داغ ترین ها :
تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ a70

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ a70

گوشی Samsung Galaxy A70 سه دوربین دارد. دوربین اصلی 32 مگاپیکسلی با طول کانونی 26 میلی‌متر، ضریب دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار، دوربین فوق عریض با طول کانونی 12 میلی‌متر، با فوکوس ثابت، ضریب فوکوس f/2.2 و میدان دید 120 درجه مناسب عکاسی از مناظر و دوربین 5 مگاپیکسلی با ضریب فوکوس f/2.2 که برای عمق‌سنجی و لایو فوکوس استفاده می‌شود و با حذف نویز پس‌زمینه، تصویری حرفه‌ای به شما ارئه می‌دهد. دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 26 میلی‌متر و مجهز به قابلیت HDR است. تنها تفاوتش با دوربین اصلی گوشی ضریب دیافراگم است (ضریب دیافراگم f/2.2). دوربین‌های این گوشی همچنین به عیب‌یاب مجهز شده‌اند و می‌توانند هر گونه عیب و نقص مانند پلک زدن، تار بودن و نور پس‌زمینه نامناسب را تشخیص داده و به شما اطلاع بدهند تا با رفع آنها، عکس‌هایی بی‌نقص ثبت کنید. برای بررسی دوربین‌های این گوشی، با ما همراه باشید.

 

تخفیف های امروز روی گلکسی های سامسونگ را از دست ندهید: گوشی های سامسونگ

 

دوربین های گوشی A70

گزینه های دوربین گلکسی A70 سامسونگ

PHOTO

آنچه در این حالت جلب توجه می­کند دو آیکون دو درخت و سه درخت در پایین صفحه اصلی است. آیکون سه درخت به معنی استفاده از دوربین فوق عریض (اولترا واید) و آیکون دو درخت به معنی استفاده از دوربین معمولی است.

دوربین این گوشی به شکل پیش‌­فرض عکس‌هایی با کیفیت 12 مگاپیکسل می‌گیرد اما می‌توانید از منوی تنظیمات کیفیت را تغییر دهید. 3:4 به معنای 12 مگاپیکسل و 3:4 H به معنی 32 مگاپیکسلی است. بدی تنظیم کیفیت روی 32 مگاپیکسل این است که در این حالت نمی‌توانید از حالت عکاسی HDR استفاده کنید. حالت HDR تقسیم‌بندی تصویر به سه بخش بالا، وسط و پایین است. در این حالت سه عکس جداگانه ثبت شده که جزئیات بیشتری را نمایش می‌دهد سپس هر سه را در قالب یک تصویر ثبت می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود عکسی که ثبت می‌کنید جزئیات دقیق‌تری مثل برگ درختان، ابرها، چمن‌ها و غیره را نمایش دهد. مشکل بعدی این کیفیت این است که ثبت عکس حدود دو ثانیه طول می‌کشد. در کل ثبت عکس با کیفیت 32 مگاپیکسل طوری نیست که انتظار دارید البته کنتراست و دقت رنگ نسبتاً مناسبی را تجربه خواهید کرد. در نور کم بهتر است از حالت 32 مگاپیکسلی استفاده نکنید چون کیفیت تصویر به شدت پایین است. عکاسی در شب با کیفیت 12 مگاپیکسل بهتر است گرچه نورسنجی تصویر یک دست نخواهد بود. بزرگ‌نمایی تصاویر در این حالت باعث می‌شود متوجه شوید جزئیات به درستی ثبت نشده‌­اند. استفاده از حالت HDR تا حدودی این ضعف را جبران می‌کند. در مورد HDR  بهتر است آن را روی حالت اتوماتیک بگذارید این باعث می‌شود عکس‌های مناسب‌تری ثبت کنید و رنگ بهتری داشته باشید.

ویژگی منفی و مهم دیگر دوربین گوشی Samsung Galaxy A70 نداشتن حالت شب (Night mode) است. البته عکس‌برداری با حالت استاندارد در نور کم می‌تواند کیفیت قابل قبولی ارائه دهد ولی نمی‌تواند نداشتن این حالت را به طور کامل جبران کند.

 

حالت واید دوربین گوشی سامسونگ را چطور فعال کنیم؟
تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

 

PORTRATE

دوربین سه‌گانه سامسونگ که به صورت عمودی و زیر هم در قسمت چپ فوقانی زیر سه ماژول قرار گرفته دارای LED پشتی همراه فلش است. مهم‌ترین کاربرد این ماژول سه­‌گانه مات کردن (بوکه کردن) پس‌زمینه عکس و برجسته‌تر کردن سوژه‌ی اصلی است. این قابلیت باعث شده که این گوشی پرتره‌های جذاب با کیفیت بالا ثبت کند. لایو فوکوس که در گوشی‌های سری جدید سامسونگ به کار رفته در این گوشی نیز تکرار شده است، این قابلیت موقع عکاسی باعث استفاده دوربین اصلی و سنسور عمق به طور هم‌زمان می‌شود. به این شکل که سوژه توسط سنسور عمق شناسایی شده، موتور پردازش نرم‌افزاری، توسط دوربین اصلی پس‌زمینه را بوکه می‌کند؛ بنابراین پرتره ثبت شده توسط دوربین، چشمگیرتر و با کیفیت بسیار بالا دیده می‌شود. به عبارتی جداسازی سوژه از پس‌زمینه خیلی عالی انجام می‌شود به شرطی که فراموش نکنید در حال عکاسی با یک گوشی میان‌رده هستید. البته در حالت نور کم تصاویر پرتره کمی محو ثبت شده و فوکوس مناسبی ندارند.

PRO

حالت PRO دوربین A70 سامسونگ

حالت پرو یا حرفه‌ای شامل حالتی است که شما می‌توانید به صورت دستی تنظیمات را انجام داده و از عکاسی لذت ببرید. اما با دوربین گوشی Samsung Galaxy A70 در حالت PRO، برخلاف اسمی که یدک می‌کشد تنها می‌توان مواردی مثل ISO آن هم در بازه‌ای محدود، چند حالت محدود برای تنظیم توازن سفیدی (WB) و چند سطح برای جبران نوردهی EV را تغییر داد و خبری از سرعت شاتر، حالت‌های نوری مناسب محیط، تنظیمات دیافراگم یا انتخاب لنز برای عکاسی نیست.

Scene Optimiser

در بخش تنظیمات (Setting) می‌توانید این گزینه را مشاهده و در صورت نیاز آن را فعال کنید. اما این قابلیت چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ Scene Optimiser بهبوددهنده تصاویر است. این ویژگی بر اساس الگوریتم‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی عمل می‌کند. وقتی این گزینه را فعال کنید، با تشخیص سوژه عکاسی، آیکون مناسب با سوژه را پیشنهاد می‌کند. با انتخاب این آیکون، متناسب با سوژه انتخابی بهینه‌سازی رنگ انجام می‌گیرد. این قابلیت توانایی شناسایی بیست گروه اصلی از سوژه‌های عکاسی را دارد. البته اگر سوژه انتخابی متحرک باشد یا اطراف سوژه، موارد زیادی وجود داشته باشد، الگوریتم هوش مصنوعی با الویت دادن به سوژه انتخابی، روی سایر موارد درون قاب تأثیر منفی می‌گذارد. ویژگی مناسب این حالت، شناسایی عیب و نقص تصاویر است. اگر هنگام عکاسی نقص‌هایی چون پلک‌زدن، تار بودن یا نامناسب بودن نور پس‌زمینه دیده شود، هوش مصنوعی با هشدار به کاربر از ثبت عکس نامناسب جلوگیری می‌کند.

قابلیت دیگر هوش مصنوعی این دوربین، AI یا الگوریتم تشخیص چهره است. این قابلیت هم به صورت دستی هم اتومات، در دسترس است. البته این قابلیت، خیلی بیشتر از تنها یک ویژگی تشخیص چهره است و بر اساس الگوریتم هوشمند جهت دسته‌بندی موضوعی عکس‌های ثبت شده در گوشی است و شبیه قابلیتی است که پیش از این توسط شرکت گوگل برای دسته‌بندی عکس‌ها در اختیار کاربران Google Photo قرار گرفته بود.

 

ساعت های هوشمند شیائومی بهتر است یا سامسونگ:
مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

 

دوربین سلفی

برای عکاسی سلفی در دوربین گوشی A70 دو حالت Wide و Zoomed وجود دارد که قابلیت عکاسی تله و واید را فراهم می‌کند. مثلاً در حالت Zoomed با تغییر رزولوشن تصاویر از 12 به 8 لنز تله شبیه‌سازی‌شده و اعوجاج فرم سوژه را اصلاح می‌کند. همچنین، در حالت پرتره دوربین سلفی، فعال بودن حالت Auto HDR نیز باعث می‌شود عکس‌هایی با رنگ، نور و کنتراست چشمگیر ثبت کنید.

VIDEO

دوربین گوشی A70 می‌تواند تصاویری با حداکثر کیفیت 4k و 30 فریم بر ثانیه و فیلم‌های Full HD با 30 و 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. از دوربین فوق عریض یا اولترا واید می‌توانید تصاویری با حداکثر کیفیت Full HD و 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. صدا نیز با کیفیت استریو و 256 کیلوبایت بر ثانیه ضبط می‌شود. نباید فراموش کرد که ویدیوهای 4k ثبت شده با این گوشی، برای یک میان‌رده کیفیت مناسبی ارائه می‌دهد و رنگ‌ها دقیق ثبت می‌شوند. ویدیوهای Full HD در هر حالتی ضبط شوند، جزئیات بیشتری را ثبت می‌کنند، شفاف هستند و نویز کمتری دارند. قابل ذکر است این گوشی فاقد فناوری لرزش‌گیر است. این فناوری باعث حذف لرزش دست هنگام فیلم‌برداری با گوشی می‌شود و مثلاً هنگام راه رفتن هم باعث می‌شود تصویر مناسبی ثبت شود.

در انتها قابل ذکر است که دوربین گوشی Samsung Galaxy A70 برای گرفتن عکس‌های پرتره و خانوادگی و همچنین عکاسی در طبیعت با نور طبیعی و زیاد مناسب است و می‌تواند در این موارد عکس‌های با کیفیتی ثبت کند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-a70/
ads
ads