داغ ترین ها :
جایگزین های پوکو x3 پرو؛ کدام گوشی از پوکو ایکس تری بهتر است؟

جایگزین های پوکو x3 پرو؛ کدام گوشی از پوکو ایکس تری بهتر است؟

پوکو ایکس 3 پرو از ابتدای عرضه به بازار مورد توجه کاربران مختلف قرار گرفت؛ چرا که مشخصات بسیار خوبی را با قیمت متناسب ارائه می‌کرد و به نوعی ارزش خرید بسیار بالایی داشت. این گوشی سخت افزار فراتر از قیمت و نمایشگر 120 هرتزی را در اختیار کاربران قرار می‌داد و قیمتی بسیار مناسب داشت.

این گوشی هنوز هم محبوب است اما به دلیل گذشت زمان از عرضه این محصول بهتر است به سراغ جایگزین‌های این گوشی بروید. در ادامه این مطلب به گوشی های هم رده poco x3 pro که در حال حاضر می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید می‌پردازیم و در مورد هر گوشی بیان می‌کنیم که چه برتری‌ها و البته چه ضعف‌هایی در مقایسه با پوکو ایکس 3 پرو دارد و کدام گوشی از پوکو ایکس تری بهتر است.

 

پرفروش‌ترین و جدیدترین گوشی های بازار موبایل را ببنید: لیست قیمت گوشی

 

بهترین جایگزین های پوکو X3 پرو

پوکو X4 پرو

برتری پوکو ایکس 4 پرو 5G به پوکو ایکس 3 پرو:

  • ارگونومی بهتر
  • پنل شیشه‌ای پشتی
  • پنل امولد با حاشیه‌های کمتر
  • روشنایی بیشتر نمایشگر
  • نرخ لمس 360 هرتز در مقایسه با 240 رقیب
  • پشتیبانی از 5G
  • دوربین اصلی بهتر
  • سرعت شارژ بیشتر

برتری پوکو ایکس 3 پرو به پوکو ایکس 4 پرو 5G:

  • گوریلاگلس 6 برای مراقبت از نمایشگر
  • قدرت سخت افزاری بهتر

پوکو x4 پرو

نسل بعدی پوکو ایکس 3 پرو نیز بالاخره از راه رسید و حالا بیشتر از این که نسل جدید ایکس 3 پرو باشد خود را به سری ردمی نوت 11 پرو نزدیک کرده است و سعی کرده در بخش‌های مختلف متعادل‌تر عمل کند و به جای یک سخت افزار قوی و دوربین و نمایشگر معمولی همه بخش‌ها را به حالت خوب برساند.

پوکو ایکس 4 پرو از نظر ظاهری به سری M پوکو نزدیک شده و حالا از فریم دوربین مستطیلی و مشکی رنگ استفاده می‌کند. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است و فریم آن از جنس آلومینیوم و ضخامت 8.1 میلی متری و وزن 205 گرمی از دیگر مشخصات آن در قسمت طراحی هستند. این گوشی نیز از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند و برای مراقبت از نمایشگر آن از گوریلاگلس 5 استفاده شده است. این طراحی جذاب‌تر از پوکو ایکس 3 پرو بوده و ارگونومی این محصول نیز بهتر از نسل قبل است.

پوکو ایکس 3 پرو نمایشگر IPS با نرخ نوسازی 120 هرتزی داشت و در این نسل شاهد پیشرفت بسیار خوبی هستیم و حالا نمایشگر امولد 6.67 اینچی با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی خودنمایی می‌کند. این پنل توانسته حدود 86 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و حاشیه‌ها را باریک‌تر از قبل کند. روشنایی این پنل 750 نیت است تا نمایشگر این گوشی تمام و کمال مانند ردمی نوت 11 پرو 5G بدانیم.

در بخش سخت افزاری نیز دقیقا شاهد تراشه‌ای مشابه با ردمی نوت 11 پرو فایوجی یعنی اسنپدراگون 695 5G هستیم. پوکو ایکس 4 پرو به طور حتم به نسبت نسل قبل ضعیف‌تر شده ولی در بخش نمایشگر و دوربین شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم که این موضوع را پوشش می‌دهد. به علاوه این گوشی حالا از شبکه فایوجی نیز پشتیبانی می‌کند و قدرت سخت افزاری آن در حدی هست که بتوانید به خوبی از پس کارهای مختلف بربیاید. این سخت افزار را 64، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌کند.

بخش دوربین به طور حتم یکی از نقاط ضعف پوکو ایکس 3 پرو بود ولی حالا سنسور 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی بازی را به نفع پوکو ایکس 4 پرو تغییر داده است. در کنار این دوربین اصلی دوربین فوق عریض با سنسور 8 و دوربین ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی نیز سنسوری 16 مگاپیکسلی دارد.

پوکو ایکس 4 پرو از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و شارژ سریع 67 واتی نیز برای این باتری در نظر گرفته شده است. عملا می‌توانیم بگوییم پوکو ایکس 4 پرو همان ردمی نوت 11 پرو 5G با ظاهری متفاوت است و این سیاست شرکت شیائومی و پوکو که زیرمجموعه این برند است کمی عجیب به نظر می‌رسد. از دیگر مشخصات اصلی این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکرهای استریو، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و MIUI 13 بر پایه اندروید 11 اشاره کرد.

مشخصات گوشی پوکو X4 پرو
تراشه اسنپدراگون 695 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 619
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

108 مگاپیکسل واید

8 مگاپیکسل فوق عریض

2 مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید 11
حافظه داخلی 64 و 128 و 256 گیگابایت
رم6 و 6 و 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

 

 

قیمت پوکو X4 پرو 128 گیگابایت با رم 6

 

 

قیمت گوشی poco x4 pro حافظه 256 گیگابایت و رم 8

 

 

ردمی نوت 11 پرو 5G

برتری ردمی نوت 11 پرو 5G به پوکو ایکس 3 پرو:

  • ارگونومی بهتر
  • پنل شیشه‌ای پشتی
  • پنل امولد با حاشیه‌های کمتر
  • روشنایی بیشتر نمایشگر
  • نرخ لمس 360 هرتز در مقایسه با 240 رقیب
  • پشتیبانی از 5G
  • دوربین اصلی بهتر
  • سرعت شارژ بیشتر

برتری پوکو ایکس 3 پرو به ردمی نوت 11 پرو 5G:

  • گوریلاگلس 6 برای مراقبت از نمایشگر
  • قدرت سخت افزاری بهتر

ردمی نوت 11 پرو 5g

جدیدترین گوشی‌های از سری ردمی نوت شیائومی از راه رسیدند تا بار دیگر بازار میانرده‌ها را در اختیار بگیرند و بتوانند فروش بیشتری را برای شرکت چینی به ارمغان بیاورند. ردمی نوت 11 پرو فایوجی از جنبه‌های مختلفی نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته که باعث می‌شود ارزش خرید آن حتی به نسبت ردمی نوت 10 پرو نیز بیشتر شود.

متریال این گوشی دقیقا مانند نسل قبل است و شاهد استفاده از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی هستیم. این گوشی از گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب پشتیبانی می‌کند و 202 گرم وزن و 8.1 میلی متر ضخامت دارد. شیائومی در این نسل طراحی لبه‌ها را از حالت خمیده به حالت تخت نزدیک کرده تا شما بیشتر یاد آیفون‌های اپل بیفتید و این طراحی باعث چشم نوازتر شدن این گوشی جدید شود.

ردمی نوت 11 پرو 5G از پنلی 6.67 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل حدود 86 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده و از حداکثر روشنایی 750 نیت بهره می‌برد. در واقع در بخش نمایشگر تقریبا تغییری را نسبت به ردمی نوت 10 پرو شاهد نیستیم. این پنل در مقایسه با پوکو ایکس 3 پرو بسیار بهتر است و به خصوص نرخ لمس 360 هرتزی یک مزیت حتمی در اجرای بازی‌ها به حساب می‌آید.

در بخش سخت افزاری شیائومی اقدامی جالب انجام داده است. این شرکت به سراغ تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 695 رفته است. این تنها مقداری از اسنپدراگون 732 استفاده شده در ردمی نوت 10 پرو قوی‌تر است ولی در عوض از فایوجی پشتیبانی می‌کند و این یک مزیت حتمی برای گوشی در سال 2022 است. به همراه این تراشه 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده تا این مجموعه تکمیل شود. البته که از نظر سخت افزاری پوکو ایکس 3 پرو قوی‌تر این گوشی است و در این موضوع هیچ شکی نیست ولی قدرت سخت افزاری این محصول را نیز می‌توانیم رضایت بخش بدانیم.

دوربین اصلی ردمی نوت 11 پرو فایوجی مانند نسل قبل همچنان 108 مگاپیکسلی است و دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز مجموعه دوربین‌های ردمی نوت 11 پرو فایوجی را کامل می‌کند. به طور حتم کیفیت دوربین اصلی این گوشی بسیار بهتر از پوکو ایکس 3 پرو است و این یکی از دلایلی است که بهتر است این محصول را به‌جای پوکو ایکس 3 پرو خریداری کنید.

این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند ولی از طرفی به شارژ سریع 67 واتی مجهز شده که به نسبت شارژ سریع 33 واتی پوکو ایکس 3 پرو سرعت بیشتری دارد و سریع‌تر شارژ می‌شود. از دیگر مشخصات اصلی این محصول می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکر استریو و MIUI 13 بر مبنای اندروید 11 اشاره کرد.

مشخصات گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G
تراشه اسنپدراگون 695 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 619
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین

108 مگاپیکسل واید

8 مگاپیکسل فوق عریض

2 مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل MIUI 13 بر پایه اندروید 11
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت
رم6 و 4، 6 و 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

 

 

قیمت ردمی نوت 11 پرو 5G با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

 

خرید گوشی Redmi note 11 Pro 5G ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8

 

 

گلکسی A33 سامسونگ

برتری گلکسی A33 به پوکو ایکس 3 پرو:

  • ارگونومی بسیار بهتر
  • طراحی به‌روزتر و چشم‌نوازتر
  • پشتیبانی از گواهی IP67
  • پنل سوپر امولد با کیفیت بهتر
  • روشنایی بیشتر نمایشگر
  • پشتیبانی از 5G
  • برخورداری دوربین اصلی از OIS
  • دوربین ماکرو بهتر

برتری پوکو ایکس 3 پرو به گلکسی A33:

  • گوریلاگلس 6 برای مراقبت از نمایشگر
  • قدرت سخت افزاری بهتر
  • نرخ نوسازی 120 در مقایسه با 90
  • نرخ لمس 240 هرتز در مقایسه با 180 رقیب
  • جک 3.5 میلی متری صدا
  • شارژ سریع 33 واتی در مقایسه با 25 وات
  • وجود آداپتور درون جعبه

گلکسی A33 سامسونگ

گلکسی A33 5G خود را بیشتر از هر زمان دیگری به کهکشانی‌های بالارده نزدیک کرده است. قاب پشتی این گوشی طراحی مشابهی با A53 و A73 دارد و در این نسل شاهد گواهی IP67 برای این سری هستیم که نکته جذابی است. از نظر طراحی و ارگونومی به طور حتم با اختلاف این کهکشانی را گزینه بهتر و مناسب‌تری به نسبت پوکو ایکس 3 پرو می‌دانیم.

این کهکشانی نمایشگری 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن مرسوم FHD+ دارد. این پنل که حدود 84 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده، تراکم پیکسلی 411 دارد و از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و حالا A33 در بخش نمایشگر شرایطی مشابه با A52 ارائه می‌کند و این نشان می‌دهد که چگونه شرکت کره‌ای در حال انتقال مشخصات جدید و جذاب خود به گوشی‌های جدیدتر است.  کیفیت پنل این گوشی قطعا از پوکو ایکس 3 پرو بیشتر است ولی در زمینه نرخ نوسازی و همچنین نرخ لمس پوکو ایکس 3 پرو با وجود قدیمی‌تر بودن هنوز هم بهتر عمل می‌کند و از این نظر پنل آن برای بازی جذاب‌تر است.

برخلاف نسل قبل یعنی A32 که تراشه مدیاتک داشت، قلب تپنده این گوشی به تراشه اگزینوس خود سامسونگ یعنی اگزینوس 1280 سپرده شده است. این چیپست با معماری 5 نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 میزبانی می‌کند.

این چیپست در انجام کارهای روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و می‌تواند بازی‌های جدید را نیز بدون مشکل با گرافیک و فریم ریت مناسب به اجرا دربیاورد. جالب است که سامسونگ از تراشه مشابهی با A53 استفاده کرده و همین ارزش خرید A33 را بالاتر می‌برد و حالا این کهکشانی از نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

به خودی خود این کهکشانی قوی است و از نظر سخت افزاری شما را ناامید نخواهد کرد اما باز هم نمی‌تواند با گوشی پوکو ایکس 3 پرو از این نظر رقابت کند. این نشان می‌دهد که قدرت سخت افزاری پوکو ایکس 3 پرو برای محصول 1.5 سال قبل تا چه اندازه خوب است.

دوربین اصلی گلکسی A33 5G سنسوری 48 مگاپیکسلی دارد و سازنده این سنسور هم Sony IMX 582 است. این سنسور 1/2.0 اینچی که اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد در پشت لنزی 26 میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال (OIS) برخوردار است. جالب است بدانید که سنسور اصلی این گوشی دقیقا با پوکو ایکس 3 پرو مشابه است.

 

تست تاچ سامسونگ و ده ها کاربرد مخفی دیگر:
کد های مخفی گوشی سامسونگ

 

لنز بعدی فوق عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی است و ماکرو و عمق مدان 5 و 2 مگاپیکسلی مجموعه را تکمیل می‌کنند. دوربین سلفی این کهکشانی هم که درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این کهکشانی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و از طرفی فناوری شارژ سریع 25 واتی به کمک شما خواهد آمد تا بتوانید باتری را در مدت زمان معقولی فول شارژ کنید. البته در نظر داشته باشید که آداپتور درون جعبه قرار نداد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

استفاده از گوریلاگلس 5، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و One UI 4. بر مبنای اندروید 12 از دیگر مشخصات کهکشانی خوش قیمت سامسونگ هستند.

مشخصات گوشی گلکسی A33
تراشه اگزینوس 1280
پردازنده گرافیکی Mali-G68
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین 48 مگاپیکسل واید

8 مگاپیکسل اولتراواید

5 مگاپیکسل ماکرو

2 مگاپیکسل عمق میدان

سیستم عامل One UI 4 بر پایه اندروید 12
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
رم 4، 6 و 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

 

 

قیمت گوشی a33 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 8

 

 

خرید گلکسی A33 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 6

 

 

گلکسی A52

برتری گلکسی A52 به پوکو ایکس 3 پرو:

  • ارگونومی بسیار بهتر
  • طراحی به‌روزتر و چشم‌نوازتر
  • پشتیبانی از گواهی IP67
  • پنل سوپر امولد با کیفیت بهتر
  • روشنایی بیشتر نمایشگر
  • دوربین اصلی باکیفیت‌تر
  • برخورداری دوربین اصلی از OIS
  • دوربین ماکرو بهتر
  • سلفی‌های بهتر

برتری پوکو ایکس 3 پرو به گلکسی A52:

  • گوریلاگلس 6 برای مراقبت از نمایشگر
  • قدرت سخت افزاری بهتر
  • نرخ نوسازی 120 در مقایسه با 90
  • نرخ لمس 240 هرتز در مقایسه با 180 رقیب
  • شارژ سریع 33 واتی در مقایسه با 25 وات
  • مقداری شارژ دهی بهتر

گلکسی A52

گلکسی A52 نسخه پایه‌ای این سری است و نسخه 5G و نسخه S از این محصول در بازار وجود دارد که البته قیمت بالاتر و مشخصات بهتر نیز دارند ولی این کهکشانی قیمت نزدیک و مشابهی به پوکو ایکس 3 پرو دارد و به همین دلیل هم در لیست حضور پیدا کرده است. از آنجایی که طراحی پوکو ایکس 3 پرو چندان چشم‌نواز و جذاب نیست و ارگونومی آن هم رضایت بخش نیست احتمالا تمام گوشی‌های این لیست در این زمینه نسبت به ایکس 3 پرو برتری داشته باشند.

برای این کهکشانی پنل سوپر امولد با رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده که به دلیل داشتن اندازه‌ی ۶.۵ اینچی در هر اینچ ۴۰۷ پیکسل قرار گرفته است. نرخ نوسازی پنل گلکسی A52 برابر با ۹۰ هرتز و نرخ لمس آن 180 هرتز است. کیفیت این صفحه نمایش بسیار مطلوب است و شما می‌توانید محتوا را به شکل شارپ با کنتراست بالا دریافت کنید و رنگ مشکی هم عمقی بینهایت در این پنل دارد. رنگ‌ها حالت زنده و Vivid دارند و شما در کل از نگاه کردن به این نمایشگر دوست داشتنی لذت خواهید برد. دقیقا مانند A33 باید گفت از نظر کیفیت این پنل را بهتر از X3 پرو می‌دانیم اما از نظر نرخ نوسازی و نرخ لمس خیر. البته روشنایی پنل کهکشانی سامسونگ نیز بیشتر از رقیب است.

گلکسی A52 از تراشه‌ی اسنپدراگون 720G بهره می‌برد. این تراشه که معماری ۸ نانومتری دارد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی  Adreno 618  را در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این کهکشانی برای امور روزمره کاملا کافی است و حتی می‌تواند بازی‌ها را در حالت متوسط گرافیکی اجرا کند. در مقایسه با Poco X3 Pro اما گلکسی A52 نیز از نظر سخت افزاری حرف زیادی برای گفتن ندارد و به طور حتم پوکو ایکس 3 قدرت بسیار بیشتری را ارائه می‌کند.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52 به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS  ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور در A52s و گلکسی A53 نیز استفاده شده است. این دوربین با لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و لنز ماکرو و عمق میدان 5 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. سلفی نیز مانند بسیاری از گوشی‌های سامسونگ 32 مگاپیکسلی است. این دوربین هم از نظر کیفیت و هم از نظر برخورداری از OIS نسبت به رقیب برتری دارد.

باتری این گوشی 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و آداپتور نیز درون جعبه این این گوشی وجود دارد. از نظر باتری پوکو ایکس 3 پرو مقداری شارژ دهی بهتر دارد و از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. اسپیکرهای استریو، پشتیبانی از گواهی IP67، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، در دسترس بودن One UI 4 بر پایه اندروید 12، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و گوریلاگلس 5 از دیگر مشخصات اصلی این دو محصول هستند.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A52
تراشه اسنپدراگون 720G
پردازنده گرافیکی Adreno 618
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین 64 مگاپیکسل واید

12 مگاپیکسل التراواید

5 مگاپیکسل ماکرو

5 مگاپیکسل عمق‌سنج

سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
رم 4، 6 و 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت

 

 

قیمت گوشی A52 سامسونگ 256 گیگابایت و رم 8

 

 

خرید گلکسی A52 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 8 گیگابایت

 

 

پوکو F3

برتری پوکو اف 3 به پوکو ایکس 3 پرو:

  • ارگونومی و طراحی بهتر
  • استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای
  • پنل امولد با حاشیه‌های کمتر
  • روشنایی بیشتر نمایشگر
  • نرخ لمس 360 هرتز در مقایسه با 240 رقیب
  • پشتیبانی از 5G
  • اسپیکر با صدای بلندتر
  • قدرت سخت افزاری بهتر

برتری پوکو ایکس 3 پرو به پوکو اف 3:

  • استفاده از گوریلاگلس 6
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • دارا بودن جک 3.5 میلی متری صدا

پوکو f3

پوکو اف 3 گوشی است که ارزش خرید آن را از پوکو ایکس 3 پرو نیز بیشتر می‌دانیم. واقعا عجیب است که شیائومی یا درواقع پوکو چگونه چنین مشخصاتی را با این قیمت درون این گوشی قرار داده است.

پوکو اف 3 از یک قاب شیشه‌ای ساده با طراحی ساده و جذاب بهره می‌برد. در بالای این قاب و متمایل به سمت چپ فریم دوربین‌ها قرار گرفته‌اند و در پایین لوگوی پوکو دیده می‌شود. این گوشی ضخامتی ۷.۸ میلی متری و وزنی ۱۹۶ گرمی دارد و در کل گوشی نسبتا خوش‌دستی به حساب می‌آید.

پوکو اف 3 از یک پنل امولد با رزولوشن FHD+ و اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچی استفاده کرده و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ نیز برای آن در نظر گرفته شده است. کیفیت این نمایشگر برای این رنج قیمتی بسیار خوب است. به لطف فناوری امولد نمایشگر رنگ مشکی با عمق بینهایت به نمایش گذاشته می‌شود و رنگ‌های دیگر هم حالت پویا و زنده دارند.

محتوا در این پنل کنتراست و شارپی بالایی دارد و شما می‌توانید با لذت زیاد به تماشای محتوا مورد نظر خود بنشینید. به همه‌ی این تعاریف نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را هم بیفزایید. صفحه نمایش پوکو اف 3 از همه نظر بهتر از نمایشگر پوکو ایکس 3 پرو است و به طور کامل این گوشی را در این بخش شکست می‌دهد.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد. تراشه‌ استفاده شده برای پوکو اف 3 را می‌توان به نوعی تراشه‌ی پرچمدار دانست و قدرت این تراشه جایی بین اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 888 قرار می‌گیرد و همین به راحتی نشان می‌دهد که قدرت سخت افزاری پوکو اف 3 چقدر خوب است. این گوشی با سرعت بسیار بالا فرمان‌های مختلف را اجرا می‌کند و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌ها را در نهایت کیفیت اجرا کند و در این رنج قیمتی کاملا بی‌رقیب است.

اسنپدراگون 860 استفاده شده در پوکو ایکس 3 پرو مقداری ضعیف‌تر از اسنپدراگون 865 است در حالی که تراشه پوکو اف 3 بالاتر از اسنپدراگون 865 قرار می‌گیرد. بالاخره در مورد یک گوشی در این لیست می‌توانیم بگوییم که قدرت سخت افزاری آن بیشتر از پوکو ایکس 3 پرو است.

شیائومی برای این دستگاه از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و فوق عریض 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و سلفی 20 مگاپیکسلی دیگر دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند. برای نماینده پوکو یک باتری با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی در نظر گرفته شده است.

پوکو اف 3 را می‌توانیم بهترین محصول این لیست برای بازی کردن به حساب بیاوریم؛ چرا که سخت افزار این محصول پرچمدار است و از طرف دیگر نمایشگر آن امولد بوده و نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ لمس 360 هرتزی دارد و روشنایی آن نیز کاملا مطلوب است و همه این‌ها باعث تجربه عالی بازی کردن با این گوشی می‌شود.

مشخصات گوشی شیائومی پوکو F3
تراشه کوالکام اسنپدراگون 870
پردازنده گرافیکی Adreno 650
تعداد سیم‌کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 48 مگاپیکسل اصلی

8 مگاپیکسل التراواید

5 مگاپیکسل تله‌فوتو

سیستم‌عامل اندروید 11، MIUI 12.5 For Poco
حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت
رم 6 و 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه ندارد
باتری 4520 میلی آمپر ساعت

 

 

قیمت گوشی پوکو F3 حافظه 256 گیگابایت با رم 8

 

 

خرید گوشی Poco F3 ظرفیت 128 گیگابایت با رم 6

 

 

شیائومی 11 لایت 5G NE

برتری 11 لایت NE 5G به پوکو ایکس 3 پرو:

  • ارگونومی بسیار بهتر
  • طراحی ظرفیت و چشم‌نواز
  • قاب پشتی شیشه‌ای
  • نمایشگر امولد با روشنایی بیشتر
  • پشتیبانی از گستره 1 میلیارد رنگی و Dolby Vision
  • پشتیبانی از 5G
  • دوربین اصلی بسیار بهتر
  • ماکروهای بهتر
  • اسپیکرهایی با صدای بلندتر

برتری پوکو ایکس 3 پرو به شیائومی 11 لایت NE 5G:

  • استفاده از گوریلاگلس 6
  • دارا بودن جک 3.5 میلی متری صدا
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی در مقایسه با 90 هرتز رقیب
  • قدرت سخت افزاری بیشتر

شیائومی 11 لایت 5g ne

می 11 لایت را می‌توانیم خوش دست‌ترین میانرده موجود در بازار بدانیم و وزن و ضخامت ۱۵۸ گرمی و ۶.۸ میلی متری آن خود گواه این موضوع است. قاب پشتی این محصول از جنس شیشه است و طراحی ماتی نیز دارد و شیائومی برای فریم اطراف به سراغ پلاستیک رفته است تا وزن گوشی زیاد نشود. این گوشی در بخش ارگونومی و طراحی همه رقبا را به راحتی پشت سر می‌گذارد، چه برسد به پوکو ایکس 3 پرو که به نوعی در این زمینه نقطه ضعف دارد.

شیائومی11 لایت فایوجی NE از یک پنل امولد با اندازه‌ی ۶.۵۵ اینچی استفاده می‌کند. این پنل رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با آن محتوای HDR10+‌ را مشاهده کنید. کیفیت این پنل واقعا خوب است. رنگ‌ها بسیار زنده و دوست داشتنی هستند و تماشای انواع محتوا لذت دو چندانی دارد.

از همه نظر پنل 11 لایت NE 5G را برتر می‌دانیم و تنها برتری پوکو ایکس 3 پرو در بخش نمایشگر نرخ نوسازی 120 هرتزی آن است و در زمینه میزان روشنایی و کیفیت گوشی شیائومی می 11 لایت NE 5G بهتر عمل می‌کند.

شیائومی 11 لایت NE از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است. این محصول با سرعت بسیار خوبی همه‌ی فرمان‌ها را اجرا می‌کند و شما می‌تواند بازی‌هایی مثل کال اف دیوتی یا آسفالت 9 را در نهایت گرافیک و بدون افت فریم بازی کنید. در واقع قدرت سخت افزاری این گوشی از تمام محصولات این لیست به جز پوکو اف 3 و خود پوکو ایکس 3 پرو بهتر است و با گلکسی M52 برابری می‌کند.

این تراشه انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که در این بدنه ظریف جای داده شما و با وجود ظرفیت کمتر از برخی رقبا می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد. از طرف دیگر پشتیبانی این گوشی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی باعث می‌شود شما بتوانید آن را در مدت زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فول شارژ کنید.

دوربین اصلی این گوشی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی به ثبت برساند. این دوربین با دو دوربین فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌شود و در نهایت دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی این مجموعه را تکمیل می‌کند. در زمینه دوربین اصل پوکو ایکس 3 هیچ حرفی در مقابل این گوشی ندارد و کیفیت عکس‌های دوربین اصلی آن‌ها واقعا از نظر کیفیت با هم فاصله زیادی دارد و شیائومی 11 لایت NE 5G بسیار خوب عمل می‌کند.

از دیگر مشخصات اصلی این گوشی می‌توان به اسپیکرهای استریو باکیفیت، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور و MIUI 12.5 بر پایه اندروید ۱۱ اشاره کرد.

مشخصات گوشی شیائومی 11 لایت NE
تراشه اسنپدراگون 778G
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل التراواید

۵ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC مشترک با جایگاه سیم کارت دوم
باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت

 

 

قیمت گوشی mi 11 lite 5g ne با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

 

خرید گوشی شیائومی 11 لایت 5G Ne حافظه 256 گیگابایت با رم 8

 

 

گلکسی M52

برتری گلکسی M52 به پوکو ایکس 3 پرو:

  • ارگونومی و طراحی بهتر
  • نمایشگر سوپر امولد
  • حاشیه‌های کمتر نمایشگر و روشنایی بیشتر
  • پشتیبانی از 5G
  • دوربین اصلی بهتر
  • دوربین ماکرو بهتر
  • شارژ دهی بهتر
  • سلفی بهتر

برتری پوکو ایکس 3 پرو به گلکسی M52:

  • استفاده از گوریلاگلس 6
  • قدرت سخت افزاری بیشتر
  • اسپیکر استریو با بلندی صدای بیشتر
  • دارا بودن جک 3.5 میلی متری صدا
  • شارژ سریع 33 واتی به نسبت 25 وات

گلکسی M52

گلکسی M52 یکی از بهترین گوشی های میان رده 5G سامسونگ است که ارزش خرید بالایی هم دارد. این گوشی برعکس سابقه خانوادگی خود و سری M ارگونومی بسیار خوبی دارد و کهکشانی خوش دستی به حساب می‌آید. این گوشی تماما از جنس پلاستیک است و قاب پشتی آن خطوطی از بالا به پایین را میزبانی می‌کند.

گلکسی M52 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچی و رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ دارد. کیفیت این صفحه نمایش برای این بازه قیمتی عالی است و هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد. کیفیت و میزان روشنایی این پنل در مقایسه با پوکو ایکس 3 پرو بهتر است و هر دو نرخ لمس 240 هرتزی دارند.

در بخش سخت افزاری گلکسی M52 5G از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است و گلکسی M52 می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کند. این کهکشانی در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارد و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن حساب کنید.

این کهکشانی سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای ۶۴، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن هم ۳۲ مگاپیکسلی است. کیفیت دوربین‌های این گوشی برای این بازه قیمتی خوب و مناسب است و شما از کیفیت تصاویر رضایت خواهید داشت.

در نهایت یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در بدنه ظریف این کهکشانی قرار داده شده که می‌تواند شارژ دهی بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. به علاوه فناوری شارژ سریع تضمین می‌کند که این دستگاه در مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه فول شارژ شود. از دیگر موارد کلید در گلکسی M52 5G می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

مشخصات گوشی M52 5G سامسونگ
تراشه اسنپدراگون 778G کوالکام
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسل واید
‍۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
۵ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل اندروید ۱۱
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

 

 

قیمت گوشی M52 سامسونگ 128 گیگ با رم 8

 

 

سوالات متداول

در گوشی های هم رده poco x3 pro بهترین گوشی برای بازی کدام است؟ پوکو اف 3 را می‌توانیم بهترین محصول این لیست برای بازی کردن به حساب بیاوریم؛ چرا که سخت افزار این محصول پرچمدار است و از طرف دیگر نمایشگر آن امولد بوده و نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ لمس 360 هرتزی دارد و روشنایی آن نیز کاملا مطلوب است و همه این‌ها باعث تجربه عالی بازی کردن با این گوشی می‌شود.

کدام گوشی از پوکو ایکس تری بهتر است؟ در مطلب به گوشی‌های هم‌قیمت پوکو ایکس 3 پرو اشاره کردیم که هر کدام در بخش‌هایی نسبت به این گوشی برتری داشتند و در بخش‌های دیگری ضعیف‌تر بودند و به همین علت شما باید بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید که کدام جایگزین برای شما بهترین گزینه است.

بهترین جایگزین سامسونگ این گوشی کدام است؟ گلکسی M52 را می‌توانیم بهترین جایگزین در برند سامسونگ برای پوکو ایکس 3 پرو بدانیم. این گوشی نمایشگر بسیار خوبی دارد و از نظر سخت افزار، دوربین و باتری نیز می‌تواند به خوبی شما را راضی کند. به‌علاوه این کهکشانی برعکس نسل قبل خود یعنی M51 ارگونومی بسیار خوبی هم دارد و وزن و ضخامت آن رضایت بخش است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

11 نظر

  1. محمود

    سلام استاد نیک پی وقت بخیر
    به نظر شما تا رنج ۱۵ میلیون میشه گوشی پیدا کرد که از نظر قدرت سخت افزار مساوی یا برتر از پوکو x3 پرو باشه ؟
    من حتی دایمنسیتی ۱۰۸۰ و اگزینوس ۱۳۸۰ رو هم با تراشه این گوشی مقایسه کردم ضعیف تر بودن تو مقاله شما هم اشاره شده از نظر قدرت از همه سره
    تو برند سامسونگ و شیائومی کدوم گوشی ها تا ۱۵ میلیون از نظر قدرت سخت افزار برتری داره نسبت با این گوشی یا حداقل مساوی باشن ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمود

      سلام و عرض ادب وقت شما بخیر بله میشه پوکو اف 4 جی تی شیائومی گلکسی s20 fe نسخه 5g از سامسونگ
  2. علی

    عالی بود واقعاً ممنونم ازتون
    این توضیحات باعث میشه انتخاب بهتری داشته باشیم

    1. Ali

      پاسخ به علی

      سلام وقت بخیر موندم بین دو تا گوشی خواهش می کنم کمک کنید Poco x4 pro با poco x3 pro
      1. انا

        پاسخ به Ali

        دارم پوکوx3بنظرم بهتره برای گیم قدرت سخت افزاری بهتری داره
      1. رضا

        پاسخ به Ali

        اگه میخوای گیم بزنی x3اگه میخوای فیلم ببینی x۴ دوربین ها تفاوت ان چنانی ندارند ولی حتی x3میتونه بهتر هم باشه (دیدم که میگم) و سرعت شارژ x4بیشتره دیگه بستگی به ملاک های خودت داره
      1. میلاد شیری

        پاسخ به Ali

        پوکو ایکس ۴ پرو بخاطر جدید بودنش ارزش خرید بالاتری داره
  3. Mohammad Amin

    گوشی Poco x3 pro که گوشی خودمو هست بهترین گوشی در قیمت خودشه .

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mohammad Amin

      سلام وقت بخیر این گوشی قطعا ارزش خرید بالایی داره ولی از نظر دوربین و صفحه نمایش خیلی از رقبای حال حاضر بهتر هستن موفق باشید
  4. Poco x3 pro نسبت به poco x3 gt برتری نداره‌.
    ای کاش اسم این گوشی هم می گفتید.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ...

      سلام وقت بخیر ممنون بابت یادآوری در بروزرسانی مطلب این گوشی رو اضافه میکنیم پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-x3-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads