود ارزش‌اش را دارد، زیرا تغییرات اعمال شده می‌تواند به شما در روند بازی کمک کند.

حالت پیشرفته را انتخاب کنید: در این مورد از ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل باید بگوییم که دو حالت کنترل برای این اثر وجود دارد. یکی از آن‌ها حالت ساده بوده و دیگری پیشرفته است که در همان ابتدای بازی به شما ارائه می‌شود. در حالت ساده وقتی شما کسی را نشانه می‌گیرید، به صورت خودکار اسلحه شلیک می‌کند. اما در حالت پیشرفته کنترل کامل تمام کارها در دست خودتان است و ما توصیه می‌کنیم این حالت را انتخاب کنید. شاید این حالت شما را مجبور کند زمان بیشتری بگذارید و بیش از پیش تمرین کنید، اما به هر حال ارزش‌اش را دارد. مطمئن باشید با انتخاب حالت کنترل ساده به جایی نخواهید رسید و نمی‌توانید به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شوید.

بخش مربوط به کنترل را شخصی‌سازی کنید: از قسمت لابی (Lobby) روی علامت چرخ دنده ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات شوید. در بخش Controls می‌توانید همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، بین دو گزینه Simple و Advanced یکی را انتخاب کنید. اگر حالت پیشرفته را انتخاب کنید، اجازه شخصی‌سازی بیشتری خواهید داشت و می‌توانید سیستم کنترل را به شکل دلخواه تغییر دهید. در واقع اگر به سراغ این گزینه بروید، قادر به جا به جا کردن المان‌های موجود در صفحه نمایش بازی خواهید بود و می‌توانید آن‌ها را در هر جایی که دوست دارید، قرار دهید تا بتوانید عملکرد خود را بهبود ببخشید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این المان‌ها در بخش چند نفره و بتل رویال با هم متفاوت خواهند بود. در نتیجه باید در هر بخش شخصی‌سازی را به صورت اختصاصی انجام دهید. این یکی از قابلیت های کالاف دیوتی موبایل است که به گیمرها کمک می‌کند تجربه بهتری از این اثر داشته باشند.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

دکمه مربوط به حالت درازکش را فعال کنید تا بتوانید از دراپ شات (Dropshot) کنید: یکی از تغییراتی که باعث شده گیمرها بتوانند از عملکرد بهتری برخوردار شوند، مربوط به دکمه حالت درازکش است. در نتیجه نیازی نیست دکمه خم شدن را نگه دارید تا کاراکتر به این حالت تغییر وضعیت دهد. در حالت پیش‌فرض دکمه Prone غیر فعال است. اما شما می‌توانید آن را فعال کرده و در چنین حالتی با دشمنان به نبرد بپردازید (به این حالت دراپ شات گفته می‌شود). این ویژگی در بازی PUBG محبوبیت زیادی دارد و از زمانی که به سیستم کنترل بازی Call of Duty Mobile اضافه شده، گیمرها به کرات از آن استفاده می‌کنند. برای دسترسی به گزینه مربوط به این قابلیت باید وارد تنظیمات شده و سپس به سراغ Basic Controls بروید و گزینه Prone را بیابید.

حالت تیراندازی را تغییر دهید: یکی دیگر از مواردی که در آموزش کالاف دیوتی موبایل باید به آن اشاره کنیم، مربوط به حالت تیراندازی می‌شود. در همان قسمتی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانید تغییراتی در نحوه شلیک سلاح‌های مختلف اعمال کنید. شما از طریق Hip-Firing، حالت ADS یا حالت سفارشی می‌توانید به تیراندازی بپردازید. در واقع این به شما اجازه می‌دهد که رفتار گروهی از سلاح‌ها را تغییر دهید. بنابراین، مثلا می‌توانید در حالت Hip-Firing با شات‌گان (Shotgun) شلیک کنید (این کار ارزش تست کردن دارد).

 

کد های تقلب بازی pubg mobile:
ترفند های طلایی پابجی موبایل

 

کیفیت گرافیک را تغییر دهید: اولین دفعه‌ای که بازی را اجرا می‌کنید، دستگاه‌تان تنظیمات بازی که به گوشی موبایل شما مربوط می‌شود را شناسایی می‌کند، اما اگر می‌خواهید این تنظیمات را تغییر دهید باید به بخش تنظیمات رفته و سپس به سراغ گزینه Audio and Graphics بروید. در این جا شما می‌توانید کیفیت، نرخ فریم و سایر گزینه‌ها را تغییر دهید. تغییرات مختلفی را اعمال کنید تا در نهایت بتوانید به روان‌ترین تجربه ممکن در گیم‌پلی برسید. در واقع اگر تنظیمات بیش از حد بالا باشد و گوشی شما از پس آن برنیاید، تجربه خوبی در بازی کالاف دیوتی موبایل نخواهید داشت. در این جا شما می‌توانید حالت Ultra با نرخ 120 هرتز را پیدا کنید؛ البته باید بدانید که این مورد برای اجرا روی بالاترین نرخ فریم، گرافیک را به شدت کاهش می‌دهد.

حساسیت را تنظیم کنید: هر دستگاه در ارائه بازی Call of Duty Mobile عملکرد متفاوتی دارد و شما در بخش Sensitivity می‌توانید تنظیمات نحوه  حرکت کردن و نحوه حساسیت حرکت از طریق ژیروسکوپ گوشی را تغییر دهید. این مورد را نیز می‌توانید در بخش چند نفره و بتل رویال به صورت جداگانه تنظیم کنید. در واقع میزان حساسیت با توجه به بزرگ‌نمایی نیز قابل تغییر است. مثلا شاید بخواهید در  زوم پایین حساسیت بیشتر شود و در زوم بیشتر حساسیت کمتر باشد.

بهترین گان بتل رویال کالاف دیوتی موبایل

از طریق Practice vs AI تنظیمات اعمال شده را بررسی کنید: یکی از قابلیت های کالاف دیوتی موبایل این است که شما می‌توانید از طریق بخش Practice vs AI تنظیمات را بررسی کنید. برای این کار وارد بخش چند نفره شده و روی گزینه Selection (درست بالای Start) ضربه بزنید تا بتوانید نوع بازی را انتخاب کنید. در این جا می‌توانید گزینه Practice و Practice vs AI را ببینید. این بهترین راه برای بررسی سلاح‌ها، تنظیمات و سیستم کنترل است. در نتیجه اگر می‌خواهید بدانید تغییرات اعمال شده چه حسی به شما می‌دهد و چطور قرار است برای‌تان کار کنند، باید این بخش را مد نظر قرار دهید. پس به طور کلی می‌توان استفاده از این بخش را نیز جزو ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل به حساب آورد.

بازی کردن دوستان‌تان را زیر نظر بگیرید: اگر می‌خواهید ببینید دوستان‌تان چطور بازی می‌کنند، به قسمت لیست دوستان رفته و روی گزینه‌ای که به شکل چشم است، ضربه بزنید. با زدن این گزینه می‌توانید به صورت زنده ببینید که دوستان‌تان در بازی چه کاری انجام می‌دهند.

ارتباط برقرار کنید: شما از طریق چت صوتی می‌توانید با دوستان‌تان ارتباط برقرار کنید. این ویژگی در برخی حالت‌ها یکی از کلیدهای اساسی در موفقیت است. پس اگر با صحبت کردن با دیگران راحت هستید، حتما این کار را انجام دهید.

از مینی مپ (Mini-map) استفاده کنید: این که مدام مینی مپ را برای آگاه شدن از وضعیت بازی بررسی کنید، اهمیت زیادی دارد. این امر به شما اجازه می‌دهد که از محل حضور هم‌تیمی‌های‌تان آگاه شوید و حتی اگر دشمنان‌تان در نزدیکی‌تان قرار داشتند، از حضور آن‌ها اطلاع پیدا خواهید کرد.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

هر روز وارد بازی شوید: همین که به صورت روزانه وارد بازی شوید، موجب می‌شود پاداش‌های مختلفی دریافت کنید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم هر روز حداقل برای دریافت این پاداش‌ها نیز که شده وارد بازی Call of Duty Mobile شوید.

به کلن‌ها (Clan) ملحق شده و در Clan Wars شرکت کنید: ملحق شدن به کلن و شرکت در Clan Wars به شما اجازه می‌دهد با دیگر گیمرها به رقابت بپردازید تا پاداش بیشتری دریافت کنید.

ماموریت‌های روزانه را تکمیل کنید: ماموریت‌های روزانه معمولا یک سری از چالش‌های ساده هستند مثل مسابقات چند نفره و بتل رویال. تکمیل کردن این ماموریت‌های ساده موجب می‌شود پاداش‌هایی مثل XP بیشتر، کارت‌های Weapon XP و مواردی از این قبیل را به دست آورید.

 

آشنایی با کنسول های Cloud Gaming و کاربرد آنها:
کنسول ابری

 

حالت‌های گیم‌پلی در بازی Call of Duty Mobile

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. یکی بتل رویال بوده که ما به معرفی ترفند های کالاف دیوتی موبایل بتل رویال خواهیم پرداخت و دیگری بخش چند نفره آن است که ما قصد داریم ترفند های کالاف دیوتی موبایل مولتی پلیر را نیز به شما معرفی کنیم. با این که سیستم کنترل و بخش بصری در این دو حالت عموما مشابه است، اما باید بدانید که آن‌ها از نظر ساختاری به طور کلی با هم تفاوت دارند. بد نیست اشاره کنیم که بخش زامبی (Zombie) نیز قبلا در این اثر بوده، سپس حذف شده و بار دیگر به با محدودیت زمان مجددا در دسترس قرار گرفته است.

حالت‌های چند نفره

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

در بازی کالاف دیوتی موبایل حالت‌ها و نقش‌های مختلفی برای بخش چند نفره وجود دارد که گیمرها می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند. حالت‌های اصلی در این اثر Frontline ،Team Deathmatch ،Domination ،Search & Destroy ،Gunfight ،Kill Confirmed ،Hardpoint و Free for All هستند.

همچنین باید بگوییم که حالت‌های ویژه‌ای نیز در این بازی وجود دارند که برای مثال می‌توان به Standoff – Halloween ،Sniper Only ،Gun Game و Prop Hunt اشاره کرد. هر یک از این حالت‌ها ویژگی‌هایی دارند که گیمرها را به سمت خود جذب می‌کنند. پس حواس‌تان به بتل پس (Battle Pass) باشد تا بدانید از کجا می‌توانید پاداش‌های مختلفی را دریافت کنید. حالت‌های ویژه در واقع ثابت نیستند زمانی آغاز شده و پس از مدتی غیر فعال می‌شوند. قابل ذکر است گاهی اوقات این حالت‌ها با در دسترس قرار گرفتن نقشه‌های جدید در اختیار گیمرها قرار می‌گیرند. یکی از بهترین حالت‌هایی که در بازی Call of Duty Mobile می‌توانید تجربه کنید، حالت 10vs10 است که فوق‌العاده هیجان‌انگیز بوده و می‌تواند ساعت‌ها سرگرم‌تان کند.

نقشه‌های این اثر بسته به نوع بازی مد نظرتان، متفاوت هستند و برای تجربه بازی در هر نقشه باید خود را آماده کنید. Killhouse ،Nuketown (Russia and Temple) ،Hijacked ،Cage ،Rust ،Gulag ،Shipment 1944 ،Reclaim ،Dome ،Scrapyard ،Oasis ،Highrise ،Crash ،Summit ،Crossfire ،Standoff ،Terminal ،Firing Range ،Hackney Yard ،Takeoff ،Raid ،Meltdown ،Icebreaker ،Slums ،Suldal Harbor ،Shoot House ،Miami Strike ،Icebreaker ،Hardhat ،Hacienda ،Hovec Sawmill ،Vacant و Monastery نقشه‌های این بازی هستند. 10 مورد اول این لیست نقشه‌های کوچکی هستند و سایر آن‌ها اندازه بزرگترین دارند که در نتیجه سبک بازی در هر کدام با دیگری متفاوت خواهد بود.

بعضی از نقشه‌ها همیشگی نیستند و ممکن است پس از مدتی غیر فعال شوند و برخی از آن‌ها نیز محدود به یک حالت خاص می‌شوند. بنابراین شما نمی‌توانید همیشه به تمامی نقشه‌های بازی Call of Duty Mobile دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، مسابقات چند نفره رده‌بندی (Ranked) نیز وجود دارد که در بین حالت‌ها و نقشه‌های مختلف در گردش‌اند و گیمرها می‌توانند در آن‌ها نیز وقت بگذرانند.

 

تجربه بازی‌های سنگین اندرویدی روی گلکسی S21 FE:
تست گیمینگ S21 Fe

 

حالت‌های بتل رویال

بالا بردن دمیج در کالاف

در حالت بتل رویال دو نقشه وجود دارد که یکی Isolated بوده و دیگری Blackout نام دارد. در این نقشه شما می‌توانید با زاویه دید اول شخص یا سوم شخص و به صورت تک نفره، دو نفره یا تیمی به بازی بپردازید. البته باید بگوییم که نقشه Alcatraz نیز گاهی جزوی از بازی کالاف دیوتی موبایل است، اما ثابت نیست و اندازه کوچکتری نیز دارد. Blackout مکان‌های مختلفی را در خود دارد که شامل بسیاری از مناطق نقشه‌های بخش چند نفره می‌شوند.

در حالت بتل رویال شما با یک چتر نجات و بدون داشتن هیچ تجهیزاتی در یک منطقه فرود می‌آیید. پس از فرود باید به سرعت اسلحه پیدا کنید و برای از بین بردن دشمنان باید تجهیزات مختلفی را به دست آورید. هدف‌تان نیز باید زنده ماندن تا پایان بازی باشد یا اگر تیم هستید باید تا انتها زنده بمانید. منطقه بازی رفته رفته کوچکتر می‌شود و در نتیجه گیمرها باید در فضای محدودتری با هم تقابل کنند. به طور کلی باید گفت که Blackout همان حالت بتل رویال کلاسیک است.

گاهی در این بازی ما با حالت‌های اضافی دیگری نیز مواجه می‌شویم. برای مثال می‌توان به Sniper Challenge اشاره کرد که در آن بازیکنان فقط می‌توانند از سلاح‌های مخصوص تک تیراندازان استفاده کنند. علاوه بر این، حالت Warfare نیز گیمرها را به تیم‌های 20 نفره تقسیم می‌کند و اجازه می‌دهد بازیکنان به سبک و سیاق متفاوتی حالت بتل رویال را تجربه کنند. با این حال این حالت‌ها ثابت نیستند و پس از مدتی از دسترس خارج می‌شوند.

استادی در بتل پس و سیستم پاداش‌ها

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

با این که تجربه بازی Call of Duty Mobile سرگرم‌کننده است و در حالت عادی جذابیت زیادی دارد، اما این اثر یک سیستم پاداش بزرگ نیز بهره‌مند است. این سیستم با رویدادها و بتل پس همراه است که می‌تواند تجربه آن‌ها برای بسیاری از گیمرها جذاب باشد. بتل پس هم به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و هم نسخه پولی آن قابل دسترسی است که هر دوی آن‌ها دارای جدول زمانی مشابهی هستند. کسانی که برای حضور در رویدادها پول می‌پردازند، می‌توانند از کاراکترها، اسکین‌ها (Skin) و CP (ارز درون بازی) بیشتر برخوردار شوند. اما باید بدانید کسانی که روش رایگان را به کار می‌برند نیز از قابلیت‌های زیادی بهره‌مند خواهند شد.

چگونه در کالاف دیوتی موبایل CP رایگان بگیریم: برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. مثلا یکی از آن‌ها نصب برنامه Google Opinion Rewards است که برای این کار شاید نیاز به تغییر IP وجود داشته باشد. در این برنامه شما باید نظرسنجی‌های مختلفی را پر کنید تا به ازای آن پول بگیرید. سپس می‌توانید از آن پول در برنامه‌های دیگر استفاده کنید. مثلا برای Call of Duty Mobile شما می‌توانید به ازای آن‌ها CP بگیرید. اگر سوال‌تان این است که «چگونه در کالاف دیوتی موبایل CP رایگان بگیریم»، باید بگوییم که برخی از یوتیوبرها نیز به مخاطبان‌شان CP رایگان می‌دهند و باید کمی خوش شانس باشید که از این روش بتوانید ارز درون بازی را دریافت کنید.

سرعت پیشرفت‌تان در بتل پس را بالا ببرید: هر چه گیمرها در مسابقات بیشتری شرکت کنند و Battle Pass XP بیشتری به دست آورند، می‌توانند سریع‌تر در بتل پس پیشرفت کنند. هرچند شرکت در رویدادها سرعت شما را بیشتر خواهد کرد و کمک می‌کند که بتوانید سریع‌تر به سطوح بالاتر دست پیدا کنید؛ علاوه بر این، به لطف آن‌ها می‌توانید پاداش‌های بیشتری را به دست آورده و موارد بهتری را آنلاک کنید.

حواس‌تان به رویدادها باشد: سیستم رویدادها تنوع بیشتری به بازی کالاف دیوتی موبایل می‌دهد. با این که گیمرها اگر دوست داشته باشند صرفا می‌توانند به سراغ حالت TDM بروند و تمام وقت آن را تجربه کنند، اما رویدادهایی وجود دارند که تنوع بیشتری به اثر اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند که بازیکنان به سراغ کارهای جدیدی بروند. این امر موجب افزایش پاداش‌های کاربران شده و به پیشرفت‌شان در بتل پس کمک می‌کند. این موضوع شامل اعتبار، Weapon XP، بتل پس XP، صندوقچه‌ها (Crate) و گاهی اوقات سلاح‌ها، شخصیت‌ها و اسکین‌های جدید می‌شود. پس ببینید که چه چیزهایی در رویدادهای Seasonal یا Featured لیست شده‌اند. در این لیست‌ها مواردی نظیر «با سلاح AGR 556 چهل نفر از نیروهای دشمن را بکشید» آورده شده است. این مورد از ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل به شما در پیشرفت‌تان کمک می‌کند و موجب می‌شود بتوانید پاداش‌های بیشتری دریافت کنید. پس رویدادها را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.

 

چگونه سرعت عملکرد گوشی اپل خود را ارتقا دهیم:
افزایش سرعت ایفون

 

از Gunsmith برای ارتقا سلاح‌های‌تان استفاده کنید

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

چگونه تمام اسکین های کالاف دیوتی موبایل را ببینیم؟ Gunsmith به شما اجازه می‌دهد که بتوانید سلاح‌های‌تان را شخصی‌سازی کنید و از اتچمنت‌ها (Attachment) و اسکین‌های مختلف بهره ببرید. به همین دلیل هم از این مورد در لیست ترفند های مخفی کالاف دیوتی موبایل نام برده‌ایم. برای بهره بردن از ویژگی‌های مختلف هر سلاح باید موارد گوناگون را آنلاک کنید و برای این کار نیز باید با آن سلاح بازی کرده باشید. علاوه بر این، استفاده از کارت‌های Weapon XP نیز برای بالا بردن سطح آن سلاح امکان‌پذیر است.

