داغ ترین ها :
هر آنچه باید از تلویزیون های مدل 2022 سامسونگ بدانید

هر آنچه باید از تلویزیون های مدل 2022 سامسونگ بدانید

سامسونگ جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه‌ی تلویزیون‌های هوشمند را معرفی کرده که می‌خواهیم در این مقاله نگاهی به تلویزیون های مدل 2022 سامسونگ و امکاناتشان داشته باشیم.

 

برای خرید تلویزیون به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

در نمایشگاه CES 2021 بود که سامسونگ اولین تلویزیون‌های هوشمند خود با برخورداری از تکنولوژی mini LED را معرفی کرد. شاید بتوان مدل‌های معرفی شده را بهترین دستاوردهای سامسونگ طی سال‌های اخیر دانست؛ با این حال ایراداتی نیز به تلویزیون‌های جدید سامسونگ می‌شد گرفت.

برخلاف امکانات سخت‌افزاری گسترده‌ای که محصولات سامسونگ داشتند، قیمت بالای آن‌ها سبب می‌شد که کمتر کاربری در سراسر دنیا توان خریدشان را داشته باشد. همین امر نیز سبب شده تا شرکت کره‌ای مسیر دیگری را در سال جدید میلادی انتخاب کند؛ معرفی تلویزیون‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری درخور توجه، اما مقرون به‌صرفه‌تر که البته امکانات نرم‌افزاری گسترده‌ای را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تلویزیون‌های هوشمند جدید سامسونگ همچنان مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن هستند، اما از نظر رابط کاربری و نرم‌افزار با تغییرات بسیاری همراه شده‌اند. شرکت کره‌ای تلاش کرده تا رابط کاربری تلویزیون‌های هوشمند جدید بسیار ساده‌تر و کاربردی‌تر باشند؛ به صورتی که کاربر بتواند سریعا به بخش‌های مختلف دستگاه دسترسی داشته باشد و از امکانات آن بدون اتلاف وقت استفاده کند.

در کنار آن، تعویض بین سرویس‌های مختلف نیز ساده‌تر شده است تا کاربر بتواند از اپلیکیشنی به اپلیکیشن دیگر برود و سرویس‌های مختلف استریم را بدون اتلاف وقت در بارگذاری‌شان، استفاده کند. این قسمت که سامسونگ نام Media Screen را برای آن انتخاب کرده، اجازه می‌دهد که تمامی سرویس‌های دلخواه کاربر تنها در یک صفحه قابل دسترس باشند و کاربر بتواند از این صفحه، سرویس مدنظر را اجرا کند.

در صورتی که از اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل TV یا اپل TV استفاده کرده باشید تا حدودی با ویژگی جدید تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ آشنا خواهید شد. البته انتظار می‌رود این ویژگی به‌صورت آپدیت نرم‌افزاری برای محصولات پیشین شرکت کره‌ای نیز عرضه شود.

امکانات نرم‌افزاری جدید تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ

با یکدیگر تماشا کنید: سامسونگ ویژگی را معرفی کرده که اجازه می‌دهد کاربران بتوانند به‌صورت از راه دور محتوایی را با یکدیگر تماشا کنند؛ برای مثال می‌توانید همراه با دوستانتان برنامه‌ی تلویزیونی را تماشا کرده و از طریق اتصال دوربین به تلویزیون با استفاده از درگاه USB یا استفاده از دوربین تبلت و گوشی هوشمندتان به‌صورت زنده با آن‌ها صحبت کنید.

پلتفرمی برای نمایش NFT: به نظر می‌رسد NFT یا رمز غیر قابل معاوضه به اتاق حال کاربران می‌آید. سامسونگ در نظر دارد اولین شرکت سازنده‌ی تلویزیون‌های هوشمند شود که اجازه می‌دهد کاربران امکان مشاهده و خرید رمزهای غیر قابل معاوضه یا NFT را داشته باشند.

در ادامه می‌خواهیم به محصولات مختلفی اشاره داشته باشیم که سامسونگ معرفی کرده است.

تلویزیون‌های میکرو LED جدید سامسونگ

تلویزیون سامسونگ 2022

سامسونگ تصمیم گرفته تا مدل‌های جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند برخوردار از پنل میکرو LED معرفی کند که در ابعاد مختلف به بازار عرضه می‌شوند. این تلویزیون‌ها را می‌توان بدون حاشیه نامید؛ زیرا تقریبا هیچ حاشیه‌ای در اطراف صفحه‌نمایش مشاهده نمی‌شود.

شرکت کره‌ای گفته که مشتریان می‌توانند تلویزیون‌های جدید با پنل میکرو LED را در سایز دلخواه خریداری کنند. همچنین مشخص شده که امکان خرید تا سایز ۱۷۸ اینچی نیز وجود دارد. البته این ابعاد باید به سامسونگ سفارش داده شود، اما مدل‌های ۸۹، ۹۹ و ۱۱۰ اینچی در بازار موجود خواهند بود تا کاربران با مراجعه به فروشگاه‌ها خریداری کنند.

از نظر فناوری باید گفت که پنل‌های میکرو LED تمام نکات مثبت پنل‌های OLED را به همراه دارند و می‌توانند امکانات بیشتری را به کاربران ارائه دهند. البته به خاطر قیمت بالایی که دارند نباید انتظار آن را داشت که به این زودی‌ها جایگزین پنل OLED شوند.

 

فرق Smart TV با تلویزیون های معمولی چیست؟ مطلب زیر را بخوانید:
تفاوت تلویزیون اسمارت با ساده

 

تلویزیون‌های مینی LED جدید سامسونگ

سامسونگ نئو QLED

سامسونگ برای دومین سال است که تلویزیون‌های هوشمندی برخوردار از پنل مینی LED با وضوح تصویر 4K و 8K معرفی می‌کند؛ محصولاتی که تحت سری Neo QLED معرفی شده‌اند و همان فرمول سال گذشته را دنبال می‌کنند. درواقع تغییر چشمگیری در سخت‌افزار تلویزیون‌ها دیده نمی‌شود و تنها می‌توان به موارد جزئی مثل تغییر نور پس‌زمینه‌ی ۱۲ بیت به ۱۴ بیت اشاره کرد.

همین امر نیز سبب شده تا میزان روشنایی تلویزیون‌های جدید سامسونگ تا حد قابل توجهی افزایش یابد. علاوه بر آن، شرکت کره‌ای تلاش کرده با کمک گرفتن از هوش مصنوعی به بهتر شدن کیفیت تصاویر کمک شایانی کند؛ به این صورت که کاربر قادر به تشخیص فواصل سوژه‌ها در پس‌زمینه‌ی تصاویر باشد و حس بهتری از وجود عمق در تصاویر به کاربر منتقل شود.

 

مانیتورهای جدید سامسونگ را هم دنبال میکنید؟
مانیتور 4K سامسونگ با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز معرفی شد

 

تجربه‌ی بهتر بازی‌ها با تلویزیون‌های جدید سامسونگ

تجربه‌ی بازی با تلویزیون‌های جدید سامسونگ

سامسونگ وعده داده که محصولات جدید می‌توانند تجربه‌ی غنی‌تری را به گیمرها ارائه دهند. به این صورت که تلویزیون‌ها قادر هستند تا نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی را پشتیبانی کنند. همچنین محصولات جدید سامسونگ از اولین تلویزیون‌های هوشمندی خواهند بود که قادر به پشتیبانی از فناوری فری‌سینک پریمیوم پرو شرکت AMD هستند.

سامسونگ گفته تمامی درگاه‌های HDMI تلویزیون‌های بالارده‌ی این شرکت از نوع HDMI 2.1 هستند و از وضوح تصویر 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. شرکت کره‌ای در نظر دارد تلویزیون‌های جدید این شرکت به انتخاب اول گیمرها تبدیل شوند. باید گفت محصولات جدید این شرکت نیز مشخصات سخت‌افزاری درخور توجهی دارند و می‌توانند با تلویزیون‌های هوشمند سایر شرکت‌ها ازجمله ال‌جی رقابت کنند.

شرکت کره‌ای در کنار امکانات گسترده‌ای که برای تلویزیون‌های هوشمند خود معرفی کرده، خبر خوشی نیز برای گیمرها دارد. گویا کاربران خواهند توانست از طریق تلویزیون‌های جدید سامسونگ به تجربه‌ی بازی‌های بزرگ از طریق سرویس‌های استریم بپردازند و نیازی به کنسول‌های خانگی یا کامپیوتر نداشته باشند.

البته انجام چنین کاری به معنی نیاز به اینترنت پرسرعت نیز خواهد بود. اصولا برای پردازش داده‌های هر بازی نیاز به سیستمی با توان پردازشی بالا است تا بتوانید از تجربه‌ی بازی‌ها لذت ببرید. در حالت استریم اوضاع کمی فرق می‌کند. درواقع پردازش داده‌ها روی ابرکامپیوتری رخ می‌دهد و شما داده‌های پردازش شده را مانند محتوای ویدئویی تماشا می‌کنید.

با این حال، آنچه سامسونگ ارائه می‌دهد برای کسانی که از اینترنتی با سرعت بالا برخوردار هستند، اتفاق خوبی خواهد بود. گویا سرویس‌های مدنظر نیز انتخاب شده‌اند. شما با خرید تلویزیون‌های سامسونگ می‌توانید به سرویس‌های استریم بازی‌‌های ویدئویی مانند Nvidia GeForce Now ،Google Stadia یا Utomik دسترسی داشته باشید.

گویا سامسونگ در نظر دارد سرویس‌های بیشتری را نیز در آینده به تلویزیون‌های هوشمند خود اضافه کند. در هر صورت امکان دسترسی به سرویس‌های ذکر شده می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. شرکت کره‌ای ویژگی جالبی را نیز معرفی کرده که گیمینگ هاب نام دارد. از این قسمت، کاربر می‌تواند به تجربه‌ی بازی‌های مبتنی بر فضای ابری یا کنسول‌ّهای خانگی بپردازد.

سران سامسونگ توضیح می‌دهند که گیمینگ هاب قادر به پشتیبانی از کنترل‌‌های مختلف بوده و اجازه می‌دهد کاربران با دسته‌ی کنترلر کنسول خانگی به تجربه‌ی بازی‌ها بپردازند. سامسونگ تایید کرده که محصولات جدید این شرکت از دسته‌ی کنسول‌های خانگی پلی استیشن و ایکس باکس پشتیبانی می‌کند، البته به مدل آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

سامسونگ و ال جی بارها تلاش کرده‌اند که سرویس‌های استریم بازی را به محصولاتشان بیاورند. با این حال، هیچ یک تاکنون موفق عمل نکرده‌اند. آخرین تلاش سامسونگ به سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ باز می‌گردد؛ زمانی که شرکت کره‌ای تلاش کرد به کمک سونی، سرویس پلی استیشن ناو را به دارندگان تلویزیون‌های هوشمند خود ارائه دهد. در حال حاضر به نظر می‌رسد عرصه‌ی جدیدی از رقابت‌ها میان دو شرکت فرا رسیده و هر دو می‌خواهند سرویس‌های استریم بازی مانند استادیا و GeForce Now را به محصولات خود بیاورند. متاسفانه سران شرکت کره‌ای توضیحات بسیار کمی را در خصوص سرویس‌های استریم بازی ارائه داده‌اند.

 

 

کنترل از راه دور سامسونگ با امواج رادیویی شارژ می‌شود

کنترل از راه دور سامسونگ با امواج رادیویی شارژ می‌شود

سامسونگ به نظر می‌رسد دست پر به میدان آمده تا علاقه‌مندان به حوزه‌ی فناوری را به وجد آورد. شرکت کره‌ای در سال گذشته کنترل از راه دوری را برای محصولات خود معرفی کرد که امکان تامین مجدد انرژی را از طریق نور خورشید داشت. حال، مدل جدیدی معرفی شده که می‌تواند از طریق امواج رادیویی مودم روتر شارژ شود.

درواقع کنترل از راه دور جدید شرکت کره‌ای می‌تواند امواج رادیویی را به انرژی تبدیل کند؛ اتفاقی که در نوع خود بسیار جالب است. البته باید اشاره کرد که امواج ساطع شده از مودم روترها از قدرت کمی بهره می‌برد، اما به دلیل اینکه کنترل از راه دور در میان گجت‌هایی با مصارف بسیار کم قرار می‌گیرند، تغییر موج رادیویی به الکتریسیته می‌تواند انرژی از دست رفته‌ی باتری کنترل را تامین کند.

سران شرکت کره‌ای توضیح داده‌اند که کنترل از راه دور جدید این شرکت علاوه بر نور خورشید از نورهای مصنوعی نیز قادر به تامین انرژی است و حتی می‌توان از درگاه USB-C برای شارژ باتری آن استفاده کرد. درواقع روش‌های مختلفی برای شارژ آن وجود دارد که گزینه‌ی مثبتی محسوب می‌شود.

به گفته‌ی مقام‌های سامسونگ با تغییر روش تامین انرژی دستگاه‌های کنترل از راه دور یعنی استفاده از باتری‌های قابل شارژ به‌جای باتری‌های AAA فرصتی فراهم خواهد شد تا آلودگی محیط زیست کاهش یابد. با تغییراتی که شرکت کره‌ای در نظر گرفته، طی ۷ سال از دور ریختن ۹۹ میلیون باتری AAA جلوگیری خواهد شد؛ باتری‌هایی که به دلیل برخورداری از مواد سمی به شدت برای محیط زیست و جانداران، خطرناک هستند.

 

 

تلویزیون‌های جدید سامسونگ با فریمی شبیه به قاب نقاشی

تلویزیون‌های جدید سامسونگ با فریمی شبیه به قاب نقاشی

سامسونگ مدل‌های جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند خود در رده‌ی سبک زندگی یا LifeStyle را معرفی کرده که بدنه‌ی آن‌ها شباهت بسیاری به قاب نقاشی دارد. این مدل‌ها جایگزین سری ۲۰۲۱ خواهند شد و از نظر سخت‌افزاری با بهبودهای فراوانی همراه هستند. اصولا محصولاتی که در شاخه‌ی سبک زندگی قرار می‌گیرند از طراحی ظاهری بسیار جالبی برخوردار هستند و سامسونگ نیز با توجه به همین امر تلاش کرده تا سبد تلویزیون‌های هوشمند خود را متنوع‌تر سازد.

علاوه بر اینکه فریم‌های متنوعی برای تلویزیون‌های جدید سامسونگ در نظر گرفته شده است، کاربران می‌توانند از ابعاد ۳۲ اینچ تا ۸۵ اینچ، مدل دلخواهشان را سفارش دهند. تمامی مدل‌ها از وضوح تصویر 4K برخوردار بوده و قادر به پشتیبانی از محتوای HDR هستند. همچنین می‌توانند از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-2022-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads