داغ ترین ها :
آموزش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل

آموزش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل

اگر تا به حال گوشی اندرویدی خود را ریست فکتوری کرده باشید احتمالا تا به حال به این مشکل برخورده اید که پس از ریست فکتوری گوشی شما رمز و آیدی حساب گوگل تان را می خواهد. شاید گاهی اوقات رمز و آیدی گوگل اکانتی که روی گوشی وارد کرده اید را به یاد نیاورید و تا وقتی وارد حساب گوگل نشوید نمی توانید با گوشی کاری انجام دهید، پس چگونه باید این مرحله را رد کنیم تا بتوانیم باز هم از گوشی مان استفاده کنیم؟ در این مطلب همراه ما باشید زیرا توضیح خواهیم داد که دلیل مشکل گوگل اکانت بعد از ریست فکتوری چی است و چگونه می توانیم مشکل گوگل بعد از فکتوری ریست را حل کنیم.

 

برای مشاهده آفرهای ویژه خرید گوشی موبایل و بهره‌مندی از تخفیف های روزانه کالاهای دیگر مثل تلویزیون، ساعت هوشمند و … به سایت فروشگاه آنلاین تکنولایف مراجعه کنید.

 

چرا مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل پیش می آید؟

شاید تصور کنید که این مشکل یک باگ و اشکال در سیستم عامل اندروید است، اما اینطور نیست؛ گوشی بعد از ریست فکتوری نیاز به وارد شدن دوباره به اکانت گوگلی دارد که قبل از ریست فکتوری روی آن باز بوده، این به خاطر جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران و دزدان است. زمانی که گوشی شما گم یا دزدیده شود، اگر روی آن رمز باشد، باید گوشی ریست فکتوری شود تا بتوان از آن استفاده کرد، اما با اضافه شدن این ویژگی به اندروید، دیگر کسی نمی تواند گوشی شما را ریست فکتوری کند و آن را استفاده کند.

این قابلیت به اختصار FRP نامیده می شود و به دلیل کاربردی بودن آن نمی توان نام آن را مشکل یا باگ نرم افزاری گذاشت؛ این قابلیت در صورت فعال بودن باعث می شود کسی نتواند از گوشی شما سواستفاده کند. اما شاید گاهی خودتان گوشی را ریست فکتوری کنید و رمز حساب گوگل تان را یادتان برود، در این صورت باید چکار کنیم؟ در ادامه مطلب به جواب این سوال خواهیم رسید.

 

 

راه های پیشگیری از بروز مشکل حساب گوگل بعد از ریست فکتوری

راه هایی وجود دارد که می توانید قبل از ریست فکتوری کردن گوشی، این قابلیت گوگل را غیر فعال کنید، البته هیچ گزینه های برای غیر فعال کردن این قابلیت نیست و تنها راه پاک کردن گوگل اکانت از روی گوشی است. با انجام این کار نگران چیزی نباشید، اطلاعاتی از گوشی شما پاک نمی شود و فقط حساب کاربری شما از روی گوشی برداشته می شود که می توانید به راحتی دوباره آن را اضافه کنید. برای پاک کردن گوگل اکانت از روی گوشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات (Settings) در منوی گوشی شوید.
  2. در اواخر این صفحه گزینه Accounts وجود دارد، آن را انتخاب کنید.
  3. حالا حساب کاربری مورد نظر یعنی Google را انتخاب کنید.
  4. اکانت گوگلی که روی گوشی است را انتخاب نمایید.
  5. گزینه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه را انتخاب کنید.
  6. برای پاک کردن آن روی Remove کلیک کنید.
  7. یک پنجره کوچک از بالای صفحه پدیدار می شود که باید در آن هم گزینه Remove Account را انتخاب کنید.

به همین راحتی می توانید حساب گوگل را از روی گوشی خود پاک کنید تا بعد از ریست فکتوری گوشی خود به هیچ مشکلی نخورید و به آسانی دوباره از گوشی خود استفاده کنید.

پاک کردن گوگل اکانت از گوشی

 

بیشتر بخوانید: افزونه های کاربردی گوگل کروم برای افزایش سرعت

 

حل مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری گوشی

حالا بیایید تصور کنیم که از این قابلیت خبر نداشتید و گوشی خود را ریست فکتوری کرده اید، حالا باید جکار کنیم تا مرحله وارد کردن گوگل اکانت را دور بزنیم؟  خوشبختانه هنوز هم راه ها و ترفندهایی برای دور زدن قوانین و حساسیت های گوگل است و می توانید به راحتی مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ را حل کنید.

قابلیت FRP یا همان Factory Reset Protection برای محافظت از گوشی شما به وجود آمده و شاید هم برخی مواقع به ضرر شما تمام شود، اما در کل مانند بسیاری از پروتکل های امنیتی سیستم عامل ها دارای قوانین و شرایطی است که باعث می شود اطلاعات گوشی شما دست دیگران نیوفتد و یا از گوشی گم شده شما نتوانند استفاده کنند.

خرید مک بوک

روش اول: حل مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری گوشی بدون برنامه

در این روش هیچ نیازی به برنامه خاصی ندارید و با خود تنظیمات گوشی می توانید این مرحله را رد کنید.

ابتدا بعد از ریست فکتوری گوشی را روشن کنید و زبان دستگاهتان را انتخاب کنید.

حالا نوبت به وارد کردن یک اکانت گوگل برای دستگاه می شود، اینجا باید همان اکانتی را انتخاب کنید که قبلا وارد دستگاه کرده اید. در جای خالی که باید اطلاعات حساب را وارد کنید انگشتتان را نگه دارید تا صفحه کیبورد باز شود.

حالا روی دکمه @ نگه دارید تا یک پنجره کوچک باز شود.

سپس گزینه Google Keyboard Settings را بزنید.

حالا در بالای صفحه آیکون سه نقطه را بفشارید و Use Google Keyboard را انتخاب کنید.

انگشت خود را روی قسمت خالی ای که عبارت Here are some tips to get familiar درونش نوشته شده نگه دارید تا گزینه Settings نمایان شود.

حالا دکمه پاور گوشی را نگه دارید و گوشی را Restart کنید.

حالا دیگر گوگل اکانتی که قبلا وارد کردید نمایش داده نمی شود و می توانید یک اکانت جدید تعریف کنید.پاک کردن گوگل اکانت از گوشی

دیگر مشکلات گوگل روی گوشی های هوشمند: مشکل download pending گوگل پلی

 

روش دوم: حل مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری گوشی با برنامه Samsung Sidesync APK

پاک کردن گوگل اکانت از گوشی

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست با استفاده از نسخه موبایل SideSync

از دیگر راه های پاک کردن جیمیل از روی گوشی بعد از ریست فکتوری استفاده از برنامه Sidesync است که به کمک آن می توانید به راحتی حساب گوگل خود را در گوشی عوض کنید؛ برای این کار ابتدا دانلود برنامه Sidesync برای گوشی نیاز است، اما باید این برنامه را در کامپیوتر دانلود کنید و آن را به یک کارت حافظه انتقال دهید.

زمانی که گوشی را ریست فکتوری کردید آن را روشن کنید و زمانی که به مرحله راه اندازی اکانت گوگل رسیدید، باید آن کارت حافظه را درون گوشی قرار دهید تا فایل منیجر باز شود و آن را نصب کنید. وقتی برنامه نصب شد وارد قسمت Backup & Reset و Factory Data Reset شوید.

در این قسمت می توانید تمام اطلاعات تنظیمات گوشی را پاک کنید، پس گزینه Reset Device را بزنید تا گزینهErase Everything نمایان شود و با انتخاب آن گوشی شما دوباره از نو نوشته شود و مشکل گوگل اکانت حل شود.

لپ تاپ گیمینگ بنر

روش سوم: استفاده از نسخه ویندوزی برنامه Sidesync

این روش هم مثل روش دوم به کمک برنامه Sidesync صورت می گیرد، اما تنها نقطه اختلاف و تفاوت این دو روش این است که در روش دوم نیاز به کارت حافظه برای انتقال و نصب برنامه در گوشی بود اما در این روش نیازی به کارت حافظه نیست. کافیست در کامپیوتر نسخه ویندوز برنامه Sidesync را دانلود و نصب کنید و سپس گوشی را بعد از ریست فکتوری روشن کرده و با کابل به کامپیوتر وصل کنید.

زمانی که به مرحله وارد کردن اکانت گوگل رسیدید گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید، سپس یک پنجره در گوشی باز می شود که باید روی برنامه گوگل کروم کلیک کنید و لینکی که زیر آن است را کپی و وارد جست و جو گر کنید تا برنامه برای گوشی دانلود شود.

پس از دانلود برنامه آن را در گوشی نصب کنید و آن را اجرا نمایید، حالا گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید و سپس Factory Data Reset را انتخاب کنید.

حالا باید گزینه Reset Device را انتخاب کنید و سپس Erase Everything را بزنید و منتظر بمانید تا گوشی ریست شود، بعد از رست شدن یک بار ری استارت می شود و می توانید گوشی خود را از نو به یک حساب گوگل مجهز کنید.

Sidesync برای کامپیوتر

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل با Sidesync نسخه کامپیوتر

 

آموزش تبدیل صوت به متن گوگل یا ‏تایپ گفتاری Google را در مطلب زیر بخوانید:

تایپ صوتی

 

روش چهارم Google Keyboard Settings

گوشی های اندرویدی به دلیل اوپن سورس بودن کش زیادی در بر می گیرند که با ریست فکتوری کردن گوشی باعث پاک شدن این کش و ضایعات حافظه می شود، همچنین این کش ها و برخی تنظیمات باعث کندی و باگ پیدا کردن سیستم گوشی می شود که فکتوری ریست گوشی سامسونگ می تواند این کندی و لگ ها را برطرف کند.

پس از ریست فکتوری گوشی سامسونگ خود آن را روشن کنید و آن را به یک وای فای مطمئن و پرسرعت متصل کنید، سپس در مرحله وارد کردن اکانت گوگل انگشت خود را در فیلد خالی نگه دارید تا کیبورد باز شود.

انگشت خود را روی @ نگه دارید تا یک منو باز شود و سپس Google Keyboard Settings را انتخاب کنید.

سه نقطه گوشه بالای صفحه یا گزینه More را انتخاب کنید تا باز هم یک پنجره باز شود و در آن Help&Feedback را لمس کنید.

حالا Using Google Keyboard را انتخاب کنید و انگشتتان را روی بخشی از متن نشان داده شده نگه دارید تا گزینه Web Search نمایان شود.

در این بخش یک جست و جو گر باز می شود که عبارتی که داخل آن نوشته شده را باید پاک کنید و Settings را تایپ کنید.

تا انتهای صفحه بروید و گزینه About Phone را انتخاب کنید، حالا 7 مرتبه روی گزینه Build Number بزنید تا حالت Developer Option فعال شود.

به عقب برگردید و در تنظیمات وارد بخش دولوپر آپشن شوید، سپس گزینه OEM Unlocking را فعال کنید.

نحوه فعال کردن OEM Unlocking

به عقب برگردید تا از تنظیمات خارج شوید و گوشی را ری استارت کنید و سپس باز هم به همان وای فای متصل شوید.

حالا می بینید که در مرحله وارد کردن اکانت گوگل دیگر به طور پیش فرض اکانت قبلی را نشان نمی دهد و باید یک اکانت جدید به دلخواه وارد کنید، بدین ترتیب به راحتی می توانید مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری را در گوشی های سامسونگ برطرف کنید و گوگل اکانت دلخواه خود را وارد کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

163 نظر

  1. امیر

    سلام ببخشید من الان جیمیلمو حذف کنم دیگه از من رمز ورود نمیخواد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. Asd

    آقا من همین کار رو انجام دادم گوشی بده a34 هست همین مشکل رو دارم به نظر شما چه کنم

  3. امیر

    توی گوشی‌های سامسونگ گوگل کیبورد نصب نیست، کیبورد سامسونگ نصبه

  4. Bahman

    همش چرته وقتی گوشی بجز اکانت وارد شده چیزی را قبول نمیکند و هیچ صفحه ای نمایش نمیدهد چطوری باید اینکار رو انجام بدیم

  5. محمدمهدی اسلامی

    سلام ببخشید من این قابلیتو نمیدونستم گوشی قبلیمو ریست فکتوری کردم ولی اصلا بخش وارد کردن جیمیل بالا نمیاد که کیبورد رو ببینم و کیبوردشم مال گوگل نیست چون گوشی هواوی قدیمیه و بعد از وصل شدن به وای فای یه صفحه از گوگل بعد از چند ثانیه میاد که مینویسه الان سرور در دسترس نیست بعدا امتحان کنید

    1. Ares

      پاسخ به محمدمهدی اسلامی

      گوشی من سام یونگ نیست سیامی هست این چیزا توش نیست
  6. Amin

    سلام . برادرزاده ی من بدون حذف جیمیل ، گوشیشو ریست کرده . البته با خوندن این مطلب تونست گوشیشو باز کنه منتها حالا که میخواد جیمیلش رو بازیابی کنه (رمزشو نمیدونه) ، شماره شو میزنه و کد ارسال میشه ولی در مرحله بعد بجای صفحه ی تغییر رمز ، یه صفحه ی دیگه میاد و میگه کد بعدی رو به همون جیمیل ارسال کردیم و برای تغییر رمز ، اون کد لازمه .
    چطوری وقتی رمز جیمیل رو نمیدونه ، وارد صندوق ورودی جیمیل بشه؟؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Amin

      سلام وقت بخیر باید از طریق روش هایی که هست بازیابی کنید ایمیل رو مثل شماره، مثل ایمیل پشتیبانی و ...
      1. حسام

        پاسخ به احسان نیک پی

        آقای احسان اگه بلدی توضیح کامل بده اول نام کاربری جیمیل وارد میکنی بعد از اینکه ربات نیستی کامل میکنی میگه گذرواژه رو بزن زیرش هم نوشته فراموش کرده ام خوب فراموش کردهدام که میزنی میاد رو تایید شماره تماسی که موقع ساخت جیمیل دادی اون تایید میکنی بلافاصله یا کد میاد اون کد میزنی تازه مرحله بعد میاد میگه برای راستی آزمایی ما کد تایید راستی آزمایی رو به جیمیل زیر ارسال میکنیم ( همون جیمیلی که گذر واژه شو نداریم خوب مدچجوری وارد صندوق ورودی بششیم که دنبال کد باز کردنش مبگیگردیم یه جیمیل دیگه هم میگه که ایمیل بازیابی احتمالا که اونو اصلا نه اسم کامل جیمبل لداریم نه گذر واژه اونو ... گزینه سوم داره امتحان دوش دیگر اون میزنی میگه نع گوگل مطمن نیست که اصلا شماکه دنبال گذر واژه جیمیل اصلیه مبکردی صاحب و ملک میممیلی و بازگشت میزنی دوباره تکرار همین مراحل . سه ساله و خیلی مهمه حتی حاضرم کسی این مساله رو حل کنه سیسصد چهارصد تومن میدم بهش. جیمیل من جهت ارتباط برای حل این مشکل ‌hesamyam70@gmail.com اون جیمیل اولیه خیلی برام مهمه لطفل هر کی میدونه به آدرس جیمیلم اطلاع بده تا هر اطلاعاتی لازمه بهش بگم بتونه رمزش بازیابی کنه و منم مبلغ ی که طی کردیم دوبرابرش اصلا پرداخت میکنم ..خواهشا هر کی میخونهدنین متن کمک میتونه دریع ن
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به حسام

          سلام خب منطق گوگل اینه که بالاخره به ایمیل پشتیبانی باید دسترسی داشته باشید. در واقع هدف ایمیل پشتیبانی همینه اصن
      1. یاشار

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من هم دقیقا همین مشکل را دارم
  7. حسین

    سلام من روی @ نگه میدارم هرچقدرم نگه داشتم صفحه ای باز نشد لطفا بگید چیکار کنم؟

    1. حلیمه

      پاسخ به حسین

      خوب هست
  8. m.

    سلام من گوشی ام را خودم فلاش کردم و الان میگه باید حساب گوگل گوشی ام را درست کنم ولی من رمز گوشی یادم نیست و هر پسوردی هم میزنم قبول نمیکنه چیکارکنم؟

    1. یکی که از کوچه شما گذشت

      پاسخ به m.

      سلام.منظور جیمیل پشتیبان بازیابی جمیل شماست که در واقع مثل شماره تلفن بازیابی خودتون اون آدرس جیمیل رو ثبت کردین.کافیه اون اکانت رو باز کنید و کد ارسالی جیمیل رو وارد کنید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به m.

      سلام وقت بخیر از طریق گزینه forget password بازیابی کنید رمز رو
      1. حسام

        پاسخ به احسان نیک پی

        اونم یادمون نیست تازه آسم کامل جیمیل نمیزنه چنتا حرف ****** میزنه که اونم یادم نیست. آخه اون اوایل که ایمیل تحریم ششد جیمیل جایگزین شد و شرو کردیم ساخت جیمیل تو پی سی بدون شات گرفتن بدون سیو کردن جایی حالا الان بعد چند سال ۵ سال ۶ سال واقعا یادم نیست. کسی بلده شمارم بگه چبکنیم جیمیلمم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%aa-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa/
ads
ads