داغ ترین ها :
بررسی تفاوت های اندروید 10 و 11

بررسی تفاوت های اندروید 10 و 11

نسخه پایدار اندروید 11 توسط شرکت گوگل منتشر شده و این بروزرسانی برای گوشی‌های هوشمند مختلف در دسترس قرار گرفته است. در حقیقت اندروید 11 یک سیستم عامل کامل بوده و شما پس از انجام بروزرسانی با ویژگی‌های مختلف جدیدی آشنا خواهید شد. در این مقاله قصد داریم تفاوت‌های اندروید 10 و 11 را در کنار ویژگی‌های سیستم عامل جدید گوگل مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. همچنین شما را با ویژگی‌های اندروید 11 سامسونگ و اندروید 11 شیائومی هم آشنا خواهیم کرد که البته با عنوان One UI 3.1 و MIUI 12.5 شناخته می‌شوند. پس قبل از خرید گوشی بد نیست درباره این دو نسخه اندروید اطلاعات کافی داشته باشید و تفاوت اندروید 10 و 11 را بدانید.

تفاوت اندروید 11 با 10 ؛ چه چیزهایی تغییر پیدا کرده‌اند؟

همانطور که گفته شد، اندروید 11 در مقایسه با اندروید 10 با ویژگی‌های مختلفی همراه بوده و در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مکالمات در سایه نوتیفیکیشن‌ها

اندروید 11 ارتباطات یکپارچه را در اولویت قرار می‌دهد. در حقیقت اندروید 11 اعلان‌های مربوط به پیام‌ها در بخش نوتیفیکیشن‌ها را بالاتر از سایر موارد نمایش خواهد داد؛ بدین ترتیب تمرکز روی پیام‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین دو بخش دیگر با عنوان نوتیفیکیشن‌های هشدار و نوتیفیکیشن‌های خاموش هم وجود دارد. شما می‌توانید اعلان‌ها را بر اساس مخاطبین مورد علاقه خود هم اولویت‌بندی کنید تا در قسمت بالای صفحه ظاهر شوند و بدین ترتیب، محدودیت‌های موجود را کنار بزنید.

بیشتر بخوانید: رابط کاربری موبایل چیست؟ کدام رابط کاربری برای موبایل بهتر است؟

حباب‌های چت (Chat Bubbles)

حباب‌های چت به شما اجازه می‌دهد چندین مکالمه فعال را در صفحه اصلی مدیریت کنید. عملکرد این قابلیت مشابه چت حبابی مسنجر فیسبوک است، اما سایر برنامه‌های پیام‌رسان موجود در گوگل پلی هم قادر به اجرای کارآمد آن خواهند بود. برای فعال کردن این قابلیت لازم است برای چند لحظه روی اعلان پیام فشار دهید و گزینه باز شدن پیام در حباب (Open in a Bubble) را انتخاب کنید.

پاور منو (Power Menu)

اندروید 11 منوی پاور جدیدی دارد که به شما اجازه می‌دهد اقدامات قابل توجهی را انجام دهید. بد نیست بدانید که کماکان امکان استفاده از دکمه اضطراری و گزینه‌های بوت هم در دسترس قرار دارند. شما می‌توانید در این منوی جدید، گزینه‌های خاموش و روشن را در کنار سایر قابلیت‌ها مشاهده خواهید کرد. در حقیقت منوی پاور به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید ویژگی‌های متنوع دستگاه را در یک بخش و به صورت کامل، مشاهده و کنترل کنید.

تغییرات منوی اندروید 11

ایجاد تغییر در منوهای اندروید 11

مجوزهای یک بار مصرف

هم اکنون امکان ارائه مجوزهای لازم به برنامه‌ها فقط برای یک بار وجود دارد. در حقیقت شما می‌توانید مجوزهای لازم به منظور دسترسی به اطلاعات توسط سایر برنامه‌ها را فقط یک بار ارائه دهید؛ این یک گام بزرگ به منظور حفظ حریم شخصی بوده و اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین یک قابلیت جدید با عنوان تنظیم مجدد مجوزها ارائه شده و به صورت خودکار، کلیه مجوزهای برنامه‌هایی را که مدت زمان معینی از استفاده آن‌ها گذشته است هم لغو خواهد کرد. توجه داشته باشید که پس از انجام این کار، اطلاع‌رسانی از سوی سیستم انجام خواهد شد.