Gunsmith را می‌توانید در بخش Loadout پیدا کنید. همچنین باید بگوییم که برای کامل کردن برخی از رویدادها ناچار به استفاده زیاد از Gunsmith هستید، چون برای پیشروی در آن‌ها به برخی از بهترین اتچمنت های کالاف دیوتی موبایل که مناسب سلاح‌های خاص باشند، نیاز خواهید داشت. روی دکمه Gunsmith ضربه بزنید تا وارد محیط مورد نظر شوید. در این جا می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

برای دوستان‌تان XP بفرستید: در بازی Call of Duty Mobile می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از دوستان‌تان استفاده کنید. یکی از این استفاده‌ها جایی است که می‌توانید از داشتن کارت‌های Weapon XP بیشتر بهره‌مند شوید. در واقع شما به صورت درون‌بازی می‌توانید برای دوستان‌تان XP بفرستید و می‌توانید در عوض Weapon XP دریافت کنید. این کار بسیار ساده است و به لطف آن گیمرها می‌توانند کارت‌های بیشتر دریافت کرده و کارهای بیشتری در Gunsmith انجام دهند.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

به مشخصات سلاح‌ها توجه کنید: برای چیدن اسلحه در کالاف دیوتی موبایل و تهیه سلاح‌های مختلف باید مشخصات آن‌ها را مد نظر قرار دهید. در واقع تغییراتی که ایجاد می‌کنید صرفا برای سرگرمی‌ نیستند، بلکه قابلیت‌ها و مشخصات هر اسلحه را تغییر می‌دهد. دقت (Accuracy) و پویایی (Mobility) ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و احتمال بالا بردن دمیج در کالاف نیز وجود دارد. تغییرات با رنگ سبز (یعنی ارتقا) و رنگ قرمز (یعنی نزول) به شما نشان داده می‌شوند تا از تاثیری که اقدامات‌تان روی اسلحه خواهد گذاشت مطلع شوید. این اطلاعات به شما اجازه می‌دهند که بتوانید سلاح‌تان را مطابق سبکی که دارید شخصی‌سازی کنید. برای مثال اگر استایل بازی‌تان به شکلی سریع و با فاصله نزدیک است، باید به سراغ افزایش پویایی سلاح بروید. اما بالا بردن دمیج در کالاف یا بیشتر کردن سطح بُرد (Range) برای کسانی مناسب است که بیشتر از فاصله دور اقدام به حمله می‌کنند.

به پرک‌ها (Perk) توجه کنید: به راحتی می‌توان پرک‌ها را نادیده گرفت، زیرا آن‌ها بلافاصله روی مشخصات سلاح تاثیر نمی‌گذارند. اما آن‌ها می‌توانند کارهایی مثل بیشتر کردن سرعت تعویض خشاب یا بالا بردن دمیج در کالاف را انجام دهند. یکی از قوی‌ترین پرک‌ها Akimbo است که گیمرها می‌توانند آن را همراه با Fennec SMG به کار ببرند. اما باید درسترسی به این پرک را به دست آورده و آن را آنلاک کنید.

ترفند های طلایی بخش چند نفره بازی Call of Duty Mobile

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

جنگ‌افزارهای فراوان و متنوعی در بازی کالاف دیوتی موبایل وجود دارد که می‌توانید این به دست‌شان آورده و آن‌ها را ارتقا دهید. انتخاب بهترین اسلحه کالاف دیوتی موبایل برای مولتی پلیر و اعمال کردن اسکین دلخواه روی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

حالت تمرینی: اگر در بازی Call of Duty Mobile تازه وارد هستید و به سیستم کنترل آن مسلط نیستید، این اثر دو راه را برای تمرین کردن پیش پای‌تان می‌گذارد. در بخش Game Mode Selection حالت چند نفره می‌توانید گزینه‌ای به نام Practice را پیدا کنید. در این جا شما می‌توانید به تمرین هدف‌گیری و تیراندازی مشغول شوید. همچنین می‌توانید حالت چند نفره را در مقابل هوش مصنوعی پیش ببرید.

برای بالا بردن سطح‌تان بازی کنید: هر سطح جدیدی که به آن دست پیدا کنید و هر فصل از محتوایی که منتشر می‌شود با سلاح‌ها، اتچمنت‌ها و Scorestreakهای بیشتری همراه است که می‌توانید آن‌ها را آنلاک کنید. در واقع باید مدام بخش مربوط به موارد قابل آنلاک کردن را بررسی کنید تا بتوانید لود اوت‌های خود را آپدیت کرده تا در نهایت بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید.

نقشه‌ها را یاد بگیرید: این که مسیرها، راهروها و دیگر مکان‌هایی که احتمال دارد از طریق آن‌ها به شما حمله شود را به خاطر بسپارید، کاملا حائز اهمیت است. این امر به شما اجازه می‌دهد نقشه را یاد بگیرید و بهترین مسیرهای آن را بشناسید و آگاه شوید که در چه مکان‌هایی دشمنان و تک تیراندازها ممکن است پنهان شده باشند.

برای آنلاک کردن لود اوت‌های بیشتر، سطح XP خود را افزایش دهید: شما با بازی کردن بیشتر می‌توانید سطح XP خود را افزایش دهید تا در نهایت سطح‌تان بالا برود. همچنین این امر به آنلاک کردن اسلات‌های لود اوت‌های بیشتر کمک می‌کند. شما می‌توانید از 10 نوع مختلف چیدن اسلحه در کالاف دیوتی موبایل استفاده کنید که هر یک از آن‌ها شامل یک سلاح اصلی، سلاح ثانوی، نارنجک، یک مهارت اپراتور و سه پرک می‌شود. این یعنی شما برای هر نقشه می‌توانید لود اوت متفاوتی داشته باشید.

سلاح‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید: لود اوتی که در بازی Call of Duty Mobile دارید، سطح شما را در رقابت با سایر افراد تعیین می‌کند. شما باید سلاح‌های‌تان را با توجه به نوع بازی و نقشه‌ای که در آن حضور خواهید داشت، تغییر دهید. پس بهترین اسلحه کالاف دیوتی موبایل برای مولتی پلیر لزوما با برترین سلاح برای بخش بتل رویال یکسان نیست. مثلا SMGها را می‌توان برای نقشه‌هایی مثل Killhouse ،Hijacked و Nuketown بهترین اسلحه کالاف دیوتی موبایل دانست، زیرا در نبردهای نزدیک عملکرد خوبی دارند. از طرفی نقشه‌ای مثل Crossfire برای سلاح‌های دور برد مناسب‌تر هستند. داشتن 10 لود اوت به این معنا است که شما می‌توانید با طی مسابقه و با توجه به شرایط که در آن قرار دارید، رویکرد خود را تغییر دهید.

آپگرید سلاح در کالاف دیوتی موبایل

 

کدام گوشی شیائومی برای بازی بهتر است؟
بهترین گوشی شیائومی برای بازی

 

سلاح‌های‌تان را ارتقا دهید: شما به عنوان پاداش می‌توانید کارت‌های مربوط به سلاح‌ها را دریافت کرده و از آن‌ها برای تقویت اسلحه در کالاف دیوتی موبایل استفاده کنید. این ارتقا می‌تواند هر چیزی باشد؛ از اضافه کردن دوربین روی سلاح گرفته تا ارتقا لوله تفنگ. در بخش مشخصات سلاح‌ها می‌توانید تاثیر تغییراتی که اعمال می‌کنید روی عملکرد اسلحه را ببینید. این تغییرات می‌توانند موجب تفاوت فاحشی در عملکرد شما در طول بازی داشته باشند. در کل وجود Gunsmith به همین دلیل است و گیمرها باید نهایت بهره را از آن ببرند.

نمی‌توانید در بخش چند نفره مخفی شوید: با این که می‌توانید خود را از دید سایر کاربران خارج کنید یا گوشه‌ای از ساختمان را برای کمین کردن بیابید، وقتی در بخش چند نفره بازی می‌کنید دو تیم که حریف هم هستند از هم جدا می‌شوند و شما نیروهای دشمن را با علامت قرمزی روی یونیفرم‌شان خواهید دید. در این حالت استتار در واقع هیچ معنایی ندارد، زیرا حتی در زمانی که پنهان شده‌اید نیز این علامت‌های قرمز قابل مشاهده‌اند. در واقع سایر کاربران می‌توانند شما را با یک UAV پیدا کنند؛ پس یادتان باشد که نمی‌توانید زیاد روی استتار در بازی Call of Duty Mobile حساب کنید.

قرمز نپوشید: تعدادی از لباس‌ها و اسکین‌های قرمز رنگ در بازی وجود دارد که ممکن است موجب سردرگمی تیم‌تان شود. اگه کسی یک علامت قرمز را مشاهده کند، به راحتی تصور خواهد کرد که فرد مقابل یکی از نیروهای دشمن است. اجتناب از پوشیدن لباس‌های قرمز می‌تواند کمک کند که هم‌تیمی‌های‌تان بتوانند راحت‌تر روی مبارزه با دشمنان تمرکز داشته باشند و به اشتباه نیفتند. این مورد خصوصا در حالت Hardcore اهمیت زیادی دارد.

مدام حرکت کنید: یکی دیگر از ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل این است که باید دائم حرکت کنید، زیرا همان‌طور که گفتیم خبری از توانایی مخفی شدن در این اثر نیست. یکی از راهکارهای خوب این است که به اطراف حرکت کنید و در همین حال دشمن را زیر نظر داشته باشید. وقتی مهمات‌تان تمام می‌شود، سریع در جایی پناه بگیرید تا از آسیب در امان بمانید. سپس به سرعت از جایی که در آن پناه گرفته‌اید خارج شوید و به درگیری ادامه دهید. این روش شاید ساده به نظر برسد، اما واقعا مفید است.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

سر خوردن می‌تواند مفید باشد: شما می‌توانید با فشار دادن دکمه نشستن در حین دویدن، سر بخورید. این حرکت می‌تواند شرایط را برای دشمنان‌تان سخت کند. در واقع شما می‌توانید از این حرکت برای پناه گرفتن استفاده کنید و به لطف آن از آسیب گلوله‌های دشمن در امان بمانید.

خم شدن را از یاد نبرید: خم شدن واقعا می‌تواند مفید باشد، زیرا علی‌رغم این که شانس آسیب دیدن‌تان از گلوله‌های دشمن را کم می‌کند، می‌تواند به شما اجازه دهد که به راحتی به اطراف حرکت کنید. حتی یک پرک به نام Skulker نیز برای آن وجود دارد که موجب می‌شود در این حالت با سرعت بیشتری حرکت کنید.

از دویدن نهایت بهره را ببرید: دویدن قائدتا به معنای حرکت سریع‌تر است. شما می‌توانید با فشار دادن دکمه مربوطه از این قابلیت استفاده کنید. بد نیست اشاره کنیم که در منو می‌توانید گزینه Always Sprint را نیز پیدا کنید. اما در استفاده از آن باید محتاط باشید. زیرا اگر دائما حالت دویدن فعال باشد، دقت حرکات شما پایین می‌آید و احتمال دارد به اشتباه خود را در تیررس دشمن قرار دهید. با این حال این گزینه برای زمانی که از شات گان استفاده می‌کنید، می‌تواند مفید باشد، زیرا در این حالت قادر به حرکت سریع خواهید بود و این طور می‌توانید به دشمنان آسیب بزنید. همچنین باید اشاره کنیم که یک پرک برای این کار وجود دارد که استفاده از آن را توصیه می‌کنیم.

به سراغ تپانچه (Pistol) بروید: Renetti یک سلاح کمری فوق‌العاده است و وقتی به نیروهای دشمن نزدیک باشید، می‌توانید با این اسلحه آن‌ها را به سرعت از بین ببرید. اغلب اوقات زمانی که صرف خشاب‌گذاری پیستول می‌کنید بسیار کمتر از سلاح‌های اصلی است. این سلاح برای نقشه‌هایی نظیر Nuketown مفید است، مخصوصا زمانی که اوضاع به شکل دیوانه‌واری به هم می‌ریزد. اگر چه توصیه ما اجتناب از به کار بردن صدا خفه کن است، زیرا بُرد کمتری دارد. با این حال می‌توانید به Gunsmith رفته و قابلیت‌های مختلف سلاح را ارتقا دهید تا در عمل موثرتر شود.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

 

برنامه دسته بازی برای گوشی را چطور استفاده کنیم؟
تبدیل گوشی به دسته بازی تلویزیون اندروید

 

از نارنجک استفاده کنید: وقتی نبرد خیلی شدید می‌شود، اغلب مهلت استفاده از نارنجک را به دست نمی‌آورید، اما استفاده از آن برای شروع کار بسیار مفید است. در نقشه‌هایی مثل Killhouse و Nuketown پرتاب نارنجک از یک سمت به سمت دیگر کار ساده‌ای است و می‌تواند به سرعت موجب آسیب زدن به دشمنان‌تان شود. فقط باید مراقب باشید که خودتان از پرتاب نارنجک آسیب نبینید.

حواس‌تان به پرک Martyrdom باشد: این پرک به گیمر اجازه می‌دهد که پس از مرگ نارنجک بیندازد. در نتیجه باید همیشه مراقب چنین مواردی باشید. اگر بیش از حد به کسی که کشته‌اید نزدیک باشید، نارنجک او می‌تواند کارتان را تمام کند.

در استفاده از نارنجک‌های چسبنده مهارت پیدا کنید: نارنجک‌های چسبنده بسیار مفید هستند، زیرا وقتی آن‌ها را پرت می‌کنید، با برخورد به زمین تغییر جهت نمی‌دهند و مسیرشان عوض نمی‌شود. اگر آن‌ها را به سمت یک پنجره بیندازید یا به سمت دیوار پرت کنید، به همان جا می‌چسبند و ثابت می‌مانند. اگر می‌خواهید یک اتاق را از وجود تک تیراندازها پاک کنید، استفاده از نارنجک‌های چسبنده انتخاب عاقلانه‌ای خواهد بود. در کل اگر در مناطقه‌ای مشکوک به حضور افرادی هستید که کمین کرده‌اند، می‌توانید از این نارنجک‌ها برای از بین بردن این افراد بهره ببرید. نارنجک چسبنده در این مواقع بهترین اسلحه کالاف دیوتی موبایل به حساب می‌آید.

در Scorestreakها استاد شوید: Scorestreakها واقعا کاربردی هستند. شما برای استفاده از آن‌ها سه جایگاه دارید و می‌توانید از هر Scorestreak که دوست دارید استفاده کنید؛ از Hunter Killer Drone گرفته تا VTOL Gunship که می‌توان بسیار مفید واقع شود. برخی از آن‌ها توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند و بعضی از آن‌ها را نیز باید به صورت دستی کنترل کنید. مثلا برای استفاده از موشک Predator خودتان باید دست به کار شوید و مشخص کنید که موشک باید به چه نقطه‌ای برخورد کند. در سوی دیگر می‌توانید سلاح‌هایی نظیر Sentry Gun را در یک نقطه قرار دهید و آن‌ها را رها کنید؛ دشمن وقتی به آن‌ها نزدیک شود، کارش ساخته است. البته باید بدانید که دشمنان‌تان می‌توانند با شلیک به آن‌ها، این سلاح‌ها را خنثی کنند.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

Scorestreakهای دشمن را از بین ببرید: Stealth Chopperها و VTOL Gunshipها می‌توانند واقعا آسیب زیادی به تیم شما وارد کنند؛ اما شما می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید. یک LMG انتخاب کرده و از آن برای نابود کرد آن‌ها استفاده کنید. راهکار دیگر این است که اگر مهارت Sparrow را داشته باشید، می‌توانید از تیرهای مجهز به مواد منفجره بهره ببرید. چند شلیک با آن‌ها به سمت این جنگ‌افزارها می‌توان آن‌ها را سرنگون کند. البته FHJ-18 نیز می‌تواند حسابی به کارتان بیاید، چون قادر است روی Scorestreakها قفل شود و به سرعت کارشان را یکسره کند.

نبرد را به سمت دشمن هدایت کنید: در حالت‌هایی نظیر Frontline و Team Deathmatch باید نبرد را به سمت نیروهای دشمن هدایت کنید. عقب‌نشینی ممکن است به این معنا باشد که شما در بازی نیستید و کاری انجام نمی‌دهید، در حالی که هم‌تیمی‌های‌تان سخت مشغول نبرد هستند. نقطه استراتژیک مناسب روی نقشه را پیدا کنید و دشمن را به سمت آن جا کشیده و بر آن‌ها مسلط شوید.

نارنجک‌های دودزا را از یاد نبرید: یکی از ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل به استفاده از نارنجک‌های دودزا مربوط می‌شود، زیرا این تجهیزات بسیار مفید هستند. اگر دشمن شما را محاصره کرده و یک تک تیرانداز در ساختمان وجود دارد که اجازه عبور به شما نمی‌دهد، با پرتاب یک نارنجک به داخل اتاق می‌توانید محل را پر از دود کنید. همچنین می‌توانید آن را در نزدیکی خودتان پرت کنید تا بتوانید راحت‌تر فرار کرده و عقب‌نشینی کنید. این سلاح به خصوص در حالت Domination می‌تواند وقتی جایی را تسخیر می‌کنید بسیار مفید واقع شود، زیرا در این حالت دشمنان قادر به دیدن شما نخواهند بود.

چیدن اسلحه در کالاف دیوتی موبایل را با توجه به نقشه و تیم‌تان انجام دهید: نقشه‌های بخش چند نفره بازی Call of Duty Mobile گیمرها را ترغیب می‌کند که سبک‌های مختلفی را در گیم‌پلی پیدا کنند و در هر نقشه استایل متفاوتی داشته باشند. برای مثال Crossfire مکان‌های زیادی دارد که برای تک تیراندازها مناسب خواهد بود، در حالی که Nuketown از چنین چیزی برخوردار نیست. به همین دلیل نیز باید لود اوت‌های مختلفی داشته باشید که در هر نقشه یا با هر تیم بتوانید آن‌ها را به کار ببرید. اگر در Nuketown پنج بازیکن با سلاح مخصوص تک تیراندازی داشته باشید، ممکن است به دردسر بیفتید یا حوصله‌تان سر برود. در واقع باید همیشه آماده باشید تا بتوانید در صورت لزوم از لود اوت متفاوتی استفاده کنید.

نکته مهم برای Hijacked: اگر در نقشه Hijacked (قایق) بازی می‌کنید، یک مسیر مخفی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از یک انتها به انتهای دیگر بروید. از آن جایی که این مسیر می‌تواند کاری کند شما از پشت به دشمن حمله کنید، باید بگوییم که دانست‌اش یک مزیت بزرگ خواهد بود. برای پیدا کردن این مسیر کافی است به داخل کابین قایق رفته و به دنبال یک گودال در کف آن بگردید.

با حالت خمیده حرکت کنید: حرکت کردن با حالت خمیده در عین حال کهه سرعتتان را کم می‌کند؛ اما دید کمتری از موقعیت شما به حریفان می‌دهد. با این حرکت کمتر در معرض دید خواهید بود و دیرتر از بازی حذف می‌شوید.

با هم تیمی‌هایتان ارتباط برقرار کنید: با استفاده از چت صوتی می‌توانید با هم تیمی‌هایتان ارتباط برقرار کنید. ارتباطات برای برنده شدن در بازی تیمی موضوعی کلیدی است. ز طریق صحبت کردن می‌توانید موقعیت‌های حساس و خطرناک یا جای دشمنان را به هم تیمی‌های خود اطلاع دهید؛ همچنین می‌توانید برنامه ریزی گروهی کنید و به صورت برنامه‌ریزی شده برای برنده شدن تلاش کنید.

