داغ ترین ها :
تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

تلویزیون عضو جدایی ناپذیر همه‌ی خانه‌هاست و همان قدر که بودن یخچال را واجب می‌دانیم به بودن تلویزیون هم نیاز داریم. مهم نیست که بخواهیم با آن یک فوتبال جذاب تماشا کنیم یا کنسول بازی خود را به آن متصل کنیم و یا حتی فیلم سینمایی دلخواه خود را در نمایشگری بزرگ به تماشا بنشینیم، در هر صورت به این محصول نیاز پیدا خواهیم کرد. از طرفی طی چند سال اخیر برندهای مطرحی مانند الجی و سامسونگ قیمت بالاتری پیدا کرده‌اند و به همین خاطر هم محصولاتشان سخت‌تر یافت می‌شود. بالا رفتن قیمت تلویزیون خارجی باعث شد که تلویزیون ایرانی بیشتر از قبل مورد توجه مردم قرار بگیرد. اما چاره چیست؟ باید تلویزیون ایرانی خریداری کنیم؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد، از چه برندی خرید کنیم و بهترین مارک تلویزیون ایرانی چیست؟ کدام برند است که هم کیفیت مناسبی دارد و هم در عین حال در طولانی مدت دچار مشکل نمی‌شود؟

در این مطلب قصد داریم به همین سوالات پاسخ دهیم و شما را در زمینه خرید تلویزیون راهنمایی کنیم تا با دید بهتری بتوانید اقدام به خرید کنید. پس چه قصد خرید تلویزیون دارید چه برایتان شناخت برندهای تلویزیون داخلی جالب است حتما در ادامه‌ متن همراه تکنولایف باشید. همچنین برای آگاهی از جدیدترین قیمت تلویزیون می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

با برند‌ها و مدل‌های تلویزیون ایرانی بیشتر آشنا شوید: بهترین تلویزیون ایرانی

 

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است؛ چرا که مستقیما با بودجه شما در ارتباط خواهد بود و نمی‌توان جواب دقیقی به این پرسش داد. اگر بودجه مناسبی برای خرید تلویزیون دارید بهتر است به سراغ برندهای مشهورتری مانند سونی، الجی و سامسونگ بروید؛ اما اگر بودجه محدودتری دارید با توجه به قیمت بالای تلویزیون خارجی، خرید تلویزیون ایرانی انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

البته در بازار کشور مدتی است که تلویزیون‌های برند شیائومی وارد شده‌اند که قیمت مناسبی دارند و کیفیت بسیار خوبی را نیز مقابل دیدگان شما قرار می‌دهند. پس به عنوان یک گزینه خوب که قیمت مناسب و کیفیت خوبی را همزمان دارد، می‌توانید به دنبال خرید تلویزیون‌های شیائومی باشید.

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

در این مطلب خیلی به این موضوع که بین برندهای مطرح کدامیک کیفیت بهتری دارند نمی‌پردازیم؛ چرا که اولا موجودی آن‌ها در بازار کشور چندان زیاد نیست و دوما هم بخشی از این موضوع کیفیت، سلیقه‌ای بوده و ممکن است شما غلظت رنگ بیشتر را به دقت رنگ بهتر ترجیح دهید؛ اما در حالت کلی به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های بهتر و جدیدتر، کیفیت تلویزیون‌های خارجی بهتر خواهد بود و تجربه بصری بهتری را به شما منتقل می‌کند.

البته باید اشاره کنیم که برندهای داخلی مانند اسنوا، جی پلاس و ایکس ویژن نیز در حال حاضر از تکنولوژی‌های روز دنیا در تلویزیون‌ها خود استفاده می‌کنند و از این طریق اختلاف مدل‌های داخلی و خارجی بسیار کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه تلویزیون را به وای‌فای وصل کنیم؟

معرفی انواع برندهای تلویزیون

در این بخش برندهای ایرانی و خارجی که در زمینه تولید تلویزیون فعالیت می‌کنند و در بازار حضور دارند را به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید و بتوانید برند مناسب‌تر برای خود را انتخاب کنید.

