داغ ترین ها :
تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی

تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی

هدست‌ گیمینگ معمولا قیمت بالاتری از هدست‌های معمولی ندارد. در حقیقت در برخی مواقع هدست‌های معمولی گزینه بهتری هم به شمار می‌روند. حالا قصد داریم تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی  را به شما توضیح بدهم تا بتوانید خرید دقیق‌تری انجام دهید.

 

انواع هدفون گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدفون گیمینگ

هدست گیمینگ چیست و چه تفاوتی با هدفون معمولی دارد؟

هدست گیمینگ

هدست گیمینگ یک انتخاب همه کاره برای گیمرها به شمار می‌رود. با هدست گیمینگ می‌توانید با دوستان خودتان چت کنید. هدست های گیمینگ روی سر قرار می‌گیرند و به میکروفن مجهز شده‌اند. البته این هدست‌های کمی بزرگ به نظر می‌رسند و برخی از آن‌ها از به چراغ‌های RGB هم مجهز شده‌اند تا زیباتر به نظر برسند.

از ویژگی‌های مهم هدست گیمینگ که می‌توان آن را یک تفاوت هدست گیمینگ با معمولی دانست این است که هدست گیمینگ می‌تواند صدای فراگیر در اختیار گیمرها قرار دهد. این ویژگی باعث می‌شود که متوجه شوید صدا دقیقا از چه سمتی می‌آید.  فرق هدفون گیمینگ با معمولی در حذف صدای مزاحم است. هدست‌های گیمینگ معمولا به تکنولوژی حذف صدای مزاحم مجهز شده‌اند.

تفاوت هدست گیمینگ با معمولی در قیمت هم دیده می‌شود. هم می‌توانید هدست‌های گیمینگی پیدا کنید که قیمت ارزان‌تری در مقایسه با هدفون‌های معمولی دارند و حتی می‌توانید هدست گیمینگ با قیمت بالا بخرید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که هدست گیمینگ ارزان قیمت معمولا ارزش خرید زیادی ندارند و بهتر است که پول خودتان را خرج این محصولات بی کیفیت نکنید. سعی کنید هدست گیمینگی خریداری کنید که قیمت نه خیلی زیادی داشته باشد و نه خیلی ارزان باشد.

البته که می‌توانید هدست معمولی ارزان قیمت هم خریداری کنید که همانند هدست گیمینگ ارزان قیمت کیفیت بالایی ندارد. هدست معمولی ارزان قیمت کیفیت صدای خوبی ندارد.

صدای فراگیر

صدای فراگیر در هدست گیمینگ

مهمترین تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی در همان ویژگی صدای فراگیر است. هدست گیمینگ صدای فراگیر تولید می‌کند که باعث می‌شود به شکل دقیقی متوجه جهت صدا بشوید. همچنین صداها هم با کیفیت بالایی پخش می‌شوند. فرق هدفون گیمینگ با معمولی را می‌توانید از استفاده از چندین اسپیکر در هدست‌های گیمینگ هم بدانیم. هر کاپ هدست های گیمینگ شامل چندین اسپیکر می‌شود تا بتواند از کانال‌های مختلف صدا پخش کند. هر کاپ از اسپیکرهایی استفاده می‌کند که به شکلی خاص و متفاوت داخل کاپ چیده شده اند. هدست‌های گیمینگ ۷٫۱ کاناله دقیقا به همین صورت می‌توانند صدای فراگیر تولید کنند. این ویژگی باعث می‌شود که صدای واقعی‌تری را بشنوید.

از طرف دیگر باید بگوییم که هدست‌های معمولی تنها دو اسپیکر دارند و صدای استریو تولید می‌کنند. شاید بتوانید هدست معمولی پیدا کنید که کیفیت صدای آن در اندازه هدست گیمینگ باشد، اما چون صدای فراگیر تولید نمی‌کند، جزییات بالایی تولید نخواهد کرد. به همین دلیل در زمان اجرای بازی‌ها نمی‌تواند تجربه حرفه‌ای به شما منتقل کند.

 

 

حذف صدای مزاحم

حذف صدای مزاحم در هدفون

تکنولوژی حذف صدای مزاحم یا Nose Cancellation را می‌توانیم از جمله تفاوت هدست گیمینگ با معمولی  بدانیم. این ویژگی را که روی هدست‌های گیمینگ بیشتر مشاهده می‌کنید، باعث می‌شود که صدای مزاحمی که در محیط وجود دارد، شنیده نشود. مثلا این ویژگی صدای خودروها، مردم در حال صحبت، صدای حیوانات را حذف می‌کند. ویژگی حذف صدای مزاحم باعث می‌شود که در زمان بازی کردن تمرکز بیشتری داشته باشید.

البته باید بگوییم که ویژگی حذف صدای مزاحم را در هدفون های معمولی و گیمینگ می‌توان مشاهده کرد. اما موضوع به کیفیت این عمل بر می‌گردد. معمولا هدست های گیمینگ این کار را بهتر و بیشتر انجام می‌دهند.

حذف صدای مزاحم روی هدست های گمینگ به صورتی کار می‌کند که تمرکز شما به سمت بازی برود. به همین دلیل است که این محصولات همه کاره هستند.

 

انواع هدفون را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت هدفون

کیفیت میکروفن

کیفیت میکروفن هدست گیمینگ

تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی در میکروفن هم هست. انتقال صدا با کیفیت و شفافیت مناسب برای گیمرها بسیار اهمیت دارد. به هر حال باید بتوانید در زمان بازی کردن ارتباط با کیفیتی با دیگر بازیکنان برقرار کنید. زمانی که به دنبال هدستی هستید که میکروفن خوبی داشته باشد، معمولا با هدست های گیمینگ مواجه می‌شوید.

داشتن میکروفن با کیفیت در بازی‌های رقابتی بسیار مهم است. چون خیلی راحت می‌توانید با هم تیمی‌های خودتان ارتباط برقرار کنید. حتی در خارج از محیط بازی و در اپلیکیشن‌هایی مانند دیسکورد و اسکایپ هم می‌توانید از این هدست‌های استفاده کنید.

هدست های معمولی میکروفن با کیفیتی ندارند و حتی برخی از آن‌ها اصلا میکروفن ندارند. البته می‌توانید از میکروفن مجزا هم استفاده کنید. اما میکروفن مجزا هم هزینه‌ای جداگانه دارد.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین هدست های گیمینگ

 

دوام بالا

دوام هدست

تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی را می‌توانیم در دوام این محصولات بدانیم. نسبت به کیفیت ساخت این محصولات دوام آن‌ها هم متفاوت خواهد بود.

هدفت های ارزان قیمت خیلی خراب می‌شوند و آسیب می‌بینند و مهم نیست که هدست گیمینگ با معمولی باشند. پس سعی کنید محصول خیلی ارزان قیمتی خریداری نکنید. از جمله بهترین برندهایی که هدست های گیمینگ با کیفیت و با دوامی تولید می‌کنند می‌توانیم به Razer، Sony، HyperX و StreelSeries اشاره کنیم.

اگر نمی‌خواهید مجبور شوید که هدست خودتان را زود عوض کنید، محصولی بخرید که دوام بالایی داشته باشد. هدست با کیفیت وزن و ساختار و حتی طراحی خاصی دارد که متوجه کیفیت آن خواهید شد. اگر هدستی بخرید که بدنه آن فلزی باشد بهتر است.

 

 

سوالات متداول

تفاوت هدفون گیمینگ و معمولی چیست؟ مهمترین ویژگی هدست گیمینگ ایجاد صدای فراگیر است. همچنین هدست های گیمینگ میکروفن با کیفیت‌تری هم دارند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%88%d9%86-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84%db%8c/
ads