داغ ترین ها :
گوشی های سری S و A و M سامسونگ چه فرقی با هم دارند؟

گوشی های سری S و A و M سامسونگ چه فرقی با هم دارند؟

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین برند‌های موجود در بازار ایران و حتی جهان است. گوشی‌های سامسونگ در ایران فروش بالایی دارند و کاربران به خصوص به گوشی‌های میان رده این برند کره‌ای توجه ویژه‌ای دارند.حتماً شما هم می‌دانید که خط تولید A و M گوشی گلکسی سامسونگ مسئولیت تولید مدل‌های میان‌رده و اقتصادی و خط تولید سری S وظیفه تولید مدل‌های پرچمدار این غول کره‌ای را برعهده دارند، ولی تفاوت گوشی‌ سامسونگ سری M و A و S چیست؟ هر خط تولید چه ویژگی منحصربه‌فردی دارد؟

اگر شما قصد خرید گوشی داشته باشید، بهترین مورد برای خرید کدام مدل است؟ شاید شما اهل گیم باشید، اهل فیلم دیدن باشید، یا اصلا راننده تاکسی‌های آنلاین باشید و یک گوشی بخواهید که باتری بسیار قدرتمندی داشته باشد. شاید قیمت برای شما مهم باشد، قیمت گوشی های سری M بهتر است یا سری A؟ اگر به دنبال پاسخ تمام این سوالات و ابهامات هستید و می خواهید یک خرید مطمئن و درست داشته باشید، در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید تا نگاهی به این ۳ خط تولید کره‌ای‌ها بیندازیم.

تفاوت سری های گوشی سامسونگ

سامسونگ گوشی‌های خود را در چهار سری کلی S، Z، A و M تولید می‌کند. سری S پرچمداران این شرکت هستند و قیمت بالایی هم دارند. سری Z گوشی‌های تاشو سامسونگ هستند و قیمت آن‌ها بعضا حتی از پرچمداران این شرکت نیز بیشتر است.

سری A و M نیز هر دو گوشی‌های میانرده سامسونگ هستند و در بازه‌های قیمتی بسیار متنوعی در دسترس قرار دارند. در واقع از آنجایی که اکثر کاربران گوشی میان‌رده خریداری می‌کنند سامسونگ با تنوع زیاد در دو سری A و M تلاش می‌کند تا نظر افراد بیشتری را به خود جلب کند. در ادامه محصولات هر سری را ابتدا به طور مختصر به شما معرفی کرده و در ادامه این سری‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنیم.

معرفی گوشی‌های سری A

در این بخش گوشی‌های سری A را به شما معرفی می‌کنیم.

گوشی‌های اقتصادی

گوشی‌های اقتصادی سری A سامسونگ را اگر بخواهیم از ارزان به گران ترتیب بندی کنیم باید لیست زیر را در نظر بگیریم.

در واقع اگر قصد داشته باشید گوشی سامسونگ زیر ۵ میلیون تومان از سری A خریداری کنید لیست بالا می‌توانند بهترین و جدیدترین انتخاب‌های شما باشند.

گوشی‌های میانرده

گوشی‌های این بخش محصولات میانی سری A هستند و قیمتی بین کهکشانی‌های اقتصادی و کهکشانی‌های مرغوب دارند.

همان طور که مشاهده می‌کنید سامسونگ از برخی گوشی‌های خود دو نسخه 4G و G5 تولید می‌کند که در بخش سخت افزاری و همچنین برخی امکانات دیگر با یکدیگر تفاوت‌های مهمی دارند.

خرید گوشی 5G

گوشی‌های مرغوب

اگر می‌خواهید بهترین گوشی‌های سری A را خریداری کنید و از امکانات بسیار خوب آن‌ها بهره ببرید این بخش مناسب شما است و باید بین این محصولات یکی را برای خرید انتخاب کنید.

گوشی‌های بالا بیشترین امکانات در سری A کهکشانی‌های سامسونگ را دارند و باعث می‌شوند تجربه‌ای نزدیک به پرچمداران را تجربه کنید.

معرفی گوشی‌های سری M

به طور کلی کهکشانی‌های سری M تنوع کمتری نسبت به سری A دارند و سامسونگ در تولید آن‌ها تمرکز زیادی به روی باتری و صفحه نمایش دارد.

گوشی‌های اقتصادی

این محصولات ارزان‌ترین گوشی‌های سری M سامسونگ هستند که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

  • گلکسی M02
  • گلکسی M02s
  • گلکسی M12
  • گلکسی M13

گوشی‌های میانرده

این محصولات خوش قیمت هستند و سامسونگ تلاش کرده در تولید این گوشی‌ها تعادل خوبی بین قیمت و امکانات برقرار کند.

  • گلکسی M22
  • گلکسی M23
  • گلکسی M32
  • گلکسی M32 5G
  • گلکسی M33

گوشی های مرغوب

سامسونگ در دسته بندی گوشی‌های مرغوب سری M تنوع زیادی ندارد و در واقع برای داشتن امکانات بیشتر باید به سراغ سری A بروید.

  • گلکسی M62
  • گلکسی M52 5G
خرید پاوربانک

معرفی گوشی‌های سری S

سری S پرچمداران سامسونگ هستند و سازنده کره‌ای تلاش می‌کند تا در این گوشی‌ها از آخرین فناوری‌های موجود استفاده کند و همه هنر و توانایی خود و تجربه زیاد این سال‌ها را به رخ رقبا بکشد. پرچمداران جدید سامسونگ یعنی سری S22 مدتی قبل معرفی شده و حالا کم کم وارد بازار می‌شوند.

شما تا مدتی دیگر می‌توانید سری S22 پرچمداران سامسونگ را خریداری کنید و یا به سراغ نسل قبل یعنی سری S21 بروید که با ورود نسل جدید کمی کاهش قیمت را شاهد خواهد بود و خوش قیمت‌تر خواهد شد.

  • گلکسی S20 FE
  • گلکسی S21 FE
  • گلکسی S21
  • گلکسی S21 پلاس
  • گلکسی S21 اولترا
  • گلکسی S22
  • گلکسی S22 پلاس
  • گلکسی S22 اولترا

سامسونگ ارزان‌ترین پرچمدار خود را با نام S21 یا S22 وارد بازار می‌کند و این گوشی اندازه کوچک‌تری نیز نسبت به دو برادر خود دارد و برای کاربرانی که به گوشی‌های کوچک علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی است.

نسخه S21 پلاس یا S22 پلاس نسخه‌هایی با باتری و نمایشگر بزرگ‌تر هستند که در برخی بخش‌ها برتری‌های جزئی نسبت به نسخه پایه‌ای دارند. در نهایت نسخه اولترا از پرچمداران سامسونگ بهترین نسخه از گوشی‌های این شرکت است.

در S21 اولترا یا S22 اولترا سامسونگ تمام توانایی خود در ساخت گوشی‌های هوشمند را به رخ کشیده و S22 اولترا اولین گوشی از سری S است که از قلم پشتیبانی می‌کند و آن را به همراه خود دارد.

معرفی گوشی‌های سری Z

سال 2020 بود که سامسونگ اولین گوشی تاشو خود با نام گلکسی Z Flip را روانه بازار کرد. این گوشی‌ برای کاربران جدید بود و خود سامسونگ نیز طراحی بی عیب و نقصی را ارائه نکرده بود.

در ادامه گوشی‌های گلکسی Z Fold 2، گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3 از راه رسیدند. این محصولات طراحی بهتر و کامل‌تری دارند و کاربران نیز توجه بیشتری به این کهکشانی‌ها نشان دادند و تعداد بیشتری از آن‌ها را خریداری کردند.

  • گلکسی Z Flip 3
  • گلکسی Z Fold 3

این دو محصول جدیدترین نماینده‌های سری Z سامسونگ هستند. گلکسی Z Flip 3 به گونه‌ای طراحی شده که از وسط به شکل افقی تا می‌شود و گلکسی Z Fold 3 را می‌توانید به صورت عمودی تا کنید. این دو گوشی قیمت بالایی دارند و Z Flip ارزان‌تر است.

آیا سری M سامسونگ فقط مخصوص کشور هند است؟

سامسونگ سری M با قیمت پایین‌تر و کیفیت باتری و سخت‌افزار بهتر ساخته و روانه بازار می‌شود، اما در نقطه عکس ماجرا یعنی سری A این گوشی با کیفیت نرم‌افزاری بهتر تولید و روانه بازار می‌شود. سامسونگ سری A را بعد از معرفی، به نمایندگی‌های سراسر دنیای خود ارسال می‌کند تا با پخش عمومی فروش را تجربه کنند. اما در سری M این عرضه‌ی جهانی نیست و این سری فقط برای کشور هند تولید می‌شدند. حتی این گوشی به نمایندگی هند هم ارسال نمی‌شود و اگر شخصی بخواهد آن را خریداری کند باید به ‌صورت آنلاین از هند اقدام به خرید کند.

گوشی های سری m سامسونگ

سری M با قیمت کمتری برای هند تولید می‌شود پس دلیل این‌که نسبت به سری A گران‌تر فروخته می‌شوند چیست؟ همان‌طور که گفتیم سری M مخصوص کشور هند تولید می‌شود؛ یعنی پشتیبانی از سیم‌کارت‌های هندی، عرضه به هند و موارد دیگر. حالا بیایید فکر کنیم یک شخص بخواهد سری M را وارد بازار ایران کند، باید خودش در هند باشد یا یک واسطه در هند داشته باشد که خرید اینترنتی را انجام بدهد؛ گوشی‌ها را آنلاک کند (کاری کند که سیم‌کارت‌های ایرانی هم پشتیبانی کند) و یک کمسیون بابت زحمت خودش روی قیمت گوشی اضافه کند و گوشی را وارد ایران کند. این چرخه طولانی دلیل اصلی گران‌تر بودن قیمت M نسبت به سری A به شمار می‌رود. البته به‌تازگی گوشی‌های سری‌ ام برای چند کشور عربی هم عرضه شده که باعث شده این گوشی فقط مختص به هند نباشد و قیمت نیز کمی کاهش پیدا کند.

گوشی خود را از کدام سری بخریم؟

اگر گوشی پرچمدار و گران قیمت می‌خواهید که امکانات زیادی داشته باشد و بهترین کیفیت ممکن را به شما ارائه دهد باید به سراغ دو سری S و Z بروید. از طرفی اگر گوشی خوش قیمت و میانرده می‌خواهید باید سری A و M را انتخاب کنید. به همین جهت هم در ادامه سری A و M را با هم مقایسه کرده و سری S و Z را نیز با هم مقایسه می‌کنیم.

ساخت سری M بهتر است یا سری A؟

به گفته خود سامسونگ سری ام و ای دقیقاً یک کلاس پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس و گلکسی نوت قرار می‌گیرند؛ سامسونگ M را از کلمه «Millennials» به معنی هزاران سال گرفته و سری A هم در واقع جانشین سری قدیمی J هستند. پیش از هر چیزی بد نیست بدانید که یکی از ایراداتی که همواره به گوشی‌های میانرده سامسونگ وارد بوده بحث کیفیت ساخت و استفاده از پلاستیک است. سازنده کره‌ای تقریبا همه‌ی میانرده‌های خود را فارغ از قیمت پلاستیکی می‌سازند که این موضوع برای کاربران چندان موضوع جذابی نیست.

برای این که بهتر متوجه این کیفیت ساخت نه چندان عالی شوید باید بگوییم که مثلا گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی از قاب پشتی شیشه‌ای ساخته شده که در هنگام در دست گرفتن حس بسیار بهتری دارد. البته که پلاستیک هم مزایای خاص خودش را دارد و به کم شدن وزن گوشی کمک می‌کند اما کاربری که گوشی در بازه‌ی قیمتی گلکسی A72 خریداری می‌کند انتظار دارد با کیفیت ساخت بهتری از پلاستیک مواجه شود که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

از نظر طراحی هم گوشی‌های سری A و M چند سالی بود که هیچ تغییری نداشتند و این باعث تکراری شدن آن‌ها شده بود اما خوشبختانه امسال در سری جدید گوشی‌های سامسونگ این طراحی تغییر کرد و بالاخره فضای بین دوربین‌ها به رنگ قاب پشتی درآمد تا یکپارچگی بسیار بیشتری را در قاب پشتی شاهد باشیم.

