داغ ترین ها :
تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات آیفون های اپل

تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات آیفون های اپل

اکنون دنیای تکنولوژی مملو از تولیدکنندگان بی‌شماری است که محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه می­‌کنند. محصولات تولید شده توسط این شرکت‌­ها طیف وسیعی را شامل می­‌شوند که قیمت‌­های گوناگون و به‌تبع آن کیفیت­‌های مختلفی را در برمی­‌گیرند. این تنوع باعث می‌­شود تا سبدی از انتخاب‌­ها، از تولیدات اصل تا کپی‌­های بسیار بی‌کیفیت، در برابر مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. از طرفی تجهیزات الکترونیکی نسبت به گذشته بسیار ظریف و حساس­‌تر شده‌­اند و احتمال خرابی در آن­ها بالاتر رفته است. همین دو عامل باعث شده تا اهمیت تشخیص شارژر اورجینال اپل بیش‌ازپیش باشد. در ادامه این مطلب به نکات مهمی خواهیم پرداخت که از طریق آن بتوانید روش های تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی را یاد بگیرید.

 

برای اطلاع از قیمت شارژر ایفون می‌توانید به فروشگاه تکنولایف مراجعه کنید.

 

تشخیص اصل بودن آداپتور ۲۰ وات اپل

اگرچه که اپل شارژرهایی با خروجی­‌های مختلفی (از جمله 18 و برای مدل­‌های قدیمی‌تر 5 واتی) برای گوشی­‌های آیفون عرضه کرده است اما شارژر استاندارد گوشی­‌های آیفون از مدل 11 به بعد شارژرهایی با خروجی 20 وات است. از طرفی پس از تصمیم بحث‌برانگیز اپل برای حذف کابل و سری شارژر از جعبه گوشی­‌های آیفون مصرف‌کنندگان باید این شارژرها را به طور جداگانه برای آیفون­‌ها خریداری کنند. شارژر ۲۰ وات اپل اصل از نوع USB-Type C است که در فرکانس 50 تا 60 هرتز و ولتاژ 100 تا 240 کار می­کند. ولتاژ خروجی آن 9 ولت است و جریان 2.2 آمپری دارد که در نتیجه تقریباً با 20 وات گوشی را شارژ می­کند.

تشخیص اصل بودن آداپتور ۲۰ وات اپل

بسته‌بندی این سری شارژرها ویژگی­‌های ظاهری به خصوصی دارند که با کمک آن­‌ها می­توان تشخیص شارژر ۲۰ وات اپل را ممکن کرد. با این‌ حال همچنان احتمال دارد مدل‌­هایی که به‌اصطلاح به آن­ها (High copy) می­‌گویند تعداد زیادی از این ویژگی­‌ها را داشته و مصرف‌کنندگان را به‌اشتباه بیندازند. پیش از بررسی این موارد لازم به ذکر است که همچنان بهترین راه برای تشخیص شارژر اصلی اپل، خرید از فروشگاه­‌های معتبر است

در ادامه به تعدادی از مواردی که می­‌تواند به ما در تشخيص شارژر اصل ايفون کمک کند می­پردازیم:

 

با بهترین شارژر گوشی آشنا شوید:

بهترین شارژر فست شارژ

 

رنگ تصویر شارژر بر روی بسته‌بندی

تشخیص اداپتور اصل ایفون ۲۰ وات

عکس آداپتور بر روی جعبه شارژرهای اصل اپل کاملاً سفیدرنگ است درحالی‌که موارد کپی معمولاً کمی تاریک­تر (سفید متمایل به زرد) هستند. در عکس بالا می‌توانید تفاوت رنگ را تصویر سری روی جلد نمونه اصل (سمت چپ) از نمونه غیر اصل (سمت راست) را ببینید

 

بهترین شارژر فندکی برای آیفون کدام است؟

بهترين شارژر فندكي براي ايفون

فونت تایپی عدد 20 بر روی جعبه

شکل نوشتاری عدد 20 بر روی جعبه در موارد اصل با غیر اصل متفاوت است. برای تشخیص اداپتور اصل ایفون ۲۰ وات از این طریق باید توجه زیادی به خرج دهید و شاید برای همه کاربران راه آسانی نباشد.

خرید لپ تاپ

شکل USB-C بر روی جعبه

شکل USB-C بر روی جعبه آداپتور تقلبی سایه‌های بیشتر و پررنگ‌تری دارد و همچنین سری لاتنینگ در تصویر کوچک‌تر از نسخه اصلی به نظر می‌رسد. در تصویر سمت چپ تفاوت نسخه اصلی نسبت به نسخه غیر اصل (راست) را مشاهده می­کنید.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی ایفون

تطابق سریال نامبر

سریال نامبر درج شده بر روی آداپتور باید عیناً مشابه سریال نامبر درج شده بر روی جعبه آن باشد. در شکل زیر محل دقیق قرارگیری سریال نامبر روی آداپتور و جعبه نشان‌داده‌شده است:

تطابق سریال نامبر آداپتور و جعبه

 

از کجا بفهمیم شارژر شیائومی اصل است؟

تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی

 

دفترچه‌های راهنما

بدون توجه به اینکه در چه کشوری این شارژرها به فروش می­رسند، در جعبه نمونه اصلی تولید شده توسط اپل دو عدد دفترچه راهنما وجود دارد.

شکل پین­‌های محل اتصال کابل به کلگی شارژر

در نسخه اصلی 8 پین اتصال بر روی درگاه اتصال کابل به سری شارژر وجود دارد که 6 پین آن در وسط و دو پین در کناره­‌ها قرار گرفته است. این مورد را می‌توان به‌راحتی با دوربین خود گوشی چک کرد.

محو بودن نوشته‌های روی شارژر

به‌طورکلی نوشته­‌های روی محصولات اپل محو و تار هستند. دلیل این امر آن است که اپل از نوع جوهر خاصی استفاده می­‌کند که مضرات کمتری برای محیط‌زیست داشته باشند. در این صورت وضوح‌بالای نوشته­‌های بر روی سری شارژر نشان‌دهنده تقلبی بودن آن خواهد بود. در تصاویر زیر تفاوت رنگ نوشتار این دو نوع را مشاهده می­‌کنید (تصویر سمت چپ مربوط به آداپتور اصل است).

تشخیص شارژر اصلی اپل

 

 

وزن جعبه

باوجوداینکه چک کردن این مورد آن‌چنان راحت و برای همگان مقدور نیست، بااین‌حال یکی از بهترین روش­‌ها برای تشخیص شارژر اپل اصل است. وزن جعبه بسته‌بندی آداپتور 85 گرم و وزن خود آداپتور 55 گرم بوده و اعدادی غیر از این­‌ها نشان‌دهنده تقلبی بودن محصول است.

 

خرید آداپتور ۲۰ وات اپل

 

سؤالات متداول

برای تشخیص شارژر اپل اصلی از تقلبی چه مواردی را بررسی کنیم؟ بررسی جعبه‌ بسته‌بندی از نظر ظاهری، تطابق سریال نامبر، بررسی ظاهری خود شارژر (نوشته‌ها، شکل پین‌ها و غیره).

تشخيص شارژر اصل ايفون از روی محو بودن نوشته‌های شارژر چگونه است؟ به‌طورکلی نوشته­‌های روی محصولات اپل محو و تار هستند. به این علت که اپل از نوع جوهر خاصی استفاده می­‌کند که مضرات کمتری برای محیط‌زیست داشته باشند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. امین

    با سلام دوستی نوشته بود پر بودن پین ها ملاک اصلی بودنه
    من خودم دو شارژرو در کنار هم چک کردم کاملا درسته حرف دوستمون
    شارژر فیک هشت پین بود و شارژر اصلی پر پین
    فیک ۸۱ گرم اصلی ۸۵ گرم
    فنریت پایه های تا شونده شارژر اصلی هم بیشتر بود
    یا حق

  2. امیر

    سلام متوجه نشدم اگر ۱۲ تا پین شارژ داشته باشه تقلبی هستش یا اگر کمتر از دوازده تا باشه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام از روی این اطلاعات نمیشه تشخیص داد
  3. مجید دهقانی

    سلام لطفا بررسی و تصحیح فرمایید
    در نسخه اصلی و اریجینال 20 واتی پینهای اصلی اتصال بر روی درگاه کاملا پر و تعدادشان زیاد است درحالیکه در نسخه فیک و تقلبی جمعا تنها 8 پین در محل اتصال کابل به سری شارژر وجود دارد که 6 پین آن در وسط و دو پین در کناره­‌ها قرار گرفته است. این مورد را می‌توان به‌راحتی با دوربین خود گوشی چک کرد.
    علت آن اینست که برای تست وضعیت باتری و موارد مختلف پینهای زیادتری لازم است که در نسخه های تقلبی وجود ندارد.

    1. امیررضا

      پاسخ به مجید دهقانی

      دوستانی که میگن اداپتور باید پین هاش تکمیل باشه بی زحمت به سیم تایپ سی گوشیتون رو هم نگاه کنید چند تا پین داره درسته ۸ تا پین چک کنید بعد مهندس بشین
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مجید دهقانی

      سلام وقت بخیر این موارد الزما درست نیستن من شارژر اصلی دیدم که دارای ۶ پین بوده
      1. پژمان

        پاسخ به احسان نیک پی

        یه ۲۰ وات برا آیفون ۱۵ خریدم ۱۲ تا پین داره تازه قیمتش دو میلیون پولش دادم فروشنده وصلش کرد دستگاه برا تست مشخصات اپل آورد بالا بنظرتون راست گفته اصلی هست یا فیک ؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به پژمان

          سلام تعداد پین و اینا اصلا ملاک نیست واقعا تشخیصش تقریبا غیر ممکنه بهتره از جاهای معتبر خریداری بشه
      1. محمد جوانمرد

        پاسخ به احسان نیک پی

        کاملا درست میفرمایید شارژرهای ۱۲ پین علاوه بر اینکه سرعت شارژ بالایی دارند دیتای واصله از گوشی و باتری رو هم رصد میکنن ولی متاسفانه فروشندگان اکثرا نمیخوان این موضوع رو قبول کنن
        1. مرضیه

          پاسخ به محمد جوانمرد

          دوست عزیز این مورد صحت ندارد و پین های شارژری که از اپل استور هم خریداری شده یاشه ممکن است 12 عدد نباشد اطلاعات اشتباه ندهید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a8%d9%88%d8%af%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%d8%b1-%db%b2%db%b0-%d9%88%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%be%d9%84/
ads
ads