داغ ترین ها :
آموزش تغییر محل پیش‌فرض نصب بازی در پلی استیشن 5

آموزش تغییر محل پیش‌فرض نصب بازی در پلی استیشن 5

در صورتی که شما یک هارد M.2 SSD را در پلی استیشن 5 خود نصب کرده‌اید، احتمالا به این مسئله فکر خواهید کرد که چگونه می‌توانید کنسول خود را بهینه‌سازی کرده تا امکان استفاده مناسب از فضای ذخیره‌سازی توسعه‌یافته فراهم شود. روش‌های گوناگونی برای انجام این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها را می‌توان تغییر مکان پیش‌فرض نصب بازی به M.2 SSD به جای محل ذخیره‌سازی پیش‌فرض کنسول است. در این مقاله قصد داریم روش انتخاب هارد M.2 SSD به عنوان محل پیش‌فرض نصب بازی در PS5 را آموزش دهیم.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

علت تغییر فضای ذخیره‌سازی پیش‌فرض به M.2 SSD چیست؟

محل ذخیره‌سازی پیش‌فرض کنسول پلی استیشن 5 عملکرد قابل قبولی دارد و سرعت خواندن یا پردازش اطلاعات آن را می‌توان معادل 5.5 گیگابایت بر ثانیه دانست. با این حال، بیشتر حافظه‌های M.2 SSD با سرعت خواندن اطلاعات 6.5 الی 7.5 گیگابایت بر ثانیه یا بیشتر از آن در دسترس قرار دارند. در صورتی که این تغییر انجام شود، خواهید دید که برخی از بازی‌ها به دلیل حجم بالایی خود در سریع‌ترین زمان نصب و اجرا خواهند شد؛ بنابراین در صورتی که یکی از بازی‌های مورد علاقه شما در زمان اجرا با کاهش سرعت همراه شود، امکان منتقل کردن به حافظه M.2 SSD و افزایش سرعت اجرای آن وجود دارد.

 

خرید بازی پلی استیشن با چند کلیک: بازی PS

روش تغییر حافظه پیش‌فرض پلی استیشن 5

در صورتی که قصد دارید محل ذخیره‌سازی یا دانلود پیش‌فرض PS5 را به M.2 SSD تغییر دهید، بهتر است بدانید که با یک فرایند بسیار ساده مواجه خواهید بود. شما برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید تا از سرعت بالای خواندن اطلاعات در کمترین زمان لذت ببرید:

  • پلی استیشن 5 خود را راه‌اندازی کرده و از صفحه اصلی، تنظیمات را انتخاب کنید. آیکون تنظیمات را می‌توان یک چرخ دنده دانست که در کنار آیکون پروفایل شما و در سمت راست قسمت بالای صفحه قرار دارد.
  • از بخش تنظیمات، گزینه ذخیره‌سازی (Storage) را انتخاب کنید.
  • تنظیمات موجود در سمت چپ قسمت پایین را می‌توان مربوط به محل نصب دانست. شما باید مکان‌نما را به سمت پایین بیاورید و کلید X را روی دسته بازی فشار دهید.
  • هم اکنون باید انتخاب کنید که قصد دارید مکان ذخیره‌سازی کدام یک از بازی‌ها را تغییر دهید. به عنوان مثال، در صورتی که قصد دارید 2 SSD را به عنوان محل دانلود پیش‌فرض بازی‌های آینده پلی استیشن 5 خود انتخاب کنید، باید PS5 Games and Apps را انتخاب کرده تا بتوانید آن را روی M.2 SSD Storage قرار دهید.
  • هم اکنون خواهید دید که کنسول به صورت پیش‌فرض، کلیه بازی‌ها را در فضای ذخیره‌سازی جدید تغیین‌شده ذخیره خواهد کرد.
  • شما می‌توانید تغییر محل ذخیره‌سازی پیش‌فرض کنسول بازی را هم مورد بررسی قرار دهید. بنابراین شما در کنار PS5 Games and Apps، عبارت 2 SSD Storage را مشاهده خواهید کرد.

شما می‌توانید در صورت تمایل، محل ذخیره‌سازی پیش‌فرض بازی‌ها را مطابق با روش ذکرشده تغییر دهید. هنگامی که محل ذخیره‌سازی پیش‌فرض را روی M.2 SSD قرار دهید، قطعا سرعت بالای اجرای بازی‌ها توسط کنسول را احساس خواهید کرد. خرید M.2 برای کنسول پلی استیشن 5 مزایای زیادی دارد که فقط یکی از آن‌ها، افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

 

 

سوالات متداول

آیا تغییر سرعت اجرای بازی با تغییر محل نصب در پلی استیشن 5 محسوس خواهد بود؟ قطعا همینطور است؛ همانطور که در قسمت بالا اشاره شد، اجرای بازی از طریق هارد M.2 SSD بسیار سریع خواهد بود و این مسئله را احساس خواهید کرد.

آیا تغییر حافظه پلی استیشن 5 الزامی است؟ انجام این کار هیچ الزامی ندارد، اما در صورتی که این اقدام را انجام دهید، قطعا سرعت بالاتری را در اجرای بازی‌های سنگین تجربه خواهید کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d9%84-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-5/
ads
ads