سراغ Hot Drops بروید: در هر مسابقه بازی کالاف چند مکان نامگذاری شده روی نقشه وجود دارد که با رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود. این مکان‌ها به اصطلاح Hot Drops نام دارند. این نکته قابل توجه است که اکثر این مکان‌ها به شدت شلوغ هستند و باید با احتیاط سمت آن‌ها حرکت کنید؛ اما لوت‌های با ارزشی دارند که به شما برتری می‌دهند.

به سلاح‌های Scorestreaks تسلط کافی پیدا کنید

در ادامه آموزش کالاف دیوتی موبایل درباره صلاح Scorestreaks بیشتر توضیح خواهیم داد. داخل بازی سلاح‌هایی وجود دارند که به اصطلاح به آن‌ها Scorestreaks نیز می‌گویند. یک مدل از این سلاح‌ها هواپیماهای بدون سرنشین هستند که با استفاده از آن می‌توانید با پر کردن سلاح داخل آن‌ها، هواپیما را به سمت دشمن بفرستید. برای استفاده از آن باید مکان دقیق دشمن را داشته باشید تا موثر باشد.

نوع دیگری از این سلاح‌ها مانند تله هستند و با رد شدن حریف از کنار آن‌ها منفجر می‌شوندهمچنی از Scorestreaks می‌توانید به عنوان راداری برای پیدا کردن محدوده موقعیت مکانی حریف نیز استفاده کنید.

ترفند های کالاف دیوتی موبایل بتل رویال

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

حالت بتل رویال حسی یک بازی کاملا متفاوت را نسبت به Call of Duty Mobile می‌دهد. در این حالت نمی‌توانید با لود اوت دلخواه‌تان بازی را آغاز کنید و امکان رسپاون (Respawn) شدن به این راحتی‌ها وجود ندارد و همچنین شما با محیط بزرگتری مواجه خواهید شد. علاوه بر این، باید بدانید که بازی در این حالت بیشتر از بخش چند نفره تکنیک محور است. حتی رابط کاربری نیز در بخش بتل رویال کمی تفاوت دارد. گرچه Alcatraz فضایی کوچکتر را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد که بیشتر به بخش چند نفره شباهت دارد.

کلاس مناسب را انتخاب کنید: حالت بتل رویال دارای کلاس‌های مهارت‌محوری است که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. اما باید بدانید که همه آن‌ها به یک اندازه مفید نیستند. در نتیجه باید درباره آن‌ها اطلاعات مفیدی به دست آورده و آن کلاسی که با استایل‌تان مطابقت دارد را انتخاب کنید.

در مکان‌های مرتقع موقعیت بگیرید: سعی کنید همیشه در مکان‌های مرتفع موقعیت بگیرید و در ناحیه امن بمانید تا از نظر دید نسبت به سایر کاربران شرایط بهتری داشته باشید و بتوانید سایرین را از راه دور از پا درآورید. فقط باید حواس‌تان باشد که در یک مکان ثابت نباشد و بهتر است جایی برای سنگر گرفتن پیدا کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

به FPV تغییر حالت دهید: اگر بازی‌های چند نفره را زیاد تجربه می‌کنید و به دید اول شخص عادت کرده‌اید، می‌توانید به راحتی از این زاویه دید استفاده کنید. در نتیجه هیچ اجباری برای تجربه بازی به صورت سوم شخص وجود ندارد.

مراقب باشید که کجا قرار است فرود بیایید: نقشه‌های حالت بتل رویال به خوبی از سلاح‌ها و وسایل نقلیه مختلف پر شده‌اند. اما اگر دقت کنید که بتوانید در محل مناسبی فرود بیایید، شانس بیشتر و بهتری برای پیدا کردن تجهزات مورد نیاز خواهید داشت. به داشته باشید که اگر سرعت عمل بالایی نداشته باشید و کاراکتر دیگری سریع‌تر به سلاح دست پیدا کند، می‌تواند به راحتی شما را از بین ببرد. اگر چنین شرایطی پیش آمد، سعی کنید از سایر افراد فاصله بگیرید تا بتوانید در 10 دقیقه ابتدایی بازی زنده بمانید. در Alcatraz نقاط مرتفع زیادی دارد و معمولا در آن جا می‌توانید سلاح‌های Sniper Rifle پیدا کرده و از آن به سادگی برای از بین بردن دیگران استفاده کنید.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

 

گوشی خوب تا 10 میلیون چی بخریم؟
گوشی در حد ۱۰ میلیون

به عنوان یک تیم کار کنید – البته گاهی باید کلا بیخیال تیم شوید: بازی تیمی می‌تواند کارتان را راحت‌تر کند. همراه با تیم‌تان در یک مکان فرود بیایید، همراه با تیم حرکت کنید، در کنار هم بجنگید؛ در این حالت می‌توانید برنده بازی باشید. اما اگر هم‌تیمی‌های‌تان بی‌دقتی کردند و در جای دیگر فرود آمدند یا سریع کشته شدند، شاید بهتر باشد برای بقای بیشتر به صورت تکی بازی را دنبال کنید. هدف اصلی در بتل رویال زنده ماندن است، اگر علاقه شدیدی به کشتن دشمنان دارید، باید به سراغ حالت چند نفره بروید.

هم‌تیمی‌های خود را احیا کنید: پروازهای بازگشت به بازی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید مجددا وارد بازی شوید، اما هم‌تیمی‌تان شما را احیا کند بهتر است. به یاد داشته باشید که اگر هم‌تیمی‌تان در حین درگیری با دشمن باشد، شما را تا زمان پایان نبرد نادیده می‌گیرد؛ پس سعی نکنید مدام خود را به سمت آن‌ها بکشانید. کمی به هم‌تیمی خود نزدیک شوید، اما انتظار داشته باشید که شاید مدتی مجبور باشید برای احیا شدن منتظر بمانید. استفاده از بمب دودزا در این شرایط می‌تواند مفید باشد، زیرا در حین احیا کسی از نیروهای دشمن شما را نخواهد دید.

نگران نباشید، شما لباس پرواز دارید: از آن جایی که شما لباس پرواز خواهید داشت، مهم نیست که بخواهید از یک هلیکوپتر به بیرون بپرید یا از یک ساختمان بلند؛ در هر حالت زنده خواهید ماند. سعی کنید از این لباس نهایت بهره را ببرید. اگر علاقه‌ای به شلیک از راه دور ندارید، می‌توانید به لطف لباس پرواز از بالا به سمت دشمن فرود آمده و با یک شات گان کارشان را یکسره کنید. استفاده از این قابلیت بسیار لذت‌بخش است.

به نقشه نقت کنید و به دنبال رد پا بگردید: در بتل رویال اگر محلی که دشمن در آن حضور دارد را بدانید، یعنی نصف مسیر موفقیت را طی کرده‌اید. اگر Scout هستید به نقشه دقت کنید تا رد پای دشمنان را بیابید. همچنین باید حسابی از مهارت شنوایی خود بهره ببرید تا پیش از این که آن‌ها چیزی دستگیرشان شود، بتوانید پیدای‌شان کرده و آن‌ها را از بین ببرید. این یک راهکار خوب برای برنده شدن است.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

مخفی شوید: برخلاف بخش چند نفره که مخفی شدن در آن به کشته شدن‌تان به شکلی مفتضحانه ختم می‌شود، در بتل رویال می‌توانید مخفی شوید و این یکی از ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل است. در واقع این امر اجازه می‌دهد که سایر افراد با هم درگیر شده و تعداد دشمنان کمتر شود. در نتیجه این رویکرد کاملا به نفع‌تان خواهد بود.

حواس‌تان به مهمات‌تان باشد: در بازی Call of Duty Mobile سلاح‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما مهمات‌تان با بی‌دقتی ممکن است تمام شود، در نتیجه باید حواس‌تان به آن‌ها باشد. همچنین مطمئن شوید که چیزی که به آن نیاز ندارید را حمل نکرده باشید. علاوه بر این، باید از داشتن یک سلاح ثانوی خوب نیز اطمینان حاصل کنید.

از بهترین گان بتل رویال کالاف دیوتی موبایل استفاده کنید: هر سلاح در بازی Call of Duty Mobile می‌تواند مزایای خاص خود را داشته باشد. اما شاید بتوان از CBR4 به عنوان بهترین گان بتل رویال کالاف دیوتی موبایل یاد کرد. این اسلحه یکی از بهترین SMGهای بازی بوده و لگد کمی دارد. این سلاح بیشتر برای نبردهای نزدیک و متوسط به درد می‌خورد و برای اهداف راه دور گزینه مناسبی نیست.

ترفند های طلایی بازی کالاف دیوتی موبایل

بهترین اتچمنت های کالاف دیوتی موبایل: مبحث بهترین اتچمنت های کالاف دیوتی موبایل بسیار طولانی است و از آن جایی که هر سلاح اتچمنت‌های خاص خود را دارد، توضیح درباره آن‌ها مقاله‌ای مجزا را می‌طلبد. اما از آن جایی که ما از CBR4 به عنوان بهترین گان بتل رویال کالاف دیوتی موبایل نام بردیم، بد نیست اتچمنت‌های آن را معرفی کنیم:

  • لوله (Barrel): OWC Marksman
  • قنداق (Stock): YKM Combat Stock
  • لیزر (Laser): OWC Laser – Tactical
  • فورگریپ (Foregrip): Granulated Grip Tape
  • دستگیره عقبی (Rear Grip): Granulated Grip Tape

این بود ترفندهای کالاف دیوتی موبایل امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این بازی چیست؟ شما چه ترفند هایی را به سایر گیمرها پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

لیست 141 بازی اندروید که باید روی گوشی خود داشته باشید:
بازی جدید

 

سوالات متداول:

چگونه در کالاف دیوتی موبایل CP رایگان بگیریم؟

برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. مثلا یکی از آن‌ها نصب برنامه Google Opinion Rewards است که برای این کار شاید نیاز به تغییر IP وجود داشته باشد. برخی از یوتیوبرها نیز به مخاطبان‌شان CP رایگان می‌دهند و باید کمی خوش شانس باشید که از این روش بتوانید ارز درون بازی را دریافت کنید.

بهترین گان بتل رویال کالاف دیوتی موبایل کدام است؟

شاید بتوان از CBR4 به عنوان بهترین گان بتل رویال کالاف دیوتی موبایل یاد کرد. این اسلحه یکی از بهترین SMGهای بازی بوده و لگد کمی دارد. این سلاح بیشتر برای نبردهای نزدیک و متوسط به درد می‌خورد و برای اهداف راه دور گزینه مناسبی نیست.

Gunsmith در بازی کالاف دیوتی موبایل چیست؟

Gunsmith به شما اجازه می‌دهد که بتوانید سلاح‌های‌تان را شخصی‌سازی کنید و از اتچمنت‌ها و اسکین‌های مختلف بهره ببرید.

چگونه در کالاف حرفه‌ای شویم؟

با رعایت کردن مواردی که در بالا اشاره کردیم می‌توانید به سرعت در این بازی حرفه‌ای شده و رقیبان با پشت سر بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

34 نظر

  1. محمد

    من دسته لیزری شش انگشتی گرفتم ولی به گوشیم نمیخوره چون وقتی تو کال آف هستم قسمت شلیک پایین یا وسط صفحه هست و دسته اصلا نمی‌رسه به اون قسمت

  2. وحید

    سلام دسته پی اس فایو چرا جدیدا برای کالاف موبایل کار نمیکنه

  3. حمیدرضا وثوقی

    آخر بازی کال اف دیوتی وار فار 2 قسمت آخر نمیتوانم در کنسول پلی استیشن 5 بمب را منفجر کنم راهنمایی بفرمایید با تشکر

  4. حمید

    سلام میخواستم بپرسم الان یکیواز بزرگترین چالشهایی که تو بازی باهاش درگیرم اینکه نوشتهای توضیحی از ایر داپو سیف زون یهون ظاهر میشه جلوی نشونم و ملنع هدف گیریم میشه و بارها بخاطره این مسئله باختم میشه راهنمایی کنی چطوری میشه حذف کرر این نوشتهارو

  5. منصور

    لطفا جاوا اسکرین گوشی من رو راه بندازین گوشی من حک شده

    1. ظاهر

      پاسخ به منصور

      خوب خوب
  6. یگانع

    چگونه باهم سطح بازی کنیم لولم 60لول 300میاد بازی می‌کنم باهام

  7. ali

    عالی

  8. 么MADHAV么亗

    خیلی خوبه

  9. مجید نوردوست

    ممنونم

    1. امیر حسین

      پاسخ به مجید نوردوست

      کلاغ دوتی سی پی
  10. Mehdi

    سلام
    بازی موبایل کال آف با اینترنت ایرانسل بالا میاد ولی با اینترنت خانگی مخابرات با سرعت ۱۵ باز نمیشه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%81-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/
ads
ads