داغ ترین ها :
تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ

تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ

این روزها کالاهای تقلبی بیشتر از قبل بخصوص در مورد  لوازم جانبی گوشی به فروش می‌رسد. مثلا شارژر گوشی را در نظر بگیرید؛ تفاوت‌ها آنقدر جزیی است که تشخیص شارژر اصل یا تقلبی مطمئنا به دانش کافی نیاز دارد. چگونه می‌توانیم کابل شارژ اصلی سامسونگ از تقلبی آن را تشخیص دهیم؟ خرید یک شارژر فیک نه تنها بی‌فایده است بلکه از نظر مالی نیز متضرر خواهید شد و زمان زیادی طول نمی‌کشد که مجبور به تعویض آن خواهید شد. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم به جزیی‌ترین تفاوت‌های شارژر اصلی و فیک اشاره کنیم تا بتوانید از این طریق کابل اصل را از فیک تشخیص دهید.

 

شما می‌توانید با مراجعه به سایت تکنولایف از موجودی و قیمت انواع کابل شارژر با خبر شوید.  قیمت کابل شارژ

 

روش تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ

هنگام خرید شارژر سامسونگ اگر به چند نکته ساده توجه کنید، تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از بدل آن به کار ساده‌ای تبدیل می‌شود و از این طریق از هدر رفتن پول و از طرفی آسیب احتمالی به گوشی جلوگیری خواهید کرد.

کیفیت ساخت کابل

مهم‌ترین روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ، کیفیت ساخت آن است؛ چرا که این برنده کره‌ای همیشه به داشتن محصولات باکیفیت شهرت داشته و طبیعتا یک محصول کاملا بی‌کیفیت نمی‌تواند از این برند بزرگ باشد. کابل‌های اصلی سامسونگ از متریال باکیفیتی ساخته شده‌اند و مهم‌تر این که در ساخت آن‌ها نظم و دقت به چشم می‌خورد. به عنوان مثال اگر پس از بررسی شارژر گوشی روی آن ناهمواری و بیرون‌زدگی احساس کردید، می‌توانید حدس بزنید که کابل شارژ تقلبی است.

کیفیت ساخت کابل را بررسی کنید

 

با نحوه تشخیص شارژر اصلی شیائومی آشنا شوید.

تشخیص اصل بودن شارژر شیائومی

 

شکل ظاهری شارژر

بین شکل ظاهری شارژر اصل با فیک تفاوت‌هایی وجود دارد. طراحی نامنظم و وجود مقداری پلاستیک اضافه در لبه‌های کابل یکی از مشخصه‌های تقلبی بودن کابل است. سری‌های USB-A کابل‌های سامسونگ طراحی کاملا دقیق و صافی دارند و این در حالیست که بسیاری از کابل‌های فیک دارای مقداری کجی هستند که با کمی دقت متوجه این موضوع خواهید شد.

به کج بودن سری USB-A توجه کنید

 

با بهترین شارژر های گوشی موبایل آشنا شوید.

بهترین شارژر گوشی

 

اندازه رابط Micro USB

نکته دیگری که به عنوان روش تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ مورد بررسی قرار می‌گیرد، اندازه رابط Micro USB است. کانکتور اصلی طول کمتری دارد و به بدنه نزدیک‌تر است. اما کانکتور تقلبی یک USB بلند دارد و فاصله زیادی بین بدنه و کانکتور وجود دارد. علت کوتاه بودن کابل اصلی و نزدیک بودن به بدنه، محافظت رابط از شکستگی است. نکته دیگری که در تصویر زیر مشخص است شدت رنگ علامت موجود به روی کابل است. کابل‌های اصلی مقداری کم‌رنگ‌تر هستند و کابل‌های تقلبی حالت رنگ شده و پررنگ دارند.

تشخیص کابل اصلی سامسونگ از طریق کانکتورها

 

 

تأثیر کابل در سرعت شارژ

کابل شارژ اصلی به نسبت شارژر تقلبی با سرعت بالاتری می‌تواند گوشی را شارژ کند. البته باید توجه به فناوری شارژ سریع داشته باشید؛ چرا که اگر مثلا آداپتور 15 وات باشد نمی‌تواند مانند یک آداپتور 25 واتی گوشی را شارژ کند. در کل اگر گوشی شما با کابل جدیدی که خریداری کرده‌اند به صورت کند شارژ می‌شود احتمال تقلبی بودن کابل وجود دارد.

تأثیر کابل در سرعت شارژ

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا به راه‌های موجود برای تشخیص کابل اصل سامسونگ بپردازیم. با چک کردن این موارد به راحتی می‌توانید از صرف هزینه بی‌مورد جلوگیری کنید.

 

نحوه تشخیص شارژر اصلی هواوی را در مقاله زیر بیاموزید.

تشخیص شارژر اصلی هواوی

 

سوالات متداول

آیا کابل شارژر تقلبی گوشی را خراب می‌کند؟ بله متریال استفاده‌شده در ساخت کابل شارژر تقلبی، عموما نامرغوب و بی‌کیفیت است. گاها این مسئله ممکن است منجر به آتش‌سوزی کابل شارژ هم می‌شود.

تشخیص کابل اصلی سامسونگ چگونه است؟ برای تشخیص کابل اصلی از بدل باید به مواردی چون اندازه Micro-USB، زدگی سیم، وجود پلاستیک اضافه و مواردی این‌چنینی توجه داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%da%a9%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads