داغ ترین ها :
تفاوت غذاساز و خردکن در چیست؟

تفاوت غذاساز و خردکن در چیست؟

برای داشتن آشپزی بهتر و راحت‌تر وسایل زیادی نیاز داریم که از جمله مهم‌ترین آن‌ها که می‌تواند در فرآیند آماده‌سازی غذا موثر باشد، غذاساز و خردکن است، اما آیا شما می‌دانید فرق غداساز و خردکن برقی چیست؟ آیا می‌دانید این دو محصول چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی با هم دارند و کدام برای شما گزینه مناسب‌تری است؟ در ادامه این مطلب شما را بیشتر با این دو محصول آشنا خواهیم کرد.

کارایی و کاربرد خردکن برقی

قبل از این که به تفاوت غذاساز و خرد کن بپردازیم لازم است به کارایی هرکدام به صورت جداگانه بپردازیم. خردکن برقی یک وسیله نسبتا ساده است که می‌تواند مواد غذایی مختلف را خرد کند. مثلا تصور کنید که شما می‌خواهید یک نوع سبزی را خرد کنید یا به عنوان مثال از ترکیب چند نوع میوه یک اسموتی جذاب تهیه کنید در هر صورت به خردکن احتیاج خواهید داشت.

کارایی و کاربرد خردکن برقی

کارایی و کاربرد خردکن برقی به گونه‌ای است که برای این که بتواند از هر ترکیبی یک مخلوط نرم و یک‌دست ایجاد کنید باید حتما مقداری مایع درون ظرف مخلوط کن وجود داشته باشد. به عنوان نمونه شاید برای تهیه یک سس مخصوص مجبور شوید مقداری آب، شیر یا روغن به مخلوط اضافه کنید تا خردکن بتواند مخلوطی یکپارچه و یک‌دست را به شما تحویل دهد.

خردکن‌ها معمولا ابعاد کوچکی دارند و قطعات همراه با آن‌ها خیلی زیاد نیست. فرق خردکن و غذاساز چندان زیاد نیست اما خردکن‌ها می‌توانند به علاوه موارد گفته شده مغزیجات و برخی از گوشت‌های نرم را نیز خرد کنند و از این جهت نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در کل باید گوشه ذهن داشته باشید که تنها کارایی خردکن، خرد کردن و مخلوط کردن مواد غذایی باهم است و نمی‌توان با آن کار بیشتری انجام داد.

شاید نیاز داشته باشید:
راهنمای خرید چرخ گوشت

 

کارایی و کاربرد غذاساز

غذاساز محصول به مراتب کامل‌تری نسبت به خردکن است و به نوعی خرد کردن یکی از کارهایی ست که غذاساز انجام می‌دهد و به این ترتیب به طور حتم غذاساز محصول کامل‌تری است و بهتر می‌تواند در تهیه غذا به شما کمک کند.

غذاساز به نسبت خردکن اندازه بزرگ‌تری دارد و معمولا با چندین وسیله جانبی درون جعبه به فروش می‌رسد و کارایی بیشتری هم دارد. البته غذاسازهای مختلف بسته به قیمت و مدل،‌ کارایی‌های مختلفی دارند ولی به طور کلی کارایی این لوازم در موارد زیر خلاصه می‌شود.

کارایی و کاربرد غذاساز

  • خرد کردن: این بخش از عملکرد غذاساز دقیقا مانند خردکن است و می‌تواند مواد غذایی مختلف را خرد کرده و مخلوط کند. برتری که در این بخش نسبت به خردکن دیده می‌شود این است که غذاساز برای خرد کردن مواد غذایی و تهیه یک مخلوط یک‌دست نیازی به وجود مایعات ندارد و به لطف طراحی خاص تیغه‌ها می‌تواند مواد غذایی کاملا خشک را نیز خرد کند و در نهایت یک مخلوط لطیف تحویل دهد.
  • هم زدن: یکی از کارایی‌های دیگر غذاساز هم زدن مواد غذایی است. اگر به تهیه کیک و دسر علاقه داشته باشید به خوبی می‌دانید که در مراحل پخت بسیاری از دسر‌ها به همزن نیاز خواهید داشت تا مواد مختلف را با هم به طور کامل مخلوط کند. به علاوه غذاساز می‌تواند به شما کمک کند تا خمیر کیک و نان تهیه کنید.
  • رنده کردن: خردکن به گونه‌ای عمل می‌کند که مواد غذایی مختلف مانند پیاز خرد شده و کاملا کوچک شود ولی شما به کمک قابلیت رنده غذاساز می‌توانید سیب زمینی و مواد غذایی دیگر را به اندازه و شکل دلخواه برش بزنید و رنده کنید. این قابلیت هنگام آشپزی کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت و کمک می‌کند تا ابعاد برابر مواد غذایی باعث حذابیت بیشتر غذا شود.
  • پوره کردن: به کمک غذاساز و تجهیزات موجود شما می‌توانید مواد غذایی را به شکل پوره در بیاورید.

همان طور که مطالعه کردید کارایی و کاربرد غذاساز بسیار بیشتر از خردکن است و این محصول می‌تواند وظیفه چند محصول مختلف را برعهده بگیرد و در نقش آن‌ها ظاهر شود. به عنوان مثال با خرید غذاساز شاید از خرید همزن بی‌نیاز شوید یا دیگر نیازی به خردکن و رنده نداشته باشید.

به همه این موارد قدرت بیشتر موتور غذاساز و همچنین ظرفیت بالاتر پارچ آن‌ها را نیز می‌توان اضافه کرد. البته که همه این موارد باعث می‌شود غذاساز قیمت بالاتری نسبت به قیمت خردکن داشته باشد؛ چرا که شما در واقع با خرید غذاساز به نوعی چند محصول را در قالب یک محصول خریداری کرده‌اید.

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید غذاساز

 

خردکن برقی مناسب تر است یا غذاساز؟

حالا که فرق خرد کن و غذاساز و کاربرد هر کدام از این لوازم را فهمیدیم وقت آن است که یکی را برای خرید انتخاب کنیم، اما به نظر شما کدامیک کاربرد بیشتری دارد؟

تفاوت غذاساز و خرد کن

پاسخ به این سوال به نوع استفاده و نیاز شما بستگی دارد. اگر خانواده شلوغ‌تری دارید و به غیر از خرد کردن غذا نیاز دارید که محصولی بتواند مواد غذایی را هم بزند و میوه‌ها و سبزیجات را در ابعاد و اشکال یکسان برش بدهد قطعا به فکر خرید غذاساز باشید. از سوی دیگر اگر بودجه کمی دارید و بیشتر استفاده شما به خرد کردن مواد غذایی محدود می‌شود شاید بهتر باشد به سراغ خردکن بروید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید خردکن

 

سوالات متداول

خردکن برقی یا غذاساز؟

اگر در هنگام آشپزی به غیر از خرد کردن مواد غذایی، نیاز دارید که محصولی بتواند مواد غذایی را هم بزند و میوه‌ها و سبزیجات را در ابعاد و اشکال یکسان برش دهد قطعا به فکر خرید غذاساز باشید.

تفاوت غذاساز و خردکن برقی از نظر قیمت

به این دلیل که غذاساز محصول کامل تری نسبت به خردکن برقی ست، قیمت غذاساز بیشتر از خردکن است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d9%88-%d8%ae%d8%b1%d8%af%da%a9%d9%86/
ads
ads