داغ ترین ها :
تغییر برنامه پیش فرض در اندروید

تغییر برنامه پیش فرض در اندروید

گوشی‌های اندرویدی بخش بسیار زیادی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را تشکیل می‌دهند. در واقع اکثر کاربران از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند و سازنده این گوشی می‌تواند متفاوت باشد. با تغییر سازنده، رابط کاربری گوشی نیز تغییر می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که با وجود این که گوشی‌های اندرویدی همه سیستم عامل اندروید دارند اما در ظاهر و برخی قابلیت‌ها با هم متفاوت باشند. در ادامه بررسی میکنیم که به چه شکلی برنامه‌های پیش فرض اندروید را تغییر دهیم یا چگونه گوشی را از حالت پیش فرض خارج کنیم؟

 

بهترین قیمت امروز گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف ببنید: آخرین قیمت گوشی

 

رابط کاربری چیست؟

سیستم عامل گوشی‌های اندروید طبیعتا اندروید است اما بخشی که بین آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند رابط کاربری آن‌هاست. در واقع فقط گوشی‌های خود گوگل و گوشی‌های پروژه اندروید وان از اندروید خام بهره می‌برند و به روی همه برندهای دیگر یک رابط کاربری به روی این اندروید سوار می‌شود.

این یعنی شرکت سازنده به سلیقه خود بخش‌هایی از اندروید را تغییر می‌دهد و به آن قابلیت‌هایی را به دلخواه اضافه می‌کند. هر رابط کاربری برنامه‌های پیش فرض مخصوص به خود را دارد و از آن‌ها استفاده می‌کند.تغییر برنامه پیش فرض در سامسونگ

مثلا گوشی‌های سامسونگ به صورت خودکار پیام رسان خود سامسونگ را دارند و به صورت پیش فرض از مرورگر خود کره‌ای‌ها استفاده می‌کنند. خوشبختانه در اندروید به راحتی می‌توان این برنامه‌های پیش فرض را تغییر داد و برنامه‌های دلخواه را جایگزین برنامه‌های پیش فرض کرد.

در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه برنامه‌های پیش فرض گوشی خود را در صورت نیاز تغییر دهید.

چه موقع امکان تغییر برنامه پیش فرض وجود دارد؟

گوشی زمانی به شما اجازه می‌دهد که برنامه پیش فرض را تغییر دهید که برنامه مشابهی در آن دسته بندی به خصوص داشته باشید. این یعنی مثلا اگر مرورگر پیش فرض گوشی سامسونگ شما از خود سامسونگ است تنها زمانی می‌توانید آن را تغییر دهید که گوگل کروم یا فایرفاکس را به روی گوشی خود داشته باشید.

یا مثلا زمانی می‌توانید پیام رسان پیش فرض گوشی سامسونگ یا شیائومی خود را تغییر دهید که پیام رسان دیگری مانند گوگل به روی گوشی نصب شده باشد. در غیر این صورت گوشی به شما اجازه نمی‌دهد برنامه‌های پیش فرض را تغییر دهید؛ چرا که در واقع جایگزینی برای این برنامه به خصوص وجود ندارد که بتواند وظایف موجود را عهده دار شود. پس اول باید به نصب برنامه پیش فرض در اندروید بپردازید.

چرا باید بخواهیم برنامه‌های پیش فرض را تغییر دهیم؟

این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. مثلا ممکن است شما کاربرد گوگل کروم یا فایرفاکس را بیشتر از مرورگر پیش فرض خود بدانید یا مثلا برنامه پیام رسان گوگل قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به پیام رسان پیش فرض گوشی در اختیار شما قرار دهد.

دلیل دوم که تأیین اشتباه برنامه‌های پیش فرض برمی‌گردد. احتمالا شما هم با این موضوع مواجه شده‌اید که هر بار در پی باز کردن فایلی به خصوص گوشی از شما می‌خواهد که انتخاب کنید فایل با کدامیک از برنامه‌های موجود باز شود.

اگر Just once را انتخاب کنید این سوال هر بار از شما پرسیده می‌شود و اگر گزینه دیگر را هم انتخاب کنید که آن برنامه به خصوص به پیش فرض گوشی تبدیل می‌شود. حالا تصور کنید یک برنامه را به پیش فرض گوشی خود تبدیل کرده‌اید ولی حالا نیاز دارید که به هر دلیلی فایل خود را با برنامه دیگری باز کنید ولی گوشی دیگر از شما سوال نمی‌کند.تغییر برنامه پیش فرض پخش موزیک در اندروید

به همین دلیل لازم است که بتوانید برنامه‌های پیش فرض اندروید را تغییر دهید. در واقع برای تغییر Open with در اندروید شما نیاز است که بتوانید برنامه‌های پیش فرض را تغییر دهید.

 

 

تغییر برنامه پیش فرض در سامسونگ

در گوشی سامسونگ خود کافیست ابتدا به تنظیمات و سپس بخش Apps بروید. در این قسمت به بخش Choose default apps مراجعه کرده و مشخص کنید که می‌خواهید پیش فرض هر برنامه‌ای کدام باشد.

در این صفحه همچنین بخشی به نام Samsung app settings وجود دارد که اگر به آن وارد شوید لیست تمام برنامه‌های پیش فرض گوشی برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک کردن به روی هر کدام از این برنامه‌ها می‌توانید تنظیمات آن‌ها را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

به صفحه قبل بازگردید، جایی که بعدی از گزینه Samsung app settings لیستی بلند بالا از همه برنامه‌های شما دیده می‌شوند. در این بخش می‌توانید انتخاب کنید که هر برنامه لینک‌های داخلی خود را با چه برنامه دیگری باز کند.

مثلا فرض کنید که شما ADM که یک دانلود منیجر محبوب برای اندروید است را به روی گوشی خود دارید. اگر به داخل این برنامه بروید در بخش Browse app می‌توانید انتخاب کنید که این اپلیکیشن به صورت پیش فرض از چه مرورگری برای کارهای خود استفاده کند.

تغییر برنامه پیش فرض در شیائومی

گوشی‌های شیائومی هم دقیقا مانند گوشی‌های سامسونگ با برنامه‌های پیش فرض خود سازنده به بازار عرضه می‌شوند و اگر شما این برنامه‌ها را دوست ندارید یا برنامه بهتری مد نظر دارید می‌توانید به صورت پیش فرض از آن استفاده کنید.

برای انجام این کار به تنظیمات و سپس به بخش Apps‌ بروید و گزینه Manage apps را برگزینید. در این صفحه باید به روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Default apps‌ را انتخاب کنید.

در این صفحه شما لیستی از بخش‌های مختلف گوشی خود مشاهده می‌کنید که می‌توانید بنا به دلخواه برنامه پیش فرض هر کدام از این بخش‌ها را تغییر دهید. همان طور که احتمالا خودتان هم متوجه شده‌اید این بخش‌ها در گوشی‌های شیائومی بیشتر از گوشی‌های سامسونگ هستند و در واقع شیائومی بیشتر به شما اجازه می‌دهد تا پیش فرض‌های آن را تغییر دهید.

همچنین در پایین این صفحه گزینه‌ای تحت عنوان Reset to defaults دیده می‌شود که با کلیک کردن به روی آن تمام برنامه‌های پیش فرض به حالت اولیه برمی‌گردند و دقیقا برنامه‌های پیش فرض گوشی شما شبیه زمانی می‌شود که آن را از جعبه خارج کردید.

 

برنامه برداشتن صدا از روی فیلم در گوشی:
تبدیل ویدیو به mp3

 

تغییر مرورگر پیش فرض اندروید

در بالا به شما توضیح دادیم که در دو گوشی سامسونگ و شیائومی چگونه باید برنامه‌های پیش فرض را تغییر دهید. برای برندهای دیگر هم روش بسیار مشابه است و تنها کافیست که بخش Default apps را در گوشی خود بیابید.نصب برنامه پیش فرض در اندروید

پس از یافتن این بخش در هر برندی که هستید می‌توانید به سادگی مرورگر پیش فرض اندروید را به مرورگر دلخواه تغییر دهید و مثلا به صورت دائمی از فایرفاکس استفاده کنید.

تغییر برنامه پیش فرض پخش موزیک در اندروید

جالب است بدانید که گوشی‌های سامسونگ به صورت پیش فرض موزیک پلیر ندارند و به همین دلیل شما هر موزیک پلیری که به روی کهکشانی‌های سامسونگ نصب کنید به برنامه پیش فرض شما تبدیل می‌شود.

گوشی‌های شیائومی اما موزیک پلیر پیش فرض دارند و برای تغییر آن کافیست دقیقا مراحل گفته شده در بالا را انجام دهید و در آخر برنامه پیش فرض Music را تغییر دهید.

 

 

سوالات متداول

چگونه برنامه‌های پیش فرض سامسونگ را تغییر دهیم؟ در گوشی سامسونگ خود کافیست ابتدا به تنظیمات و سپس بخش Apps بروید. در این قسمت به بخش Choose default apps مراجعه کرده و مشخص کنید که می‌خواهید پیش فرض هر برنامه‌ای کدام باشد. در این صفحه همچنین بخشی به نام Samsung app settings وجود دارد که اگر به آن وارد شوید لیست تمام برنامه‌های پیش فرض گوشی برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک کردن به روی هر کدام از این برنامه‌ها می‌توانید تنظیمات آن‌ها را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

چگونه برنامه‌های پیش فرض شیائومی را تغییر دهیم؟ برای انجام این کار به تنظیمات و سپس به بخش Apps‌ بروید و گزینه Manage apps را برگزینید. در این صفحه باید به روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Default apps‌ را انتخاب کنید. در این صفحه شما لیستی از بخش‌های مختلف گوشی خود مشاهده می‌کنید که می‌توانید بنا به دلخواه برنامه پیش فرض هر کدام از این بخش‌ها را تغییر دهید.

چرا باید برنامه‌های پیش فرض را تغییر دهیم؟ این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. مثلا ممکن است شما کاربرد گوگل کروم یا فایرفاکس را بیشتر از مرورگر پیش فرض خود بدانید یا مثلا برنامه پیام رسان گوگل قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به پیام رسان پیش فرض گوشی در اختیار شما قرار دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. ارزو

    سلام گوشی من هواویy5هست.درتنظیمات پیش فروش هیچ کدام ازفیلترشکنهاروقبول نمیکنه.ایاامکانش هست که این پیش فرض روتغییر داد؟

  2. reyha

    سلام،من از طریق پیش فرض در موبایل شیائومی mi video player رو به نرم افزار پخش فیلم دیگه گذاشتم اما بازم همون نرم افزار قبلی کلیپ هارو باز می‌کنه و همش استوپ می‌کنه کار نمیکنه چیکار باید بکنم ؟

  3. Tara

    من در قسمت default apps مثلا برنامه های مثل ماشین حساب رو ندارم ؟ در صفحه ی گوشی هم نیست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Tara

      سلام باید باشه
  4. مهدی

    ببخشید من دستم خورد مرورگر سامسونگ پاک شد الان هرچقدر نصب میکنم از بازار مایکت و…
    نصب نمیشه میگه برنامه نصب نشد گوشیم هم مشکلی نداره نمیدونم چرا اگه شد کمک کنید ممنون

    1. محمدحسین

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر گوشیم شیائومی ۱۲ تی پرو هستش دستم خورد برنامه نصب کننده فایل APK پیش فرض شد شیرایت چیکار کنم بشه خود گوشی
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به محمدحسین

        سلام در تنظیمات بخش Default apps
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر از Galaxy store دانلود کنید
  5. Zahra

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید من گوشیم مدام لینک ها رو توی مرورگر کروم باز میکنه و هر بار clear default برای کروم میزنم باز کروم انتخاب میشه… میتونم مرورگر رو تغییر بدم ولی در کل میخوام هیچ مرورگری به عنوان دیفالت انتخاب نشه…. چون مدام لینک ها مثل لینک های اینستاگرام یا واتپد توی کروم باز میشه و اذیت میکنه… یعنی موقعی که روی لینک میزنم مستقیما توی یک مرورگر باز میشه و هیچ گزینه ای برام نمیاره که بخوام توی برنامه لینک رو باز کنم یا یک مرورگر رو انتخاب کنم…و من میخوام که این گزینه ها بعد از اینکه روی لینک زدم برام بیاد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Zahra

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چیه؟ یه مرورگر کلا باید پیش فرض باشه
      1. علی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام منم این مشکل رو دارم مستقیم میره گوگل رو باز میکنه بجای اینکه برنامه مربوطه رو باز کنه مثل اینستا مدل گوشی هم شیائومی هستش
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به علی

          سلام وقت خوش برای باز شدن چه فایل یا برنامه‌ای؟
          1. علی

            پاسخ به احسان نیک پی

            ببین مثلا داخل تلگرام لینک اینستاگرامش رو گذاشته روی لینک میزنم مستقیم گوگل کروم باز میشه سایت اینستا باز میشه بجای اینکه اینستا باز بشه یا مثلا با برنامه مسیریاب بلد یه آدرسی رو واتساپ میکنن یا اس ام اسی میفرستند وقتی روی لینک میزنم بجای اینکه برنامه بلد رو باز کنه گوگل کروم باز میکنه میره سایتش رو میاره
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به علی

              سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چیه؟ اگر سامسونگ هست به تنظیمات و سپس بخش برنامه ها مراجعه کنید به واتساپ، تلگرام یا هر برنامه دیگه‌ای مراجعه کنید و از بخش set as default گزینه open supported link روشن کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d8%b6-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads