داغ ترین ها :
فرق تلویزیون هوشمند (Smart TV) با تلویزیون ساده

فرق تلویزیون هوشمند (Smart TV) با تلویزیون ساده

پیشرفت تکنولوژی و فناوری چیزهای زیادی برای ما به ارمغان آورده که یکی از آن‌ها تلویزیون‌های هوشمند است. گرچه این روزها، هر تلویزیونی در فروشگاه‌ها را تلویزیون هوشمند می‌خوانند، ولی در حقیقت هر تلویزیونی هوشمند نیست. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در این مطلب قصد داریم تا روشن کنیم تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد.

در فروشگاه اینترنتی تکنولایف، می‌توانید قیمت تلویزیون را در انواع مدل ها و برندهای متنوع مشاهده کنید.

از کجا بفهمیم تلویزیون اسمارت است؟

قبل از پرداختن به این موضوع که «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد»، باید بدانید که این تلویزیون‌ها مدت زیادی نیست که به بازار عرضه شده‌اند و به اندازه‌ تلویزیون‌های معمولی محبوب نیستند.
علتش ساده است، تلویزیون‌های هوشمند گران‌ترند و البته هنوز حجم وسیعی از بازار توسط تلویزیون‌های معمولی اشغال شده است، ولی این روزها به لطف شمار روز افزون شرکت‌های فناوری که رو به تولید بازی‌هایی با گرافیک بالا و آنلاین آورده‌اند، شاهد حجم نسبتا وسیعی از تلویزیون‌های هوشمند با قیمت معقول‌تری هستیم. به نظر می‌رسد که این تلویزیون‌ها در آینده‌ای نه چندان دور، تمامی بازار را در دستان خود بگیرند.
در حقیقت امروزه، بیشتر تلویزیون‌های هوشمند نه تنها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند بلکه می‌توان به سادگی اپلیکیشن‌های بسیار محبوبی مانند Youtube و Netflix را بر روی آن‌ها نصب کرد. این قابلیت تنها و تنها مخصوص تلویزیون‌های هوشمند است.
همانطور که می‌دانیم تلویزیون وسیله‌ای است که به ما امکان تماشای تصاویر به همراه صدا را می‌دهد. ولی تلویزیون‌های هوشمند چیزی فراتر از تماشای تصویر و صداست. در حقیقت، قابلیت خیره‌کننده این تلویزیون‌ها باعث میخکوب شدن ما پای آن می‌شود.
درحالی‌که هدف همه تلویزیون‌ها یکسان است ولی روشی که با آن کار می‌کنند و همچنین مولفه‌هایشان با هم تفاوت دارد. برای مثال، تلویزیون‌های LCD، LED و OLED صفحه نمایش کاملا متفاوتی از هم دارند، بنابراین کیفیت تصویری که در آن‌ها پخش می‌شود، کاملا بایکدیگر فرق دارند.
در واقع در پاسخ به اینکه «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد» باید بگوییم که گرچه تلویزیون هوشمند همانند تلویزیون‌های معمولی دارای صفحه نمایش LED یا OLED است، ولی دارای قابلیت‌های هوشمند دیگری است و همین امر وجه تمایز این تلویزیون‌ها شده است.
هنگام خرید تلویزیون هوشمند از میان انواع مختلف دسته‌بندی‌های تلویزیون، برای آنکه مطمئن شوید هوشمند است یا خیر، مدل آن را در اینترنت جستجو کنید. بعلاوه، تلویزیون‌های هوشمند دارای ریموت کنترل‌های هوشمندی‌اند که برای جهت و انتخاب گزینه‌ها از اسکرول موس استفاده می‌کنند.
اجازه دهید پیش از پرداختن به تفاوت‌های میان تلویزیون‌های معمولی و هوشمند، مفهوم تلویزیون‌های هوشمند را توضیح دهیم.

از کجا بفهمیم تلویزیون اسمارت است

از کجا بفهمیم تلویزیون اسمارت است

 

برای تصمیم گیری به کمک احتیاج دارید؟ یک راهنمای جامع و کامل برای خرید تلویزیون آماده کرده‌ایم.

 

به چه تلویزیونی هوشمند گفته می‌شود؟

وقتی صحبت از «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد» می‌شود باید گفت که تلویزیون هوشمند، قابلیت دسترسی به اینترنت و ویژگی‌های تعاملی وب را دارد. همین ویژگی‌ها، به کاربران این امکان را می‌دهد تا موزیک گوش دهند، ویدیوهای آنلاین تماشا کنند، در اینترنت جست‌وجو کنند و عکس‌های مختلفی را به وجود آورند. اساسا تلویزیون‌های هوشمند، همان تلویزیون‌های معمولی‌اند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند.
از آنجا که تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند به اینترنت متصل شوند، به شما این امکان را می‌دهند که برنامه‌هایی (مانند نت‌فلیکس، یوتیوب و غیره) که روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید، روی آن‌ها نیز نصب کنید.

به چه تلویزیونی هوشمند گفته می‌شود

به چه تلویزیونی هوشمند گفته می‌شود

تلویزیون‌های هوشمند در برابر تلویزیون‌های معمولی

در ادامه با مفهوم «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد» بیشتر آشنا خواهیم شد.
تلویزیون‌های هوشمند دارای سیستم عامل داخلی‌اند که به شما اجازه بسیاری کارها مانند گشت‌وگذار در اینترنت، اتصال به موبایل، تماس ویدیویی با شخص دیگر، تماشای آنلاین فیلم و ویدیوها را می‌دهند.
تلویزیون‌های معمولی تنها اجازه تماشای کانال‌های معمول را می‌دهند که اپراتور برایتان در نظر گرفته است. برای تماشای این کانال‌ها، نیاز است تا آنتن با کابل به تلویزیون متصل شود.
همه این‌ ویژگی‌ها به سادگی بیان می‌کند که چرا تلویزیون‌های هوشمند در مقایسه با تلویزیون‌های معمولی گران‌ترند.

تلویزیون‌های هوشمند در برابر تلویزیون‌های معمولی

تلویزیون‌های هوشمند در برابر تلویزیون‌های معمولی

 

گیمرها باید تلویزیون مخصوص خود را داشته باشند: راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

 

جدول مقایسه بین تلویزیون‌های هوشمند و معمولی

در ادامه پاسخ «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون‌ معمولی دارد»، اجازه دهید مقایسه‌ای بین این دو انجام دهیم:

کارکرد تلویزیون معمولی تلویزیون هوشمند
توضیح به شما امکان می‌دهد تصاویر را تماشا کرده، صداها را بشنوید. برای مثال، یک فیلم یا ویدیو را تماشا کنید به شما امکان دسترسی به اینترنت را می‌دهد، بنابراین از تلویزیون‌های معمولی هوشمندترند.
عملکرد صرفا یک تلویزیون ساده و معمولی است پیوند میان رایانه و تلویزیون.
اینترنت عدم دسترسی دسترسی به اینترنت
مرورگرهای وب معمولا هیچ مرورگری روی آن‌ها نصب نشده است. اغلب بر روی آن‌ها به صورت پیش‌فرض، مرورگرهای وب نصب شده است
وای -فای نیازی به وای-فای ندارند برای دسترسی به قابلیت‌هایشان، به وای‌-فای نیاز است
اپلیکیشن‌های پیش‌فرض هیچ اپلیکیشنی به صورت پیش‌فرض روی آن‌ها نصب نیست اپلیکیشن‌هایی به صورت پیش‌فرض بر روی آن‌ها نصب است و یا می‌توان بر روی آن‌ها نصب کرد
استریمینگ (streaming) برای استریم به تجهیزات اضافه نیاز دارند قابلیت استریم کردن محتوا
صفحه لمسی معمولا فاقد صفحه لمسی‌اند برخی از انواع آن، دارای صفحه لمسی هستند

تلویزیون‌های هوشمند چگونه کار می‌کنند؟

در ادامه بحث «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد» به نحوه کارکرد تلویزیون‌های هوشمند می‌رسیم. این تلویزیون‌ها با اتصال به اینترنت خانگی از طریق کابل یا بی سیم کار می‌کنند.
ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند
• استریم ویدیو و موزیک
• دارای مرورگر وب به صورت پیش‌فرض
• دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مختلف
• مدیا پلیر
• امکان اتصال گوشی‌های هوشمند (اندروید یا آیفون) به تلویزیون و بالعکس
• امکان دسترسی به سوشال مدیا
• ایجاد عکس، اسلاید شو و غیره

تلویزیون‌های هوشمند چگونه کار می‌کنند

تلویزیون‌های هوشمند چگونه کار می‌کنند

 

با توجه به وضعیت بازار فروش تلویزیون ایرانی افزایش داشته است؛ حال سوال بسیاری از مشتریان ما این است که: تلویزیون ایرانی چی بخرم؟

 

تفاوت تلویزیون اسمارت با اندروید

در ادامه بحث «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد» به بررسی تفاوت‌های این تلویزیون‌ها با تلویزیون اندروید می‌پردازیم.
به طور کلی، تلویزیون‌های هوشمند یا اسمارت (که به آن‌ها تلویزیون‌های متصل connected Tv نیز گفته می‌شود)، تلویزیون‌های صفحه تختی هستند که اپلیکیشن‌هایی به صورت پیش‌فرض بر روی آن‌ها نصب است یا می‌توان بر روی آن‌ها نصب کرد. این تلویزیون‌ها می‌توانند از طریق کابل یا وای-فای (بی سیم) به اینترنت متصل شوند و همین ویژگی باعث ایجاد تفاوت‌های بارز این تلویزیون‌ها شده است.
در تلویزیون‌های اسمارت می‌توان ویدیوهایی موجود در نت‌فلیکس، Hulu و یا Amzon Instant را استریم کرد و یا به گشت‌وگذار در فضای وب پرداخت.
یکی دیگر از پاسخ‌های این پرسش «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد» این است که جدیدترین نسل تلویزیون‌های هوشمند دارای قابلیت تشخیص حرکت و صدا نیز هستند. با این تلویزیون‌ها می‌توان بازی‌های آنلاین با گرافیک بالایی انجام داد، حساب صفحات مجازی خود را در یک صفحه بزرگ چک کرد و بسیاری از کارهای دیگری (که با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهید) را به سادگی با آن‌ها انجام داد.
اما اندروید تی.وی در واقع دستگاهی است که برای صفحه‌ نمایش‌های بزرگ طراحی شده است. این دستگاه‌ها می‌توانند هر تلویزیونی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنند. با اتصال این دستگاه به تلویزیون‌های معمولی می‌توانید اجازه دسترسی به اینترنت و تعداد بی‌شماری از برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های آنلاین داشته باشید. به علت آنکه سیستم عامل این دستگاه، اندروید است، می‌توان تعداد زیادی اپلیکیشن را (از طریق گوگل پلی استور) دانلود و نصب کرد. این دستگاه‌ها همچون گوشی‌های اندرویدی قابلیت اتصال به گوگل استور را دارند.

تفاوت تلویزیون اسمارت با اندروید

تفاوت تلویزیون اسمارت با اندروید

تلویزیون های اسمارت و 4k

یکی از بحث‌های مهم در «تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد» به بحث تفاوت‌های اسمارت با فورکی می‌رسیم.
باید گفت فور کی (4k) نوعی رزولوشن است که 4000 پیکسل دارد. k در اینجا، مخفف کیلو (kilo) است. بیشتر نمایشگرهای فور کی، رزولوشن 3840 * 2160 پیکسل دارند، یعنی چهار برابر تعداد پیکسل‌های نمایشگرهای full-HD. باید بدانید که تعداد پیکسل‌های Full- HD برابر 1920 * 1080 پیکسل است.

تلویزیون 4k برای بازی

تلویزیون 4k برای بازی مناسب است

تفاوت تلویزیون اسمارت با 4k

تلویزیون‌های اسمارت یا هوشمند دارای امکانات هوشمند کاملی همچون ضبط برنامه هستند. اگر بخواهیم آن‌ها را با تلویزیون‌های 4k مقایسه کنیم باید گفت که تمامی تلویزیون‌های 4k هوشمند هستند، ولی تمامی تلویزیون‌های هوشمند، قابلیت فورکی ندارند.
فواید تلویزیون هوشمند چیست و چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد؟
• امکان دسترسی به شمار زیادی از کانال‌‌هایی که برنامه تلویزیونی، فیلم یا موزیک ارائه می‌دهند؛ بدون آنکه نیاز به اتصال به آنتن یا دیش ماهواره باشد
ا امکان دسترسی به اپلیکیشن‌هایی که در گوشی هوشمند خود آن‌ها را نصب کرده‌اید
• قادر به مکث، بازبینی یا ضبط برنامه‌هایی هستید که امکان تماشای آن‌ها را در هفته‌های گذشته نداشتید
• ارتباط با دوستانتان از سراسر جهان از طریق اپلیکیشن‌های سوشال مدیا بر روی تلویزیون هوشمند خود
• جستجو در وب از طریق Living Room
• انجام بازی‌های آنلاین
• امکان اتصال به سیستم عامل اندروید یا آیفون

تفاوت تلویزیون اسمارت با 4k

تفاوت تلویزیون اسمارت با 4k

 

 

مطالب مرتبط: چگونه تلویزیون را به وای فای وصل کنیم

 

فواید تلویزیون هوشمند چیست و چه مزایایی نسبت به تلویزیون معمولی دارد؟

  • امکان دسترسی به شمار زیادی از کانال‌‌هایی که برنامه تلویزیونی، فیلم یا موزیک ارائه می‌دهند؛ بدون آنکه نیاز به اتصال به آنتن یا دیش ماهواره باشد
  • امکان دسترسی به اپلیکیشن‌هایی که در گوشی هوشمند خود آن‌ها را نصب کرده‌اید
  • قادر به مکث، بازبینی یا ضبط برنامه‌هایی هستید که امکان تماشای آن‌ها را در هفته‌های گذشته نداشتید
  • ارتباط با دوستانتان از سراسر جهان از طریق اپلیکیشن‌های سوشال مدیا بر روی تلویزیون هوشمند خود
  • جستجو در وب از طریق Living Room
  • انجام بازی‌های آنلاین
  • امکان اتصال به سیستم عامل اندروید یا آیفون
فواید تلویزیون هوشمند

فواید اسمارت تی وی

معایب تلویزیون هوشمند چیست؟

گرچه تلویزیون‌های هوشمند امکان دسترسی به کانال‌ها و خدمات بی‌شماری را به صورت رایگان می‌دهند، ولی تماشای برخی از آن‌ها، نیازمند اشتراک ماهانه است و یا مجبور خواهید بود به ازای هر بازدید، پول پرداخت کنید
• ممکن است حریم شخصی شما را به خطر بیاندازند
• تلویزیون‌ها هوشمند یا ارائه کنندگان اپلیکیشن‌ها معمولا عادات مشاهداتی شما را به دقت رصد می‌کنند تا پیشنهادهای مطابق با عادات دیداری‌تان به شما ارائه دهند
• گرچه می‌توانید جمع‌آوری این داده‌ها را محدود کنید، ولی یافتن چنین راهکارهایی یا بازگشت به عقب معمولا بسیار دشوار است
• آیا واقعا تمایل دارید هر آنچه تماشا می‌کنید، با ارائه دهندگان تلویزیون به اشتراک بگذارید؟
با وجود همه این موارد، همچنان این گزینه را در اختیار دارید تا امکان رصد عادات مشاهداتی‌تان میسر نباشد.

مضرات تلویزیون هوشمند

مضرات تلویزیون هوشمند

 

حتما بخوانید: چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟

 

جمع‌بندی

از آنجا که تلویزیون‌های هوشمند یا اسمارت قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، ویژگی‌های بسیاری مانند برنامه‌های رایگان، بازی‌های آنلاین، جستجو در صفحات وب، گفت‌وگو با دوستان خود از طریق نصب برنامه‌هایی مانند اسکایپ و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
با همه این‌ها، این تلویزیون‌ها به شدت می‌توانند حریم شخصی کاربران را به خطر انداخته و عادات مشاهداتی آن‌ها را به سادگی در اختیار ارائه دهندگان برنامه‌های تلویزیونی و اپلیکیشن‌ها قرار دهند. به همین منظور، بهتر است تا جمع‌آوری این داده‌ها را به شدت محدود کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. سپهر بکایی

    سلام دستتون درد نکنه بابت این اطلاعات کامل خیلی زحمت کشیدید ❤️❤️
    ببخشید میخواستم بدونم تلویزیون های معمولی رو مگه نمیشه به موبایل وصل کرد؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید❤️🙏

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سپهر بکایی

      سلام وقت بخیر نه نمیشه
  2. sibiptv

    یکی از سرویس های جذابی که میشه روی این تلوزیون استفاده کرد برای دیدن شبکه های تلوزیونی استفاده از اپلیکیشن sibiptv هستش. به راحتی با اتصال به اینترنت میشه شبکه های تلوزیونی رو باهاش مشاهده کرد .

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84%db%8c/
ads
ads