تلویزیون ایکس ویژن (X.VISION):

به احتمال زیاد نام مادیران به گوشتان خورده است. این شرکت در سال ۸۵ برند ایکس ویژن را با هدف تولید لوازم صوتی و تصویری تأسیس کرد. مادیران با این کار قصد داشت تا بتواند تلویزیون‌هایی با قیمت مناسب تولید کند که در مقایسه با محصولات خارجی ارزش خرید بیشتری داشته باشند. حال با گذشت ۱۵ سال در داخل کشور تلویزیون‌های این سازنده محبوبیت بالایی دارند و قطعا یکی از انتخاب‌های اصلی افراد به حساب می‌آید. این برند در حال حاضر توانسته عنوان پرفروش‌ترین سازنده داخلی تلویزیون را بدست بیاورد که این موضوع نشان از کیفیت و رضایت مشتریان دارد.  پس اگر به دنبال تلویزیونی با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید باید نگاهی جدی به این برند خوب ایرانی داشته باشید.

امکانات تلویزیون ایکس ویژن:

تلویزیون‌های ایکس ویژن در مدل‌های مختلفی راهی بازار شده‌اند. می‌توانید تلویزیون هوشمند ایکس ویژن خریداری کنید و هم می‌توانید یک تلویزیون معمولی ایکس ویژن در اختیار داشته باشید. از  امکانات تلویزیون هوشمند ایکس ویژن می‌توانیم به پشتیبانی از سیستم عامل اندروید اشاره کنیم. این ویژگی باعث شده که تلویزیون هوشمند ایکس ویژن امکان اتصال به اینترنت را داشته باشد و حتی بتوانید برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی آن نصب کنید. با این تلویزیون هوشمند می‌توانید از سرویس‌ها پخش فیلم و سریال آنلاین هم استفاده کنید.

تلویزیون ایکس ویژن

از دیگر امکانات تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن می‌توانیم به پورت‌ های مختلف اشاره کنیم. از جمله پورت های قرار گرفته روی تلویزیون ایکس ویژن می‌توانیم به پورت HDMI، درگاه USB و حتی پورت کامپوزیت اشاره کنیم. به روی برخی از تلویزیون های ایکس ویژن می‌توانیم به پورت صدای اپتیکال اشاره کنیم. این پورت‌ها باعث شده که بتوانید دستگاه‌های مختلفی را به تلویزیون های ایکس ویژن متصل کنید. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تلویزیون های ایکس ویژن را می‌توانید با کیفیت‌های مختلف از جمله 4K، Full HD و حتی HD در اندازه‌های ۳۲ اینچ به بالا خریداری کنید. برای مشاهده قیمت تلویزیون های ایکس ویژن می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

تلویزیون جی پلاس (GPlus):

حدود چهار یا پنج سال پیش بود که الجی از بازار کشور خارج شد و گلدیران برای پر کردن جای خالی این سازنده بزرگ، برند ایرانی جی پلاس را در سال ۹۷ بنیان گذاری کرد. پنل‌های این سازنده کیفیت خوبی دارند و جی پلاس در تلویزیون‌های خود از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود استفاده می‌کند تا بتواند جایگاه خود را در بازار کشور تثبیت کند. بدون شک تلویزیون‌های جی پلاس جزو بهترین مدل‌های داخلی قرار می‌گیرند و با خیال راحت می‌توانید از این سازنده تلویزیون بخرید.

امکانات تلویزیون جی پلاس:

تلویزیون جی پلاس به عنوان یک محصول ایرانی امکانات مناسبی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. تلویزیون ایرانی جی پلاس در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف راهی بازار شده که می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، یک مدل مناسب خریداری کنید. تلویزیون ایرانی جی پلاس هم هوشمند خواهد داشت و هم معمولی. هم می‌توانید یک تلویزیون بزرگ جی پلاس در اختیار داشته باشید و هم می‌توانید یک مدل کوچک‌تر با امکانات قابل قبول خریداری کنید.

چی پلاس در بین تلویزیون های ایرانی نوانسته عملکرد نسبتا بهتری هم داشته باشد. به همین دلیل تلویزیون ایرانی جی پلاس از پورت ها و امکانات مناسبی برخوردار خواهد بود. از امکانات تلویزیون جی پلاس می‌توانیم به برخورداری از چند پورت HDMI و USB اشاره کنیم. حتی برخی از مدل‌ها از پورت کامپوزیت هم پشتیبانی می‌کنند. تلویزیون ایرانی جی پلاس مدل‌هایی دارد که از اندروید بهره می‌برند و به همین دلیل هوشمند به‌حساب می آیند. تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس امکان دسترسی به اینترنت دارند و کاربران می‌توانند برخی از اپلیکیشن‌های گوشی‌های اندرویدی را روی ان‌ها نصب کنند.

تلویزیون سامسونگ (Samsung):

سامسونگ هیچ نیازی به معرفی و تعریف ندارد و همگی از کیفیت بسیار خوب تلویزیون‌های این برند کره‌ای آگاه هستیم. این برند سال‌های زیاد است که در خانه‌های ما حضور دارد و از گوشی‌های هوشمند، تلویزیون، ماشین لباسشویی، یخچال و دیگر لوازم خانگی این شرکت استفاده می‌کنیم. با وجود قیمت بالای تلویزیون‌های سامسونگ این برند همچنان در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها در بازار کشور قرار گرفته که نکته‌ی جالبی به حساب می‌آید. پس اگر محدودیت در بودجه ندارید تلویزیون‌های این سازنده کره‌ای یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما خواهند بود.

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سونی (Sony):

از ساخت اولین تلویزیون سونی تا کنون حدود ۶۰ سال می‌گذرد و در طول این مدت زمان ژاپنی‌ها همواره توانسته‌اند کیفیت و کارایی تلویزیون‌های خود را حفظ کنند. امروزه سامورایی‌ها بیشتر بخاطر کنسول بازی محبوبشان یعنی PS5 مورد توجه قرار دارند اما محصولات دیگر این سازنده همچنان فروش بالایی را تجربه می‌کنند. تلویزیون‌های سونی کیفیت بسیار خوبی دارند و دقت رنگ و شفافیت آن‌ها مثال زدنی است.

تلویزیون تی سی ال (TCL):

بر هیچ کس پوشیده نیست که چینی‌ها با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت هستند و روز به روز جایگاه بهتر و محکم‌تری در بازار محصولات مختلف پیدا می‌کنند. به عنوان مثال اگر به بازار گوشی‌های هوشمند و جایگاه هواوی و شیائومی نگاه کنید به وضوح متوجه این پیشرفت چینی‌ها خواهید شد. تی سی ال هم یک شرکت چینی است که حدود ۴۰ سال سابقه دارد و در این مدت زمان توانسته در سطح جهانی خود را مطرح کند. تلویزیون‌های تی سی ال در بازار آمریکا و اروپا از محبوبیت بالایی برخوردارند و از سال ۹۶ و آغاز همکاری با مادیران با گارانتی این شرکت به فروش می‌رسند.

امکانات تلویزیون TCL:

تلویزیون TCL هم از برندهای خوش‌نام بازار ایران به‌حساب می‌آید. قیمت تلویزیون تی سی ال هم توانسته نظر مردم را به خود جلب کند. از پورت های تلویزیون تی سی ال می‌توانیم به وجود چندین پورت HDMI و USB اشاره کنیم. حتی روی برخی مدل‌های پورت‌های کامپوزیت و پورت صدای دیجیتال هم دیده می‌شوند. شرکت تی سی ل از جمله شرکت‌هایی به شمار می‌ورد که توانسته تلویزیون ایرانی هوشمند هم تولید کند. شرکت تی سی ال تلویزیون‌هایی با کیفیت 4K، Full HD و HD راهی بازار کرده است.

تلویزیون الجی (LG):

شرکت الجی نه تنها در ساخت تلویزیون‌های بسیار خوب تبحر دارد بلکه یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های نمایشگر در جهان به حساب می‌آید و تعداد زیادی از شرکت‌های سازنده تلویزیون از پنل‌های الجی استفاده می‌کنند. کیفیت پنل‌های الجی به حدی خوب است که اپل در ساخت آیفون‌ها از آن‌ها بهره برده است. این سازنده کره‌ای‌ هم به طور رسمی در ایران حضور ندارد و برای خرید تلویزیون‌های آن شاید با کمی دشواری مواجه شوید.

تلویزیون الجی

تلویزیون اسنوا (Snowa):

اسنوا یکی از زیرمجموعه‌های گروه انتخاب است که در سال ۸۴ در شهر اصفهان تأسیس شده است. این سازنده ایرانی که عنوان نهمین برند پرفروش تلویزیون را کسب کرده برخی محصولات خود را به کشورهای اطراف هم صادر می‌کند. کیفیت تلویزیون‌های این شرکت خوب است و شما می‌تواند با قیمت مناسب و خوبی اقدام به خرید آن‌ها کنید.

تلویزیون هایسنس (Hisense):

هایسنس یکی دیگر از برندهای چینی است که حدود ۵۰ سال پیش کار خود را در زمینه تولید محصولات الکترونیکی آغاز کرده و در زمینه ساخت تلویزیون‌ها نیز پیشینه‌ی خوبی دارد. این سازنده تمرکز خود را به روی ساخت تلویزیون‌ با قیمت مناسب قرار داده اما در کنار قیمت، کیفیت خوبی را هم مقابل چشمان شما قرار می‌دهد تا تلویزیون‌های این شرکت ارزش خرید مناسبی پیدا کنند.

شهاب (Shahab):

شهاب یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های الکترونیکی ایران است که حدود ۶۰ سال پیش تأسیس شده و حالا از تجربه‌ی بسیار بالایی برخوردار است. این سازنده در طول این ۶ دهه توانسته جایگاه خود را در بازار کشور با وجود برندهای مطرح خارجی و همچنین رقبای پرقدرت داخلی حفظ کند. تلویزیون‌های شهاب کیفیت ساخت خوب و کیفیت تصویر مناسبی دارند و در کنار این موارد قیمت مقرون به صرفه‌ای هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

 

چه تلویزیونی بخریم؟

پیش از هر چیزی باید نوع نیاز خود از تلویزیون و همچنین انتظارات خود را مشخص کنید. به عنوان مثال باید بدانید که این تلویزیون قرار است به کنسول متصل شود و حکم مانیتور کنسول را داشته باشد یا مثلا قرار است با آن به تماشای فیلم و سریال‌های مختلف بنشینید.

بعد از مشخص کردن نوع نیاز باید کیفیت پنل برندهای مختلف را از نزدیک مشاهده کنید و سپس تصمیم بگیرید؛ زیرا همان طور که بالاتر هم توضیح دادیم ممکن است برای برخی افراد دقت رنگ مهم باشد و برای برخی دیگر غلظت بیشتر رنگ‌ها. پس شما هستید که باید پس از مشاهده‌ی کیفیت پنل‌ها تصمیم بگیرید که کدامیک باب میل شما بوده و کیفیت بهتری دارد.

نکات مهم قبل از خرید تلویزیون

پیش از خرید یک تلویزیون جدا از برند سازنده باید به نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم توجه کنید تا بتوانید انتخابی مطابق با نیازهای خود داشته باشید.

کیفیت نمایشگر: در حال حاضر تلویزیون‌های موجود در بازار کیفیت HD، FHD، 4K و یا 8K دارند. این نمادها رزولوشن تلویزیون شما را نشان می‌دهد. هر چقدر که رزولوشن بالاتری داشته باشیم، پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ قرار می‌گیرند و به این ترتیب به نوعی کیفیت افزایش پیدا می‌کند. البته کیفیت صرفا به رزولوشن نیست و به پنل و نوع پنل و قابلیت‌هایی مانند HDR و … بستگی دارد. نکته‌ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که یک تلویزیون 4K زمانی می‌تواند تمام کیفیت خود را مقابل چشمان شما قرار دهد که محتوایی 4K را در آن اجرا کنید. مثلا اگر کنسول‌های نسل جدید مثل PS5 یا Xbox Series X را خریداری کنید بازی‌ها در رزولوشن 4k اجرا شده و تلویزیون 4K می‌تواند همه‌ی توان و کیفیت خود را به شما نشان دهد. در دنیای امروز خرید تلویزیون با رزولوشن HD چندان منطقی نیست و رزولوشن 8K هم هنوز در دسترس همگان قرار ندارد، پس بهتر است به سراغ تلویزیون‌های FHD و یا 4K بروید.

نوع پنل نمایشگر: هنگام خرید به نوع پنل تلویزیون توجه داشته باشید. پنل‌ها می‌توانند از نوع LCD، LED، OLED، AMOLED و QLED باشند. اکثرا تلویزیون‌های موجود در بازار از نوع LED هستند و تلویزیون‌های OLED قیمت بالایی دارند. در بخش تلویزیون‌های تکنولایف به طور کامل به تفاوت‌های این نمایشگرها با هم پرداخته‌ایم و از تکرار مجدد آن‌ها خودداری می‌کنیم.

نکات مهم قبل از خرید تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: معرفی تلویزیون های LED، QLED و OLED و بررسی تفاوت‌های آنها

اندازه‌ی تلویزیون: شاید تصور کنید که تلویزیون هرچقدر بزرگ‌تر باشد بهتر است و جذابیت آن بیشتر می‌شود. این تصور شاید درست باشد، اما حتما باید تناسب اندازه‌ی تلویزیون با اندازه‌ی سالن پذیرایی یا اتاقی که تلویزیون قرار است در آن قرار بگیرد را رعایت کنید. به عنوان مثال فاصله شخص از یک تلویزیون ۶۰ اینچی باید بیش از ۳ متر باشد و شما متناسب با اندازه‌ی خانه‌ی خود باید اندازه‌ی تلویزیون را انتخاب کنید.

هوشمند بودن یا نبودن: اگر از دسته کاربرانی هستید که فقط از تلویزیون برای مشاهده‌ی محتوای مختلف استفاده می‌کنید باید تلویزیون ساده خریداری کنید؛ زیرا تلویزیون‌های هوشمند معمولا قیمت بالاتری دارند و با هزینه‌ی اضافی آن‌ها می‌توان تلویزیون ساده باکیفیت‌تری خریداری کرد. اما اگر از دسته کاربرانی هستید که با تلویزیون به اینترنت متصل می‌شوید و یا قصد دارید از استریم‌های آنلاین فیلم و سریال محتوا تماشا کنید باید به فکر خرید تلویزیون هوشمند باشید.

درگاه‌های ارتباطی: قبل از خرید تلویزیون حتما باید درگاه‌های ارتباطی آن را بررسی کنید که هم تنوع بالایی داشته باشد (یعنی انوع ورودی‌ها را در بر بگیرد) و هم این که تعداد پورت‌های آن زیاد باشند تا در صورت اتصال چند دستگاه به تلویزیون با کمبود پورت ورودی مواجه نشوید.

قابلیت‌هایی برای تلویزیون‌های گران قیمت: برخی از قابلیت‌ها در صورتی در تلویزیون‌ها وجود دارند که شما قیمت بالایی بابت آن‌ها پرداخته باشید. در ادامه به این قابلیت‌ها اشاره می‌کنیم تا در صورت داشتن بودجه آزاد برای خرید بتوانید این موارد را برای داشتن تلویزیونی بهتر در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ

  • قابلیت Dolby Vision HDR: برای درک بهتر این قابلیت باید بدانید که رنج دینامیکی چه معنایی دارد. رنج دینامیکی وسیع یعنی این که تصویر مورد نظر ما در قسمت‌های تیره و روشن جزئیات کافی داشته باشد و بتواند بالانس خوبی بین بخش‌های تیره و روشن تصویر برقرار کند. حالا این قابلیت چه کاری انجام می‌دهد؟ این ویژگی متناسب با هر صحنه و محتوای در حال پخش رنج دینامیکی را تنظیم می‌کند تا کیفیت بسیار بهتری مقابل دیدگان شما قرار بگیرد. اگر بخواهیم این توضیحات را کمی خلاصه کنیم می‌توان گفت تلویزیون‌هایی که از Dolby Vision HDR یا HDR10 (به خصود دالبی ویژن) پشتیبانی می‌کنند کیفیت بهتری دارند و رنگ‌های بسیار زنده‌تر و تصاویر جذاب‌تری را نمایش می‌دهند.
  • قابلیت Dolby Atmos: این قابلیت مربوط به بخش اسپیکر و صدای تلویزیون است. دالبی ویژن فناوری پیشرفته‌ای است که صدایی فراگیر را برای شما به وجود آورده و کاری می‌کند که تصور کنید فیلم یا بازی در حال پخش در خانه‌ی شما در حال اتفاق افتادن است. اگر دوست دارید تلویزیون خانه شما صدای فراگیر و باکیفیتی داشته باشد بد نیست هنگام خرید به بودن این فناوری توجه کنید.
  • نرخ تأخیر: اگر اهل بازی کردن هستید و بودجه‌ی محدودی هم ندارید، حتما تلویزیونی تهیه کنید که نرخ تأخیر مناسبی داشته باشد و بتواند در سریع‌ترین حالت ممکن اتفاقات بازی را در مقابل چشمان شما به نمایش در بیاورد.

سوالات متداول

بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟ بازار تلویزیون ایرانی در برندهای متعددی تشکل شده است. برندهایی ایران واقعا سعی‌ کرده‌اند تلویزیون‌های باکیفیتی راهی بازار کنند که هم امکانات خوبی داشته باشند و هم از طول عمر بالایی بهره ببرند. با نگاهی به تلویزیون های ایرانی موجود در بازار متوجه شدیم که اکثر این تلویزیون ها تقریبا کیفیتی یکسان دارند. از جمله بهترین برندهای بازار می‌توان به اسنوا، جی پلاس و ایکس ویزن اشاره کرد.

گارانتی تلویزیون ایرانی معتبر است؟ به جرات می‌توانیم بگوییم که شرکت‌های معتبر گارانتی تلویزیون ایرانی را به عهده دارند و به همین دلیل خدمات پس از فروش قابل قبولی ارائه می‌کنند. گرانتی معتبر تلویزیون ایرانی باعث شده که کاربران با اطمینان خاطر تلویزیون ایرانی را خریداری کنند.

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ حالا باید به این سوال پاسخ دهیم که تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی. این موضوع کاملا نسبت به هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید تلویزیون انجام دهید، بستگی دارد. هر چقدر که بیشتر هزینه کنید قطعا کیفیت بهتری را هم در اختیار خواهید داشت. این موضوع حتی در تلویزیون ایرانی هم دیده می‌شود. تلویزیون ایرانی با قیمت بالاتر هم کیفیت بالاتری دارد و هم امکانات بیشتری را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

9 نظر

  1. حمید

    جالبه بیشتر تبلیغ تلویزیون ایرانی بود

  2. حسین

    تلوزیون ایرانی به تلوزیونی اطلاق میشود که بیش از 50 درصد ان ساخت داخل باشد تلوزیونهایی که در حال حاضر بعنوان تلوزیون ایرانی در بازار هست بصورت CKD از کشور چین وارد و در خطوط تولید مونتاژ میشوند تنها کارتن و بسته بندی انها تولید داخل است برخی از برندهای خارجی هم در ایران بصورت کارمزدی مونتاژ میشوند و با ضمانت نمایندگی آنهادر ایران بفروش میرسد در حال حاضر برندهای هایسنس و تی سی ال و فیلیپس و آیوا در ایران مونتاژ میشوند تا مدتی قبل سونی با ضمانت شرکت بازرگانی ایران در شرکت شهاب مونتاژ میشد تلوزیون پاناسونیک سری هایی که مدل انها با کلمه R در سمت راست مشخص است نیز در کارخانه شهاب بصورت کارمزدی مونتاژ و با ضمانت آزند سرویس بفروش میرسید در خال خاضر نیز تلوزیون هایسنس در شرکت شهاب مونتاژ و باضمانت زرین نمای کاسپین بفروش می رسد در دهه 50 تلوزیون ایرانی داشتیم بطور مثال اولین برند تلوزیون ایرانی RTI نام داشت که در سال 1339 در خیابان جیحون پشت کارخانه نوشابه سازی زمزم و جنب شرکت ایران فولکس تاسیس و محصولات ان در سال 1340 وارد بازار و تولید ان تا سال 1358 تداوم یافت RTI از سر کلمات رادیو تلوزیون ایران برگرفته شده بود اگر یک نمونه تولید 1352 این برند را بررسیکنیم خواهیم دید علاوه بر مبلمان تمام چوبی ان قفل و یراق آلات شامل لولای دربهای تاشو دو لنگه ای و لولای اتصال درب به بدنه و چرخهای تلوزیون همه ایرانی هستند لامپ تصویر 24 اینچ این تلوزیون تواید شرکت لامپ تصویر ایران است که در اوایل دهه 50 با مشارکت شرکت فیلیپس هلند در جاده کرج به بهره برداری و انواع لامپ تصویر 14 و 20 و 24 اینچ سیاه و سفید را تولید میکرد منبع تغذیه یا همان ترانس تلوزیون تولید داخل بود قاب جلوی تلوزیون در کارخانه پلاستی ران تولید و با رنگ کرم روشن رنگ آمیزی شده بود حتی سرولوم و حلقه تعویض و تنظیم دقیق کانال هم که تا چند سال قبل در مغازه های پشت شهرداری موجود بود تولید داخل بود البته یوغ یا سیم پیچ پشت لامپ تصویر ساخت مکزیک و قطعات الکترونیکی ان وارداتی و تولید RCA امریکا بود در مجوع بیش از 90 درصد ان ساخت داخل بود در حال حاضر بطور مثال برند شهاب تولیدات سالهای 60 تا 90 ان در واقع تلوزیونهای گلد استار و ال جی هستند کهبا لوگوی شهاب وارد بازار شده اند تولیدات سالهای 80 تا 95 با مشارکت TCL و تولیدات جدید ان با مشارکت هایسنس انجام میشود بدون تغییرات در طراحی اگر به سایت MADE-IN-CHINA سر بزنید میاوانید شرکتهای بسیاری را که تلوزیون آماده مونتاژ بصورت CKD را اماده عرضه دارند را مشاهده کنید که در تیراژ بالا حتی لوگو و نام برند شما را نیز تولید و همراه قطعات برایتان می فرستند در داخل نیز میتوانید با یکی از ششرکتهای دارای خط مونتاژ اتوماتیک و خوشنام قرارداد مونتاژ منعقد نمایید طبق قرارداد هیچ رد پایی از نام شرکت مونتاژ کننده در کالای تولید شده نخواهد مانند سپس با یکی از شرکتهای ارایه کننده خدمات پس از فروش انعقاد قرارداد نموده و دو درصد از قطعات وارداتی بعلاوه حجم معینی از قطعات پر مصرف را امانی به ان شرکت داده و کالایخود را در بازار عرضه نمایید

    1. میگم بهت

      پاسخ به حسین

      فقط بگم عالی و تمام
      1. سعید

        پاسخ به میگم بهت

        سلام خسته نباشید تلویزیون دووچطوره ؟
    1. اصلان

      پاسخ به حسین

      ده تا مطلب از سایت‌های مختلف خوندم هیچ کدوم به ارزش این کامنت نبود
      1. Said

        پاسخ به اصلان

        شما برو جنوب برندهای جدیدی مثل ایست پوینت، استارتراک، استارست،ایوولی اومده همین حالا به قیمت ۶۰ درصد تلویزیون های ایرانی میفروشند .یک ماه تو راهه تا از چین بیاد دست چند تا دلال هم جابجا میشه باز هم خیلی ارزونتر از ایرانی هست..
  3. مایده

    پاناسونیک چطور

    1. سعید

      پاسخ به مایده

      ممنون بخاطر مطالب خوبتون . از حسین آقا هم تشکر میکنم بابت مطالبی که در کامنتشون مطرح کردن .
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به سعید

        سلام وقت بخیر خوشحالیم از همراهی شما
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%85-%db%8c%d8%a7-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%db%8c/
ads
ads