داغ ترین ها :
اپل با حذف شارژر و ایرپادز از جعبه آیفون 6.5 میلیارد صرفه جویی کرده

اپل با حذف شارژر و ایرپادز از جعبه آیفون 6.5 میلیارد صرفه جویی کرده

در سال ۲۰۲۰ بود که شرکت اپل آیفون ۱۲ را بدون اینکه شارژر و ایرپادز را داخل جعبه آن قرار دهد، راهی بازار کرد. اپل در آن زمان برای چنین کاری دلایل زیادی را اعلام کرد و حالا مشخص شد که حذف شارژر و ایرپادز از جعبه آیفون برای این شرکت میلیاردها دلار صرفه جویی به همراه داشته است.

 

برای خرید شارژر های مخصوص iPhone روی لینک روبرو کلیک کنید: قیمت شارژر آیفون

 

زمانی که اپل اعلام کرد که قصد دارد شارژر و هدفون را از جعبه آیفون‌های خود حذف کند، خیلی‌ها به این موضوع اشاره کردند که اپل با این کار می‌خواهد سود بیشتری کسب کند. حتی وقتی اپل گفته بود که این اقدام در جهت حفظ محیط زیست بوده هم باز چنین صحبت‌هایی ادامه پیدا کرد. اپل با حذف این دو آیتم از جعبه آیفون‌های خود توانست اندازه جعبه را هم کوچک‌تر کند. اتفاقی که باعث شد ۷۰ درصد فضای بیشتری در یک پالت حمل گوشی‌ های آیفون به وجود بیاید. با این حساب اپل در هر پالت آیفون‌های بیشتری قرار می‌داد و راهی بازار می‌کرد.

آیفون 13

این اقدام اپل باعث می‌شود که انتشار گاز کربن ۲ میلیون تن کاهش پیدا کند. این میزان گاز کربن معادل ۵۰۰ هزار خودرو می‌شود. حالا سایت Daily Mail به این موضوع اشاره کرده که حذف شارژر و ایرپادز از جعبه آیفون باعث شده که اپل ۶.۵ میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه جویی کند. در واقع اپل با حذف این وسیله‌ها از داخل جعبه آیفون توانست هزینه استفاده از مودم 5G روی گوشی‌های جدید خودش را جبران کند.

همچنین کوچک شدن جعبه آیفون باعث شده که هزینه ارسال گوشی‌های آیفون برای اپل ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. همه این مسائل می‌تواند باعث شود که آیفون با قیمت ارزان‌تری در اختیار مشتری قرار بگیرد. از طرف دیگر فروش جداگانه ایرپادز و شارژر هم باعث می‌شود که اپل درآمد بیشتری کسب کند. پس اصلا دور از انتظار نیست که درآمد اپل با حذف شارژر و ایرپادز بیشتر از حال حاضر شود.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این اقدام اپل باعث شد که سامسونگ هم شارژر را از گوشی‌های پرچم‌دار خود حذف کند و بعید نیست که در طول سال‌های آینده شرکت‌های دیگر هم چنین کاری را انجام دهند. به نظر می‌رسد که این اقدام سود مناسبی برای شرکت‌ها خواهد داشت.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%d8%b1-%d9%88-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%be%d8%a7%d8%af%d8%b2-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads