داغ ترین ها :
چطور مخاطبان گوشی خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

چطور مخاطبان گوشی خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

اینستاگرام نیازی به معرفی ندارد و حدود ۴۰ میلیون کاربر در کشور از این برنامه استفاده می‌کنند. اگر از کاربران قدیمی‌تر این شبکه اجتماعی باشید در حال حاضر احتمالا همه‌ی آشنایان و دوستان خود را در بین فالور و فالوینگ‌های خود دارید، اما اگر به تازکی اکانت جدیدی باز کرده‌اید یا اطلاع دقیقی از نحوه‌ی یافتن مخاطبین در اینستاگرام ندارید پس این مطلب می‌تواندبرای پيدا كردن اکانت اينستاگرام از طريق شماره تلفن بسیار برای شما مفید باشد. در این مطلب قصد داریم نحوه‌ی پیدا کردن پیج اینستاگرام از طریق شماره تلفن یا جستجوی مخاطبین در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم تا بتوانید دوستان و آشنایان را به راحتی پیدا کرده و اقدام به دنبال کردن آن‌ها کنید. برای مشاهده قیمت روز گوشی موبایل، و انتخاب از میان برترین برندهای گوشی دنیا می توانید از سایت تکنولایف دیدن کنید.

پيدا كردن پيج اينستاگرام از طريق شماره تلفن و توضیح چند مفهوم ساده

قبل از این که به آموزش بپردازیم بد نیست که چند مفهوم ساده و پایه‌ای را با هم مرور کنیم تا در ادامه درک بهتری از آموزش جستجوی مخاطبین در اینستاگرام داشته باشید.

دنبال کنندگان (Followers): این دسته افرادی هستند که شما را در اینستاگرام دنبال می‌کنند و می‌توانند پست و استوری‌های شما را مشاهده کنند (البته می‌توان از طریق تنطیمات مشخص کرد که چه کسانی اجازه دیدن استوری و پست را داشته باشند).

دنبال کردن (Following): این دسته افرادی هستند که شما آن‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید و از این طریق استوری و پست‌های آن‌ها برای شما نمایش داده می‌شود.

پیج شخصی یا عمومی: اگر صفحه شما حالت شخصی داشته باشد دیگر افراد باید برای دنبال کردن شما ابتدا درخواست دنبال کردن بدهند و سپس شما با قبول این درخواست اجازه بدهید که محتوای منتشر شده شما در دسترس این افراد قرار بگیرد. دسته‌ای دیگر از پیج‌ها عمومی هستند و برای دنبال کردن آن‌ها هیچ نیازی به درخواست نیست و با زدن دکمه Follow شما پیج مورد نظر را دنبال خواهید کرد.

درخواست (Requests): اگر پیج شما شخصی باشد تمام درخواست‌ها به شما از طریق بخش Activity اطلاع داده می‌شود تا بتوانید این درخواست‌ها را رد یا قبول کنید. اگر هم پیجی شخصی را فالو کنید، درخواست شما به صورت Requests برای فرد مورد نظر ارسال می‌شود و شما باید منتظر تأیید درخواست خود بمانید.

حال که این مفاهیم ساده را با هم مرور کردیم وقت آن است که به سراغ آموزش برویم.

 

بیشتر خوانید: دیلیت اکانت اینستاگرام (موقت و دائمی)

 

جستجوی مخاطبین در اینستاگرام

دسته‌ای از افراد ترجیح می‌دهند که تنها عده‌ای به خصوص از اطرافیان را در پیج شخصی خود داشته باشند و دسته‌ای دیگر دوست دارند که همه‌ی افراد را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و از این طریق از احوال آن‌ها باخبر شوند.

اگر شما جزو دسته‌ی دوم هستید پس برایتان اهمیت دارد که از طریق جستجوی مخاطبین در اینستاگرام آن‌ها را دنبال کنید. این فرآیند بسیار ساده است و تنها باید مطابق با آموزش عمل کنید.

  • وارد اینستاگرام شوید و سه خط موجود در بالا سمت راست نمایشگر را انتخاب کنید.

  • حال به روی گزینه Settings (تنظیمات) موجود در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید تا به بخش مربوطه منتقل شوید.

  • در این مرحله باید به دنبال Account (حساب کاربری) بگردید و وارد این بخش شوید.

  • همان طور که می‌بینید در این بخش تنظیمات بسیار زیادی وجود دارد که ما باید گزینه Contacts Syncing را انتخاب کنیم.

  • حال باید تیک این صفحه را فعال کنیم و سپس به اینستاگرام اجازه دهیم تا به مخاطبین موجود در گوشی ما دسترسی پیدا کند.

  • با انجام این کار شما به اینستاگرام اجازه دادید تا به دنبال افراد موجود در مخاطبین شما بگردد، ولی برای فالو کردن این افراد باید چه کنید؟ در ادامه این مورد را هم توضیح می‌دهیم.

  • برای فالو کردن افراد موجود در لیست مخاطبین خود باید به بخش Activity بروید و روی Follow Requests کلیک کنید.

در این قسمت با بخشی تحت عنوان Suggestion for you مواجه هستیم. این بخش تمام مخاطبینی که در لیست شماره‌های شما هستند و در اینستاگرام هم حضور دارند را به شما نمایش می‌دهد. برای فالو کردن آن‌ها تنها کافیست به روی دکمه Follow مقابل اسم آن‌ها کلیک کنید.

دلیل بالا نیامدن مخاطبین در اینستاگرام چیست؟

زمانی که شما طبق آموزش گزینه Contacts Syncing را انتخاب می‌کنید اینستاگرام به دنبال مخاطبین‌ گوشی شما در این شبکه اجتماعی می‌گردد که این کار می‌تواند کمی زمان‌بر باشد.

یعنی اگر بلافاصه بعد از روشن کردن این گزینه مخاطبین درستی به شما نمایش داده نشدند باید کمی فرصت دهید تا اینستاگرام بتواند مخاطبین را پیدا کرده و به شما پیشنهاد دهد.

دلیل دوم این موضوع می‌تواند این باشد که شخص مورد نظر شما در هیچ بخشی از ساخت اکانت اینستاگرام خود از شماره تلفن استفاده نکرده باشد و طبیعتا اینستاگرام هم نمی‌تواند این شخص را به شما پیشنهاد دهد.

 

بیشتر بخوانید: دایرکت اینستاگرام و فیسبوک با آپدیت جدید چه تغییراتی کرده است؟

 

قابلیت‌های کاربردی تنظیمات اینستاگرام

در این بخش به قابلیت‌های کاربردی از تنظیمات اینستاگرام می‌پردازیم که ممکن است از وجود آن‌ها با خبر نباشید.

فعالیت‌ها (Your Activity): به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید و در قسمت Account گزینه Your Activity‌ را انتخاب کنید. در این قسمت به شما نشان داده می‌شود که در طول روز چقدر از این برنامه استفاده می‌کنید و میانگین استفاده در طول روزهای مختلف چگونه است. این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند که روی استفاده خود از اینستاگرام کنترل بیشتری داشته باشید و بتوانید بهتر زمان را مدیریت کنید.

دوستان نزدیک (Close Friends): از طریق این بخش شما قادر خواهید بود که دسته‌ای از دوستانتان که به شما نزدیک‌تر هستند را انتخاب کنید و به این ترتیب در مواقع قرار دادن استوری یا پست شخصی فقط این افراد قادر خواهند بود عکس یا ویدئو شما را مشاهده کنند.

استفاده از دیتا (Cellular Data Use): در این بخش شما می‌توانید برای اینستاگرام مشخص کنید که هنگام باز کردن فیلم و عکس‌ها از چه میزان دیتا استفاده کند. اگر جزو دسته‌ای هستید که زیاد از این برنامه استفاده می‌کنید و از طرفی هم نمی‌خواهید در ماه حجم زیادی اینترنت خریداری کنید شاید بد نباشد گزینه Data Saver موجود در این بخش را روشن کنید. پس از روشن کردن این قابلیت می‌توانید برای اینستاگرام مشخص کنید که مثلا زمانی که به وای‌فای متصل هستید محتوا را با کیفیت بالا باز کند و زمانی که به دیتای گوشی متصل هستید از حجم اینترنت کمتری استفاده کند.

پست‌هایی که لایک کرده‌اید (Posts You’ve Liked): قطعا برای شما پیش آمده که از پستی در سرچ اینستاگرام خوشتان بیاید و آن را لایک کنید و پس از چند روز دوباره بخواهید به آن پست دسترسی پیدا کنید. پیدا کردن چنین پستی کار بسیار دشواری است، اما به لطف این بخش شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. همه‌ی پست‌هایی که لایک کرده‌اید در این بخش ذخیره می‌شوند و می‌توانید هر زمان که نیاز بود آن‌ها را مجددا تماشا کنید

به تازگی پاک شده (Recently Deleted): برخی گالری گوشی‌ها به این شکل هستند که وقتی شما عکس یا فیلمی را حذف می‌کنید آن را به پوشه‌ی به تازگی حذف شده منتقل می‌کنند تا محتوایی اگر به اشتباه پاک شد امکان بازگرداندن آن وجود داشته باشد. این بخش دقیقا با کارکرد مشابه در اینستاگرام هم وجود دارد و تمام پست‌هایی که به تازگی حذف کرده‌اید را شامل می‌شود. این پست‌ها به مدت ۳۰ روز در این محل ذخیره می‌شوند و پس از آن به صورت خودکار حذف خواهند شد. البته امکان حذف آن‌ها به صورت دستی و بلافاصله پس از حذف از اکانت هم وجود دارد.

 

 

بی‌صدا کردن پست و استوری (Mute Posts and Story): گاهی پیش می‌آید که مجبور می‌شویم برخی از افراد را برخلاف میلمان در اینستاگرام داشته باشیم (دلایلش را خودتان قطعا بهتر می‌دانید؛ حکایت فامیل است و آشنا است و تعارف و خیلی چیزهای دیگر). حال که این اجبار به وجود آمده شاید دوست نداشته باشیم با وجود اینکه فردی را دنبال کرده‌ایم پست و استوری‌های او را مشاهده کنیم و خوشبختانه برای این موضوع راه حلی بسیار ساده وجود دارد. به روی یکی از پست‌ها یا استوری‌های فرد مذکور دست خود را نگه دارید تا گزینه Mute ظاهر شود.

حالا اگر می‌خواهید تنها استوری‌های او برای شما نمایش داده نشود Mute Story را انتخاب کرده و اگر می‌خواهید هیچ پستی از او نشان داده نشود گزینه Mute Post and Story را انتخاب کنید.

حالت Restrict: برخی از افراد حالت بالا را دارند اما به تعداد زیاد دایرکت می‌فرستند و یا زیر پست‌های ما کامنت می‌گذارند که این می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. برای این دسته از افراد قابلیت Restrict وجود دارد که قوی‌تر از Mute بوده و می‌تواند خیال شما را از بابت کامنت و دایرکت هم راحت کند. اگر برای فردی این قابلیت را روشن کنید نه تنها پست و استوری‌های او برای شما نمایش داده نمی‌شود بلکه کامنت‌های او هم بدون تأیید شما نمایش داده نمی‌شود و دایرکت‌های او نیز به بخش دایرکت رکوئست منتقل می‌شود و می‌توانید بدون این که متوجه شود دایرکت‌های او را مشاهده کنید. برای این کار کافیست به پروفایل فرد مورد نظر بروید و روی گزینه‌ی Following کلیک کنید تا پنجره‌ای باز شود و سپس از آن پنجره گزینه‌ی Restrict را انتخاب کنید.

ثبت ورودها (Login Activity): امنیت هر شبکه‌ی اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که ما اطلاعات شخصی خود را گاهی در چت‌ها و دیگر بخش‌ها با افراد به اشتراک می‌گذاریم و دوست نداریم که شخص سومی بتواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. برای این که خیالتان از بابت این موضوع راحت شود به بخش تنظیمات و سپس Security بروید و Login Activity را انتخاب کنید. در این قسمت همه‌ی ورودها به اکانت شما ثبت شده است. این ورودها می‌تواند از شهرها و کشورهای مختلف باشد؛ زیرا گاهی اوقات با فیلترشکن وارد اینستاگرام شده‌اید، ولی اسم گوشی باید همواره ثابت باشد (اگر گوشی خود را عوض کرده‌اید اسم ۲ یا ۳ گوشی باید در همه‌ی ورودها ثابت باشد). اگر نام دستگاه دیگری به غیر از گوشی‌های خودتان به چشمتان آمد یعنی فرد دیگری به اکانت شما دسترسی دارد.

 

بیشتر بخوانید: بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

 

تنظیمات بخش Privacy: به تنظیمات و سپس بخش Privacy بروید. در این بخش تنظیمات کاربردی وجود دارد که می‌تواند حریم شخصی بهتر شما را تضمین کند.

  • گزینه Private Account را اگر روشن کنید پیج شما به حالت خصوصی درمی‌آید و افراد برای دنبال کردن شما نیاز به ارسال رکوئست خواهند داشت.
  • در گزینه Comments می‌توانید کلمه‌های خاصی را برای اینستاگرام تأیین کنید که اگر کاربری از آن‌ها در بخش کامنت‌های پست شما استفاده کرد به طور خودکار این کامنت حذف شود. همچنین این بخش به شما اجازه می‌دهد تا امکان کامنت گذاشتن را از کاربر خاصی سلب کنید.
  • در گزینه Post می‌توانید نمایش تعداد لایک و ویو پست خود را خاموش کرده و همچنین مشخص کنید چه کسانی بتوانند شما را در پست‌های خود تگ کنند.
  • در گزینه Mention مشخص می‌کنید چه کسانی حق دارند شما را در زیر پست‌های دیگر منشن کنند.
  • در گزینه Story شما می‌توانید اجازه‌ی ریپلای کردن را از برخی کاربران سلب کنید و همچنین مشخص کنید چه کسانی اجازه دیدن استوری شما را نداشته باشند.
  • در نهایت اگر گزینه Activity Status را خاموش کنید دیگران قادر نخواهند بود زمان آنلاین بودن شما در اینستاگرام را مشاهده کنند.

امیدواریم که از این مقاله برای آموزش جستجوی مخاطبین در اینستاگرام و نکات کاربردی موجود در تنظیمات این اپلیکیشن استفاده لازم را برده باشید. نظرات، سوالات و ابهامات خود را در این پست با ما در میان بگذارید.

خرید مک بوک

سؤالات متداول

چگونه با شماره تلفن، حساب کاربری اینستاگرام دوستان خود را پیدا کنیم؟

به کمک گزینه Discover People که در منو تنظیمات اینستاگرام وجود دارد، می‌توانید حساب کاربری اینستاگرام اشخاصی که شماره تلفن آن‌ها را ذخیره دارید، بیابید و آن‌ها را دنبال کنید.

چگونه دوستان فیس‌بوک خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

شما می‌توانید از طریق گزینه Find Friends و انتخاب Connected to Facebook حساب کاربری اینستاگرام خود را به فیس‌بوک متصل کنید و به سادگی مخاطبین فیس‌بوک خود را پیدا کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ac%d8%b3%d8%aa%d8%ac%d9%88%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads