داغ ترین ها :
تنظیمات صفحه نمایش گوشی ایفون

تنظیمات صفحه نمایش گوشی ایفون

به چند سال قبل که برگردیم اپل اصرار داشت که برای گوشی‌های خود از نمایشگرهای کوچک با رزولوشن خاص خود یا همان رتینا استفاده کند. این برند چندان اعتقادی به رزولوشن FHD نداشت و معتقد بود که چشم انسان نمی‌تواند پیکسل‌هایی بیشتر از رتینا را مشاهده کند.

با گذشت زمان این موضوع تا حد زیادی تغییر کرد و حالا در ایفون 13 پرو و ایفون 13 پرو مکس به وضوح می‌بینم که نمایشگر این پرچمداران جزو بهترین‌های موجود در جهان هستند و به راحتی می‌تواند با پرچمداران برندهای دیگر رقابت کند.

در ادامه این مطلب قصد داریم به بخش نمایشگر گوشی‌ های اپل یا ایفون‌ها بپردازیم و گزینه‌های این بخش را به طور کامل شرح دهیم. قبل از آن هم نگاهی به مشخصات نمایشگر گوشی‌ های موجود اپل می‌اندازیم.

 

برای خرید جدیدترین آیفون های بازار با قیمت قدیم روی لینک بزنید: گوشی ایفون

 

نمایشگر ایفون‌ های حال حاضر اپل چگونه است؟

در ادامه این بخش ابتدا نگاهی خواهیم داشت به نمایشگر ایفون‌های اپل که در حال حاضر در بازار ایران کم و بیش موجود هستند. سازنده آمریکایی حاشیه اطراف این دو پنل را نسبت به همیشه کمتر کرده و این دو مدل از این نظر بسیار جذاب شده‌اند.

نمایشگر ایفون 15 پرو و 15 پرو مکس

این دو مدل جدیدترین و بهترین گوشی‌های شرکت اپل هستند. از نظر نمایشگر این دو مدل نسبت به نسل قبلی خود تفاوتی ندارد و شرایط یکسانی را ارائه می‌کنند.

نمایشگر ایفون 15 پرو و 15 پرو مکس

نمایشگر ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس

نمایشگر ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس دقیقا مانند نسل قبلی است با این تفاوت که روشنایی از حدود 1100 نیت به حدود 1800 نیت رسیده و البته ناچ هم جای خود را به داینامیک آیلند داده است.

نمایشگر ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس

تنها تفاوت نمایشگر ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس را می‌توانیم اندازه آن‌ها بدانیم و در دیگر موارد این دو صفحه نمایش به طور کامل شرایط یکسانی دارند. ایفون 13 پرو مکس از پنلی 6.7 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2778×1284 استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی 458 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

 

این ایفون بالاخره از پرو موشن یا نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و HDR10 و Dolby Vision از دیگر مشخصات آن هستند. نمایشگر ایفون 13 پرو در همه زمینه‌ها مانند ایفون 13 پرو مکس است با این تفاوت که پنلی 6.1 اینچی دارد.

ناگفته نماند که هر دوی این پنل‌ها می‌توانند در حالت حداکثری حدود 1000 نیت روشنایی تولید کنند که عددی بسیار عالی به حساب می‌آید و در صورت مشاهده محتوای HDR این عدد می‌تواند تا حدود 1200 نیز افزایش پیدا کند.

ایفون 15 و 15 پلاس

ایفون 15 و 15 پلاس

این دو پنل حالا دارای داینامیک آیلند هستند ولی در کمال ناباوری هنوز از نرخ نوسازی 60 هرتز استفاده می‌کنند. روشنایی این دو گوشی از 800 نیت ایفون 13 و 14 حالا به حدود 1650 نیت رسیده است.

ایفون 14 و 14 پلاس

این دو گوشی پنل‌هایی دقیقا مشابه با نسل قبلی دارند و همچنان از نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده می‌کنند. روشنایی این دو صفحه نمایش هم مانند قبل است و تنها ایفون 13 مینی با پنل 5.4 اینچی جای خود را به 14 پلاس با اندازه 6.7 اینچی داده است.

ایفون 13 و 13 مینی

در ایفون 13 و 13 مینی خبری از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیست و شما برای استفاده از این قابلیت جذاب باید به سراغ نسخه‌های پرو ایفون 13 بروید. ایفون 13 از نمایشگری 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2532×1170 استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم 460 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد.

ایفون 13 و 13 مینی

 

این صفحه نمایش نیز از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی 800 نیتی دارد که حدود 200 نیت کمتر از نسخه‌های پرو است. البته که این میزان روشنایی نیز کاملا کافی است و شما با مشکلی مواجه نخواهید شد. در این گوشی نیز حداکثر روشنایی در حالتی که محتوای HDR تماشا کنید تا 1200 نیت افزایش پیدا می‌کند.

ایفون 13 مینی نیز شرایط کاملا مشابهی دارد ولی به جای 6.1 اینچ اندازه نمایشگر آن 5.4 اینچ است و به همین دلیل نیز تراکم پیکسلی 476 را در اختیار قرار می‌دهد.

 

مقایسه های ما را دنبال کنید:
مقایسه شیائومی 12 پرو با آیفون 13

 

ایفون 12

ایفون 12 هم از نمایشگری 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2532×1170 استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم 460 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد.

 

این صفحه نمایش نیز از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی 625 نیتی دارد. در واقع تنها تفاوت صفحه نمایش ایفون 12 و ایفون 13 را می‌توانیم همین تفاوت در میزان روشنایی بدانیم و در دیگر موارد هیچ تفاوتی بین این دو پنل دیده نمی‌شود.

ایفون 11

به ایفون 11 می‌رسیم گوشی که صفحه نمایش آن هم از نظر رزولوشن و هم از نظر نوع پنل نسبت به محصولات بالا دچار تنزل می‌شود و در واقع به راحتی می‌توانیم بگوییم که پنل آن یکی یا حتی دو پله پایین‌تر از ایفون‌های بالا قرار می‌گیرد. ایفون 11 صفحه نمایشی 6.1 اینچی از نوع Liquid Retina IPS LCD با رزولوشن 1792×828 دارد و تراکم پیکسلی 326 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش حداکثر روشنایی 625 نیتی نیز دارد.

ایفون 11

تفاوت دیگر صفحه نمایش این گوشی با ایفون 12 و 13 حاشیه‌های اطراف نمایشگر است. پنل ایفون 11 توانسته حدود 79 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد در صورتی که این عدد برای ایفون 12 و 13 حدود 86 درصد است.

 

دوربین iPhone 12 pro max را چطور تنظیم کنیم؟
تنظیمات دوربین ایفون ۱۲ پرو مکس

 

ایفون SE 2022

ایفون SE 2022 آخرین گوشی اقتصادی اپل تا این تاریخ است. این محصول که با انتقادات زیادی هم مواجه است بالاخره از راه رسید و اپل هیچ تغییری در بخش نمایشگر آن ایجاد نکرده است و همچنان پنل ایفون 7 یا حتی 6s در مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد و از همه بدتر حاشیه‌های بسیار زیاد اطراف نمایشگر است.

ایفون SE 2022 صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD با رزولوشن 1334×750 دارد و در نتیجه تراکم پیکسلی 326 را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل حدود 65 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده که این موضوع از حاشیه‌های بسیار زیاد و غیر قابل قبول این گوشی خبر می‌دهد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش نیز حدود 625 نیت است.

 

حل مشکل کم و زیاد شدن خودکار نور گوشی آیفون:
علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی آیفون و روش رفع آن

 

تنظیمات صفحه نمایش ایفون‌ ها

در این بخش به سراغ تنظیمات بخش نمایشگر ایفون‌ها می‌رویم ولی باید توجه داشته باشید که از آنجایی که این توضیحات کلی بوده ممکن است برخی قسمت‌ها بر اساس نسخه متفاوت IOS یا گوشی برای شما متفاوت باشد.

برای وارد شدن به تنظیمات بخش نمایشگر باید به Settings و سپس بخش Display & Brightness وارد شوید. اولین بخش در این صفحه به شما اجازه می‌دهد تا بین حالت روشن و تاریک یا Light یا Dark یکی را انتخاب کنید.

در صورت انتخاب کردن حالت دارک محیط رابط کاربری و برنامه‌ها به رنگ مشکی درمی‌آید و این موضوع می‌تواند در بهبود باتری در ایفون‌های سری 13، ایفون‌های سری 12، ایفون 11 پرو مکس، ایفون 11 پرو و ایفون X و Xs نیز نقش به سزایی داشته باشد.

این قابلیت را می‌توانید از طریق کنترل سنتر ایفون نیز فعال کنید. از آنجایی که مجبور نباشید هر روز به صورت دستی این قابلیت را خاموش یا روشن کنید می‌توانید گزینه Automatic زیر این بخش را فعال کرده و این وظیفه را به گوشی بسپارید تا بر اساس غروب خورشید و یا ساعت دلخواه شما این قابلیت را فعال یا غیر فعال کند.

بخش بعدی Text Size است که می‌توانید اندازه متون را کوچک و بزرگ کنید. گزینه Bold Text را اگر روشن کنید متن‌ها کمی پررنگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند.  بخش بعدی Brightness است که به کمک نوار موجود می‌توانید روشنایی صفحه نمایش را تغییر دهید. زیر همین نوار گزینه True Tone قرار دارد که می‌توانید آن را خاموش یا روشن کنید. هر دوی این گزینه‌ها از طریق کنترل سنتر و نگه داشتن دست به روی کنترل میزان روشنایی قابل دسترسی هستند.

خرید مک بوک

قابلیت True Tone با سنجش میزان نور و روشنایی محیط همواره تلاش می‌کند تا رنگ سفید را تنظیم کرده و بهترین رنگ سفید ممکن را در اختیار شما قرار بدهد. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را روشن کرده یا روشن نگه دارید.

گزینه بعدی نایت شیفت (Night Shift) است و در صورت روشن کردن نمایشگر شما را به سمت زردی می‌برد. در واقع این قابلیت با کم کردن رنگ آبی نمایشگر و زرد کردن آن باعث می‌شود تا نمایشگر به خصوص در شب به چشم‌ها فشار کمتری وارد کند.

گزینه Auto-Lock برای این است که شما بتوانید مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش در صورت استفاده نشدن را مشخص کنید. هر چقدر این عدد را زیادتر کنید پنل دیرتر در صورت استفاده نشدن قفل می‌شود.

قابلیت بعدی Raise To Wake است که در صورت روشن بودن باعث می‌شود شما هر بار که گوشی را از زمین یا از روی میز برمی‌دارید صفحه نمایش به صورت خودکار روشن شود. روشن بودن این قابلیت باعث مصرف شارژ بیشتر می‌شود. گزینه آخر این بخش Display Zoom است که می‌توانید از طریق آن فرم کلی گوشی را بزرگ‌تر کنید.

 

چگونه اپل آیدی جدید را جایگزین قبلی کنیم:
چگونه اپل ایدی را حذف کنیم

 

چگونه روشنایی خودکار را خاموش کنیم؟

یکی از اتفاقات عجیبی که در ایفون‌ها رخ داده این است که شما نمی‌توانید از طریق تنظیمات بخش نمایشگر قادر نیستید تا روشنایی خودکار را تنظیم کنید و برای این کار باید به Settings و سپس بخش Accessibility مراجعه کنید و در نهایت به قسمت Display & Text Size بروید و در انتهای این بخش گزینه Auto-Brightness را خاموش یا روشن کنید.

در این بخش تنظیمات کاربردی دیگری نیز وجود دارد و به شما امکان می‌دهد تا کنتراست را افزایش دهید یا سفیدی نمایشگر را کاهش دهید و بسیاری از قابلیت‌های کاربردی دیگر.

چگونه پرو موشن ایفون را روشن کنیم؟

پرو موشن یا نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر ایفون 13 پرو و ایفون 13 پرو مکس به صورت پیش فرض فعال است و صفحه نمایش در صورت نیاز نرخ نوسازی را تا 120 هرتز افزایش داده و در غیر این صورت به صورت خودکار آن را کاهش می‌دهد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

چگونه پرو موشن ایفون را روشن کنیم؟

از آنجایی که این قابلیت به صورت پیش فرض روشن است اگر تصمیم گرفتید آن را خاموش کنید باید به Settings و سپس بخش Accessibility بروید و حال وارد قسمت Motion شوید. در نهایت از طریق گزینه Limit Frame Rate می‌توانید این قابلیت را خاموش کنید.

البته توجه داشته باشید که از آنجایی که به صورت خودکار این نرخ نوسازی تنظیم می‌شود خاموش کردن آن تفاوت زیادی در بهبود باتری ایجاد نمی‌کند و بهتر است که این ویژگی جذاب را روشن نگه دارید.

 

با فیس تایم بیشتر آشنا شوید: همه چیز درباره‌ی فیس‌تایم

 

چگونه یک صفحه از هوم اسکرین را پنهان کنیم؟

همان طور که می‌دانید اکثر گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش فرض منو دارند یا حداقل شما می‌توانید انتخاب کنید که برنامه‌ها در منو قرار بگیرند یا در صفحه اصلی. در ایفون‌ها اما هیچ گاه منو وجود نداشته و همواره برنامه‌ها به روی صفحه اصلی قرار می‌گیرد.

این اتفاق باعث می‌شود گاهی هوم اسکرین ایفون شما بسیار شلوغ شود و به این ترتیب نتوانید به سادگی برنامه‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید. برای حل این مشکل می‌توانید برنامه‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید را در یک صفحه قرار دهید و سپس کل آن صفحه را پنهان کنید.

برای انجام این کار دست خود را به روی یکی از صفحات نگه دارید تا به حالت ادیت منتقل شوید و حالا در این مرحله به روی علامت بیضی شکل نمایش دهنده‌ی تعداد صفحات کلیک کنید. در این مرحله تنها کافیست تیک زیر هر صفحه‌ای که می‌خواهید آن را پنهان کنید بردارید.

هرگاه نیاز داشتید که دوباره این صفحه پنهان شده را به لیست صفحات هوم اسکرین برگردانید تنها کافیست همین مرحل را طی کرده و به سادگی دوباره تیک زیر آن صفحه به خصوص را روشن کنید.

 

شیائومی مخصوص بازی چی بخریم:
بهترین گوشی شیائومی برای بازی

 

شخصی سازی کنترل سنتر ایفون

از آنجایی که بسیاری از قابلیت‌های بخش نمایشگر از طریق همین کنترل سنتر قابل دسترسی هستند باید حتما گزینه‌های این قسمت را شخصی سازی کنید. کنترل سنتر بخشی است که دائما با آن سر و کار دارید و باید موارد مختلف را به گونه ای در این انتخاب کنید که به راحتی بتوانید به میانبرهای مختلف دسترسی داشته باشید. کنترل سنتر بخشی است که در ایفون‌های دارای ناچ با سوایپ از بالا سمت راست باز می‌شود و در ایفون‌های قدیمی‌تر با کشیدن دست از پایین به سمت بالا.

برای شخصی سازی کردن این بخش به تنظیمات و سپس بخش Control center‌ بروید و گزینه‌های دلخواه را اضافه کرده و گزینه‌های بدون کاربرد را حذف کنید. همچنین مکان این میانبرها را می‌توانید با کشیدن انگشت از گوشه‌ی سمت چپ نوشته‌ها انجام دهید.

در نظر داشته باشید که در کنترل سنتر به روی هر کدام از گزینه‌ها که دست خود را نگه دارید منویی از گزینه‌های کاربردی آن برنامه باز می‌شود که می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

مثلا اگر دست خود را به روی دوربین نگه دارید گزینه‌هایی مثل سلفی و فیلم برداری و … نمایش داده می‌شود و در صورتی که این کار را برای میانبر چراغ قوه انجام دهید می‌توانید شدن نور آن را به دلخواه تنظیم کنید.

اسکرین تایم آیفون‌ ها

در اندروید قابلیتی وجود دارد به نام دیجیتال ولبینگ که به شما کمک می‌کند تا زمان استفاده خود از گوشی و برنامه‌های مختلف را مشاهده کرده و سپس به کمک ابزار موجود این استفاده را کنترل کنید.

این قابلیت به صورت مشابه در ایفون‌ها با نام Screen time وجود دارد. در گام اول اگر این قابلیت خاموش است باید به تنظیمات و سپس بخش Screen time بروید و سپس گزینه‌ی Turn on screen time را انتخاب کنید.

از این پس در این بخش که بروید گوشی به شما نشان می‌دهد که در طول روز مجموعا چند ساعت از گوشی استفاده کرده‌اید و مهم‌تر این که در این استفاده کدام برنامه‌ها بیشترین سهم را داشته‌اند.

برای این بخش می‌توانید یک Passcode مشخص کنید تا تنها خودتان بتوانید تنظیمات موجود را تغییر دهید و به قابلیت‌های مختلف این قسمت دسترسی داشته باشید. در نظر داشته باشید که این Passcode با رمزی که در هنگام وارد شدن به ایفون وارد می‌کنید متفاوت است.

لپ تاپ گیمینگ بنر
حال به صورت بخش به بخش قابلیت‌های اسکرین تایم را توضیح می‌دهیم تا شما بتوانید از آن استفاده کنید. در ابتدا به بخش Downtime بروید و این قابلیت را در بالای صفحه روشن کنید. این ویژگی برای این است که شما بتوانید برای استفاده از برنامه‌ها محدودیت مشخص کنید.

شما می‌توانید مشخص کنید که این محدودیت به صورت هر روزه و از ساعت مشخصی اتفاق بیفتد یا فقط در روزهای مشخصی می‌خواهید که برنامه‌ها محدود شوند. در واقع به طور کامل می‌توانید زمان دلخواه را در این بخش شخصی سازی کنید.

اسکرین تایم آیفون‌ ها

حال به بخش قبل برگردید و به روی گزینه‌ی App Limits کلیک کنید. از این قسمت گزینه‌ی Add limit را انتخاب کرده و برنامه‌هایی که می‌خواهید در زمان مشخص شده محدود شوند را به این لیست اضافه کنید.

شما حتی در این بخش می‌توانید دسترسی به وبسایتی مشخص را هم به این لیست اضافه کنید تا در ساعت مشخص شده امکان استفاده از این سایت وجود نداشته باشد. برای این کار به روی گزینه‌ی Websites کلیک کرده و Add website را انتخاب کنید.

زمانی که به مرحله بعد بروید گوشی از شما می‌خواهد که مدت زمان مورد نظر خود را مشخص کنید. در این بخش برای هر برنامه می‌توانید زمان جداگانه‌ای را تنظیم کنید. در نهایت به روی گزینه‌ی Finish کلیک کنید تا این تنظیمات ذخیره شود.

مجددا به صفحه اصلی این بخش بروید و این بار به روی گزینه‌ی Communication limits کلیک کنید. در این بخش شما می‌توانید برای تماس صوتی، تماس تصویری و حتی پیام‌ها محدودیت ایجاد کنید و حتی مشخص کنید که کدام مخاطبین اجازه دارند در هنگام روشن بودن این محدودیت با شما تماس بگیرند. برای این کار به دو بخش During Allowed screen time و همچنین During Downtime بروید.

مجددا به صفحه اصلی برگردید و این بار به روی گزینه‌ی Always Allowed کلیک کنید. این بخش برای مشخص کردن برنامه‌هایی است که می‌خواهید در زمان محدودیت بتوانند به درستی فعالیت کنند. به عنوان مثال برنامه‌های پیام و تماس را در این بخش قرار دهید.

 

پرچمدار سال 2021 سامسونگ را با پرچمدار 2022 اپل مقایسه کردیم:
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با S21 ultra

 

سوالات متداول

چگونه روشنایی خودکار را خاموش کنیم؟ یکی از اتفاقات عجیبی که در ایفون‌ها رخ داده این است که شما نمی‌توانید از طریق تنظیمات بخش نمایشگر قادر نیستید تا روشنایی خودکار را تنظیم کنید و برای این کار باید به Settings و سپس بخش Accessibility مراجعه کنید و در نهایت به قسمت Display & Text Size بروید و در انتهای این بخش گزینه Auto-Brightness را خاموش یا روشن کنید.

چگونه پرو موشن ایفون را روشن کنیم؟ پرو موشن یا نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر ایفون به صورت پیش فرض فعال است و صفحه نمایش در صورت نیاز نرخ نوسازی را تا 120 هرتز افزایش داده و در غیر این صورت به صورت خودکار آن را کاهش می‌دهد. اگر تصمیم گرفتید آن را خاموش کنید باید به Settings و سپس بخش Accessibility بروید و حال در بخش Vision وارد قسمت Motion شوید. در نهایت از طریق گزینه Limit Frame Rate می‌توانید این قابلیت را خاموش کنید.

چگونه کنترل سنتر را شخصی سازی کنیم؟ برای شخصی سازی کردن این بخش به تنظیمات و سپس بخش Control center‌ بروید و گزینه‌های دلخواه را اضافه کرده و گزینه‌های بدون کاربرد را حذف کنید. همچنین مکان این میانبرها را می‌توانید با کشیدن انگشت از گوشه‌ی سمت چپ نوشته‌ها انجام دهید.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads