داغ ترین ها :
جارو برقی رباتیک چیست و چگونه کار می کند؟

جارو برقی رباتیک چیست و چگونه کار می کند؟

یکی از محصولات جدید دنیای دیجیتال جاروبرقی رباتیک است. جاروبرقی رباتیک می تواند با چند حرکت ساده تمام فضای موردنظر شما را جارو کرده و یا حتی تی بکشد. در این مقاله به شما می گوییم جاروبرقی رباتیک چیست و چگونه کار میکند؟

 

قیمت جارو برقی رباتیک را در سایت تکنولایف ببنید: خرید جاروبرقی

 

جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی رباتیک: ویژگی‌های کلیدی که باید به دنبال آنها باشید

جاروبرقی رباتیک همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی جاروبرقی هوشمند است که بدون نیاز به وجود شما و با تنظیم ان می تواند فضای مورد نظر شما را در زمان مشخص شده جارو کند.

جاروبرقی‌های روباتی علاوه بر تمیز کردن خودکار کف‌ها، دارای لیزر و در برخی موارد دوربین داخلی در جلو و زیر هستند تا از برخورد آن‌ها به مبلمان و اشیاء دیگر جلوگیری کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند سقوط قریب‌الوقوع از ارتفاع را تشخیص دهند تا از پله‌ها هم پایین نیایند. برخی از جاروبرقی‌های روباتی حتی دارای مخزن آب داخلی هستند تا پس از جاروبرقی، کف‌ فضای موردنظر را نیز تمیز کنند.

جاروبرقی روباتیک با باتری‌های قابل شارژ تغذیه می‌شود و معمولا می‌تواند کل خانه را با یک بار شارژ تمیز کند. حتی برخی از آنها دارای ایستگاه‌های docking هستند و به محض اینکه سطح باتری آن‌ها به شدت پایین می‌آید، برای شارژ مجدد باز می‌گردانند، بنابراین لازم نیست شارژ کردن آنها را به خاطر بسپارید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید محافظ برق

 

جاروبرقی رباتیک چگونه کار می‌کند؟

جاروبرقی رباتیک چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که صحبت از جمع کردن گرد و غبار و خاک از فرش‌ها و کف‌های سخت به میان می‌آید، جاروبرقی‌های روباتیک مانند جاروبرقی‌های بزرگتر عمل می‌کنند: با استفاده از یک سری برس و در برخی موارد یک میله برس چرخان، برای بلند کردن و جمع آوری کثیفی‌ها کار می‌کنند.

معمولاً کثیفی قبل از رسیدن به محفظه گرد و غبار از طریق یک فیلتر فشار داده می‌شود، در حالی که برخی جاروبرقی‌های روباتیک باید به صورت دستی تخلیه شوند، برخی دیگر به طور خودکار محتویات محفظه گرد و غبار خود را به داخل یک سطل گرد و غبار بزرگتر در یک ایستگاه انتقال می‌دهد، بنابراین می‌تواند چندین بار خانه شما را جارو کند و نیازی به تمیز کاری هم نداشته باشد.

بیشتر جاروبرقی‌های روباتی دایره‌ای هستند، بنابراین برای اطمینان از تمیز شدن گرد و غبار و زباله‌هایی که روی تخته‌های قرنیز نشسته و لبه‌های اتاق نیز جمع‌شده، تعدادی برس کوچک‌تر وجود دارد که از محیط جاروبرقی امتداد می‌یابند.

لیزرهای مادون قرمز توسط جاروبرقی‌های روباتیک گران‌تر برای ارزیابی اندازه و شکل اتاق استفاده می‌شود، در حالی که مدل‌های ارزان‌تر به نوارهای مرزی فیزیکی تکیه می‌کنند که باید روی زمین قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که روبات‌ها فقط در یک منطقه خاص تمیز می‌کنند. با استفاده از هر دو روش، جاروبرقی رباتی معمولا در یک الگوی منطقی در اطراف اتاق حرکت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر اینچ از فرش یا کف سخت تمیز می‌شود.

این حسگرها همچنین زمانی که ربات جاروبرقی بین اتاق‌هایی با کف‌پوش‌های مختلف حرکت می‌کند، مثلاً فرش یا کف‌های سخت، استفاده می‌شود تا بین این دو گیر نکند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کارها طبق برنامه انجام می‌شوند یا می‌توانید از یک برنامه (یا حتی کنترل از راه دور) برای شروع فرآیند تمیز کردن استفاده کنید، می‌توانید زمان‌بندی‌ها را برای زمانی که تمیز کردن باید انجام شود، تنظیم کنید.

بسیاری از Robo-Vacها با دستیارهای صوتی از جمله Amazon Alexa، Google Assistant و Siri ادغام می‌شوند، بنابراین می‌توانید زمانی که می‌خواهید تمیز کردن را شروع کنید از صدای خود استفاده کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، جاروبرقی‌های رباتیک با باتری‌های قابل شارژ تغذیه می‌شوند و بسته به سطح تمیز کردن انتخاب شده، بین یک تا سه ساعت تمیز کردن را ارائه می‌دهند.

همه جاروبرقی‌های رباتی زمانی که نیاز به شارژ مجدد داشته باشند به شما هشدار می‌دهند، اگرچه برخی از جاروبرقی‌ها به طور خودکار به محل اتصال خود باز می‌گردند تا در صورت وقوع این اتفاق خود را شارژ کنند. شارژ مجدد ربات جاروبرقی نیز می‌تواند بین پنج تا هفت ساعت طول بکشد.

 

بهترین سشوار موجود در بازار ایران کدام است:
بهترین سشوار خانگی

 

چگونه جاروبرقی‌های رباتیک از تمیز شدن خانه اطمینان حاصل می‌کنند؟

چگونه جاروبرقی‌های رباتیک از تمیز شدن خانه اطمینان حاصل می‌کنند؟

بیشتر جاروبرقی‌های روباتیک از یک یا دو برس چرخان که با یک یا چند برس چرخشی جفت می‌شوند، تشکیل شده‌اند. اینها با هم کار می‌کنند تا زباله‌ها را به داخل بیاورند، جایی که مکانیسم خلاء مواد را به داخل سطل زباله می‌مکد.

هر چیزی که یک ربات جمع آوری می‌کند در یک محفظه قابل جابجایی ذخیره می‌شود. هنگامی که این قسمت پر شد، معمولا باید هر هفته، گاهی اوقات هر چند روز یکبار، آن محفظه را خالی کنید. مدل‌های گران‌تر دارای ایستگاه‌های تخلیه خودکار هستند که فقط پس از چند هفته نیاز به تخلیه محفظه دارند.

جاروبرقی رباتیک نیز به سنسورهای مختلف وابسته است. سنسورهای رو به پایین برای جلوگیری از موانع اساسی عمل می‌کنند. مدل‌های بهتر دارای حسگرهای رو به جلو هستند که می‌توانند اتاق‌ها را نقشه برداری کنند و یا مبلمان را برای تمیز کردن هدفمند شناسایی کنند.

ساده‌ترین ربات‌ها را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که با استفاده از کنترل‌های روی دستگاه، بر اساس برنامه اجرا شوند. مدل‌های هوشمندتر را می‌توان با برنامه‌های تلفن یا حتی بلندگوهای هوشمند کنترل کرد. به طور کلی، هرچه جاروبرقی هوشمندتر باشد، بهتر است، زیرا امکانات بیشتری ارائه می دهد.

برخی از جاروبرقی‌ها دارای ملحقات پاک کننده هستند. اینها معمولا به کار بیشتری نیاز دارند، از جمله پر کردن آب تمیز و تخلیه آب کثیف و یا تعویض ضمیمه داخل و خارج. با این حال، پیشرفته‌ترین جاروبرقی‌ها می‌توانند بین تی کشیدن و جارو کردن در حین کار جابجا شوند.

 

برای خانه تکانی چه وسایل برقی لازم است؟:
لوازم برقی مورد نیاز در خانه تکانی عید

 

محدودیت‌های جاروبرقی رباتیک

محدودیت‌های جاروبرقی رباتیک

اولا، جاروبرقی‌های روباتی قدرت تمیز کنندگی و قدرت مانور مانند جاروبرقی معمولی ندارند و امکان دارد نتوانند تمامی زوایا و گوشه ها را به خوبی پاک کند. جاروبرقی‌های Neato برای جلوگیری از مشکل گوشه‌ها مربعی شکل هستند، اما حتی آنها نیز محدودیت‌هایی دارند.

دوم، در حالی که جاروبرقی‌های روباتی دارای حسگرهایی هستند تا مطمئن شوند که چیزی را له نمی‌کنند یا از پله‌ها نمی افتند،ولی باید قبل از هر جلسه جارو کشیدن مطمئن شوید که اشیایی مانند کابل‌ها، بند کفش‌ها و منگوله‌ها از روی زمین برداشته و همچنین هر چیز دیگری که ممکن است در غلتک‌ها گیر کند، مانند لباس روی زمین نباشد.

 

مدل های مختلف جاروبرقی پارس خزر را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت جارو برقی پارس خزر

آیا جاروبرقی رباتیک ارزش خرید دارد؟

آیا جاروبرقی ربات ارزشش را دارد؟

در مجموع، جاروبرقی‌های روباتی گرانتر از جاروهای شارژی یا سیمی هستند، زیرا شما برای راحتی اضافی که مجبور نیستید خودتان جارو کشیدن را انجام دهید، هزینه می‌کنید، بنابراین باید تعیین کنید که چقدر می‌خواهید برای این امتیاز بپردازید. به خصوص اگر می‌خواهید یک تجربه ساده تر داشته باشید. جاروبرقی‌های رباتی برای تمیز کردن سریع و منظم عالی هستند، اما جایگزینی برای تمیز کردن عمیق معمولی نیستند تا حدی به این دلیل که سطح مکش یکسانی را ارائه نمی‌دهند و به همین دلیل باید در کنار جارو برقی سیمی استفاده شوند.

جاروبرقی‌های روباتی معمولاً سطل‌های زباله با ظرفیت کمتری نسبت به بهترین جاروبرقی‌ها نیز دارند، بنابراین نیاز به تخلیه مخزن آنها بیشتر است. ما همچنین توصیه می‌کنیم قبل از تنظیم ربات جاروبرقی، مطمئن شوید که کف شما فاقد کابل‌های شارژ، جوراب‌های کثیف یا سایر موارد است.

اگر هیچ یک از اینها برای شما مشکل ساز نیست، خرید جاروبرقی رباتیک را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

 

چگونه از جاروهای رباتیک بهتر استفاده کنیم؟

از شر سیم‌ها خلاص شوید

بزرگترین تهدید برای جاروبرقی روباتی سیم‌های برق و سایر سیم کشی‌های خانگی هستند. این کابل‌ها به راحتی می‌توانند برس‌ها و چرخ‌های چرخان ربات را به دام بیاندازند، در این مرحله باید خودتان با دقت گره‌ها را باز کنید.

به همین دلیل ایده خوبی است که قبل از اینکه ربات با جاروبرقی شروع به تمیز کردن کند، انبوه کابل‌های درهم را تا جایی که می‌توانید مرتب کنید. خوشبختانه، بسیاری از محصولات وجود دارد که می‌توانند به مدیریت این کابل‌ها کمک کنند. در کوتاه‌مدت، یک بست ارزان قیمت نیز همین کار را انجام می‌دهد.

مراقب فرش‌های پرزدار باشید

فرش های پرز دار نیز برای جاروبرقی رباتیک مشکل ساز هستند. بسیاری از مدل‌ها اغلب توسط الیاف ضخیم فرش‌ها گرفتار می‌شوند.

برای اینکه جاروبرقی رباتیتان گیر نکند، قبل از شروع تمیز کردن، لبه‌های فرش‌های ضخیم خود را بالا بزنید. گزینه دیگر این است که به طور مجازی این بخش‌ کف را برای ربات مسدود کنید. اگر ربات شما از این عملکرد پشتیبانی می‌کند، آن را در برنامه تلفن همراه دستگاه خواهید یافت. آب و ربات رابطه خوبی ندارند. دسترسی به کاسه‌های آب حیوانات خانگی و گیاهان گلدانی را پاک کنید یا مسدود کنید.

مراقب آب باشید

به طور معمول آب و لوازم الکترونیکی به خوبی با هم ترکیب نمی‌شوند، بنابراین باید از مایعاتی که جاروبرقی رباتی شما ممکن است روی زمین با آن مواجه شود، آگاه باشید.

 

چطور بهترین جاروبرقی را انتخاب کنید؟ :
راهنمای خرید جارو برقی

 

سنسورها را تمیز نگه دارید

جاروبرقی‌های ربات از مجموعه‌ای از حسگرهای الکترونیکی برای پیمایش صحیح در خانه شما استفاده می‌کند، از جمله امواج مادون قرمز، برجک‌های لیزری و سنسورها، به‌علاوه سنسورهای نوری و دوربین‌های دیجیتال نیز وجود دارد. با گذشت زمان، ربات شما و سخت افزار حسگر آن کثیف می‌شوند.

این کثیفی توانایی ربات در خوانش فضای فیزیکی اطراف خود را مختل می‌کند. به همین دلیل ضروری است که به طور منظم شاسی خارجی و سیستم حسگر جاروبرقی خود را تمیز کنید. یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب به خوبی آن را تمیز می‌کند. با این حال، ایده خوبی است که برای روش توصیه شده سازنده، به کتابچه راهنمای جاروی روباتیک خود مراجعه کنید. برخی جاروبرقی‌های روباتی می‌توانند سطل زباله خود را خالی کنند. اگر مال شما نمی‌تواند مرتباً آن را تمیز کنید.

تصفیه هوا خانگی چی بخریم؟
بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

 

زباله‌های آن را خالی کنید

تعدادی جاروبرقی روباتیک پیشرفته تر وجود دارد که که دارای پایه‌های شارژ هستند که می‌توانند سطل زباله را نیز خالی کنند. اما این موضوع هنوز یک ویژگی پیشرفته است که در اکثر ربات‌ها در دسترس نیست. در اکثر موارد، جاروبرقی رباتی شما فقط یک محفظه گرد و غبار با ظرفیت کم در داخل خود دارد که به طور ایده آل پس از هر بار تمیز کردن، باید آن را خالی کنید. اگر این کار را انجام ندهید، توانایی جاروبرقی و ادامه مکش خاک و زباله را کاهش خواهد داد.

حتی ربات‌های پیچیده با سطل‌های خود خالی‌شونده ممکن است هر از گاهی مسدود شوند، بنابراین مهم نیست که جاروبرقی رباتی شما چقدر شیک است، برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل غیرمنتظره، باید دستگاه جاروبرقی آن را مرتباً چک کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c-%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af/
ads
ads