اگر بخواهیم مقایسه گوشی های سامسونگ سری A و M را از نظر طراحی انجام دهیم می‌توانیم بگوییم که سری A در این زمینه وضعیت بهتری نسبت به سری M دارد. دلیل اول این است که گوشی‌های سری A عمدتا وزن و ضخامت کمتری دارند و همچنین سامسونگ با وسواس بیشتری گوشی‌های سری A را طراحی می‌کند.

در این بخش اما یک سوال مهم مطرح می‌شود و آن هم این است که اگر همه‌ی میانرده‌های سری A و M سامسونگ جنسی پلاستیکی دارند پس تفاوت یک گوشی ۳ میلیون تومانی با یک گوشی ۱۲ میلیونی در چیست؟ این تفاوت در چند بخش خلاصه می‌شود. اول این که پلاستیک استفاده شده در گلکسی A52 و گلکسی A72 یا مثلا گلکسی M52 کیفیت ساخت بهتری نسبت به مدل‌های ارزان‌تر دارد و به مرور زمان کمتر آسیب می‌بیند.

تفاوت دوم در نوع طراحی آن‌ها است و سامسونگ برای مدل‌های مرغوب سری A و M طراحی بهتری را در نظر گرفته تا هم در هنگام در دست گرفتن حس بهتری داشته باشند و هم خود را بیشتر به دنیای پرچمدران نزدیک کنند.

تفاوت سوم نیز به داشتن گواهی ضد آب در مدل‌های گران‌تر بازمی‌گردد. گوشی‌هایی مثل A52 و A72 از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کنند و این یعنی این محصولات می‌توانید در عمق یک متری آب حدود ۳۰ دقیقه بدون مشکل دوام بیاورند. چنین قابلیتی طبیعتا برای مدل‌های ارزان قیمت‌تر در نظر گرفته نشده و همین نکات است که تفاوت قیمت یک محصول اقتصادی با یک محصول مرغوب را در بخش طراحی توجیه می‌کند.

خرید تبلت
بد نیست بدانید که ضد آب بودن یکی از دلایل اصلی برتری سری A نسبت به سری M در بخش طراحی و کیفیت ساخت است. سری M گوشی ضد آب ندارد و اگر میانرده‌ای از سامسونگ می‌خواهید که گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب داشته باشد باید به سراغ سری A بروید. در نهایت برنده بخش طراحی و کیفیت ساخت را بین این دو سری مختلف سری A می دانیم؛ چرا که این گوشی‌ها عموما طراحی و ارگونومی بهتری دارند و در مدل‌های مرغوب از گواهی ضد آب نیز پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه سری A و M از نظر نمایشگر

همه‌ی کاربران، گوشی‌های سامسونگ را به داشتن نمایشگرهای بسیار باکیفیت و جذاب سوپر امولد می‌شناسند و همین نکته یکی از دلایل فروش کهکشانی‌های کره‌ای‌ها است. اما این نوع پنل به روی همه‌ی گوشی‌های سری A و M استفاده می‌شود؟

پیش از هر چیز باید بدانید که برای این که امروز نمایشگر یک گوشی را بسیار خوب بدانیم باید در کنار نوع پنل به امکانات مثل نرخ نوسازی و همچنین میزان روشنایی توجه ویژه داشته باشیم. در کنار این نکات پشتیبانی از HDR10+ و نرخ پاسخگویی لمسی ۲۴۰ هرتزی و ویژگی‌های مشابه باعث می‌شود صفحه نمایش یک محصول به ایده‌آل نزدیک شود. از آنجایی که هزینه استفاده از نمایشگرهای سوپر امولد سامسونگ زیاد است و از طرفی گوشی‌های سری M و به خصوص سری A سامسونگ بازه‌های قیمتی مختلفی را در بر می‌گیرند پس کاملا طبیعی است که سازنده کره‌ای نتواند برای همه‌ی محصولات خود از این نوع پنل استفاده کند.

گوشی‌های اقتصادی و حتی میانرده سامسونگ در هر دو سری بیشتر به نمایشگرهای IPS مجهز می‌شوند و سازنده کره‌ای ترجیح می‌دهد تا هزینه‌ی نمایشگر را برای بخش دیگری مثل دوربین یا مثلا سخت افزار بهتر هزینه کند. البته به طور می‌توان گفت که عموما گوشی‌های سری M نمایشگرهای بهتری به نسبت رقیب خود در سری A دارند. به عنوان مثال گلکسی A12 و گلکسی M12 هر دو نمایشگرهای 6.5 اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ دارند و قیمت آن‌ها نیز تقریبا برابر است اما گلکسی M12 در این بین از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند که در رده گوشی‌های اقتصادی نکته جذابی است.

موضوع مهم دیگر در بخش نمایشگر رزولوشن صفحه نمایش، اندازه‌ی آن و در نتیجه تراکم پیکسلی ارائه شده توسط پنل است. هر چقدر که اندازه‌ی صفحه نمایش بزرگ‌تر شود تراکم پیکسلی کاهش پیدا می‌کند و تصاویر نمایش داده شده شارپی مناسب خود را از دست می‌دهند.

مثلا گوشی‌های اقتصادی از نمایشگر IPS با رزولوشن HD+ استفاده می‌کنند و تنها برای  A22 و M22 نمایشگر سوپر امولد با رزولوشن HD+ در نظر گرفته شده که البته به دلیل ساختار خاص پنل امولد، کیفیت HD به روی آن چندان جذاب از آب در نمی‌آید. البته A22 و M22 هر دو از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کنند که نکته مثبتی است.

جالب است بدانید که گلکسی M32 و گلکسی A32 هر دو از نمایشگرهای 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+ و پنل سوپر امولد استفاده می‌کنند و برای هر دو گوشی نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز در نظر گرفته شده است. به نوعی رقبای هم نام در دو سری نمایشگرهای مشابه یا نزدیک به هم دارند.

یکی از عجیب‌ترین نمایشگرها در بخش میانرده مربوط به A32 5G و گلکسی M32 5G است و هر دو از یک پنل IPS با رزولوشن HD+ بهره می‌برد و خبری هم از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیست. یعنی عملا یک صفحه کاملا عادی بدون هیچ قابلیت خاصی. در نهایت گوشی‌های مرغوب سری A و M همگی از نمایشگرهای سوپر امولد با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند و روشنایی بسیار خوبی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. البته M62 نرخ نوسازی 60 هرتزی دارد.

در نهایت در بخش نمایشگر دو سری بسیار به هم نزدیک هستند و هر دو هم محصولات بسیار عالی و محصولات معمولی دارند. در حال حاضر بهترین نمایشگر در بین گوشی‌های سری M مربوط به گلکسی M52 5G و بهترین نمایشگر گوشی‌های سری A مربوط به A53، A72، A52s و A73 است.

از نظر اسپیکر گوشی سری M بهتر است یا A؟

سامسونگ به طور کلی توجه خیلی ویژه‌ای به روی اسپیکر گوشی‌های میانرده خود ندارد و برعکس گوشی‌های پرچمدار، از اسپیکرهای بسیار عالی برای کهکشانی‌های سری A و M استفاده نمی‌کند.

گوشی‌های اقتصادی که همگی یک اسپیکر تکی در لبه‌ی پایینی دارند که کیفیت صدا و بلندی آن بسیار معمولی است و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت. گوشی‌های میانرده سری A و M نیز همین شرایط را دارند و تنها کمی کیفیت و وضوح صدای آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.

در نهایت گوشی‌های مرغوب سری A به اسپیکرهای استریو مجهز شده‌اند که وضوح و کیفیت بیشتری دارند و می‌توانند صدایی فراگیر را به گوش شما برسانند. همان طور که متوجه شدید گوشی‌های سری M از اسپیکرهای استریو استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل قطعا در بخش اسپیکر سری A را برتر می‌دانیم.

برای مثال گلکسی A52 و گلکسی M52 قیمت تقریبا یکسانی دارند ولی در حالی که A52 از اسپیکر استریو استفاده می‌کند گلکسی M52 به اسپیکر تکی مجهز شده که بلندی و فراگیری کمتری درد و کیفیت و وضوح آن نیز کمتر است.

نرم افزار گوشی سامسونگ سری A بهتره یا M؟

مدل‌های جدید سری A و M از رابط کاربری One Ui 4 سامسونگ به صورت پیش فرض استفاده می‌کنند که این نسخه بر پایه‌ی اندروید‍ 12 نیز توسعه داده شده است (البته نسخه نرم افزار پیش فرض بسیاری از گوشی‌های موجود در لیست بالا One UI 3.1 بر پایه اندروید 11 است). از نظر نرم افزاری طبیعتا تفاوتی بین سری M و A وجود ندارد و در نهایت همه گوشی‌های سامسونگ از One UI بر مبنای نسخه‌ای از اندروید استفاده می‌کنند اما برتری اصلی سری A در این بخش بروزرسانی طولانی‌تر نسبت به سری M است.

سامسونگ وعده داده که میانرده‌های سری A خود را تا سه سال آپدیت کند که این یک مزیت بزرگ است. چنین وعده‌ای در مورد گوشی‌های سری M بیان نشده و گوشی‌های این سری یک یا نهایت دو بروزرسانی دریافت می‌کنند.

رابط کاربری سامسونگ حالا دیگر تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کرده و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید. One UI 4 نیز بسیار شبیه به نسل قبل طراحی شده و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد. البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Colour palette نام دارد. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد. در نهایت به دلیل بروزرسانی نرم افزاری طولانی‌تر در این بخش می‌توانیم گوشی‌های سری A را برتر بدانیم.

 

 

 

مقالات پیشنهادی: بهترین گوشی های میان رده 2021

 

سخت افزار گوشی های سامسونگ سری A بهتر است یا M؟

بخش سخت افزار مستقیما با قیمت پرداختی شما برای گوشی رابطه دارد و اگر به سراغ گوشی‌های اقتصادی بروید طبیعتا باید انتظار بسیار کمتری داشته باشید. سامسونگ به طور کلی در مقایسه با رقبا در بخش سخت افزاری کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و اگر نگاهی به رقبای دیگر این گوشی‌ها بیندازیم متوجه خواهیم شد که رقبای هم قیمت عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند.

مثلا گوشی مثل پوکو اف 3 یا پوکو ایکس 3 پرو از تراشه‌های نزدیک به پرچمداران استفاده می‌کنند یا حتی ردمی نوت 10 پرو با توجه به عملکرد عالی در دیگر بخش‌ها در بخش سخت افزاری نیز کمی بهتر از A52 و A72 سامسونگ عمل می‌کند. سازنده کره‌ای برای گوشی‌های خود از سه نوع تراشه اگزینوس ساخت خود، هلیو ساخت مدیاتک و همچنین اسنپدراگون ساخت کوالکام استفاده می‌کند. بهترین عملکرد و پایداری را از بین این سه مدل تراشه‌های کوالکام دارند و در بلند مدت کمتر دچار کندی و کاهش سرعت می‌شوند.

تراشه‌های اگزینوس سامسونگ نیز با مشکل داغ شدن دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین به طور کلی نیز عملکرد چندان پایداری را از آن‌ها شاهد نیستیم. تراشه‌های مدیاتک نیز در این بین قرار می‌گیرند و عملکرد مناسبی دارند. به طور کلی به نظر می‌رسد که کهکشانی‌های سری M سامسونگ سخت افزار بهتر و قوی‌تر یا برابری با رقیب خود از سری A داشته باشند. برای مثال گلکسی A52 و گلکسی M52 را در نظر بگیریم. گلکسی A52 از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند که یک تراشه میانرده خوب است.

گلکسی M52 اما قدرت خود را از تراشه اسنپدراگون 778G تأمین می‌کند. این تراشه 6 نانومتری قدرت بسیار خوبی دارد و یک پله بالاتر از اسنپدراگون 720G قرار می‌گیرد. حتی اگر نسخه فایوجی A52 را هم در نظر بگیریم تراشه اسنپدراگون 750G آن ضعیف‌تر از 778G گوشی گلکسی M52 است. جالب است که در بازه‌های قیمتی دیگر گوشی‌های رقیب دو سری از تراشه یکسانی بهره می‌برند. به عنوان مثال گلکسی A22 و گلکسی M22 هر دو از تراشه مدیاتک هلیو G80 استفاده می‌کنند. گلکسی M32 و A32 نیز هر دو تراشه هلیو G80 دارند.

در رده قیمتی گوشی‌های اقتصادی نیز گلکسی M12 از تراشه اختصاصی اگزینوس 850 استفاده می‌کند و گلکسی A12 از تراشه هیلو P35 بهره می‌برد که از بین این دو تراشه M12 قدرت بیشتری دارد. پس به طور کلی از نظر تراشه و سخت افزار سری M از گوشی‌های سامسونگ عملکرد بهتر یا برابری با سری A دارند و می‌توانیم این سری را برنده بدانیم. البته که به طور کلی همان طور که اشاره کردیم در اکثر موارد گوشی‌های سامسونگ نسبت به رقبا سخت افزار ضعیف‌تری دارند.

از نظر باتری و امنیت گوشی های سری M سامسونگ بهتر است یا سری A؟

یکی از نقاط قوت اصلی سری M را می‌توانیم شارژ دهی بسیار خوب باتری گوشی‌ههای آن در نظر بگیریم. اگر به یاد داشته باشید برای اولین بار گلکسی M51 به یک باتری عظیم با ظرفیت 7000 میلی آمپر ساعت مجهز شد و توانست رکورد عالی از نظر شارژ دهی از خود به جای بگذارد.

گوشی‌های سری A نیز از نظر شارژ دهی وضعیت خوبی دارند و سامسونگ در زمینه شارژ دهی گوشی‌های خود عملکرد خوبی دارد. پس در نهایت برنده حتمی این بخش سری M است و اگر میزان شارژ دهی گوشی برایتان مهم است باید به سراغ محصولات این سری بروید. اکثر گوشی‌های سری A باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارند اما در گوشی‌های سری M شما می‌توانید گوشی با باتری 7000 میلی آمپر ساعتی مانند گلکسی M62 تهیه کنید.

از نظر امنیت هر دو سری در اکثر مدل‌ها از دو روش تشخیص چهره دو بعدی از طریق دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند. تفاوت در این است که مدل‌های مرغوب و برخی میانرده‌های سری A از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر استفاده می‌کنند، در حالی که اکثر گوشی‌های سری M حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور دارند. به عنوان مثال گلکسی M52 از حسگر اثر انگشت یکپارچه به دکمه پاور استفاده می‌کند در حالی که A52 حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر دارد. از نظر دسترسی و راحتی حسگر زیر نمایشگر بهتر است اما در کل از نظر عملکرد، سرعت و دقت حسگر فیزیکی بهتر عمل می‌کند.

دوربین گوشی سامسونگ سری A بهتر است یا M؟

گوشی‌های سامسونگ در زمینه دوربین عملکرد رضایت بخش و مناسبی دارند و هرچقدر که هزینه بیشتری برای گوشی بپردازید به همان نسبت دوربین بهتری نسیبتان می‌شود. این گوشی‌ها اکثرا به چهار دوربین عریض، فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان مجهز می‌شوند.

پیش از پرداختن به ادامه این قسمت یک نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید. به هیچ عنوان نمی‌توان کیفیت دوربین‌ها را تنها از روی عدد در نظر گرفته شده برای سنسور قضاوت کرد و همچنین ممکن است کیفیت تصاویر دو سنسور ۶۴ مگاپیکسلی بسیار با هم متفاوت باشد و به دلیل گشودگی دیافراگم و سایز سنسور و حتی متفاوت بودن نوع سنسور نتیجه نهایی اختلاف قابل توجهی داشته باشد.

مثلا گلکسی A12، گلکسی M12، گلکسی A22 و گلکسی M22 همه از چهار دوربین اصلی فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان استفاده می‌کنند. سنسور اصلی و ماکرو و عمق میدان هر چهار گوشی ۴۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی بوده ولی سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی A22 و M22 به نسبت سنسور ۵ مگاپیکسلی A12 و M12 برتری دارد.

تفاوت بسیار مهم این است که A22 و M22 هر دو از لرزشگیر اپتیکال تصویر یا همان OIS هم پشتیبانی می‌کند که باعث بهتر شدن تصاویر خروجی می‌شود. در رده بالاتر گلکسی A32 و M32 قرار می‌گیرند که دوربین اصلی و فوق عریض هر دو 64 و 8 مگاپیکسلی است ولی در زمینه سنسور ماکرو و عمق میدان با هم تفاوت دارند و در حالی که M32 از سنسورهای 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند A32 به سنسور 5 مگاپیکسلی مجهز شده است.

در نهایت گوشی‌های مرغوب سری A همگی سنسورهای اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر دارند. دوربین فوق عریض A72، A52، A52 5G و A52s 5G همگی ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو این دوربین‌ها را همراهی می‌کند.

به غیر از A72 گوشی‌های دیگر یک دوربین عمق میدان ۵ مگاپیکسلی نیز دارند که برای ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی می‌آید. اما جالب‌ترین اتفاق در گلکسی A72 رخ می‌دهد، جایی که سامسونگ از دوربین تله فوتو برای یک میانرده استفاده کرده است.

دوربین تله فوتو A72 می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌های مختلف زوم کند که این عملکرد برای یک گوشی میانرده عالی ارزیابی می‌شود و باعث شده تا این کهکشانی خود را به یک قدمی پرچمداران برساند. بهترین گوشی سری M از نظر دوربین M52 است که ترتیب دوربین‌های 64 اصلی، 12 فوق عریض و 5 ماکرو دارد.

در این کهکشانی خبری از OIS نیست و به همین دلیل قطعا نمی‌تواند با رقبای سری A رقابت کند. به طور کلی اگر بخواهیم سری A و M سامسونگ را از نظر دوربین مقایسه کنیم باید بگوییم در بازه‌ قیمتی اقتصادی و میانرده تفاوتی بین این دو سری دیده نمی‌شود اما در بخش بالایی میانرده‌ها و میانرده‌های مرغوب سری A به دلیل پشتیبانی از OIS و همچنین برخورداری A72 از دوربین تله فوتو وضعیت بهتری دارند.

از نظر قیمت گوشی سامسونگ سری M بهتره یا A؟

به طور کلی تنوع گوشی‌های سری A به خصوص در بخش بالایی بازار بیشتر است. یعنی اگر گوشی میانرده‌ای از سامسونگ می‌خواهید و بودجه بیشتر از 7 یا 8 میلیون تومان دارید انتخاب‌های سری A بیشتر هستند. در بخش میانرده و گوشی‌های اقتصادی هر دو سری گوشی‌های خوبی برای خرید دارند و اگر بین دو مدل مردد شده‌اید حتما مشخصات هر دو را در کنار هم مشاهده کرده و سپس تصمیم به خرید بگیرید.

به طور کلی اما هیچ یک از این دو سری نسبت به دیگری برتری زیادی ندارند و به نقاط قوت هر سری در مطلب اشاره کردیم. قیمت گوشی‌های رقیب دو سری نیز بسیار نزدیک و مشابه است و به همین جهت نمی‌توانیم یکی از خوش قیمت‌تر بدانیم.

 

 

 

قطعات و لوازم جانبی سری M در ایران وجود دارند؟

قبل‌تر اشاره کردیم که سری ام تولید محدودی دارد و همچنین فقط برای هند و چند کشور عربی عرضه می‌شود و قطعاتش خیلی کمیاب است، به همین خاطر اگر گوشی سری M دارید باید از آن خیلی مراقبت کنید تا اسیر مشکلات و پیگیری‌های زیاد برای تعویض قطعات نشوید. از طرفی سری A به دلیل تولید انبوه و پخش عمده در سرتاسر جهان لوازم جانبی بیشتری نسبت به سری M دارد؛ اگر پیدا شدن گارد و گلس و قطعات گوشی برای‌تان اهمیت دارد، سری A گوشی‌های میان‌رده سامسونگ بهترین گزینه است.

البته به این شکل نیست که قطعات سری M اصلا وجود نداشته باشد و تنها تعداد آن کمتر است. به‌علاوه اگر گوشی خود را با گارانتی معتبر خریداری کنید در صورت مشکل شرکت گارانتی وظیفه دارد کهکشانی شما را بدون دریافت هزینه تعمیر کند. در مورد لوازم جانبی نیز در حال حاضر تعداد بسیار بیشتری نسبت به قبل وارد کشور شده و شاید تنها تنوع این محصولات کمتر باشد.

سامسونگ سری A پرطرفدارتر است یا سری M یا سری S؟

قدمت سری محبوب و پرطرفدار A سامسونگ به سال 2014 برمی‌گردد و بازهم به گفته خود کمپانی سری A جایگزینی برای سری گلکسی J است. جالب است بدانید که 2 مدل از سری A یعنی گلکسی A51 و گلکسی A21s موفق شدند عنوان پرفروش‌ترین مدل‌ها را در سال 2020 کسب کنند. A51 دومین محصول پرفروش بعد از آیفون SE بوده و A21s هم در 3 ماهه اول سال 2020 عنوان پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی را از آن خودش کرده است.

 

در آن طرف سری M سامسونگ سن زیادی ندارد و مدل‌های گلکسی M10 و گلکسی M20 به‌عنوان اولین گوشی‌های سری M در فوریه 2019 راهی بازار شدند. M10 مدل ساده‌تری بود، ولی M20 همان‌طور که سامسونگ قولش را داده بود یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری داشت و این در حالی بود که مدل‌های 2019 سری A مثل گلکسی A70 و گلکسی A50 به ترتیب از باتری‌های 4500 و 4000 میلی‌آمپری استفاده کرده بودند.

باتری سری M سامسونگ

در این صورت می‌توان گفت که سری A گوشی‌های سامسونگ بسیار پرطرفدارتر و قابل اعتمادتر نسبت به گوشی‌های سری M هستند، به دلایل راحتی در تهیه قطعات و لوازم جانبی، طراحی به‌روزتر و پشتیبانی صددرصد 3 ساله‌ی سامسونگ از سری A که باعث می‌شود این گوشی‌ها مدت‌زمان بیشتری قابل‌استفاده باشند.

 

جدیدترین موبایل با بالاترین کیفیت دوربین کدام است؟
بهترین گوشی برای عکاسی 

 

تفاوت سری S و سری Z سامسونگ

اگر می‌خواهید هزینه‌ای در حد یک پرچمدار پرداخت کنید و انتخاب شما نیز برند سامسونگ است باید به سراغ یکی از دو سری S یا Z بروید. در ادامه این بخش به طور کوتاه در هر بخش این دو سری را با هم مقایسه کرده و اشاره می‌کنیم هر سری برای کدام دسته از کاربران مناسب‌تر است.

تفاوت سری S و Z از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در ساخت گوشی‌های هر دو سری از بهترین متریال ممکن استفاده شده است. گوشی‌های هر دو سری از گواهی ضد آب نیز پشتیبانی می‌کنند. از نظر طراحی اما به طور حتم اختلاف زیادی بین دو سری وجود دارد.

اگر گوشی تاشو دوست دارید و ترجیح می‌دهید محصولی با این طراحی داشته باشید قطعا به سراغ سری Z‌ بروید، اما اگر یک گوشی زیبا ولی در عین حال مرسوم می‌خواهید به سراغ سری S‌ بروید. در نهایت در این بخش برنده نداریم و بسته به نیاز و سلیقه باید به سراغ یکی از دو سری S یا Z بروید.

تفاوت سری S و Z از نظر نمایشگر

گوشی‌های هر دو سری بهترین نمایشگرهای سامسونگ و در واقع یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی هوشمند در جهان را دارند. این نمایشگرها از نوع سوپر امولد هستند و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اگر نمایشگر بسیار بزرگ می‌خواهید که بتوانید آن به راحتی به دنبال خود داشته باشید قطعا گلکسی Z Fold انتخاب بسیار خوبی است و در حالت باز نمایشگری 7.6 اینچی را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد و در حالت بسته نیز اندازه‌ای 6.2 اینچی دارد.

در کل نمایشگرهای گوشی‌های این دو سری تمام و کمال هستند و بسه به نیاز خود باید یکی را انتخاب کنید.

تفاوت سری S و Z از نظر اسپیکر

کهکشانی‌های هر دو سری Z و S از اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG پشتیبانی می‌کنند و به همین جهت می‌توانند صدایی بلند، فراگیر، واضح و باکیفیت تولید کنند. هیچ یک از محصولات این دو سری را نمی‌توان نسبت به دیگری برتر دانست و تنها شاید بتوان گفت اسپیکر S22 اولترا نسبت به S22 پلاس و S22 عملکرد بهتری دارد.

تفاوت سری S و Z از نظر نرم افزاری

رابط کاربری One UI 4 بر پایه اندروید 12 برای گوشی‌های این دو سری در دسترس قرار دارد و خوشبختانه سامسونگ اعلام کرده که این گوشی‌ها از این پس تا 4 سال بروزرسانی اصلی و تا 5 سال بروزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.

این دو سری از نظر نرم افزاری تفاوت خاصی ندارند.

تفاوت سری S و Z از نظر سخت افزاری

گوشی‌های پرچمدار سری S سامسونگ در بازار کشور ما با تراشه اگزینوس خود سامسونگ وارد می‌شوند در حالی که این کهکشانی‌ها در بازار چین و آمریکا با تراشه پرچمدار کوالکام به فروش می‌رسند.

پرچمداران سری Z تنها از نسخه کوالکام بهره می‌برند و این یک مزیت است. گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3 هر دو از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده می‌کنند. از طرف دیگری همه گوشی‌های سری S22 از اگزینوس 2200 بهره می‌برد که تراشه پرچمدار اختصاصی سامسونگ است.

راستش را بخواهید ترجیح می‌دادیم در سری S نیز با تراشه‌های کوالکام مواجه بودیم ولی این اتفاق ممکن نیست و به همین دلیل هم شاید بتوانیم گوشی‌های سری Z را از این نظر برتر بدانیم، هرچند تراشه اگزینوس 2200 هم تراشه قدرتمندی است اما در نهایت بیشتر داغ می‌شود و مصرف انرژی بیشتری هم دارد.

تفاوت سری S و Z از نظر باتری

به طور حتم برنده بخش باتری بین گوشی‌های دو سری S و Z سری S خواهد بود. گوشی‌های سری Z سامسونگ شارژ دهی چندان خوبی ندارد و این در حالیست که شما یک روز کامل می‌توانید از پرچمداران سری S استفاده کنید.

دلیل این شارژ دهی نه چندان خوب گوشی‌های سری Z ظرفیت باتری کمتر به دلیل طراحی تاشو این گوشی‌ها است.

تفاوت سری S و Z از نظر دوربین

قطعا دوربین پرچمداران سری Z نیز کیفیت بالایی دارند اما به طور حتم در این زمینه نیز گوشی‌های سری S عملکرد بهتری دارند و گلکسی S22 اولترا در زمینه دوربین یکی از بهترین پرچمداران موجود در جهان است و می‌تواند تصاویر باکیفیتی به ثبت برساند.

پس اگر بخش دوربین برای شما اهمیت زیادی دارد از بین این دو سری به سراغ سری S بروید.

تفاوت سری S و Z از نظر قیمت

به طور کلی گوشی‌های سری Z قیمت بالایی دارند. گلکسی Z Flip 3 قیمتی نزدیک به S22 و S22 پلاس دارد ولی قیمت Z Fold 3 بسیار بیشتر از گلکسی S22 اولترا است و به همین جهت می‌توانیم سری S را خوش قیمت‌تر بدانیم. در کل به نظر می‌رسد ارزش خرید گوشی‌های سری S در حال حاضر بیشتر از گوشی‌های سری Z باشد.

سوالات متداول

آیا سری M گوشی های سامسونگ آپدیت اندروید را دریافت می کنند؟ همان‌طور که سامسونگ سعی کرده سخت‌افزار خود را در سری M تقویت کند، بیشتر تمرکز در مورد مسائل نرم‌افزاری روی سری A بوده است. همچنین سامسونگ در بیانیه‌ی اخیرش گفته که سری A این برند بعد از تولید تا 3 سال به‌روزرسانی‌ دریافت می‌کنند و این درحالی است که درباره به‌روز‌رسانی گوشی‌های سری M هیچ حرفی زده نشده و احتمال دریافت به‌روز‌رسانی سری ام در حد یک یا دو سال است.

گوشی خود را از کدام سری سامسونگ بخریم؟ اگر گوشی پرچمدار و گران قیمت می‌خواهید که امکانات زیادی داشته باشد و بهترین کیفیت ممکن را به شما ارائه دهد باید به سراغ دو سری S و Z بروید. از طرفی اگر گوشی خوش قیمت و میانرده می‌خواهید باید سری A و M را انتخاب کنید.

قیمت سری A و M سامسونگ یکسان است؟ به طور کلی تنوع گوشی‌های سری A به خصوص در بخش بالایی بازار بیشتر است. یعنی اگر گوشی میانرده‌ای از سامسونگ می‌خواهید و بودجه بیشتر از 7 یا 8 میلیون تومان دارید انتخاب‌های سری A بیشتر هستند. در بخش میانرده و گوشی‌های اقتصادی هر دو سری گوشی‌های خوبی برای خرید دارند و اگر بین دو مدل مردد شده‌اید حتما مشخصات هر دو را در کنار هم مشاهده کرده و سپس تصمیم به خرید بگیرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. امیرحسین

    خیلی توضیحاتت خوب بود ممنونم ازت
    بهترین گزینه ات مقایسه بود که بهم خیلی کمک کرد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیرحسین

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
  2. پویا

    متاسفانه اشتباه فاحش نویسنده این مطلب این است که اطلاعات کاملی در مورد سری های گوشی ندارد. گوشی های سری ام فقط مختص به هند نیست و در ویتنام هم تولید میشه و در سراسر دنیا هم مورد استفاده قرار می گیرند. هیچ وقت سامسونگ و شرکت های معتبری از این دست به طور رسمی در باره ضعف یک سری نسبت به سری دیگر اینطور اعلام نظر نکرده و نخواهند کرد!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پویا

      سلام وقت خوش دوست خوبم یه سرچ ساده تو گوگل انجام بدید متوجه این موضوع خواهید شد
  3. پورکمال

    سپاس از شما
    مطلب جامع و کامل و سودمندی بود

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پورکمال

      سلام وقت بخیر خوشحالم که مطلب براتون مفید واقع شده
  4. سنسی

    متاسفانه خیلی از حرفها و تفاوت ها و ایرادات بین دو محصول به سود وارد کننده بستگی داره و دهن به دهن میچرخه. هند و ویتنام بازی جدیدیه که برای سود بیشتر راه انداختن و جز سردرگمی برای خریدار هیچی نداره

  5. مرتضی

    سیاست هر شرکت تولید کننده گوشی اینه هیچوقت گوشی بی نقص نده به بازار … چون کاربران وقتی گوشی بی نقص داشته باشن دیگه نیازی به تعویضشون ندارن مگر اینکه اندورید به روز بخان که اونم معمولن تا 2-3 نسخه اپدیت میگیرن یا اینکه خراب بشه یا بدزدنش یا هر مشکل غیرقابل جبران ناپذیری براشون پیش بیاد و برن گوشی بخرن وگرنه شما یه گوشی با اندروید 6 هنوزم تلگرام و واتس و بازیهای شرکت سوپرسل رو اجرا میکنه و میشه گفت حداقل یه گوشی تا 5-6 سال جوابگو هست.سری ام یا ای سامسونگ هم نسبت به پرچمداراش ناقصه یکیش باتریش بهتره یکیش نه یکیش صفحه نمایشش بهتره اون یکی کمتر … بقول اون دستمون M52 با A52s یکیه اگر اون باتریش قویتره وصفحه نمایش و حس گر پراکسیمیتی و اثر انگشت بهتر داره اون یکی هم ضد ابه و دوربین ois اسپیکر استریو داره البته سری M دیگه مثل قبل برای هند تولید نمیشه فقط شرکت AT&T امریکا ساپورتش نمیکنه توی اروپا هم هست … هم سری آ هم ام میان رده هستن و گوشی کاملی نیستن هرکی پرفورمنس میخاد بره ام بگیره هرکی مقاومت و ظاهر میخاد بره ای بگیره

  6. مهرداد

    کلیه موارد گفته شده در باره سری ام صحت ندارد سامسونگ گوشی های سری ام را یک پله بالاتر از سری آ قرار داده و گوشی های سری ام از نظر کیفیت ساخت و کیفیت صفحه نمایش ، باتری از گوشی های سری آ یک سر و گردن بالاتر هستند و گوشی های سری ام صرفا برای هند ساخته نمی شوند بلکه برای تمامی کشور ها تولید و ارسال میگردند گوشی های سری ام پک ویتنام گویای این موضوع است در کشورهای اروپایی گوشی های سری ام بیشتر از گوشی های سری آ مورد توجه بازار قرار گرفته اند گوشی های سری آ فقط و فقط در کشور ایران بیشترین طرفدار را دارند برای مثال گوشی ام ۵۲ در مقایسه با گوشی آ پنجاه و دو اس از نظر پردازشگر و محافظ صفحه نمایش یکسان بوده ولی از نظر نوع صفحه نمایش گوریلا گلس پلاس می باشد ولی آ پنجاه و دو اس گوریلا گلس معمولی می باشد ، باتری ام پنجاه و دو از نوع لیتیوم یونی پنج هزار می باشد ولی آ پنجاه و دو اس از نوع لیتیوم پلیمر چهار هزار و پانصد می باشد و همچنین اندازه صفحه نمایش ام پنجاه و دو دو دهم اینچ بزرگتر از صفحه نمایش آ پنجاه و دو اس می باشد و از همه مهمتر ام پنجاه و دو دارای وزن کمتر و ظرافت بیشتری نسبت به آ پنجاه و دو اس می باشد ولی در عوض سامسونگ اومده با یک لنز دوربین پنج مگاپیکسلی بیشتر در عقب و با یک گواهی آ پی شصت و هشت و با یک اسپیکر زیاد در آ پنجاه و دو اس خواسته این برتری های ام پنجاه و دو نسبت به آ پنجاه و دو اس را مخفی کنه و از نظر قیمت این دو گوشی تقریبا در یک سطح می باشند ولی انتخاب عاقلانه در ام پنجاه و دو است

    1. پرویز

      پاسخ به مهرداد

      چه کوشی. Aاندروید ۱۳ به بالا را در ایران دریافت میکند
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به پرویز

        سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چیه؟
  7. ماهان

    سلام و وقت بخیر
    بابت مقایسه سری های مختلف سامسونگ بسیار ممنون
    ولی توقع داشتم در زیر صفحه لینک مقایسه سایر برندها نیز موجود باشد. ممنون

  8. Samira

    m32 فایو جی هم داره تازه خیلی از گوشی های سرم m آپدیت گرفتن مثل m31 تازه پک ویتنامم داره چطور میگین فقط هندیه؟

    1. میلاد شیری

      پاسخ به Samira

      سلام وقت بخیر بله گلکسی M32 نسخه 5G هم داره سری ام سامسونگ در کشور هند تولید میشه به سفارش کشورهای دیگه عرضه میشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%db%8c-a-%d9%88-m-%d9%88-s-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads