داغ ترین ها :
سیری 10 ساله شد؛ تولد محبوب‌ترین دستیار صوتی دنیا مبارک

سیری 10 ساله شد؛ تولد محبوب‌ترین دستیار صوتی دنیا مبارک

شرکت اپل سیری را در تاریخ ۴ اکتبر سال ۲۰۱۱ درست 10 سال قبل منتشر کرد. امروز ۱۰ سال از تولد سیری ، این دستیار صوتی محبوب پلتفرم اپل می‌گذرد. سیری هم اکنون روی آیفون، اپل واچ، سیستم عامل مک و آیپد در دسترس کاربران قرار دارد و می‌تواند کارهای مختلفی برای کاربران انجام دهد.

سیری در سال ۲۰۱۱ برای آیفون 4s منتشر شد و در زمانی که در اختیار عموم قرار گرفت خیلی با استقبال مواجه نشد و در بررسی‌های مختلف امتیازهای خیلی بالایی کسب نکرد. در آن زمان گروهی سیری را بسیار دوست داشتند و گروهی هم از این دستیار صوتی استقبال نکردند. در زمان تولد سیری ، این دستیار صوتی تنها متوجه فرمان‌های صوتی محدودی می‌شد و کمبود اطلاعات این دستیار صوتی هم خیلی از کاربران را اذیت می‌کرد.

بد نیست بدانید که سیری در واقع یک نسخه جداگانه از هوش مصنوعی سازمان اس‌آرآی اینترنشنال بود که قبلا توسط سازمان‌های نظامی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت. سیری توسط دگ کیتالوس و تام گرابر و آدام چییر توسعه پیدا کرد. نام سیری هم توسط یکی از همکاران کیتالوس انتخاب شد. سیری از زبان نروژی می‌آید و معنی آن هم زن زیبا که به سمت پیروزی حرکت می‌کند، می‌شود.

تکنولوژی تشخیص صدای سیری را شرکتی دیگر به نام نیوانس توسعه داده بود که مدتی پیش این شرکت توسط مایکروسافت خریداری شد. صدای سیری هم توسط سوزان بنت ضبط شد. صدایی که خیلی‌ها آن را از روی آیفون و دیگر دستگاه اپل خود شنیده‌اند.

سیری در حال حاضر کارهای زیادی برای کاربران انجام می‌دهد. این دستیار صوتی می‌تواند تماس تلفنی و حتی تماس فیس‌تایم برقرار کند. می‌تواند پیام کوتاه ارسال کند و حتی پیام‌کوتاه دریافتی را بخواند. با سیری می‌توانید در پیام‌رسان‌های مختلف هم پیام ارسال کنید. می‌توانید زنگ هشدار با سیری تنظیم کنید و می‌توانید به سیری بگویید که برای شما موسیقی پخش کند. سیری می‌تواند آهنگ‌هایی که نام آن‌ها را نمی‌دانید هم به شما بگوید. حتی سیری می‌تواند داخل متن‌هایی که نوشته‌اید به دنبال یک عبارت بگردد.

بد نیست که با روش زیر می‌توانید با سیری فارسی صحبت کنید. پس ویدیوی زیر را حتما ببینید:

 

 

شما با سیری چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهید؟ ایا این دستیار صوتی می‌تواند به فرمان‌های شما خوب پاسخ دهد؟

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af-%d8%b3%db%8c%d8%b1%db%8c/
ads
ads