داغ ترین ها :
تعمیر صفحه نمایش آیفون 13 توسط تعمیرکاران غیر مجاز Face ID را از کار می‌اندازد

تعمیر صفحه نمایش آیفون 13 توسط تعمیرکاران غیر مجاز Face ID را از کار می‌اندازد

گزارش‌هایی وجود دارد که تعمیر صفحه نمایش آیفون 13 ممکن است به Face ID آسیب وارد کرده و آن را از کار اندازد.

 

برای مشاهده قیمت گوشی اپل به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

در حاضر شرکت‌هایی هستند که در کشورهای مختلف دنیا در زمینه‌ی تعمیر و خدمات پس از فروش محصولات اپل به خصوص آیفون‌ها فعالیت دارند؛ درواقع شرکت‌های مدنظر به صورت رسمی یا غیررسمی به دارندگان آیفون‌های اپل خدمات ارائه می‌دهند.

با این حال، گزارشی وجود دارد که اگر از دارندگان آیفون‌های جدید اپل باشید، حتی شرکت‌های مدنظر نیز در ارائه‌ی خدمات به چالش کشیده خواهند شد. درواقع iFixit که محتوایی در زمینه‌ی تعمیر و قطعه‌گشایی محصولات تولید می‌کند، مدعی شده که صفحه نمایش آیفون 13 و مدل‌های دیگر آن از تراشه‌ای برخوردار هستند که سرویس صفحه‌نمایش توسط تعمیرکاران غیررسمی را تشخیص می‌دهد و اگر صفحه‌نمایشی به غیر از مدل‌های مدنظر اپل در آیفون 13 یا مدل‌های دیگر آن استفاده شود، ویژگی Face ID را از کار می‌اندازد.

تراشه‌ی مدنظر که درواقع مرتبط با Face ID است در قسمت انتهایی صفحه نمایش آیفون 13 و مدل‌های دیگر آن قرار می‌گیرد و اگر فردی که در حال قطعه‌گشایی و تعمیر دستگاه است و اگر گوشی هوشمند مدنظر توسط شرکت‌های شخص ثالث یا تعمیرگاه‌های غیرمجاز تعمیر شود ویژگی Face ID از کار می‌افتد.

چنین اتفاقی ممکن است تجارت شرکت‌هایی را که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات پس از فروش برای محصولات اپل فعالیت می‌کنند، به خطر اندازد؛ زیرا دیگر قادر به تعمیر صفحه نمایش آیفون 13 و مدل‌های دیگر آن نخواهند بود. طبیعتا کاربران نیز از چنین اتفاقی ضربه خواهند خورد؛‌ زیرا در صورتی که مشکلی برای صفحه‌نمایش محصولات اپل پیش آید، تنها نمایندگان رسمی کوپرتینویی‌ها قادر به تعمیر آن بدون آسیب رساندن به Face ID خواهند بود.

در این بین باید اشاره داشت که محصولات اپل در برخی از کشورها مانند ایران به‌صورت غیررسمی عرضه می‌شود؛ بنابراین اگر دارنده‌ی آیفون 13 یا مدل دیگری از این سری هستید، نسبت به نگهداری از صفحه‌نمایش آن باید دقت بالایی به خرج دهید.

گویا تعمیرکاران رسمی می‌توانند با اتصال آیفون به کامپیوتر و وارد کردن شماره سریال صفحه‌نمایش جدید به میکروکنترلر، چیپ مدنظر را فعال کرده و مانع از کار افتادن Face ID شوند؛ امکانی که در حال حاضر تعمیرگاه‌های غیررسمی در اختیار ندارند.

گفته می‌شود که برخی از تعمیرکاران توانسته‌اند با انجام روش‌های خاصی، بدون از آسیب وارد شدن به دستگاه، صفحه نمایش آیفون 13 را تعویض کنند. با این حال، انجام چنین کاری خطرات بسیاری را در پیش دارد. اپل می‌خواهد با پیچیده‌تر کردن تعمیر آیفون‌ها شرکت‌ها و تعمیرگاه‌های شخص ثالث را وادار به همکاری کند تا در پروسه‌ی تعمیر محصولات نیز حضور داشته باشد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13/
ads
ads