ضبط صفحه نمایش

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اندروید 11 را می‌توان مجهز بودن به قابلیت پیش‌فرض ضبط نمایشگر دانست. فرض کنید که قصد تهیه و ارائه یک فیلم آموزشی از کار کردن با بخش‌های مختلف گوشی هوشمند را داشته باشید. برای انجام این کار نیازمند یک برنامه ضبط نمایشگر خواهید بود و در اندروید 11، دیگر نباید نگران نصب برنامه شخص ثالث به منظور انجام این کار باشید. شما می‌توانید با پایین کشیدن انگشت خود از بالای نمایشگر به سمت پایین و گشودن منوی مربوطه از قابلیت ضبط نمایشگر استفاده کنید.

 

ضبط از روی صفحه نمایش در اندروید 11

امکان ضبط از روی صفحه نمایش در اندروید 11

نمایش نرخ تازه‌سازی

با رایج شدن روزافزون مسائل پیرامون نرخ تازه‌سازی نمایشگر، گوگل هم اقدام به ایجاد گزینه‌ای به منظور نمایش نرخ تازه‌سازی کرده است. این یک قابلیت بسیار خوب بوده و دیگر مجبور نخواهید بود به منظور مشاهده نرخ تازه‌سازی از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید.

قابلیت Media Controls Carousel

این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا بتواند پس از بسته شدن یا لغو و حتی راه‌اندازی مجدد دستگاه، پخش فایل‌های موردنظرشان را مجددا انجام دهند.

ویژگی‌ های اندروید 11

در این مقاله سعی شد به مهم‌ترین تفاوت‌های اندروید 10 و 11 اشاره کرد. در ادامه کار قصد داریم به معرفی برخی از ویژگی‌های اندروید 11 بپردازیم.

  • تعداد 11 ماژول جدید به پروژه اصلی اضافه شده و شرایط اندروید را برای ارتقاء آسان‌تر می‌کند.
  • اندروید 11 هنگام ضبط ویدیو مقرراتی به منظور نادیده گرفتن اعلان‌هایی دارد که موجب اختلال خواهند شد.
  • در اندروید 11 شاهد برگه‌ای به منظور نمایش تاریخچه اعلان‌ها خواهید بود. در حقیقت شما می‌توانید با این ویژگی، کلیه اعلان‌های از دست رفته خود را در طول 24 ساعت گذشته مشاهده کنید.
  • در اندروید 11 شاهد پشتیبانی از شارژ بی سیم معکوس خواهید بود.
  • هنگامی که حالت هواپیما را روشن کنید، دیگر شاهد خاموش شدن بلوتوث نخواهید بود. فرض کنید می‌خواهید گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید تا امکان برقراری تماس با شما وجود نداشته باشد، اما به دلیل قطع شدن بلوتوث، برقراری ارتباط میان دستگاه و ساعت‌های هوشمند یا هندزفری‌های بلوتوثی هم از بین می‌رفت. بر اساس اطلاعات موجود، دیگر شاهد چنین اتفاقی پس از فعال کردن حالت هواپیما نخواهید بود و با فعال‌سازی حالت هواپیما، بلوتوث قطع نخواهد شد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید 11 را می‌توان تنظیم حالت دارک مود (Dark Mode) برای فعال شدن در بازه زمانی خاص عنوان کرد. شما می‌توانید دارک مود را از غروب آفتاب تا یک بازه زمانی مشخص و موردنظر خود، فعال‌سازی کنید.
  • اندروید 11 امکان اشتراک‌گذاری فایل از طریق وای فای را هم فراهم کرده است. شما می‌توانید از قابلیت Nearby Share استفاده کنید. هنگامی که انگشت خود را از بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید، منوی مربوطه بازگشایی خواهد شد و امکان مشاهده قابلیت Nearby Share فراهم می‌شود.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های مهم اندروید 11 را می‌توان امکان تغییر اندازه حالت تصویر در تصویر (Picture in Picture) عنوان کرد.
  • اندروید 11 در کنار کلیه قابلیت‌های مهم خود از ناوبری دسترسی هوشمند صوتی هم پشتیبانی می‌کند.
  • در گذشته شاهد نمایش اطلاعات آلبوم در صفحه قفل گوشی و هنگام پخش فایل موسیقی بودید، اما دیگر چنین چیزی را در صفحه قفل و زمان پخش مشاهده نخواهید کرد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید 11 را می‌توان مرتب‌سازی پنل‌های کنترل صدا دانست.
  • هم اکنون شما می‌توانید فایل‌های ویدیویی 1080p و 4K را ضبط کنید. توجه داشته باشید که دیگر نباید نگران محدودیت اندازه باشید و علت آن را می‌توان رفع محدودیت سقف 4 گیگابایت دانست.
  • توجه داشته باشید که منوی برنامه‌های اخیر اندروید دارای گزینه اسکرین شات و انتخاب (Select) است. کاربرد مورد اول مشخص بوده و شما می‌توانید از نمایشگر، یک تصویر تهیه کرده و این در حالی است که مورد دوم به شما اجازه می‌دهد متن موجود در برنامه موردنظرتان را انتخاب کنید. در ادامه امکان اشتراک‌گذاری هم وجود خواهد داشت.
  • توجه داشته باشید که اندروید 11 با 117 ایموجی جدید همراه بوده و این در حالی است که تعداد زیادی از آن‌ها هم با ویرایش‌های قابل توجه همراه بوده‌اند.
  • ویژگی Voice Access می‌تواند عناصر صفحه را درک کرده و عملکرد هوشمندانه‌تری از خود نشان دهد.

ویژگی های اندروید 11 سامسونگ (One UI 3.1)

هنگامی که بروزرسانی اندروید 11 انجام شد، سامسونگ هم تغییرات کلی را در رابط‌های کاربری One UI 3.0 و 3.1 ارائه کرد. در حقیقت رابط کاربری One UI 3.0 برای گوشی‌های سری گلکسی S20 مورد استفاده قرار گرفت و در ادامه برای معرفی سری گوشی‌های Galaxy S21 با ویژگی‌های جدید و عنوان One UI 3.1 در دسترس قرار گرفت. توجه داشته باشید که One UI 3.1 کلیه ویژگی‌های جدید گوگل که در اندروید 11 نهادینه شده است را پوشش می‌دهد. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید، پس بد نیست با ویژگی‌ های اندروید 11 سامسونگ آشنا شوید.

تفاوت اندروید ۱۰ و ۱۱ در سامسونگ ؛ وقتی One UI 3 جادو می‌کند

هنگامی که برای نخستین بار اندروید 11 در دستگاه‌هایی همانند پیکسل 5 قرار گرفت، مشخص شد تمرکز ویژه‌ای روی بهبود مدیریت اعلان داشت و با آن که ظاهر رابط کاربری سامسونگ تا حد زیادی متفاوت است، اما شاهد به کارگیری همان اصول اولیه هستیم.

دسته‌بندی اعلان‌ها و مرتب‌سازی آن‌ها بر اساس اولویت‌بندی‌های دلخواه را می‌توان یکی از ویژگی‌های اندروید 11 دانست که در رابط کاربری سامسونگ هم قابل مشاهده است. در صورتی که بخواهید گام را فراتر بگذارید، One UI 3.1 از Bubbles هم پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در رابط کاربری One UI 3.1 خواهید دید را می‌توان جلوه Gaussian Blur دانست که موجب می‌شود نوتیفیکیشن‌ها در مقایسه صفحه پوششی، واضح‌تر مشاهده شوند. فرض کنید یکی از اعلان‌ها را به صورت تصادفی مشاهده نکردید و از طرفی برای شما حائز اهمیت بوده است؛ شما می‌توانید به سادگی وارد تاریخچه نوتیفیکیشن‌ها شوید و اعلان موردنظر را مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که قابلیت مشاهده تاریخچه اعلان‌ها را باید فعال‌سازی کنید و در غیر این صورت، امکان مشاهده آن‌ها وجود نخواهد داشت.

رابط کاربری One UI 3.1 مشابه اندروید 11 در پیکسل 5، نوار مخصوص پخش موسیقی و فایل‌های ویدیویی را در یک ابزار ثابت و بالاتر از بخش نوتیفیکیشن‌ها قرار می‌دهد. متاسفانه یکی از ویژگی‌های جدید موجود در اندروید 11 که با عنوان منوی پاور (Power Menu) شناخته می‌شود هم در رابط کاربری سامسونگ وجود ندارد. شرکت سامسونگ ترجیح می‌دهد تا رغبت بیشتری برای کاربران به منظور استفاده از سیستم پرداخت انحصاری خود در مقایسه با Google Pay ایجاد کند. هنگامی که انگشت خود را از پایین نمایشگر به سمت بالا بکشید، صفحه مربوط به دسترسی کارت اعتباری پیش فرض شما بازگشایی خواهد شد.

اهمیت زیبایی در رابط کاربری One UI 3.1

رابط کاربری One UI 3‌ و اندروید 11

رابط کاربری One UI 3‌ و اندروید 11 زیبایی خاصی به گوشی‌های سامسونگ بخشیده‌اند.

افزوده شدن حالت Gaussian را نباید تنها تغییری دانست که سامسونگ در ظاهر رابط کاربری One UI ایجاد کرده است. در حقیقت تمام بخش‌های رابط کاربری با تصاویر مدرن و جذاب‌تر تشکیل شده‌اند. با این که منوها جذاب‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسند، اما شما می‌توانید تنظیمات اصلی را به سادگی پیدا کنید. یکی دیگر از ویژگی‌ها و جذابیت‌های One UI 3.1 را می‌توان پشتیبانی از دو لمس مداوم و به دنبال آن، خاموش شدن نمایشگر عنوان کرد. بد نیست بدانید که Samsung Daily با سرویس جدید Samsung Free جایگزین شده و اخبار را از منابع مختلف دریافت می‌کند، اما به لطف قابلیت جدید آن هم می‌توانید بازی‌های فوری قابل انجام را از طریق Samsung Game Launcher انجام دهید؛ انجام این بازی‌ها بدون هرگونه بارگیری اضافی خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مربوط به طراحی ظاهری رابط کاربری One UI را می‌توان ایجاد یک لیست پیمایش جدید از ابزارک‌ها دانست که به شما امکان دسترسی سریع به ویژگی‌هایی همانند موسیقی، آب و هوا و سایر موارد را می‌دهد. بد نیست بدانید که تنظیمات جامع‌تری از قابلیت Always-On Display وجود دارد؛ به عنوان مثال، بارگذاری فایل‌های گیف از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته است. تعداد زیادی از برنامه‌های پیش‌فرض سامسونگ همانند بخش تماس‌ها، گالری و سایر موارد با طراحی جدیدتری مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، شما می‌توانید تصویر زمینه بخش تماس‌ها را به راحتی و مطابق با فرایند پایین، تغییر دهید:

  • وارد تنظیمات شده و در ادامه گزینه تنظیمات تماس (Call Settings) را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار روی گزینه تصویر پس زمینه تماس (Call Background) ضربه بزنید.
  • گزینه پس زمینه را انتخاب کرده و در ادامه تصویر یا فایل ویدیویی موردنظرتان را به منظور نمایش هنگام برقراری یا دریافت تماس، انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید 11 در سامسونگ را می‌توان افزوده شدن دسته‌های جدید به صفحه قفل دانست.

Call Background در اندروید 11

امکان Call Background در اندروید 11 گوشی سامسونگ

بد نیست بدانید که با ضربه زدن روی بخش ساعت در صفحه قفل، امکان مشاهده ویجت‌هایی همانند تقویم، آب و هوا و موسیقی فراهم خواهد شد. یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های رابط کاربری One UI 3.1 را می‌توان اضافه شدن سطل زباله در بخش پیام‌ها عنوان کرد؛ در صورتی که یک پیام را به صورت ناخواسته یا اشتباه حذف کنید، نباید نگران باشید و کافی است وارد سطل زباله مخصوص بخش پیام‌ها شوید تا بازیابی را به سادگی انجام دهید.

 

پیشرفت دوربین در رابط کاربری One UI 3.1

نرم افزار دوربین در رابط‌های کاربری One UI 3.1 و One UI 2.5 به برنامه دوربین موجود در اندروید 10 شباهت زیادی دارد، اما سامسونگ مدعی است که توانسته برخی از ویژگی‌های مرتبط با فرایند ثبت تصاویر را بهبود ببخشد. در حالت کلی می‌توان گفت فوکوس و نوردهی خودکار با بروزرسانی اندروید 11 در سامسونگ با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه بوده است.

شما می‌توانید ویرایش، اشتراک‌گذاری و نمایش تصاویر و فایل‌های ویدیویی را به راحتی و از بخش گالری انجام دهید. رابط کاربری جدید سامسونگ که مبتنی بر اندروید 11 است، قابلیت‌های جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین امکان جستجو و یافتن تصاویر موردنظرتان در گالری، ساده‌تر و سریع‌تر از گذشته شده است. توجه داشته باشید که امکان وارونه کردن تصاویر ویرایش شده به نسخه اصلی هم در کم‌ترین زمان ممکن وجود دارد؛ لازم به ذکر است که انجام این کار بعد از ثبت تصاویر ویرایش شده هم امکان‌پذیر خواهد بود و کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تصویر موردنظر را در گالری باز کنید.
  • در ادامه روی گزینه ویرایش (Edit) موجود در قسمت پایین صفحه ضربه بزنید.
  • گزینه Revert را انتخاب کرده و گزینه بازگردانی به نسخه اصلی (Revert to Original) را انتخاب کنید.
ویرایش تصاویر در اندروید 11

امکان ویرایش تصاویر در اندروید 11 سامسونگ

سایر تغییرات و قابلیت‌های اندروید 11 در سامسونگ

یکی دیگر از تغییرات به وجود آمده در رابط کاربری سامسونگ را می‌توان در بخش تنظیمات (Settings) جستجو کرد. هنگامی که وارد تنظیمات شوید، نام اکانت سامسونگ (Samsung Account) را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد که در مقایسه با نسخه‌های قبل، تغییر مکان پیدا کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های رابط کاربری جدید سامسونگ که مبتنی بر اندروید 11 است را هم می‌توان پشتیبانی از 370 زبان دانست. همچنین امکان Paste کردن تصاویر کپی شده در مقایسه با گذشته، ساده‌تر شده است. یکی دیگر از تغییرات رابط کاربری سامسونگ، بهبود طرح صفحه کلید بوده تا بدین ترتیب هنگام وارد کردن آدرس وب و ایمیل، فضای کافی وجود داشته باشد.

در صورتی که اهل وب‌گردی هستید و از نمایش تبلیغات پاپ آپ در وب سایت‌ها خسته شده‌اید، امکان مسدودسازی وب سایت‌ها برای شما وجود خواهد داشت. در زمینه پخش هم بهتر است بدانید کنترل رسانه‌ها در مقایسه با گذشته بهبود یافته است. همچنین شما می‌توانید تنظیمات Android Auto را در منوی ویژگی‌های پیشرفته (Advanced Features) بررسی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید رابط کاربری سامسونگ، امنیت است. هم اکنون شما می‌توانید فقط یک مرتبه مجوزهای موردنیاز بخش‌های مختلف دستگاه را ارائه دهید. هرگونه مجوز ارائه شده که برای مدت زمان مشخصی مورد استفاده قرار نگرفته باشد هم به صورت خودکار رفع خواهد شد. در صورتی که مجددا تمایل به ارائه مجوزها داشته باشید، کافی است در تنظیمات وارد بخش برنامه شوید و گزینه مجوزها را انتخاب کنید.

ویژگی های اندروید 11 شیائومی

آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 همان اندروید 11 بوده که روی گوشی‌های شیائومی قرار گرفته است. شما می‌توانید با این ورژن از رابط کاربری شیائومی، کلیه قابلیت‌های اندروید 11 را مورد استفاده قرار دهید. از آنجایی خرید گوشی شیائومی در این روزها بسیار به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد، بد نیست با ویژگی‌های این گوشی‌ها و محیط رابط کاربری آن‌ها آشنا شوید.

تغییرات اندروید ۱۱ شیائومی ؛ محیطی سریع‌تر و کارآمدتر

تغییرات اندروید 11 شیائومی

تغییرات اندروید ۱۱ شیائومی باعث شده که کاربران امکانات جدید و شگفت‌انگیزی را شاهد باشند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رابط کاربری جدید شیائومی را می‌توان سرعت بالای محیط آن دانست. در حقیقت به لطف بهینه‌سازی‌های انجام شده، میزان استفاده از پردازنده در برنامه‌های سیستم معادل 22 درصد و باتری هم معادل 15 درصد کاهش پیدا کرده است؛ این قابلیت تاثیر زیادی در افزایش توانمندی توسعه‌دهندگان و دستگاه داشته است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در گوشی هوشمند شیائومی می 11 که مجهز به نمایشگر 120 هرتز آمولد است، هیچگونه کاهش سرعتی مشاهده نشد. البته این آزمایش را در حالت‌های مختلف و در عملکردهای گوناگون همانند استفاده از دوربین مورد بررسی قرار دادیم. انیمیشن‌ها و حرکت‌های موجود در سیستم هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند.

رابط کاربری MIUI 12.5 ؛ تصاویر پس زمینه زیبا

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم رابط کاربری MIUI 12.5 را می‌توان طراحی و پیشرفت بصری چشمگیر آن دانست. بد نیست بدانید نخستین تصاویر پس زمینه متحرک در نسخه‌های قبل قرار داشتند. تصاویر پس زمینه با انیمیشن‌های مختلف و پیچیده در صفحه قفل و صفحه اصلی مشخص می‌شوند و به لطف بهینه‌سازی سیستم MIUI 12.5، عملکرد بسیار سریع‌تر و روان‌تری از خود نشان می‌دهند. همچنین تصاویر پس زمینه بیشتری در آینده منتشر خواهند شد که می‌توانند در افزایش جذابیت، تاثیرگذار باشند.

رابط کاربری MIUI 12.5 ؛ پیشرفت‌های صوتی

یکی از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های موجود در اندروید 11 شیائومی را باید پیشرفت‌های صوتی دانست. شما می‌توانید سطح پاسخ لمسی و همچنین نوع لرزش‌ها را انتخاب کنید. این پیشرفت‌ها می‌توانند به کاربران کم بینا کمک کنند تا محتوای گوشی‌های هوشمند و ارتباط میان اجزای قدرت را بهتر از گذشته درک کنند.

توجه داشته باشید که صداهای جدید نوتیفیکیشن‌ها هم می‌توانند در همان بخش تنظیمات مورد تغییر قرار گیرند. صداهای زیادی از طبیعت همانند حیوانات استرالیایی در رابط کاربری جدید شیائومی قرار دارند؛ این صداها بیشتر از 120 مورد بوده و به لطف کتابخانه جانورشناسان و هنرمندان بریتانیا از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند.

رابط کاربری MIUI 12.5 ؛ حریم خصوصی، رفاه و امنیت

اندروید 11 و miui 12.5

ویژگی‌های امنیتی در اندروید 11 گوشی‌ شیائومی باعث شده که اطلاعات کاربران به خطر نیفتند.

یکی از ویژگی‌های مهم رابط کاربری MIUI 12.5 را باید حفظ و ارتقاء حریم خصوصی دانست. مهم‌ترین پیشرفت موجود در حریم خصوصی رابط کاربری جدید شیائومی را می‌توان محدود کردن امکان ردیابی موقعیت دستگاه شما عنوان کرد. فرض کنید برنامه آب و هوا از شما مجوز ردیابی موقعیت مکانی شما را درخواست کند؛ شما می‌توانید از میان یک مکان خاص یا یک مکان تقریبی، محل موردنظرتان را اعلام کنید. سایر پیشرفت‌ها هم شامل رمزگذاری ایمن داده‌ها و مرتب‌سازی در Files می‌شوند. رابط کاربری شیائومی به کاربران کمک می‌کند تصاویر و داده‌ها را به صورت جداگانه تقسیم کنند و بدین ترتیب از ارائه مجوزهای لازم به منظور دسترسی پیدا کردن به تمام آن‌ها، جلوگیری خواهد شد؛ این ویژگی باعث می‌شود تا امکان دسترسی به اطلاعات حساس کاهش یابد.

بد نیست بدانید که شیائومی، افزونه‌ای را در مرورگر Mi قرار داده که مانع سرقت اطلاعات توسط وب سایت‌های موردنظرتان خواهد شد.

رابط کاربری MIUI 12.5 یک گام جلوتر است

با این که تغییرات گسترده‌ای را در رابط کاربری MIUI 12 شاهد بودیم، اما MIUI 12.5 فراتر از آن رفته و در زمینه‌های مختلف طراحی و ایمنی با بهبود بسیار زیادی همراه شده است. بهینه‌سازی مهم سرعت و بهبود انیمیشن‌ها در رابط کاربری جدید شیائومی که مبتنی بر اندروید 11 است، افزایش یافته و کاربران می‌توانند بهبودهای موردنظر را به خوبی مشاهده کنند.

جمع‌بندی

همواره در نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید شاهد تغییرات بزرگ و اساسی خواهیم بود و اینطور که پیداست، اندروید 11 هم در مقایسه با اندروید 10 با پیشرفت‌های چشمگیری همراه بوده است. البته اندروید 11 در سامسونگ و گوشی‌های شیائومی با نام‌های دیگری شناخته می‌شوند، اما عملکرد آن‌ها یکسان بوده و می‌توان گفت که همه آن‌ها در یک مسیر حرکت می‌کنند. در صورتی که اندروید 11 برای گوشی هوشمند شما منتشر شده و هنوز آپدیت را انجام نداده‌اید، بهتر است این کار را انجام دهید تا از تغییرات جدید آن لذت ببرید.

با مراجعه به سایت تکنولایف می‌توانید از به‌روزترین قیمت گوشی باخبر شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-10-%d9%88-11/
ads
ads