داغ ترین ها :
بررسی امکان ویس چت در توییتر (Twitter Spaces)

بررسی امکان ویس چت در توییتر (Twitter Spaces)

در حال حاضر Twitter Spaces برای تمامی اکانت‌های دارای ۶۰۰ فالوور به بالا در دسترس قرار دارد. توییتر اسپیسس، قابلیتی‌ست که به کاربران امکان شرکت در چت صوتی توییتر را می‌دهد. این قابلیت که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده بود، تا پیش از این فقط برای گروه آزمایشی (feedback) کوچکی در دسترس بود. نسخه بهبودیافته Twitter Spaces با کمک بازخوردهای گروه اولیه تهیه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. ضمنا، جدول زمانی بالای صفحه اصلی توییتر نسبت به قبل تغییراتی دریافت کرده است. حباب‌های بنفش نشان‌دهنده میزبانی یا شرکت کاربران در یک چت‌روم صوتی در توییتر هستند.

 

مطالب مرتبط: کلاب هاوس چیست؟

 

ویس‌چت در توییتر: شرکت برای عموم آزاد است؟

کاربران، بدون توجه به تعداد دنبال‌کننده‌هایشان، می‌توانند در یک Space به عنوان شنونده عضو شوند. برای این کار کافی‌ست بر روی یکی از حباب‌های بنفش بالای صفحه ضربه بزنند. شنونده‌ها می‌توانند با استفاده از پیام‌های متنی و اموجی‌ها، مکالمه را همراهی کنند و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهند. همچنین می‌توانند برای صحبت در چت هم درخواست خود را ارسال کنند. به طور فنی، این یعنی با اختصاص بلندگو به هر کسی، او قادر به ‌اشتراک‌گذاری صدای خود با دیگران در Twitter Spaces خواهد بود.

نحوه نمایش فضاها در توییتر

گویندگان علاوه بر صحبت، می‌توانند توئیت‌هایی را پین کنند، زیرنویس (Caption) اضافه کنند، و یا Space خود را در نوار زمانی با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند تا با یک ضربه وارد آن شوند. البته هرچند گویندگان دسترسی‌های بیشتری نسبت به شنوندگان دارند، اما طبق معمول، میزبان، قدرتمندترین فرد اتاق خواهد بود.

میزبانی ویس‌چت در توییتر امکان کنترل زمان صحبت هر فرد، تغییر موضوع بحث، دادن دسترسی میکروفون به شنونده‌ها (تبدیل آن‌ها به گوینده) و بیرون انداختن افراد از Space در مواقع ضروری را می‌دهد.

Twitter Spaces امکانات امنیتی دیگری هم ارائه داده است. برای مثال، هر کسی می‌تواند عملکرد کاربران دیگر را گزارش داده یا آن‌ها را بلاک کند. البته این کار کسی را از چت بیرون نینداخته و بلاک نمی‌کند. این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که فرد توسط میزبان ویس‌چت بلاک شده باشد. در این صورت، آن‌ها از عضویت دوباره در آن اتاق‌ها نیز منع خواهند شد. درصورتی‌که، افراد بلاک‌شده وارد یک اتاق شوند، توئیتر برچسب و اخطاری برای آن‌ها نشان خواهد داد.

نحوه نمایش اعضای یک فضای مکالمه گروهی زنده

البته قابلیت‌های جدیدی هم اضافه شده‌اند: امکان بی‌صدا کردن (Mute) تمام گویندگان به صورت یک‌جا توسط میزبان مکالمه صوتی؛ و دسترسی به یک صفحه مدیریت جدید برای میزبانی ساده‌تر.

دلایل اصرار به داشتن ۶۰۰ فالوور در twitter spaces

توئیتر عدد ۶۰۰ را از آن جهت به عنوان آستانه تعیین کرده که احتمالا افراد با این محبوبیت، تجربه بهتری در میزبانی چت‌های صوتی زنده برای مخاطبان ایجاد خواهند کرد.

شرکت توئیتر قصد دارد در آینده Space را در دسترس همه قرار دهد، اما در حال حاضر به دنبال کسب اطلاعات از نحوه استفاده کاربران از آن است.

وعده قابلیت‌های بهتر و بیشتر توییتر اسپیسس در آینده‌ای نه‌چندان دور

توئیتر برنامه‌های خود برای افزودن مجموعه قابلیت‌های جدید به Spaces را در خبری با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. در ادامه این موارد را شرح خواهیم داد:

فضاهای کسب درآمد

از این طریق میزبانان قادر به دریافت هزینه ورودی از کاربران برای چت‌هایشان خواهند بود. میزبان می‌تواند قیمت بلیط و تعداد آن را تعیین کند. اکثر درآمد، مستقیماً به میزبان خواهد رسید.

Ticketed Spaces در ماه‌های آتی برای گروه محدودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

برنامه‌ریزی‌ها و یادآوری‌ها

با این قابلیت، کاربران قادر خواهند بود حضور خود در Spaceهای بعدی را برنامه‌ریزی کنند. پس از افزودن یک Space به برنامه، توئیتر هنگام شروع آن، یک پیغام یادآوری برای فرد ارسال خواهد کرد.

Schedules & Reminders در هفته‌های پیش رو در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

میزبانی مشترک

به زودی، کاربران توئیتر قادر خواهند بود میزبانی Spaceهایشان را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. میزبانان مشترک دسترسی‌ها و قدرت یکسانی خواهند داشت. این کار مدیریت اتاق‌های بزرگ را ساده‌تر کرده و کمک بزرگی خواهند بود.

همچنین، این کار این قابلیت را به یکی از میزبانان می‌دهد که اگر، دیگری در Space حضور دارد، او آن را ترک کند.

چت روم صوتی در توییتر

قابلیت ‌کشف

توئیتر به‌زودی یافتن Spaceها توسط مردم را با اضافه کردن حباب‌های بنفش در اطراف تصاویر پروفایل کاربران ساده‌تر خواهد کرد. این ویژگی درست شبیه حلقه آبی نشان‌دهنده انتشار Story توسط کاربران خواهد بود. به این صورت که وقتی فردی در حال میزبانی یک Space باشد، حباب بنفشی دورتادور تصویر پروفایلش در نوار زمان دیگران پدید خواهد آمد.

دسترس‌پذیری

Spaceها با بهبود زیرنویس‌های زنده، دسترس‌پذیری بیشتری دریافت خواهند کرد. این بهبودها، به میزبان امکان متوقف کردن زیرنویس و تنظیم آن برای دقت بیشتر را خواهند داد. کاربران نیز قادر خواهند بود تا زیرنویس‌ها را به عقب کشیده و آنچه را از آن جا مانده بودند، بخوانند.

توئیتر در حال بررسی روش‌های بهبود الگوریتم‌های زیرنویس خودکار است. همچنین قصد دارد پشتیبانی از زبان‌های بیشتری را نیز به آن اضافه کند.

در چندماهه اخیر، شبکه‌های اجتماعی تغییرات مشابهی در زمینه پیام‌ها و مکالمات صوتی ایجاد کرده‌اند. توئیتر نیز از این قافله جا نمانده و خود را با حرکت تازه‌ای به دیگران رسانده است. همچنین که قابلیت‌های خاص و تازه‌ای را در نظر گرفته تا در این عرصه جایگاه ویژه‌ای برای خود ایجاد کند. نظر شما در خصوص افزودن قابلیت مکالمات صوتی زنده به توئیتر چیست؟ سؤالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%88%db%8c%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%d8%b3%d8%b3/
ads
ads